henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,301 tot 1,325 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kachelweerstand Astra G Plaats ? #17848604
    henk 400rr
    Deelnemer

    d’r bovenop, je ziet hem zo ziten, zitten 2 draden op.

    In reactie op: Westerwaldrally #17849074
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb al weken van tevoren afgesproken dat we sowiso naar de TAC gingen (rijden of kijken) dus wat dat betreft staat het vast, maar anders was het zeker wel de Westerwaldrally geworden gezien het veld.

    Ondanks dat Ede nieuwe proeven heeft, kwam deze wat lager op de lijst van keuzes.

    In ieder geval sluit ik me bij @Opel-extreme aan, waar wie ook heen gaat, plezierige dag toegewenst.

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776742
    henk 400rr
    Deelnemer

    Komt versterking nietwaar? ;)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565257
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hij had het over olie op de baan.

    Mazzel trouwens dat je niet de vangrail ingestoven bent.
    Knap dat je eigenlijk direct de achtervolging in zit naar de Porsche, en ja, hij klinkt erg lekker.

    In reactie op: Westerwaldrally #17849071
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als toeschouwer heb ik alleen last van dat rotweer dus. :D

    Ik dacht trouwens dat het mooi weer zou worden aankomend weekend vlgs de voorspellingen? of heb ik dat weer verkeerd gehoord?

    We zouden rijden, maar de Manta is nog niet klaar, heb het wat te druk gehad en nog wel eigenlijk.

    In reactie op: Blijft een 18i heel als de riem knapt #17849235
    henk 400rr
    Deelnemer

    vlgs mij de 1.8 niet, maar wel weer de 1.6 en ik dacht de 2.0 ook.

    In reactie op: Westerwaldrally #17849067
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klinkt erg goed, helaas zitten we dan bij de TAC rally, je kan niet overal bij zijn.

    In reactie op: Kachelweerstand Astra G Plaats ? #17848601
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klopt, dashboardkastje eruit en dan zie je hem wel bovenop de luchtkanaal zitten, ventilator zit dan in de rechterhoek.
    Deze is lastig te bereiken en zit met schroeven vast, sommige zie je andere zie je wat minder goed.
    Op zich raadzaam om meteen even het interieurfiter te vervangen dit zit er vlakbij en daar kom je anders ook niet.

    d’r zijn wel 2 types filters en ventilatoren (met of zonder airco)

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310705
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is redelijk normaal en daarom steunt hij ook op het lagertje wat in de krukas zit.

    Niks om je druk over te maken.

    In reactie op: gasklep koeling? #17846872
    henk 400rr
    Deelnemer

    kan best, maar we hadden het probleem wel.

    Er zijn factoren natuurlijk die alles bepalend zijn voor een uitkomst wat dan ook, het kan dus heel goed zijn dat met de plek van het filter en / of omgeving we dus net die pech hadden dat het wel gebeurde en dat jij daardoor net geluk hebt gehad of hebt.

    Dat het niet voorkomt of kan voorkomen is onzin, alles is mogelijk, ik heb de gekste dingen gezien.

    In reactie op: SIK'S DRIFT AUTO'S #17586411
    henk 400rr
    Deelnemer

    Erg mooi gedaan :thumbup

    In reactie op: gasklep koeling? #17846870
    henk 400rr
    Deelnemer

    nee, corsa A met 1.3i Irmscher motor met open K&N filter, paar keer flink op het gaspedaal slaan en dan ging het soms over, anders ging die echt niet dicht.

    Met de verwarming er weer op geen last meer gehad.

    In reactie op: gasklep koeling? #17846868
    henk 400rr
    Deelnemer

    ha, ha, wij wel met -5 (gevoelstemp.)

    In reactie op: gasklep koeling? #17846866
    henk 400rr
    Deelnemer

    …zorgt er swinters voor dat je gasklep niet bevriest en dus niet meer goed sluit.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310702
    henk 400rr
    Deelnemer

    Er gaat in: SAE 80 en het is 1,4 liter

    [rquote=1897954&tid=35040&author=g.klijn]vraagje voor degene die het weet ik wil een r25 bak gebruiken met een vliegwiel van een 2.2, maar gaat dit of past zo’n bak alleen met gebruik van het orginele 2.4 vliegwiel of wat moet ik aanpassen eventueel om het wel te laten werken

    bvd gijs[/rquote]

    Vroeger zou ik daar zo antwoord op hebben gegeven: R25 bak voor CIH past alleen met het (bijv.) 2.4 vliegwiel. Ook dat is mij altijd vertelt. Het koppelingshuis zou dieper zijn van een R25 bak.

    Maarr, ik ben erachter gekomen dat er wel redelijk verschil zit in die dingen, bovendien rijdt (reed) @renecoupé met een R25 bak en vlgs mij een vliegwiel voor normaal een getrag 240.

    Dus: even geen idee, maar het zou dus mogelijk moeten zijn, misschien dat de totale hoogte van beiden bijna gelijk is of de hevel is wat aangepast.

    In reactie op: tikken klepstoters; aluminium prop in kop? #17847259
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat is heel goed mogelijk.

    In reactie op: 400 asjes?? #17844210
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vloedgraven had een omgebouwde Manta as naar 5-gaats velgen set te koop, dat is dit niet.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Een CIH heeft geen rekbouten, dus de 2.4 ook niet.

    Het nulpunt is de 1e zuiger in bovenste dode punt, oftewel, de spie moet recht naar boven staan.

    Voor het kerfje op de poelie is de basisafstelling van zijn merkteken rechtstreeks tegenover de scherp opstaande rand op het distributiehuis, deze zit op de schacht van de ontsteking.
    Visueel gezien is dat als je ervoor staat schuin rechts omhoog.

    In reactie op: raar probleem #17842438
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat kan zelfs aan je achtteruitschakelaar liggen (@Duurt) 265 of 240?


    @eddepet
    : automaat of handbak?

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776723
    henk 400rr
    Deelnemer

    Al dat werk voor Jan L*L :cry

    In reactie op: Manta A 400?? #17841107
    henk 400rr
    Deelnemer

    Cross flow zat eigenlijk alleen in de tuner modellen van de A-serie welke in de race en rallysport gebruikt werd, weet bijna zeker dat dit ook in de GT zat en de Kadett coupé en er was nog een 6-cilinder crossflow in de Commodore.

    henk 400rr
    Deelnemer

    mooie prijs, klinkt niet slecht.

    Wat de tussenas betreft, de B-serie heeft een langere nodig dan de A-serie, staat ook beschreven in 1 van deze sticky topics.

    In reactie op: Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel #17841217
    henk 400rr
    Deelnemer

    Je zal wel een 3:67 bedoelen, anders is die naast behoorlijk lang ook uniek.

    Je kan beter de 2.2 kop houden, de kanalen zijn mooier gevormd en de kop heeft grotere kleppen, dus uiterst geschikt om er “snellere” nokkenas in te zetten.

    Het standaard vliegwiel is niet echt veel verschillend qua gewicht, al dan niet gelijk, de koppelingsplaat diameter is wel groter, dus ook beter voor als je wat snellers wil.

    dus, gewoon ander nok doen.

    In reactie op: Manta A 400?? #17841105
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ja, dat is Peter Hinz met z’n zilverkleurige A-manta, daar staat of stond overigens geen 400 sticker op, op deze wel.

    In reactie op: Manta A 400?? #17841103
    henk 400rr
    Deelnemer

    neuh, deze:

    Uiteraard, zo niet origineel afgeleverd.

25 berichten aan het bekijken - 1,301 tot 1,325 (van in totaal 2,770)