henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,451 tot 1,475 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ascona 400 back home ! #17762765
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door Tiedo
    had een ascona 400 standaard een geschroefde kooi?:hmmz

    yep.

    t/m ’86 waren de meeste kooien ook van aluminium, pas daarna mocht dat niet meer.

    In reactie op: DIKKE ASCONA'S TOPIC #17346072
    henk 400rr
    Deelnemer

    ok, de boel een beetje besodemieteren dus, foei ;)

    In reactie op: DIKKE ASCONA'S TOPIC #17346070
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dit zijn trouwens de 14″velgen.

    In reactie op: ascona 400 back home ! #17762760
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat klopt (niet dat je gek bent) extra verschil is nog de versteviging vanaf de A-stijl.

    Er zit wel wat roest, maar over het algemeen valt het reuze mee met de rotterij en beschadigingen, ik heb ze wel veeel slechter gezien.

    In reactie op: manta restauratie film #17774713
    henk 400rr
    Deelnemer

    hmm, toch veel bedenkingen rondom de montage van de motor en bak.

    In reactie op: wat betekent 400? #17774929
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klopt allemaal.
    Sommige ascona 400’s waren plotseling manta 400’s geworden en ook werden gewone manta’s ook plotseling manta 400’s

    En er stonden ook wel carosserieën klaar indertijd, net als tegenwoordig met de WRC.

    Tegenwoordig is er een bloeiende handel in ascona/manta 400 papieren en worden er iets meer “originele 400’s” opgebouwd dan dat er papieren zijn.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310675
    henk 400rr
    Deelnemer

    Bijna alle 4-bakjes van gietijzer zijn hetzelfde, de overbrengingen verschillen wel eens, de aanbouwmaten van de bak aan het koppelingshuis (OHC of CIH) zijn sowiso gelijk.

    De belangrijkste verschillen zijn;
    -geschikt voor korte pook of lange pook, opmerking daarbij is dat eentje voor lange pook simpel is aan te passen voor een korte pook.
    -de uitgaande as naar de tussenas, verweg de meesten hadden dezelfde maat muv een model die een dikkere aansluitmaat had (net zo dik als de automaat en 5-bak versies.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310670
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, is geen Getrag, welk merk/type het wel is weet ik zo niet.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Denk niet dat het dunne plaatje afdoende is tegen het stralen.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310668
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vermoedelijk is de keerrring in je koppelingshuis (die zie je als je de bak van het koppelingshuis afhaalt) versleten, ik weet niet of die zo nieuw te krijgen is, bij de automaterialen, wel staat deze bij de site van “Dr. Manta” te koop: http://www.dr-manta.de/

    Je koppeling krijgt waarschijnlijk nogal op z’n flikker, kijk even wat de diameter van je plaat is en misschien kan die wat groter, persoonlijk zou ik voor de organische sportplaat gaan, er zijn ook wel bedrijven die ze apart maken.

    In reactie op: c20xe aan getrag 240: welke koppelingsplaat #17760992
    henk 400rr
    Deelnemer

    In ieder geval wordt de boel bij mij ook behoorlijk belast en de voering e.d. is altijd goed gebleven, echter de plaat waar de veren in zaten “lubberde” uit na 1-2 rally’s, dus is besloten (ook vanwege de kosten) om een organische sportplaat met vast hart te gebruiken, geen sinterbrons, die houden het bij mij ook niet lang genoeg uit.
    Deze gaat wel een seizoen mee.

    Sowiso maakt het niks uit voor de meeste gebruikers, op sportief vlak is het vaak een ander verhaal, maar dan sta je vaak net als ik voor de keus of je wel of niet een vast hart wil doen, in zo’n geval kan dus een zwaardere drukgroep dus ook een meespelende factor worden.

    In mijn geval rij ik dus ook niet met een 240, maar met een 265 bak.

    In reactie op: mijn ascona 400 project updateje #17370403
    henk 400rr
    Deelnemer
    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17320616
    henk 400rr
    Deelnemer

    gespot; rode 400 replica vanmorgen tussen Eefde en Zutphen met groene kentekenplaten.

    ;)

    In reactie op: ascona 400 back home ! #17762752
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het staal is dezelfde kwalliteit, de eigenaar (eigenaren) blijkbaar niet.

