Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerGeeft niks, maar hoe duidelijker de formulering, hoe beter het antwoord is.
Gele injectoren duid op een LE-jetronic, andere systemen (Motronic) hebben ook gele, maar daarvoor is de foto met de gasklepschakelaar wel handig, die duid weer op de LE-jetronic.
Tegelijk is het wat verwarrend, je zou zeggen dat het om een 2.0E systeem gaat, maar voor hetzelfde geld is het een 2.2E systeem, beide zijn wel LE- maar worden iets anders aangesloten en moeten ook iets anders afgesteld worden.
Als de bedrading dus nog compleet in de motorruimte ligt, dan is het misschien wat te herleiden naar de LE-jetronic van de 2.0E.
In ieder geval, dat systeem had in de regel maar 1 groene stekkeraansl. naast de computer met een vertakking naar de toerenteller en de bobine, misschien is dit weer zo’n uitsondering op de regel (mits allebei groen zijn) en splitsen ze daar al richting bobine en toerenteller, de bobine aansl. is wel belangrijk, de toerenteller, niet, behalve als je die aan boord hebt, dan kun je hem aansluiten.
Verder klopt het verhaal wel van @Freestyler, de 2 kabels met het oogje, zijn inderdaad massa en moeten op het spruitstuk aangesloten worden. De voorverwarming van de gasklep kan weggelaten worden, mits een paar zaken, rij je swinters ermee en met open luchtfilter, dan kan het handig zijn om deze wel aan te sluiten, anders, maakt het niet zoveel uit.
De drie-polige stekker (geel omrand) is inderdaad de aansl. voor de benzinepomp, stroom 12V en startmotorstroom 12V, alleen worden aan de andere zijde dit niet duidelijk aangegeven, dus je moet welo weten welke van de 2 witte de brandstofpompaansl. is en welke de 12V stroom, zo uit m’n hoofd weet ik dat ook even niet.
verder vat ik dit verhaal even niet:
De stekker met 4 connectors bestaat uit:
1 connector met 1 witte draad (dikke dan de anderen)
1 connector met 1 zwarte draad
1 connector met 2 groene draden
1 connector met 2 witte en 1 zwart rode draadIk neem aan dat je met “de stekker met 4 connectors” de kabelboom bedoelt, dan zijn in princiepe alle vragen beantwoord, op de 2 aansluitingen (wit) van de 3-polige stekker, op z’n vroegst kan ik dat pas zondag beantwoorden, misschien dat iemand anders even eerder onder z’n kap wil kijken.
henk 400rr
Deelnemerwat voor systeem is het…
omschrijf ’t eens..
waar komt het uit..
gele/grijze injectoren……..en stel dan de vraag, er zijn verschillende systemen, verschillende motoren.. etc….etc…
henk 400rr
DeelnemerSaftey devices kooi?
henk 400rr
Deelnemerhier een link zonder WW: http://www.zwovierer.de/Dateien/Getrag240.zip
henk 400rr
DeelnemerIk heb zo geen pook liggen waar ik dat even goed op bekijken kan, een tekening weet ik zo 123 niet of dat er is, vast wel ergens, maar even niet binnen handbereik.
Anders moet je even een pook erbij zien te scharrlen en daar mee experimenteren.
henk 400rr
Deelnemer@rallyfilip wrote:
Dank u,
Momenteel heb ik al:
2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt
geboute rolkooi.
Opgelaste vooras op harde rubbers en Volvo remmen
achteras op schijven met 3.89 en 75% sper
2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm
Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.
265 versnellingsbak met sintermetalen koppeling van BMW M3
Hydraulische handremEn de verbredingen zijn ook net binnen.
klinkt goed, maar origineel zaten er solex carburateurs op, en 265 bak is niet conform homologatie, 2.4 ook niet.
Dus dat “waarheidsgetrouw” wordt met een knipoog bekeken ;) of niet? :D
In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf
Rolkooi is geschroefd, maar niet als 400, je kan zo’n kooi zelfs nu nog zo kopen, Sparco heeft ze ook, kan je ook nog rally’s rijden buiten de Slowly.
Motorkap is gewoon staal, uitbouw is officieel van aluminium, maar die vind je eigenlijk nergens meer.succes met de opbouw en laat es wat zien zou ik zeggen.
henk 400rr
Deelnemer@Willy Vansant wrote:
Dag Filip,hier de kleurcodes van een Kadett C Coupé GT/E.
Wit is:POLARWEISS L452.
Geel is:BRILLIANTGELB L445.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Mvgr.Willyhenk 400rr
DeelnemerHet zijn er ongeveer 5000 geweest.
henk 400rr
DeelnemerHelaas, aangezien we geen “hans-systeem” konden regelen voor deze wedstrijd is de afbouw eerst even stopgezet, anders graag, was een leuke wedstrijd om aan mee te doen. Qua onderdelen hadden we het kunnen redden.
Overigens zou ik hier dan navigeren en Rene rijden.
henk 400rr
Deelnemer@Asko wrote:
Bedankt voor de suggestie maar zoek wel iets in de buurt.
Zal eens rondvragen, er moet ook een bedrijf in Joure zitten dat water kan snijden..Snijtech is dat, in Heerenveen heb je Snijnoord (laser en plasma) en in Roden zit C & W Snijtechniek Waterstraalsnijden.
verder zijn d’r meer, maar de meesten kunnen alleen plasma en/of autogeen snijden.
henk 400rr
DeelnemerMet beleid inlassen en zorgen dat er niet teveel warmte in het plaatmaterial komt.
henk 400rr
DeelnemerDe echte motorcode zoals JS al zegt, zit op dat schuine stukje van het onderblok, vlak onder de rand van de kop aan de bougie zijde, de code van de kop zit aan diezelfde kant naast het vierkante dekseltje op zo’n plat stukje.
