Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerMag niet openlijk vertelt worden ;) en is dus niet voor iedereen te koop
henk 400rr
Deelnemer@McLambo wrote:
Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?
Is voor buiten de auto uitschakelen van de stroomvoorzienning van de auto
@McLambo wrote:Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?
Uiteraard
@McLambo wrote:
Welke maat hebben de ‘brede’ wieltjes? Staat heel dik!
15″8J-ET0
zaten vroeger onder m’n “AcDelco” en de “Vanessa”-400
henk 400rr
DeelnemerZou heel goed kunnen, heb het ooit met een hydr. pers zoiets meegemaakt, een zware kon vanwege z’n diameter niet het resultaat krijgen wat een lichte met een smalle diameter wel weer kon krijgen.
Het gebruikte uitlaatspruitstuk heeft even niks te maken met budget, meer met de tijdsdruk, deze heb ik ooit eens inelkaar geflanst bij wijze van proef en die lag beschikbaar.
Overigens is de std. diameter al vrij goed van zo’n 16V, in dit geval zijn de pijplengtes wel allemaal gelijk, wat je bij de meeste aftermarket dikkere diameters weer niet hebt.henk 400rr
Deelnemer@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.
Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.
henk 400rr
DeelnemerDat knopje is bekend, maar moet erop zitten voor de APK, daarna wordt hij wel geblokeerd dat hij ’t niet meer doet, tot de volgende APK.
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar je handremoplossing ivm de voetpedaal.
henk 400rr
DeelnemerVoordat je dat doet zou ik het distributiehuis even aandachtig bekijken, waarschijnlijk heb je een oud type en daarbij zit de kogel voor het overdrukventiel in de zijkant van het distributiehuis en niet in het deksel.
De klep mist niet, maar zit ergens anders, vandaar dus de vlakke plaat.
henk 400rr
DeelnemerJe hebt meerdere groepen behalve groep H, en in Duitsland heb je nog de GTC en daar is wat meer vrijheid.
Ieder land heeft zo weer z’n eigen groepen die hier en daar soms wat overlappen.
Wat onder de ene wel kan, kan onder de andere weer niet en officiëel kan hier in Nederland niet veel en daar zou groep HM verandering in kunnen brengen.Eis is vaak wel bij zo’n motor dat het wel bij het merk moet horen.
henk 400rr
Deelnemer@Ascona20E wrote:
@Mr.T wrote:
Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz
Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)dat zou zelfs dit jaar nog wel lukken als het moet ;)
henk 400rr
DeelnemerIk zag links en rechts een stekker die erop lijkt, ik neem aan dat hij dus maar aan 1 kant zit bij zo’n V6 (links dus)
Vandaag spande het er even om, maar hij starte wel met moeite, maar pakte hem toch, ik dacht even van een mooi moment om het even uit te proberen, maar dat hoefde dus nog niet.
Verder de gehele dag deed hij ’t in 1 keer, t zou mooi zijn eens wat zekerheid te hebben ipv de hele tijd in spanning zitten of hij ‘m wel pakt of niet.Dat hangen op gas blijkt ook weer meer lastig te zijn als hij op gas loopt, op benzine lijkt het minder te worden, vandaag dus even de gasinstalatie electrisch ontkoppeld, misschien reset hij ‘m dan, maar dat haalde niks uit.
henk 400rr
DeelnemerBedankt, ik zal straks even kijken.
De mijne is trouwens een 2001 versie, mocht dat belangrijk zijn.
henk 400rr
DeelnemerWaar zit dat ding trouwens? zou wel handig zijn als dat even op het moment dat gebeurt even los te trekken is om te kijken of het dat is.
Het is toch niet die ronde sensor op de zijkant v/d motor, de zg. klopsensor? daar kom ik niet zo gemakkelijk bij namelijk.
Overigens, de laatste keer dat ik gekeken heb zaten alle slangen nog vast, de motor heeft al en tijdje het probleem dat hij lang blijft hangen in toeren bij overschakelen en soms in toerental omhoog gaat bij stilstand. dit is meer een lastig probleem dan dit probleem waar ik nu mee zit, voor zover ik begrepen heb is daar ook weinig aan te doen bij deze met dit systeem, het is wel ooit beter geweest, maar was er altijd wel.
Wellicht kan ik dat morgen even bekijken, controle zogezegd, je weet maar nooit.
henk 400rr
DeelnemerIk zie al aan de lijn op de koets waar je geshopt hebt voor je uitbouw ;)
Vechtdal moet lukken of niet.
henk 400rr
DeelnemerDa’s mooi klote dus, dan weet je nog niks.
