henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,401 tot 1,425 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: welk uitlaatspruitstuk? #17804753
    henk 400rr
    Deelnemer

    oh vast wel, de kleppen zijn iets groter, de aansluitingen op het blok zijn verder gelijk.

    In reactie op: zeldzame 400 wielen 9j?? #17797225
    henk 400rr
    Deelnemer

    [rquote=1850888&tid=140524&author=Manta-aero]
    .. en de ET 3 zijn inderdaad gewild voor achter….[/rquote]

    alleen maar omdat de banden goedkoper en beter verkrijgbaar zijn, vroeger flikkerden ze deze velg vaak weg, verkoopbaar was hij haast niet, tegenwoordig ligt dat weer anders.

    Optisch zie je het meteen, de 10J achter staat mooier dan de 8j-Et3 maar…. het kost ook wat meer.

    In reactie op: welk uitlaatspruitstuk? #17804751
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat ligt aan je uitlaatflensgrootte welke van de 2.

    1.9E is niet veel voorkoombaar en heeft de kleine flens, de 2.0E is veel voorkoombaar en heeft de groote flens, kans is groot dat je de uitlaatflens moet verbouwen want er zijn ook types 1.9 met een grote flens.

    In reactie op: 2.0E nokkenas in 2.0S #17804703
    henk 400rr
    Deelnemer

    ja

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563017
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, dat hoeft niet.

    De oude sla je eruit en de nieuwe moet je er even intrekken met behulp van een oude wielmoer, wel even tussen de flens en de wielmoer een dikke ring plaatsen omdat het vertande gedeelte wat doorsteekt.

    In reactie op: Drijfstanglagers 2.4 #17801549
    henk 400rr
    Deelnemer

    Er is een periode geweest dat er geen gaatjes in de drijfstangen zaten bij de 2.4, dit zie je ook in de drijfstangen van bijv. een 3.0 24V terug.
    Het gaatje gaat overigens niet naar het “small end” lager, maar komt aan de zijkant van het brede gedeelte uit.

    Over de kleur van de lagers kan ik weinig over vertellen, het 1 en ander hangt van de samenstelling af van de lagers.

    In reactie op: '34 Opel "Dirty-Six" #17751207
    henk 400rr
    Deelnemer

    [rquote=1844914&tid=136074&author=hillclimber16V]Dan moet je even verder zoeken in de projects op die site
    honderden foto’s van echte works machines en op een uiterst hoog niveau klaar gemaakt zou ik zeggen.
    Veel plezier
    http://www.mat.fi/n_index.php[/rquote]

    Geweldige site, staat al een paar jaar in m’n favorieten, van tijd tot tijd kijk ik d’r weer eens op om te kijken wat ze nu weer gedaan hebben.

    In reactie op: zeldzame 400 wielen 9j?? #17797200
    henk 400rr
    Deelnemer

    [rquote=1843594&tid=140524&author=H-400]@Louwe:
    die driedelige 400 velgen zijn er toch gekomen,
    die gasten van Edeltraut tuning beheren die zaak.
    Ze verkopen enkel het hart, de rest moet je d’r zelf bij halen. Zeer mooi gefreesd,
    maar de prijs is er ook naar. Ik heb dus maar originele 8X15 Ronals gekocht, was goedkoper…[/rquote]

    Was toch ook eentje die bestaande velgen ombouwde, ik heb voorbeelden gezien met losse bedden en een hart van een 6J 15″ Ronal.

    Geen idee overigens wat het kosten moest.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563006
    henk 400rr
    Deelnemer

    ja, even weghalen dus.

    In reactie op: zeldzame 400 wielen 9j?? #17797189
    henk 400rr
    Deelnemer

    staat d’r ook bij hé ;)

    …Kosten für die Zwei 9 ner Betrug nur für den Umbau 534,00 Euro…

    beste startprijs trouwens..

    In reactie op: G Vloedgraven #17792485
    henk 400rr
    Deelnemer

    [rquote=1837882&tid=140114&author=Deluxe77]Was dus met name geintresseerd in de manta’s en ascona’s.
    Neemt niet weg dat dit ook al mooi is en ik met iets meer info kan google.[/rquote]

    Dat begrijp ik, maar dat was redelijk ver terug en dat moet echt mazzel zijn wil ik daar een foto van hebben.
    Ik moet ergens nog wel een foto van z’n blauwe manta GSI hebben toen hij bij de OMCN zat, misschien dat ik die nog kan achterhalen.

