Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerAan Astra G; nieuwe schijven, blokken, remklauwen, schokbrekers en veren gemonteerd, alleen de remklauwen was een domper, daar had ik niet op gerekend, maar toch weer vlot kunnen regelen.
henk 400rr
DeelnemerAan de hand van het W-nr zou je al kunnen zien tov de normale teller hoeveel zo’n ding afwijkt. hebben jullie al een andere kleur wartel in de bak geprobeerd? er zijn gele, rode en blauwe met verschillende tanden, daarnaast zou het typenr van de pulsteller ook al wat moeten zeggen en anders zou je de boel bij moeten kunnen stellen, enerzijds zou dat kunnen door een stelschroef (als die er zit) of iets dergelijks op het dashboard en anderzijds zou je het ook kunnen oplossen met een potmeter.
Er is ook zo’n figuur Tachorob genaamd op internet die ook adverteerd met het oplossen van tellerafwijkingen, misschien weet die man wat.
henk 400rr
DeelnemerJe kan gewoon de pulsteller van een kadett GSi gebruiken waar ook dat dashboard uitkomt, bakken indertijd hadden dezelfde aansluiting als eentje die een gewone km-teller kabel had.
D’r zijn wel verschillende soorten, ik heb ooit het type “AA” gebruikt om een tripmaster aan te sluiten op een getrag 265.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1891282&tid=35040&author=jeangt]klopt het dat de boutgaten van de versnellingsbaksteun bij een getrag 240 (foto 5)
verder uitelkaar zitten dan bij de 4-bak (foto 2)[/quote]
Nee, het is net andersom, die van de 4-bak zitten verder uitelkaar, je hebt dus een ander versnellingsbak steun rubber nodig, die past wel weer op de gaten van je steun, iedere steun is per type auto verschillend waarbij de 1ene een lange heeft en de andere weer een kortere.Quote:en dan nog een vraag, ik heb dus een getrag 240, alleen heb ik geen flens aan het einde van de bak zitten voor de aandrijfas. Ik moet deze bak aansluiten op de plek waar eerst dus de 4-bak van foto 2 zat, in een rekord e2.[/rquote]Rekord E-2 heeft een paar types tussenassen, 4-bakken met dikke en dunne aansluitingen, uiteraard de automaat tussenas met ook de dikke aansluiting en de 5-bak tussenas met ook weer de dikke aansluiting.
Het is dus even een kwestie van de juiste flens erbij zoeken en misschien heb je hem al of het zoeken van een 5-bak tussenas.henk 400rr
Deelnemer[rquote=1886880&tid=35040&author=g.klijn]hallo ik kan een 4 bak met elektrische overdrive kopen maar weet ook iemand wat voor ,tussen as, ik dan moet gebruiken, er zit nu al een 4 bak onder en het is een orginele motor in mijn 68 er rekord c coupe en deze heeft de startmotor aan het bakhuis zitten dus een g trag gaat niet vandaar miss deze keuze miss
bvd gijs [/rquote]
Als ik me niet vergis had deze bak een dikkere aansluiting en een hardy-schijf naar de tussenas, je zou dan kunnen volstaan met een tussenas van een E-rekord, let op welk type want niet alle 4-bakken van rekord hebben een dikke aansluiting. met die voorste aansluiting vand e E-rekord tussenas, kan je de tussenas van je eigen rekord weer aan laten passen.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1875334&tid=35040&author=chriske]nog eenvraagje past een getrag van een bmw e30 ook in een monza a2 2.5E
waarschijnlijk wel , dat d etussenas zal moeten aangepast worden
grtz chriske[/rquote]
[rquote=1877090&tid=35040&author=chriske]niemand een idee over mijn vraag hierboven ???
[/rquote]Er is maar 1 type getrag van een E30 waarbij dit kan en dat is de 262/265 uit een BMW M3, eentje met een afschroefbaar koppelingshuis zodat je het koppelingshuis van de 264-4-bak of 265-5bak er op kan schroeven, daarnaast meot inderdaad je tussenas aangepast worden.
