Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer2 dingen:
Het is een ascona :wink:
en er staat op de foto een site adres :wink:
Om het verder niet ingewikkelder te maken, kan je hier even op klikken: http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2/
25 april 2011 om 11:13 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526840henk 400rr
Deelnemer[rquote=1920522&tid=112811&author=gteturbo]Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.
Hoi Henk
Ja klopt wel ,maar de eerste serie bouten gingen vast met 100 nm.
Daarna kwam de inbus bout, maar die moet vast met grades is een 8.8 bout maar eigenlijk alleen rekbouten vast met grades toch ?
Bij Biesheuvel zeiden ze dat je beter de eerste serie bouten kon gebruiken, kon ze niet vinden dus zijn het deze geworden.[/rquote]Dat maakt niet zoveel uit, als je de boeken erop na slaat schrijft de 1 dit voor, de ander weer een andere aandraaivolgorde met de verschillende hoekgradaties, in de praktijk maakt het niks uit.
Zolang je de bouten maar op volgorde vastdraait dan komt het wel goed, ik draai ze eerst op volgorde erin tot het goed handvast zit, daarna goed vast met de ratel en daarna trek ik ze aan tot de juiste Nm, ongeacht welke boutkop.
24 april 2011 om 20:58 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526836henk 400rr
DeelnemerWaarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.
Overigens gaan de oude kopbouten ook al met 100Nm vast en 110Nm is geen probleem, maar dat terzijde.
verder interessant project om eens te volgen.
henk 400rr
Deelnemer’t hoort erbij, maar dat krijg je wel weer klaar. :thumbup
henk 400rr
DeelnemerJa
henk 400rr
Deelnemergewoon een stripje eromheen lassen, hoeft niet eens gruwelijk dik te zijn.
Je moet weten dat die dingen ook wel eens van binnenuit rotten en de pijpjes dus ook wat dunner worden in dikte en zo erg vastgelast zit dat ook weer niet.
henk 400rr
Deelnemerhippe velgen :thumbup :D
henk 400rr
Deelnemerpijp v/d hoofdkooi is te kleine diameter
henk 400rr
DeelnemerKap kan je schoonmaken met remmenreiniger (paar busjes), vloeit er zo af als ht wat ingeweekt is.
Gaskabel heeft @eddepet wel
henk 400rr
Deelnemerde stangen aan weerszijden tussen achteras en bodem
henk 400rr
DeelnemerAlleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.
Eigenlijk die “dome” dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de “dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.
Bij de Manta 400, was dit weer totaal anders.22 april 2011 om 14:40 In reactie op: Welke stof is er gebruikt op 400 stoelen Manta Ascona #17861376henk 400rr
DeelnemerVerwar niet het interieurnummer met het kleurnr v/d stof
22 april 2011 om 12:46 In reactie op: Welke stof is er gebruikt op 400 stoelen Manta Ascona #17861373henk 400rr
DeelnemerDie zitvlak stof is wel nieuw te bestellen, enkel de zijkanten welke van een zwart velourse stof zijn, dat wordt moeilijk, heb ergens gehoord/gelezen dat er iemand is die dat opgekocht heeft, maar weet even niet mear wie en waar en dan nog is de vraag, zit dit erbij.
Opel gaf nooit stofnummers of specifikaties ervan vrij vroeger.
henk 400rr
DeelnemerNou, daar zit je weer mooi mee, waardeloos volk dat zoiets doet.
Even voor de goede orde, je hebt toch geen VW embleem aan je sleepoog hangen oid. Daarover heb ik in het verleden ook stunten van gezien, zelfs een totale vandalisme met deuken in krassen in een afgesloten garage.
Sowiso even aangifte doen en is er in België ook niet zoiets als het waarborgfonds wat sschades vergoed bij onbekende daders?
henk 400rr
DeelnemerZekers is dat wel te doen, je kan voor de achteras PU rubbers gaan die zijn al stugger dan het origineel, mt Nylon (of iets dergelijks van deze hardheid) breng je toch weer wat meer spanning op de delen en vergeet dan niet de trekstangen wat te verstevigen.
Maar alles valt en staat ook met de speras, als je voor 100% (CO-sper) gaat dan zal de boel wel stevig moeten zijn, voor een Quaffe of ZF heb je wat meer speling daarin. Belangrijk is wel dat je weet wat je gaat doen en je daar de auto op aanpast voor een driftauto zijn weer andere belangen dan voor een circuit wagen of rallywagen.
henk 400rr
DeelnemerHoe star wil je dat hebben dan? voor wat asfaltwerk kan je hem redelijk stug maken, maar dan moet de vering ook redelijk stug, anders scheurt sowiso het originele ophangpunt er op de duur uit.
Vergeet niet dat indertijd de kas tbv rallysport vroeger nogal flink werd doorgelast en verstevigd om dat weer te voorkomen, ook de vooras was niet alleen maar vast gemaakt aan de kas, ook daar werden extra platen aan de balken gelast.
henk 400rr
DeelnemerEn niet alleen daarom :D
henk 400rr
DeelnemerDat laatste is wel duidelijk wat je ermee wil doen, het is wat een omweg maar je bereikt uiteindelijk hetzelfde wat de starre constructie betreft.
Ik zou in ieder geval toch nog 2 stripjes aan de carrosoriebalk lasen om de vooras vast te zetten.henk 400rr
DeelnemerOk, maar mijn Manta had vroeger ook een 60mm verlagingsset en daarbij heb ik dat probleem niet gehad, uiteraard had ik wel bijbehorende schokbrekers die ook korter waren dan het origineel.
In de rallysport trouwens hadden ze een andere constructie, in het kort komt het erop neer dat er een kabel zat door de veren heen en die was bevestigds aan de onderste draagarm, in dat boek zie je nog wel de punten op de onderste draagarm.
Wat ga je ermee doen trouwens? het circuit op?
henk 400rr
Deelnemerheb nog 2 goede exemplaren liggen.
henk 400rr
Deelnemerik zie toch een paar dingen waar ik zo m’n twijfels over heb:
dit

ik zou zeggen, sla even het handboek ascona 400 groep 4 hier op na: http://www.opel400club.de/motorsport/gruppe4hb.html
en dit:

ik zie even het nut hiervan niet.
henk 400rr
Deelnemerworden die lege planken nog aangevuld? of is het allemaal verkoop?
henk 400rr
Deelnemernee, dat hoeft niet.
10 april 2011 om 21:28 In reactie op: Ghanz`s ascona b project >>>afgerond en klaar !!!<<< #17852844henk 400rr
Deelnemerbumpers voor zijn niet gelijk aan manta.
2.4 injectie is om te bouwen op een 3.0 buis, maar gemakkelijker op een 2.2 buis.
Als de motor verder standaard is, heeft een 3.0 buis niet echt toegevoegde waarde.
8 april 2011 om 20:26 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310081henk 400rr
DeelnemerEigenlijk moet de kop ook eraf, zonder lukt ook wel maar dan heb je later weer moeite met de afdichting.
-
AuteurBerichten