Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerNou, dan moet je dus ook je tussenas verlengen of vervangen, qua dikte past hij wel (origineel had deze een dikke uitgaande as), maar hij is een stuk korter.
Wil je voor de 4-bak blijven gaan, dan kun je beter een getrag 264 opkopen, die heeft dezelfde lengte als de automaatbak, pest is alleen dat de koppelingshuizen redelijk populair zijn, de 265 is net zo lang, prijstechnisch ook duurder.De 2.5E was ook leverbaar met de gewonere getrag 240 (5-bak) dus daar moeten ook wel tussenassen voor zijn. De tussenas van de Rekord gebruiken gaat niet op; andere constructie.
henk 400rr
DeelnemerPast wel, slechts 1 bout van het koppelingshuis past er niet in.
Er is slechts 1 maar, wat voor bak heb je nu achter de Monza, een aluminium bak 4 of 5 of een gietijzeren bak.
henk 400rr
Deelnemer4:11 is 13S/N (Manta/ascona) en dus dikke as. is fout
Als je de gehele as hebt, waarom dan alleen het differentiëel omzetten? komt meer bij kijken dan alleen overbouten.
henk 400rr
Deelnemer@Mad Max wrote:
Dag vriendjes en vriendinnetjes!
zijn er ook nog hogere eindoverbrengingen verkrijgbaar?
Ja, 1.3S as manta/ascona had een 4:11 en aftermarket zijn er nog meer te verkrijgen.
@Mad Max wrote:Dag vriendjes en vriendinnetjes!
En nu de hamvraag: Ik heb wel eens gelezen dat een 3,67 niet in een 3,44 pas omtdat die net een tikkie kleiner is ofzo? Wat is hier van waar en welke verhoudingen zijn dan dus uitwisselbaar?Ja en nee verhaal; de kleinere (dunnere) assen hadden ook een 3:67, die past dus niet, de dikkere assen hadden ze ook en dat past wel, mits je dus het differentiëel lichaam meebouwt.
Hij past namelijk niet op het 3:44 diff, wel qua maatvoering, maar dan kom je zijdelings 3mm te kort.henk 400rr
Deelnemeryep en bovendien heeft deze 4 aansluitingen voor remleidingen ipv 3

henk 400rr
Deelnemervoor volgende week wordt dat niks dus :D
Wanneer wel, valt en staat met de tijd per dag/week/maand die je erin steekt, naast geld wat je per dag/week/maand erin kan/wil steken.
In de regel doe ik ook alles alleen en met sommige ben ik een jaar tot 2 jaar flink bezig, en momenteel heb ik een uitscchieter die na 6 jaar nog steeds niet verder is dan een kale koets met assen.henk 400rr
Deelnemervoor volgende week wordt dat niks dus :D
Wanneer wel, valt en staat met de tijd per dag/week/maand die je erin steekt, naast geld wat je per dag/week/maand erin kan/wil steken.
In de regel doe ik ook alles alleen en met sommige ben ik een jaar tot 2 jaar flink bezig, en momenteel heb ik een uitscchieter die na 6 jaar nog steeds niet verder is dan een kale koets met assen.henk 400rr
Deelnemervoor volgende week wordt dat niks dus :D
Wanneer wel, valt en staat met de tijd per dag/week/maand die je erin steekt, naast geld wat je per dag/week/maand erin kan/wil steken.
In de regel doe ik ook alles alleen en met sommige ben ik een jaar tot 2 jaar flink bezig, en momenteel heb ik een uitscchieter die na 6 jaar nog steeds niet verder is dan een kale koets met assen.henk 400rr
DeelnemerDat “probleem” lost zich wel op zodra de rally in gang gezet is ;) en soms wisselt ’t nog vlak voor aanvang, wij hadden vorig jaar ook een ander nr dan het uiteindelijke startnr. we zien wel.
De ascona nog niet klaar?
henk 400rr
Deelnemergeen dank :thumb
henk 400rr
DeelnemerHelaas, wij gaan testen op Lelystad.
Succes en veel plezier toegewenst. :thumb
henk 400rr
DeelnemerNou 7J is niet zo breed, maar in comb. met de ET12 komt hij toch wel aardig naar buiten met elkaar.