    In reactie op: Wat doe jij voor werk?? #17792847
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik ook niet echt, maar via “google” kwam ik daar achter. ;)

    In reactie op: Wat doe jij voor werk?? #17792844
    henk 400rr
    Deelnemer

    “vakkenvuller”

    In reactie op: Wat doe jij voor werk?? #17792831
    henk 400rr
    Deelnemer

    [rquote=1837826&tid=140154&author=The Undertaker]Radiodiagnostisch laborant, of te wel ik maak röntgenfoto´s in het ziekenhuis.[/rquote]

    Ik had een iets ander beroep verwacht :D

    In reactie op: G Vloedgraven #17792482
    henk 400rr
    Deelnemer

    Niet alles, maar heb nog wat z’n navi-periode met de Sierra en heel misschien nog wat van de micra, dat was 1 wedstrijd.

    Vroeger heeft hij wel gereden in een ascona en een manta vlgs mij, zijn broer Bert zie ook je nog wel eens voorbij komen.

    Hier nog een paar fotos van Westenbrink z’n pagina;

    In reactie op: G Vloedgraven #17792478
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vast wel ergens, Gerrit is de laatste jaren van z’n rally carriére in de auto hoofdzakelijk navigator geweest bij David Westenbrink waarbij hij 2x rugletsel opgelopen heeft.

    Hij is nog een tijdje vice-voorzitter geweest bij de OMCN.

    Hoe kom je zo bij hem verzeilt?

    henk 400rr
    Deelnemer

    was ook wat gekscherend bedoeld :D iedereen heeft zo z’n grens wanner het besluit voor wat anders komt.

    Hopelijk heb je wat meer plezier met je volgende auto.

    In reactie op: welke achteras??? #17791299
    henk 400rr
    Deelnemer

    3:67 van een 1.8S manta of 16S/1.9/2.0N, als het zo’n dikkere achteras is dan weet ik wel iemand die daar in geinteresseerd is en is een ruil ook wel mogelijk.

    Je kan ook gaan voor de 3:44, die zat standaard onder de 2.0S en 2.0E

    henk 400rr
    Deelnemer

    Gaat hij weg voor “loop of sloop” prijs of toch wat duurder? inruilen kan ook, dan zit een ander d’r mee. ;)

    In reactie op: Zegt 't voort.. #17791020
    henk 400rr
    Deelnemer

    en nog wat opel ascona zag ik op MP ;)

    In reactie op: Zegt 't voort.. #17791018
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nou, in principe ben ik zeer geïnteresseerd in vele klasiekers/youngtimers en ook wel sommige huidige modellen alleen qua oldtimerbezit ben ik blijven steken in de manta/ascona.

    Echter qua vervoersmiddel val ik vaak terug in Opel.

    In reactie op: geen oliedruk na revisie 2.2 #17789428
    henk 400rr
    Deelnemer

    controleer ook even het overstortventiel in je oliehuisdeksel of dat wel naar behoren werkt.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789758
    henk 400rr
    Deelnemer

    Imotec zit wat lager met een 2.4 in ieder geval, maar weet verder ook niet precies wat voor bewerkingen ze er aan doen; http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH_2_4/cih_2_4.html

    ik weet niet of er een uitdraai bijzat of dat het modeling verlopen is, het komt wel voor dat bepaalde vermogens zo gaandeweg wat vermeerderen zonder dat er daadwerkelijk aan gesleuteld wordt. ;)

    In reactie op: Sterkste CIH #17789756
    henk 400rr
    Deelnemer

    Voor en 4-cil. 2.5 8V is dit ook heel netjes, maar er zijn wel grotere CIH’s 4-cil. 8V gebouwd en niet te vergeten de versies met doorstroomkoppen en de 16V’s, daarvan liggen de vermogens nog wat hoger.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789754
    henk 400rr
    Deelnemer

    Tuurlijk wel zijn er meer vermogende CIH motoren geweest, maar die hebben ook de nodige pegels gekost.

25 berichten aan het bekijken - 1,401 tot 1,425 (van in totaal 2,770)