2.0 en 2.2 hadden dezelfde gietmal dus vandaar de 2.0 lcijfers die ingegoten zijn.
de peilstok zal we voor de motorsteun staan ipv erachter, dus dat moet je even omwisselen, in het blok zit een aluminium prop die tik je er van onder zo uit (carter eraf) en mep je met dezelfde gang in het gat wat nu open is.
Als d’r een manta carter onderzit, dan is dat vast de reden dat ze hem ingekort hebben.henk 400rr
Deelnemer@Ben_M wrote:
nee dat rubber doe ik er niet meer in, die sluit juist de hele boel af waardoor die veertoren wegrot :hmmz
gaatje erin boren, zit er origineel ook in, alleen valt het niet (meer) op of zijn ze vaak dichtgeslibt.
henk 400rr
DeelnemerZover een bak demonteren, daar ben ik nog niet aan toe gekomen, dus dan houd het voor mij even op.
Ik kan wel even kijken of er handige handboeken zijn die je kunnen helpen, dit is er eentje: http://www.zwovierer.de/Dateien/Getrag240.zip
henk 400rr
Deelnemerprobeer even het volgende;
zet hem in de vrij, draai even aan de voorste as en als de achterste as in tegengestelde richting draait, dan kun je het volgende doen; achteruitrijschakelaar eruit halen, even met een platte schroevendraaier de pal naar achteren zetten, dan hoor je “klik” en dan moet alles weer normaal werken.als dat ’t niet is, dan is d’r wat anders aan de hand en kan hij alsnog stuk zijn.
henk 400rr
DeelnemerGisteren was de rally, we hebben een leuk weekend gehad, alles ging voor ons vrij goed, een paar foutjes en de tijdkaarten invullen ging niet vlekkeloos, aandachtspuntje voor de volgende keer.
De gehele dag lagen we tussen plaats 33-39 uiteindelijk incl. straftijd geëindigd op de 45e plaats algemeen.Ik zeg: volgend jaar weer, was weer leuk en gezellig :thumbup
Beelden van ons en Bas Dikken / Rico Nekkers;
http://www.youtube.com/117atdabult#p/u/8/oHcWs9jQ1sI” onclick=”window.open(this.href);return false; op 2:45http://www.youtube.com/watch?v=nU8kEBb_ceM&feature=youtu.be&hd=1″ onclick=”window.open(this.href);return false; op 6:29
http://www.youtube.com/watch?v=FqqvDZbjI2E&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false; op 5:57
henk 400rr
Deelnemer@henk 400rr wrote:
4:11 is 13S/N (Manta/ascona) en dus dikke as.
Ik zit hier fout en corrigeer ’t even:
13N heeft de 4.375
13S heeft de 4:30Volgens mijn gegevens beiden een dikke achteras.
De 4:11 is 12N/S en inderdaad een dunne as, ik begon te twijfelen en heb ’t even opgezocht.
Excuus
henk 400rr
Deelnemerheb d’r even geen afbeelding van, maar er zit een kabeltje in met een imbus vergrendeling die dus aan het knopje vast zit aan de ene kant en aan de andere kant het deel met de pennen omhoog trekt.
henk 400rr
DeelnemerBedankt voor de aanvulling, ik ben het met 16″eens, maar sommigen willen persé de 15″ en hebben daar hun redenen voor, ik neem aan dat in dit geval dat niet anders is.
henk 400rr
Deelnemereen kutauto blijft een kutauto, of het nu A of B is of wat anders.
henk 400rr
DeelnemerOp zich niet, maar de juiste velg voor een leuke prijs vinden vergt nogal wat geduld en geluk, 15″ is niet meer zo’n gangbare maat, tegenwoordig is 16″ en 17″ wat makkelijker te krijgen, daarnaast velgen met lage ET-waardes zie je ook niet veel.
Nieuw is nooit zo’n probleem, maar dat heeft ook z’n prijs.
henk 400rr
DeelnemerVraag 1: ja, dat kan.
Vraag 2: ja, dat kan.
Vraag 3: dat hoeft niet.
Vraag 4: Montage met grote popnagels (grote diameter qua kop, minder kans op scheuren)
Vraag 5: een soort montagekit welke ook lijmt, maar ook genoeg werking heeft om beweging op te vangen, geen siliconenbasis gebruiken!!!
Vraag 6: kan op verschillende manieren, er zijn van die aparte bouten die tijdelijk door het popnagelgat gezet kunnen worden, handiger is om gewoon met montage meteen de kit laag mee te nemen, dan komt hij nooit meer los en krijg je ook geen vocht bij de rand.
Vraag 7: niet handig, meerdere redenen.
Vraag 8: plusminus tussen de ET15-ET10
Vraag 9: 225 is de std. maat, 205 kan ook nog.henk 400rr
DeelnemerHoeveel rijden er nog in je klasse trouwens, d’r is het 1 en ander veranderd dit jaar.
henk 400rr
DeelnemerVoor al jullie vragen (@Jigsaw, @Keesjr en @Chriske) en evt. andere geïnteresseerden, bekijk even deze link: http://www.senatorman.de/getriebekennzeichnungen.htm
Lijkt mij de meest betrouwbare lijst, al zeg ik wel dat in de nederlandse vraagbaak alle waarden gelijk zijn van de getrag 240, ongeacht welk motortype.
In de praktijk merk je er eigenlijk weinig van als dat nu wel of niet zo is, zo groot is het verschil nu ook al weer niet.
henk 400rr
DeelnemerEn eerstvolgende erna wordt inderdaad lastig.
tjah, kut, maar soms loopt het zo.
-
AuteurBerichten