Ik zat ook al aan die nokkenas sensor te denken, maar jah, niks is erger dan zo’n vage storing die soms opduikt en meestal dus niet.
het rare is dan nadat je hem dus niet aan de praat krijgt (auto staat dus al een tijdje stil) je na die startpogingen en dan weer een tijdje niks doet hem later wel weer in 1x aan de praat krijgt.
henk 400rr
Deelnemer@Pat70 wrote:
@henk 400rr wrote:
Ja het had ook een schoolklasje kunnen zijn, een bus met nonnen of een vliegtuig met Taliban strijders.
’t had dit… ’t had dat..
ik erger me daar altijd aan uitspraken wat er wel niet gebeurt had kunnen zijn, dit is wat er gebeurt is en dat is al erg genoeg.
Het gaat er om dat je dingen als dit niet op de openbare weg moet doen. Jammer dat dat niet bij iedereen door dringt,alleen omdat hij van rally houdt
lul niet zo dom, daar gaat het niet om.
Ik heb ooit een zwaar ongeval gehad doordat een automobilist die mij over het hoofd zag en ik heb tijden aan moeten horen “van je had welk dood kunnen zijn”, invalide of weet ik veel wat.
Datzelfde domme geleuter beheerst een beetje de tegenwoordige commentaren.Daar erger ik me kapot aan, beoordeel de situatie zoals hij is en niet wat er wel had kunnen gebeuren.
Als de hemel naar beneden komt zijn we allemaal dood.
De oorzaak heeft verder weinig met de rallysport te maken, het is waarschijnlijk een noodlottig afgelopen testrit, het is niet in de rally zelf gebeurt. Was er niks gebeurt en wel gesnapt hiermee, waren ze sowiso gediscwalifiseerd en terecht.
henk 400rr
DeelnemerJa het had ook een schoolklasje kunnen zijn, een bus met nonnen of een vliegtuig met Taliban strijders.
’t had dit… ’t had dat..
ik erger me daar altijd aan uitspraken wat er wel niet gebeurt had kunnen zijn, dit is wat er gebeurt is en dat is al erg genoeg.
henk 400rr
DeelnemerD’r was wel ooit een A-manta met een 2.3 turbodiesel, had voorheen een 2.0 turbo., voor het laatst is die gesignaleerd in omgeving Heerenveen, daarna nooit meer wat van vernomen.
henk 400rr
DeelnemerKomt wel vaker voor de laatste tijd ;)
henk 400rr
DeelnemerJa, waardeloze actie en nutteloos.
Alle info weg en krijg je al die vragen weer opnieuw.Maar jah.. mooie windsplitters Raymond en Herman, nieuw torretje voor de 400 gekocht?
henk 400rr
DeelnemerWaarom zo moeilijk, replica stof van die logos is gewoon verkrijgbaar, staat soms ook wel op Ebay.
henk 400rr
DeelnemerWeg? welke
heeft dit op z’n geweten?henk 400rr
DeelnemerValt nog mee ;) maar stuk is stuk.
Achteras wel héél goed schoonmaken als je deze weer gebruikt, die deeltjes zitten door de hele as heen, ook de lagers van de steekassen goed controleren anders zit je binnen de korste keren weer met dezelfde ellende.
henk 400rr
DeelnemerHet wordt inderdaad geen 400 replica Louwe, maar voor de verandering even een ascona i2000 type, achterspoiler krijgt het wel trouwens.
henk 400rr
DeelnemerMooie velgen :wink:
henk 400rr
DeelnemerHet is maar net wat je wil, doorlassen zorgt voor een bepaalde stijfheid en die stripjes zitten ervoor om te zorgen dat de boel wel bijelkaar blijft bij “zware misbruik” de ascona van rene wordt tzt gebruikt voor rallyrijden en dan wordt de boel niet ontzien.
Ik neem aan dat bij die van jouw dat totaal niet het geval is, dus bij die van jouw is doorlassen niet echt nodig of je moet de carrosserie stijver willen hebben.
Het doorlassen van zo’n koets houd in de regel in dat alle naden tussen de voor- en achteras worden ketting gelast, maar ook worden er platen op bepaalde plekken gelast die het doorscheuren weer tegenhouden. Ook dat is een mogelijkheid bij het stijver maken van een karosserie.
En je moet rekeing houden dat als de balken vol zitten met tectyl en ook de naden e.d. dat lassen een rotklusje wordt als je het niet echt brandschoon kan krijgen, van doorlassen wordt het totaalplaatje er dan niet mooier op.
Dus ik zou er nog even goed overna denken voordat je het echt gaat doen.henk 400rr
DeelnemerDie ik heb liggen zijn minstens 2x zo dik.
-
AuteurBerichten