Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1833128&tid=139382&author=Keesjr]Ga je een CIH 16V maken??[/rquote]
Ik dus wel, maar weer een andere, diegene op de foto wordt weer hergebruikt voor een andere motor.
henk 400rr
DeelnemerTe laat.. ligt hier al een jaar of 2-3
henk 400rr
Deelnemerja, hij post het overal ;)
Maar die motor op pagina 1 wordt het sowiso niet :D 100% zeker!! :D
henk 400rr
DeelnemerIk zou zeggen dat het een verwaarloosbaar verschil is als je puur en alleen op de hoofdremcilinder afgaat tussen A-B, @Manta Dre schreef al dat qua formaat deze iets langer is, dus daar kun je rekening mee houden.
Ik zou er wel voor zorgen dat de rembekrachtiger niet te klein is, die van een A-1.2 is ietsje kleiner dan die van een A-1.9.
Het remt wel, maar je zal wat krachtiger moeten trappen.henk 400rr
Deelnemer[rquote=1831540&tid=112621&author=Deperik]Ik heb …Maargoed weet niet of de manta remmerij erg verschilt van het kadett spul.[/rquote]
’t is net zo slecht ;)In de regel was ook alleen de bekrachtiger kleiner in diameter, de hoofdremcilinder zelf is in het model manta of ascona verder gelijk, het kan zijn dat er voor het model B tov A een iets grotere diameter zit ivm de massa van de B-types, de bekrachtiger was ook ietsje groter. Een grotere bekrachtiger helpt vaak ook wel me met wat “beter remmen” dwz. dan hoef je soms niet al te fors op je pedaal te staan.
Het omkeerpunt zit vaak bij de 1.6N (tot en vanaf)13″7J ET3 ATS velgen kan op rekord 2.2 klauwen, dat kan niet met alle, er waren 6J types waarin GM stond, die konden daar weer niet mee, stalen velgen 13″ kan weer niet, of de klauw moet ingeslepen worden.
Het gaat inderdaad om vloeistofverplaatsing, maar vaak is dat verwaarloosbaar merkbaar of je moet met echt grotere verschillen gaan werken.
Soms is dat een beetje uitzoekwerke nr ekenwerk, voor dit…. zou ik me niet al te druk maken.henk 400rr
Deelnemerzo heb ik het indertijd ook gedaan, bij een andere gewoon het materiaal van een A-1.9.
henk 400rr
DeelnemerAchteras en tussenas, denk meteen ook even aan de remmen.
Als je met het huidige materiaal alleen de motor vervangt door wat potenters loop je kans dat je vervelende verassingen krijgt.
henk 400rr
Deelnemersimpel: je verwachtingen zijn te hoog gespannen.
De eindoverbrenging is wel redelijk kort (3:70 van een 1.6N) maar zoveel potent is de 1.9S nou ook weer niet om daar afschrikwekkende optreksnelheden mee te krijgen.
henk 400rr
DeelnemerIn de lagers zelf zit ook een afdichting ;)
henk 400rr
Deelnemerkijk uit met die nrs, het kan zo maar zijn dat je wat anders krijgt dan je bestelt, Opel gebruikt namelijk ook de oude nrs weer voor nieuwe onderdelen.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1829734&tid=137352&author=Jaccoooo]ff een paar vraagjes over de rolkooi en andere verstevigingen,die buis van de voorasbevestiging naar de A stijl kan zeker niet icm. met een dikke rembekrachtiger(van een Omega)[/quote]
Kan wel, maar dan kan het geen rechte buis meer zijn..en zit er een dwarsligger van de kooi over het dashboard?
ja
Quote:ik ben bezig met mijn rally ascona opnieuw op te bouwen, en als een laskooi te duur wordt, wil ik mijn schroefkooi wat uitbreiden (in overleg met de TC natuurlijk)[/rquote]
Theo Control? ;)henk 400rr
Deelnemer[rquote=1829639&tid=138984&author=mtv]
De 400 wereld is klein het toeval wil dat de ascona in dit filmpje van robert keil is.Mijn manta heb ik van Robert deze was de manta aan het klaarmaken maar kon toen deze werks ascona kon kopen.(heb nog wel een paar foto’s van deze mooie ascona)[/rquote]
Achim Kubler had deze manta toen te koop, daar heb ik nog wel fotos van, de auto was daarvoor wel van Robert geweest.