Bij 40 mm verlaging kan het handig zijn inderdaad even een spleetje aan beide kanten te hebben tussen fusee en draagarm ivm de camberstand.
2 juni 2011 om 22:26 In reactie op: [Gezocht] foto’s van doorgeroeste bodems / chassisbalken #17884378henk 400rr
Deelnemergeen astra, maar heb wat bijelkaar gegoogeld ervan uitgaande dat het niet helemaal bekend is hoe het er in detail uit ziet.

henk 400rr
Deelnemerstaat goed :thumb
henk 400rr
Deelnemerklinkt goed :thumb
henk 400rr
DeelnemerNee, dat is een originele z.g. “tropenkoeler”, dit is 1 van de 5 die een paar jaar terug uit Kenia gehaald zijn, eentje is in Safarietrim terug gebouwd, deze dus weer terug als de uitvoering zoals op de foto, ergens moet nog ene ascona zijn beland, maar geen idee waar op dit moment en er zijn nog 2 manta’s in Engeland beland, waaronder de lichtgewicht Safarie wagen van Rauno Aaltonen, deze staat inmiddels ook te koop, maar gaat allen als set weg.
Ja, je leest het goed, net of je en paar schoenen verkoopt, maar dan wel van enkele tonnen. Het heeft vaak ook te maken met de reserveonderdelen en dus de investeringswaarde, de kans dat er weer ouwerwets mee gerost wordt en je dus de auto’s weer ziet vlammen is uiterst klein.
Maar, je weet maar nooit. ;)
henk 400rr
Deelnemerrij je met bert mee?
hier nog een flyer met tijden en plaatsaanduiding: http://www.amc-hoyel.de/fileadmin/veranstaltungen/pdf/2011_Flyer_Rallye_Groenegau_web.pdf
henk 400rr
Deelnemersow :shock:
’t heeft zo wel wat weg van een Hummer ;)
henk 400rr
Deelnemerja, volgens een goed ingelichte bron (zit in het team) zou dat met de originele auto zijn.
Lang gelden dat ik dat onderschrift gedaan heb, maar dat moet via je profiel, daar kan je hem instellen en dan de 1e replay even “voeg mijn onderschrift toe” aanvinken.
henk 400rr
DeelnemerJochi Kleint is ook aanwezig bij de eifel rally in Daun a.s. met deze auto
henk 400rr
DeelnemerAls de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z’n bandjes staat.
7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.
henk 400rr
DeelnemerIk weet iemand in NL die ze dus heeft, maar die verkoopt niet aan iedereen, verder kom ik ze eigenlijk nergens tegen.
Overigens was de i2000 ook leverbaar in wit/grijs (op verzoek)
henk 400rr
DeelnemerLosse randen (iets ander type) zijn er wel en via een bekend adres: http://link.marktplaats.nl/452975831
Ik denk dat de kooi vlgs annex-J gebouwd is en daar zijn verschillende gradaties in, maar ook zo weer verplichtingen, ik denk dat er nog een extra buisje ingelast moet worden als de auto klaar is, maar dat is slechts een vermoeden.
henk 400rr
DeelnemerKan zijn dat je plastic borgpennen gebroken zijn in de stuurstang.
De stuurstang bestaat eigenlijk uit 2 helften die inelkaar schuiven en ze zijn geborg met een plastic pen die dus breekt bij een aanrijding en dan inelkaar schuift zodat je niet je stuur door je ribbenkast krijgt. daarvoor zit er ook zo’n gaas-achtig deel in de stuurkolom.
Het kan zijn dat die pennen ooit gebroken zijn door een verkeerde manier het stuur te verwijderen en dus schuift hij nu langzaam uitelkaar.
Ik heb ooit een oen gezien die er een M4 boutje ingedrukt had en dus later een aanrijding had waarbij de stuurkolom inderdaad door z’n ribbenkast gekomen was.
henk 400rr
DeelnemerKan/hoort eigenlijk 225 op, zat toen 205 op.
het geheel ligt wat strakker op de weg, alleen langzame bochten nemen wordt wat zwaarder.
-
AuteurBerichten