    In reactie op: welke nokkenas #17740887
    henk 400rr
    Deelnemer

    Manta- A/B en Ascona-B hebben ook een 1.9E gehad, de 2.0EH zat dacht ik alleen in C-Kadett

    In reactie op: en nou is tie stuk #17773846
    henk 400rr
    Deelnemer

    Werd tijd als ik het zo mag zeggen :P

    een 2.0E 8V in een 400 replica is eigenlijk al een “no-no”

    op naar de 2.4?

    In reactie op: welke nokkenas #17740885
    henk 400rr
    Deelnemer

    De 1.9E nokkenas is eigenlijk dezelfde als eentje in een 2.0EH motor en levert iets meer vermogen dan de 2.0E, deze is trouwens geschikt voor hydro’s, de andere voor mechanische stoters.

    Waarom 1 van deze, ervaring leert dat het verkeer niet altijd vlot is en koud willen de “fellere” types wel eens moeilijk doen, met deze heb je dat eigenlijk niet.
    Voor op straat kan 40 zat, zeker als je een 2.0 kop gaat gebruiken, ook omdat je bij de (onbewerkte)2.0 kop geen hoge toeren kan draaien met de 2.4, rond de 5000-5500 zit hij tegen een limit aan van doorstroomsnelheid.

    En daarbij: je rijd (korte stukjes) van A naar B en wil dit zonder al te veel ellende doen.
    Dus waarom onnodig groot doen terwijl het ook anders kan.

    2.0E kop heeft eigenlijk niet veel meer compressie (mocht dat al zo zijn) dan een 2.4i kop, zuigers zijn van een 2.4i hol en van een 2.0E niet, als je het exact wil weten moet je bij beide een compressietest doen en kijken wat op zo’n 2.4 het verschil is.

    In reactie op: welke nokkenas #17740875
    henk 400rr
    Deelnemer

    2.0E nokkenas in zetten of eentje van een 1.9E.

    In reactie op: welke nokkenas #17740873
    henk 400rr
    Deelnemer

    Die heeft niet “rallyfilip” als nickname in ieder geval, iets met subaru in de naam als ik me niet vergis.

    In reactie op: Omega sper in C-kadett as? #17770934
    henk 400rr
    Deelnemer

    ik heb het al eens gehoord, maar als je goed leest gaat het ook om een bepaald type sper en niet zomaar een Omega sper.

    Wat daar van waar is geen idee, echt goedkoper wordt hij d’r niet van in ieder geval.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17320596
    henk 400rr
    Deelnemer

    vast. :D kan niet anders :D :D

    In reactie op: vdo meter #17770622
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ze zitten haast in geen enkele motor standaard maar ze komen voor de op de CIH’s en ook wel op de OHC’s en DOHC’s, uiteraard de uitvoeringen met oliedrukmeter zoals bijv. de GSI’s, GT/E’s

    zowel (D)OHC en CIH had dezelfde aansluiting.

    succes.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17562982
    henk 400rr
    Deelnemer

    origineel gepost door McLambo
    Zojuist de klepstoters van marktplaats ontvangen. Echter op geen een stoter zit een klein gaatje aan de zijkant. Betekent dit dat ik een setje vaste stoters heb ontvangen? :cry

    Klopt helemaal.

    Moet je hydrolische hebben dan?

    In reactie op: ascona 400 back home ! #17762742
    henk 400rr
    Deelnemer

    Getrag 265 (sport)

    In reactie op: ff vraagje electronsche bosch onsteking!! #17768701
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dan ben je de enigste, normaal gesproken kan dat niet.

    De enigste keer dat de motor draait met de 9 volt aansluiting is op het moment dat je de startmotor bekrachtigd met je sleutel, zodra je de sleutel loslaat slaat de motor gelijk af, zou je de sleutel beet houden daan draait je startmotor ook mee, maar blijft de motor wel draaien.

    Transparante kabel staat aangegeven in elk schema tot 1982 op de modellen waar geen magneetspoel ontsteking op zat, zit hij niet in je kabelboom tewijl hij d’r wel in zou moeten zitten, dan kan je kabelboom al een keer vervangen zijn of hij is d’r al uitgehaald.

    Of er is wat aan de hand, maar wat dat dan is…

25 berichten aan het bekijken - 1,451 tot 1,475 (van in totaal 2,770)