Dat was het verhaal van Kubler destijds tenminste.
henk 400rr
Deelnemer
henk 400rr
DeelnemerCIH
henk 400rr
DeelnemerJe kan ze bestellen bij VDO en je moet er rekening mee houden da je ze in verschillende uitvoeringen hebben die dus verschillend draaien tov elkaar.
Waarschijnlijk dus net een verkeerd type.
henk 400rr
DeelnemerIk krijg nu wat een indruk van deze man; Kende vroeger ook eentje die beweerde dat je door het platknijpen van je uitlaat de motor sneller maakte, dit vlgs “het tuinslangprincipe”

ennn dan heb je nog…
-de snelle bougievonken… (rode waren beter dan blauwe)
-het speciale kastje voor de ontsteking..
-etc…etc..afgaande van je opmerking schat ik deze man nu ook daaronder
henk 400rr
DeelnemerAls je goed kijkt dan zie je dat (ook) de koelvin weg is.
Maar in de motor… pffrr en dan ook nog hetzelfde koppel als een diesel, vraag je je toch af welke diesel ;)
de 2.0E heeft 162Nm, 2.3D slechts 127Nm (na 1984 135Nm)pas met de 2.3TD wordt het interessanter met z’n 189Nm of de 2.3D-comprex met 195Nm
Wat ook weggehaalt is, erg interessant is het niet en je kan je afvragen of het de moeite loont.
Is er een prijs aan gebonden als je het raad?
henk 400rr
DeelnemerDe ascona SR was op kenteken slechts een Ascona met een “S” motor, dat kon een 1600, 1900 of een 2.0 zijn.
Standaard een dashboard met toerenteller, oliedrukmeter en voltmeter, maar een teller die tot 200km/h ging.
verder het drie-spaaks stuur, SR aanduiding op de achterkant, de bekende SR velgen, ruitewisser met interval en zwarte strepen op de zijkant en een zwart gedeelte tussen de achterlichten.verdere karakterestieken:
henk 400rr
DeelnemerBedankt mannen/vrouwen :thumbup
henk 400rr
DeelnemerEen maat van me kan niet meer inloggen op het forum, het rare hierbij is dat hij dus wel in de ledenlijst staat, maar als je hem aanklikt dan verschijnt het tabblad “geen lid gevonden” terwijl hij hier al eerder gepost heeft.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=138518
Hij kan dus ook geen contact opnemen en hij heeft ook al geprobeerd een andere naam aan te maken en dat wil ook niet.
Kan dit opgelost worden zodat hij het forum weer kan bezoeken en posten?
Het gaat hierbij om een forumlid genaamd “XR”
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1821517&tid=137699&author=manta_dennis]Zeker een mooie 400r. Dacht dat deze uit elkaar gehaald zou worden??[/rquote]
Dat klopt.
Maar daarom kan hij wel weer inelkaar, onderdelen genoeg voor zoiets.
henk 400rr
DeelnemerHier ligt nog steeds geen vlok :cry

henk 400rr
DeelnemerBedankt alvast voor alle moeite :thumbup
henk 400rr
DeelnemerSucces Maikel, als ik een dagje moet helpen zeg je het maar.
17 december 2010 om 20:21 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775029henk 400rr
Deelnemeraparte veerschotel, heb het eerder gezien :hmmz c-kadett? 1200? of op een c-kadett station? :hmmz
-
AuteurBerichten