Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerd’r bovenop, je ziet hem zo ziten, zitten 2 draden op.
henk 400rr
DeelnemerIk heb al weken van tevoren afgesproken dat we sowiso naar de TAC gingen (rijden of kijken) dus wat dat betreft staat het vast, maar anders was het zeker wel de Westerwaldrally geworden gezien het veld.
Ondanks dat Ede nieuwe proeven heeft, kwam deze wat lager op de lijst van keuzes.
In ieder geval sluit ik me bij @Opel-extreme aan, waar wie ook heen gaat, plezierige dag toegewenst.
henk 400rr
DeelnemerKomt versterking nietwaar? ;)
henk 400rr
DeelnemerHij had het over olie op de baan.
Mazzel trouwens dat je niet de vangrail ingestoven bent.
Knap dat je eigenlijk direct de achtervolging in zit naar de Porsche, en ja, hij klinkt erg lekker.henk 400rr
DeelnemerAls toeschouwer heb ik alleen last van dat rotweer dus. :D
Ik dacht trouwens dat het mooi weer zou worden aankomend weekend vlgs de voorspellingen? of heb ik dat weer verkeerd gehoord?
We zouden rijden, maar de Manta is nog niet klaar, heb het wat te druk gehad en nog wel eigenlijk.
henk 400rr
Deelnemervlgs mij de 1.8 niet, maar wel weer de 1.6 en ik dacht de 2.0 ook.
henk 400rr
DeelnemerKlinkt erg goed, helaas zitten we dan bij de TAC rally, je kan niet overal bij zijn.
henk 400rr
DeelnemerKlopt, dashboardkastje eruit en dan zie je hem wel bovenop de luchtkanaal zitten, ventilator zit dan in de rechterhoek.
Deze is lastig te bereiken en zit met schroeven vast, sommige zie je andere zie je wat minder goed.
Op zich raadzaam om meteen even het interieurfiter te vervangen dit zit er vlakbij en daar kom je anders ook niet.d’r zijn wel 2 types filters en ventilatoren (met of zonder airco)
henk 400rr
DeelnemerHet is redelijk normaal en daarom steunt hij ook op het lagertje wat in de krukas zit.
Niks om je druk over te maken.
henk 400rr
Deelnemerkan best, maar we hadden het probleem wel.
Er zijn factoren natuurlijk die alles bepalend zijn voor een uitkomst wat dan ook, het kan dus heel goed zijn dat met de plek van het filter en / of omgeving we dus net die pech hadden dat het wel gebeurde en dat jij daardoor net geluk hebt gehad of hebt.
Dat het niet voorkomt of kan voorkomen is onzin, alles is mogelijk, ik heb de gekste dingen gezien.
henk 400rr
DeelnemerErg mooi gedaan :thumbup
henk 400rr
Deelnemernee, corsa A met 1.3i Irmscher motor met open K&N filter, paar keer flink op het gaspedaal slaan en dan ging het soms over, anders ging die echt niet dicht.
Met de verwarming er weer op geen last meer gehad.
henk 400rr
Deelnemerha, ha, wij wel met -5 (gevoelstemp.)
henk 400rr
Deelnemer…zorgt er swinters voor dat je gasklep niet bevriest en dus niet meer goed sluit.
henk 400rr
DeelnemerEr gaat in: SAE 80 en het is 1,4 liter
[rquote=1897954&tid=35040&author=g.klijn]vraagje voor degene die het weet ik wil een r25 bak gebruiken met een vliegwiel van een 2.2, maar gaat dit of past zo’n bak alleen met gebruik van het orginele 2.4 vliegwiel of wat moet ik aanpassen eventueel om het wel te laten werken
bvd gijs[/rquote]
Vroeger zou ik daar zo antwoord op hebben gegeven: R25 bak voor CIH past alleen met het (bijv.) 2.4 vliegwiel. Ook dat is mij altijd vertelt. Het koppelingshuis zou dieper zijn van een R25 bak.
Maarr, ik ben erachter gekomen dat er wel redelijk verschil zit in die dingen, bovendien rijdt (reed) @renecoupé met een R25 bak en vlgs mij een vliegwiel voor normaal een getrag 240.
Dus: even geen idee, maar het zou dus mogelijk moeten zijn, misschien dat de totale hoogte van beiden bijna gelijk is of de hevel is wat aangepast.
henk 400rr
DeelnemerDat is heel goed mogelijk.
henk 400rr
DeelnemerVloedgraven had een omgebouwde Manta as naar 5-gaats velgen set te koop, dat is dit niet.
25 maart 2011 om 09:31 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310077henk 400rr
DeelnemerEen CIH heeft geen rekbouten, dus de 2.4 ook niet.
Het nulpunt is de 1e zuiger in bovenste dode punt, oftewel, de spie moet recht naar boven staan.
Voor het kerfje op de poelie is de basisafstelling van zijn merkteken rechtstreeks tegenover de scherp opstaande rand op het distributiehuis, deze zit op de schacht van de ontsteking.
Visueel gezien is dat als je ervoor staat schuin rechts omhoog.henk 400rr
DeelnemerDat kan zelfs aan je achtteruitschakelaar liggen (@Duurt) 265 of 240?
@eddepet: automaat of handbak?henk 400rr
DeelnemerAl dat werk voor Jan L*L :cry
henk 400rr
DeelnemerCross flow zat eigenlijk alleen in de tuner modellen van de A-serie welke in de race en rallysport gebruikt werd, weet bijna zeker dat dit ook in de GT zat en de Kadett coupé en er was nog een 6-cilinder crossflow in de Commodore.
19 maart 2011 om 22:29 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310075henk 400rr
Deelnemermooie prijs, klinkt niet slecht.
Wat de tussenas betreft, de B-serie heeft een langere nodig dan de A-serie, staat ook beschreven in 1 van deze sticky topics.
henk 400rr
DeelnemerJe zal wel een 3:67 bedoelen, anders is die naast behoorlijk lang ook uniek.
Je kan beter de 2.2 kop houden, de kanalen zijn mooier gevormd en de kop heeft grotere kleppen, dus uiterst geschikt om er “snellere” nokkenas in te zetten.
Het standaard vliegwiel is niet echt veel verschillend qua gewicht, al dan niet gelijk, de koppelingsplaat diameter is wel groter, dus ook beter voor als je wat snellers wil.
dus, gewoon ander nok doen.
henk 400rr
DeelnemerJa, dat is Peter Hinz met z’n zilverkleurige A-manta, daar staat of stond overigens geen 400 sticker op, op deze wel.
henk 400rr
Deelnemerneuh, deze:


Uiteraard, zo niet origineel afgeleverd.
-
AuteurBerichten