Overigens heeft de 635 csi ook zo’n bak en er moet nog een 5-serie een deelbare bak hebben wat ook een 265 type is, in alle gevallen geld het bovenstaand verhaal.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1873282&tid=35040&author=Mad Max]Hey een vraagje,
ik heb dus voor mijn c20xe een ohc getrag liggen, maar ook nog een cih getrag. Tevens heb ik een tussenas die op de cih getrag pas. Nu was mijn vraag of het een slim idee is de achterkant van die cih eraf te schroeven en in de ohc behuizing te jassen?Max[/rquote]
Nee, want als het beide een Getag 240 betreft dan is de aansluiting gelijk, dus de tussenas hoeft dan niet aangepast te worden en de bak ook niet.
henk 400rr
DeelnemerH-base erop na geslagen met mijn auto als voorbeeld (1.6 16V)
de van uitvoering heeft Monroe art.nr.: 23982
de caravan uitvoering heeft Monroe art.nr.: 23982
de sedan uitvoering heeft Monroe art.nr.: 23908
de hatchback uitvoering heeft Monroe art.nr.: 23908dus het lijkt erop dat de sedan en de hactchback uitvoering wel dezelfde schokbrekers heeft, maar de caravan uitvoering heeft een andere schokbreker, ’t zal hem wel in de lengte zitten, maar geen idee wat precies het verschil is.
Aangezien de oorspronkelijke lijst adverteert met de “caravan uitvoering” kies ik eieren voor m’n geld en zoek even verder, straks zit ik met schokbrekers waar ik niks mee kan en dat is wel een beetje zonde. van het geld.
henk 400rr
Deelnemerboutcirkel is hetzelfde, de bouten niet.
Als je een normale Getrag bak er achter hebt, dan heb je al een ander vliegwiel en dat past zo op de 2.2 krukas, wel letten op de pasbout dat hij in het juiste gaatje zit.
Als je dus een R25/R28 bak hebt, dan heb je een giga-vliegwiel met dezelfde bevestigingspunten en dan heb je verder geen probleem met pasbouten.
henk 400rr
DeelnemerJe had zonder al te veel gedoe dus al kunnen merken of het een 2.4 was in evt. een ander onderblok en dat was dus de boutjes van het vliegwiel bekijken die achterin de krukas zit, die zijn anders van vorm en draad dan die van de 1.6 t/m de 2.2.
henk 400rr
Deelnemeriedere groene manta is tegenwoordig en “new kids replica” naar het schijnt…
henk 400rr
Deelnemer….en vanavond in jubbega 3e sluis
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1885517&tid=143945&author=jethro]Astraman vermelde de grootste idioten stonden langs de baan altijd.
Dat had je in landen als portugal, daar was men helemaal gek op rally`s, men wou als het ware de auto`s aanraken, en een zekere Marcu Allen toen met Lancia rijdend had eens een afgerukte vingertop achter zijn ruitwissers.:o:o
:kewlpics
:jerry[/rquote]klopt, ze zaten ook wel eens in de luchtinlaten.
Walther Röhl zei ooit dat hij ze niet meer zag als mensen maar als een soort van baanafzeting (bosjes e.d.), verstand op nul dus anders was het moreel niet verantwoord om zo snel door de mensenhaag te rijden, instinctief wil je op de rem gaan en dat kon niet.
Maar het leeft nog steeds zo in die landen, publiek staat daar ook nog steeds dichter op de baan dan hier in Nederland, hier heb je soms een verrekijker nodig.
henk 400rr
DeelnemerOch, wel meer modellen, ook waarvan je het niet direct verwacht zoals bijv. de citroën BX (was overigens geen succesverhaal) en zelfs een Lada.
