Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door Tiedo
had een ascona 400 standaard een geschroefde kooi?:hmmzyep.
t/m ’86 waren de meeste kooien ook van aluminium, pas daarna mocht dat niet meer.
henk 400rr
Deelnemerok, de boel een beetje besodemieteren dus, foei ;)

henk 400rr
DeelnemerDit zijn trouwens de 14″velgen.
henk 400rr
DeelnemerDat klopt (niet dat je gek bent) extra verschil is nog de versteviging vanaf de A-stijl.
Er zit wel wat roest, maar over het algemeen valt het reuze mee met de rotterij en beschadigingen, ik heb ze wel veeel slechter gezien.
henk 400rr
Deelnemerhmm, toch veel bedenkingen rondom de montage van de motor en bak.
henk 400rr
DeelnemerKlopt allemaal.
Sommige ascona 400’s waren plotseling manta 400’s geworden en ook werden gewone manta’s ook plotseling manta 400’sEn er stonden ook wel carosserieën klaar indertijd, net als tegenwoordig met de WRC.
Tegenwoordig is er een bloeiende handel in ascona/manta 400 papieren en worden er iets meer “originele 400’s” opgebouwd dan dat er papieren zijn.
henk 400rr
DeelnemerBijna alle 4-bakjes van gietijzer zijn hetzelfde, de overbrengingen verschillen wel eens, de aanbouwmaten van de bak aan het koppelingshuis (OHC of CIH) zijn sowiso gelijk.
De belangrijkste verschillen zijn;
-geschikt voor korte pook of lange pook, opmerking daarbij is dat eentje voor lange pook simpel is aan te passen voor een korte pook.
-de uitgaande as naar de tussenas, verweg de meesten hadden dezelfde maat muv een model die een dikkere aansluitmaat had (net zo dik als de automaat en 5-bak versies.henk 400rr
DeelnemerNee, is geen Getrag, welk merk/type het wel is weet ik zo niet.
12 december 2010 om 12:07 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775013henk 400rr
DeelnemerDenk niet dat het dunne plaatje afdoende is tegen het stralen.
henk 400rr
DeelnemerVermoedelijk is de keerrring in je koppelingshuis (die zie je als je de bak van het koppelingshuis afhaalt) versleten, ik weet niet of die zo nieuw te krijgen is, bij de automaterialen, wel staat deze bij de site van “Dr. Manta” te koop: http://www.dr-manta.de/
Je koppeling krijgt waarschijnlijk nogal op z’n flikker, kijk even wat de diameter van je plaat is en misschien kan die wat groter, persoonlijk zou ik voor de organische sportplaat gaan, er zijn ook wel bedrijven die ze apart maken.
henk 400rr
DeelnemerIn ieder geval wordt de boel bij mij ook behoorlijk belast en de voering e.d. is altijd goed gebleven, echter de plaat waar de veren in zaten “lubberde” uit na 1-2 rally’s, dus is besloten (ook vanwege de kosten) om een organische sportplaat met vast hart te gebruiken, geen sinterbrons, die houden het bij mij ook niet lang genoeg uit.
Deze gaat wel een seizoen mee.Sowiso maakt het niks uit voor de meeste gebruikers, op sportief vlak is het vaak een ander verhaal, maar dan sta je vaak net als ik voor de keus of je wel of niet een vast hart wil doen, in zo’n geval kan dus een zwaardere drukgroep dus ook een meespelende factor worden.
In mijn geval rij ik dus ook niet met een 240, maar met een 265 bak.
henk 400rr
Deelnemerhenk 400rr
Deelnemergespot; rode 400 replica vanmorgen tussen Eefde en Zutphen met groene kentekenplaten.
;)
henk 400rr
DeelnemerHet staal is dezelfde kwalliteit, de eigenaar (eigenaren) blijkbaar niet.
henk 400rr
DeelnemerManta- A/B en Ascona-B hebben ook een 1.9E gehad, de 2.0EH zat dacht ik alleen in C-Kadett
henk 400rr
DeelnemerWerd tijd als ik het zo mag zeggen :P
een 2.0E 8V in een 400 replica is eigenlijk al een “no-no”
op naar de 2.4?
henk 400rr
DeelnemerDe 1.9E nokkenas is eigenlijk dezelfde als eentje in een 2.0EH motor en levert iets meer vermogen dan de 2.0E, deze is trouwens geschikt voor hydro’s, de andere voor mechanische stoters.
Waarom 1 van deze, ervaring leert dat het verkeer niet altijd vlot is en koud willen de “fellere” types wel eens moeilijk doen, met deze heb je dat eigenlijk niet.
Voor op straat kan 40 zat, zeker als je een 2.0 kop gaat gebruiken, ook omdat je bij de (onbewerkte)2.0 kop geen hoge toeren kan draaien met de 2.4, rond de 5000-5500 zit hij tegen een limit aan van doorstroomsnelheid.En daarbij: je rijd (korte stukjes) van A naar B en wil dit zonder al te veel ellende doen.
Dus waarom onnodig groot doen terwijl het ook anders kan.2.0E kop heeft eigenlijk niet veel meer compressie (mocht dat al zo zijn) dan een 2.4i kop, zuigers zijn van een 2.4i hol en van een 2.0E niet, als je het exact wil weten moet je bij beide een compressietest doen en kijken wat op zo’n 2.4 het verschil is.
henk 400rr
Deelnemer2.0E nokkenas in zetten of eentje van een 1.9E.
henk 400rr
DeelnemerDie heeft niet “rallyfilip” als nickname in ieder geval, iets met subaru in de naam als ik me niet vergis.
henk 400rr
Deelnemerik heb het al eens gehoord, maar als je goed leest gaat het ook om een bepaald type sper en niet zomaar een Omega sper.
Wat daar van waar is geen idee, echt goedkoper wordt hij d’r niet van in ieder geval.
henk 400rr
Deelnemervast. :D kan niet anders :D :D
henk 400rr
DeelnemerZe zitten haast in geen enkele motor standaard maar ze komen voor de op de CIH’s en ook wel op de OHC’s en DOHC’s, uiteraard de uitvoeringen met oliedrukmeter zoals bijv. de GSI’s, GT/E’s
zowel (D)OHC en CIH had dezelfde aansluiting.
succes.
henk 400rr
Deelnemerorigineel gepost door McLambo
Zojuist de klepstoters van marktplaats ontvangen. Echter op geen een stoter zit een klein gaatje aan de zijkant. Betekent dit dat ik een setje vaste stoters heb ontvangen? :cryKlopt helemaal.
Moet je hydrolische hebben dan?
henk 400rr
DeelnemerGetrag 265 (sport)
henk 400rr
DeelnemerDan ben je de enigste, normaal gesproken kan dat niet.
De enigste keer dat de motor draait met de 9 volt aansluiting is op het moment dat je de startmotor bekrachtigd met je sleutel, zodra je de sleutel loslaat slaat de motor gelijk af, zou je de sleutel beet houden daan draait je startmotor ook mee, maar blijft de motor wel draaien.
Transparante kabel staat aangegeven in elk schema tot 1982 op de modellen waar geen magneetspoel ontsteking op zat, zit hij niet in je kabelboom tewijl hij d’r wel in zou moeten zitten, dan kan je kabelboom al een keer vervangen zijn of hij is d’r al uitgehaald.
Of er is wat aan de hand, maar wat dat dan is…
-
AuteurBerichten
