Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemeroh vast wel, de kleppen zijn iets groter, de aansluitingen op het blok zijn verder gelijk.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1850888&tid=140524&author=Manta-aero]
.. en de ET 3 zijn inderdaad gewild voor achter….[/rquote]alleen maar omdat de banden goedkoper en beter verkrijgbaar zijn, vroeger flikkerden ze deze velg vaak weg, verkoopbaar was hij haast niet, tegenwoordig ligt dat weer anders.
Optisch zie je het meteen, de 10J achter staat mooier dan de 8j-Et3 maar…. het kost ook wat meer.
henk 400rr
DeelnemerDat ligt aan je uitlaatflensgrootte welke van de 2.
1.9E is niet veel voorkoombaar en heeft de kleine flens, de 2.0E is veel voorkoombaar en heeft de groote flens, kans is groot dat je de uitlaatflens moet verbouwen want er zijn ook types 1.9 met een grote flens.
henk 400rr
Deelnemerja
henk 400rr
DeelnemerNee, dat hoeft niet.
De oude sla je eruit en de nieuwe moet je er even intrekken met behulp van een oude wielmoer, wel even tussen de flens en de wielmoer een dikke ring plaatsen omdat het vertande gedeelte wat doorsteekt.
henk 400rr
DeelnemerEr is een periode geweest dat er geen gaatjes in de drijfstangen zaten bij de 2.4, dit zie je ook in de drijfstangen van bijv. een 3.0 24V terug.
Het gaatje gaat overigens niet naar het “small end” lager, maar komt aan de zijkant van het brede gedeelte uit.Over de kleur van de lagers kan ik weinig over vertellen, het 1 en ander hangt van de samenstelling af van de lagers.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1844914&tid=136074&author=hillclimber16V]Dan moet je even verder zoeken in de projects op die site
honderden foto’s van echte works machines en op een uiterst hoog niveau klaar gemaakt zou ik zeggen.
Veel plezier
http://www.mat.fi/n_index.php[/rquote]Geweldige site, staat al een paar jaar in m’n favorieten, van tijd tot tijd kijk ik d’r weer eens op om te kijken wat ze nu weer gedaan hebben.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1843594&tid=140524&author=H-400]@Louwe:
die driedelige 400 velgen zijn er toch gekomen,
die gasten van Edeltraut tuning beheren die zaak.
Ze verkopen enkel het hart, de rest moet je d’r zelf bij halen. Zeer mooi gefreesd,
maar de prijs is er ook naar. Ik heb dus maar originele 8X15 Ronals gekocht, was goedkoper…[/rquote]Was toch ook eentje die bestaande velgen ombouwde, ik heb voorbeelden gezien met losse bedden en een hart van een 6J 15″ Ronal.
Geen idee overigens wat het kosten moest.
henk 400rr
Deelnemerja, even weghalen dus.
henk 400rr
Deelnemerstaat d’r ook bij hé ;)
…Kosten für die Zwei 9 ner Betrug nur für den Umbau 534,00 Euro…
beste startprijs trouwens..
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1837882&tid=140114&author=Deluxe77]Was dus met name geintresseerd in de manta’s en ascona’s.
Neemt niet weg dat dit ook al mooi is en ik met iets meer info kan google.[/rquote]Dat begrijp ik, maar dat was redelijk ver terug en dat moet echt mazzel zijn wil ik daar een foto van hebben.
Ik moet ergens nog wel een foto van z’n blauwe manta GSI hebben toen hij bij de OMCN zat, misschien dat ik die nog kan achterhalen.henk 400rr
DeelnemerIk ook niet echt, maar via “google” kwam ik daar achter. ;)
henk 400rr
Deelnemer“vakkenvuller”
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1837826&tid=140154&author=The Undertaker]Radiodiagnostisch laborant, of te wel ik maak röntgenfoto´s in het ziekenhuis.[/rquote]
Ik had een iets ander beroep verwacht :D
henk 400rr
DeelnemerNiet alles, maar heb nog wat z’n navi-periode met de Sierra en heel misschien nog wat van de micra, dat was 1 wedstrijd.
Vroeger heeft hij wel gereden in een ascona en een manta vlgs mij, zijn broer Bert zie ook je nog wel eens voorbij komen.
Hier nog een paar fotos van Westenbrink z’n pagina;



henk 400rr
DeelnemerVast wel ergens, Gerrit is de laatste jaren van z’n rally carriére in de auto hoofdzakelijk navigator geweest bij David Westenbrink waarbij hij 2x rugletsel opgelopen heeft.
Hij is nog een tijdje vice-voorzitter geweest bij de OMCN.
Hoe kom je zo bij hem verzeilt?
7 januari 2011 om 18:31 In reactie op: ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW #17782935henk 400rr
Deelnemerwas ook wat gekscherend bedoeld :D iedereen heeft zo z’n grens wanner het besluit voor wat anders komt.
Hopelijk heb je wat meer plezier met je volgende auto.
henk 400rr
Deelnemer3:67 van een 1.8S manta of 16S/1.9/2.0N, als het zo’n dikkere achteras is dan weet ik wel iemand die daar in geinteresseerd is en is een ruil ook wel mogelijk.
Je kan ook gaan voor de 3:44, die zat standaard onder de 2.0S en 2.0E
7 januari 2011 om 14:09 In reactie op: ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW #17782932henk 400rr
DeelnemerGaat hij weg voor “loop of sloop” prijs of toch wat duurder? inruilen kan ook, dan zit een ander d’r mee. ;)
henk 400rr
Deelnemeren nog wat opel ascona zag ik op MP ;)
henk 400rr
DeelnemerNou, in principe ben ik zeer geïnteresseerd in vele klasiekers/youngtimers en ook wel sommige huidige modellen alleen qua oldtimerbezit ben ik blijven steken in de manta/ascona.
Echter qua vervoersmiddel val ik vaak terug in Opel.
henk 400rr
Deelnemercontroleer ook even het overstortventiel in je oliehuisdeksel of dat wel naar behoren werkt.
henk 400rr
DeelnemerImotec zit wat lager met een 2.4 in ieder geval, maar weet verder ook niet precies wat voor bewerkingen ze er aan doen; http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH_2_4/cih_2_4.html
ik weet niet of er een uitdraai bijzat of dat het modeling verlopen is, het komt wel voor dat bepaalde vermogens zo gaandeweg wat vermeerderen zonder dat er daadwerkelijk aan gesleuteld wordt. ;)
henk 400rr
DeelnemerVoor en 4-cil. 2.5 8V is dit ook heel netjes, maar er zijn wel grotere CIH’s 4-cil. 8V gebouwd en niet te vergeten de versies met doorstroomkoppen en de 16V’s, daarvan liggen de vermogens nog wat hoger.
henk 400rr
DeelnemerTuurlijk wel zijn er meer vermogende CIH motoren geweest, maar die hebben ook de nodige pegels gekost.
-
AuteurBerichten