Maar de Manta 400 hoorde er ook bij (zoals aangegeven) maar ook de Ascona 400 had een groep-B kwalificatie.Je moet het zo zien dat er veel modellen een groep B homologatie hadden, maar er slechts werd gedomineerd door een paar modellen die nu erg in het oog springen, een beetje net als het WRC nu.
Veel spreken tot de verbeelding, pers. ben ik altijd wat gek op de Quattro S1 om z’n unieke geluid.
henk 400rr
DeelnemerIk ben niet zo’n kenner hoe dat zit met de Kadett-C modellen, zeker is wel dat zo’n bak niet in de ascona/manta zat, wel kan de koppelingsplaat gelijk zijn.
Maar welk model kadett… vlgs mij de GT/E, de rally of de 1000 serie dat hij daarvoor beschikbaar was.
Waar je die onderdelen krijgen kan weet ik ook niet, ik zie wel dat er altijd druk op geboden wordt bij Ebay dus het zal wel niet gemakkelijk zijn.
Ik zou zeggen probeer het eens via het Hecktriebler forum in Duitsland: http://www.opel-hecktriebler-forum.de/ daar zat altijd veel volk wat meer weet over speciale onderdelen, daar zitten ook veel kadett liefhebbers dus die kunnen je vast wel verder helpen.
henk 400rr
Deelnemeri2000 voor- of achterspoiler
sport voor- of achterspoiler
of …. als het maar irmscher is.
henk 400rr
DeelnemerSowiso had een ascona 400 geen ZF bak, die had een getrag bak en die lijkt op de getrag van de monza/senator echtr de as voor de koppelingsplaat was eentje met de fijne spline vertanding a la getrag 240, de ZF kwam wel voor in de Kadett coupé en daar had je 2 types in, eentje met bijna dezelfde verhoudingen als de getrag 240 en eentje met de 1:1 in de 5e.
henk 400rr
DeelnemerStaat wel op marktplaats waar je zo’n ding kan huren.
Probleem is vaak wel dat in vrijwel de meeste gevallen rijbewijs E wordt gevraagd ivm de verzekering, ik weet niet of je dat hebt, of dat wellicht iemand anders in je kring dat heeft?
henk 400rr
Deelnemer40 of 45 hangt van je motor af en met name van het type nokkenas in combinatie met versterkte klepveren…etc.
het heeft totaal geen zin de motor door te trekken tot 7000 omw/min als de nokkenas bij 5500 z’n maximaal koppel/vermogen heeft.
In de meeste gevallen is 40 voldoende met de wat tammere nokkenassen.
henk 400rr
Deelnemer[rquote=1880941&tid=143481&author=vectra208v]
Opel stond vroeger bekend als slechte diesel bouwers maar op gas was prima.
Hoe dat in de wereld is gekomen weet ik niet dat is mij vertelt.[/rquote]Komt min of meer door de oudere CIH’s met de 2.0 (gruwelijk slecht) 2.1 (erg slecht) en de 2.3 (beter dan de vorige 2) daarnaast was de kwalliteit van de dieselmotoren van de jaren ’80 gemiddeld gezien ook vrij dramatisch.
Andere merken zoals VW hadden het wat beter voor elkaar, inmiddels ligt dat ook wel anders, VW is niet meer zo goed als vroeger en Opel niet meer zo slecht.
henk 400rr
DeelnemerIk vermoed dat hij een vrij gaaf exemplaar zoekt, ’t leerproces is al passé ;)
henk 400rr
DeelnemerIeder z’n mening, voor mij is het meer het motorgeluid wat net wat leuker aan te horen is, dit heeft verder niks te maken met het uiterlijk van de wagen, dat zie ik het liefst zo authentiek mogelijk.
henk 400rr
Deelnemerja erg jammer, maar goed, zo zijn de spelregels.
henk 400rr
DeelnemerGoed, gekregen dan :D
henk 400rr
DeelnemerMoet je wel degene hebben die een rooie bougievonk geeft, die is net wat krachtiger dan degene met de blauwe vonk.
;)
-
AuteurBerichten