Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerJa, voorzover je dat 100% zeker kan weten.
Ik wist dat de Pierburg LMM problemen kan geven dus ik heb dezelfde van Bosch besteld met exact dezelfde nrs en dat heb ik gecontroleerd, ook is het zo dat het rijden zelf beter is dan de afgelopen 4 jaar, zelfs het “hikje” met optrekken is weg en het “hangende” toerental is ook weg.
Ik heb ook niet echt het idee dat het aan het gasgedeelte zou liggen, maar zeker weet ik dat niet, ik zou het vanmorgen uitproberen maar de vrouw is weg met de auto, dus die test valt wee in ’t honderd.De problemen nu zitten eigenlijk alleen in het startgedeelte en met name in de koude loop, morgen zal ik een nieuw benzinefilter bestellen en kijken of dat verbetering geeft.
henk 400rr
Deelnemerdaar is op gelet. ;)
henk 400rr
Deelnemerconclusie: dit was het ook niet. :(
henk 400rr
DeelnemerD’r zat een witte ovale in en nu zit er een nwe witte ovale in, morgenochtend even kijken wat hij dan doet, zojuist was ik nog niet echt blij, maar hopelijk heeft het te maken dat hij even op gang moet komen met de waarden.
Wel een pisklus trouwens, ik zit ook nog met de slangen van het gas, maar al met al is hte wel gelukt.
henk 400rr
DeelnemerOk, maar via H-base (via kenteken) kom ik op een ovale stekker aansluiting en via google kom ik met de y26se motor ook op de ovale stekker.
De rh-stekker zit dan weer op de 2,5 V6 motoren, vlgs de internet search.
Maar we zullen het morgen ontdekken.
henk 400rr
Deelnemerbedankt jack :thumb
zoektochtje geeft deze afbeelding op, met ovale stekker;

Gelukkig kost deze niet zoveel, dus als de boel eraf gaat vervang ik hem sowiso.
en dan maar weer eens afwachten.
henk 400rr
Deelnemerbedankt
henk 400rr
Deelnemersucces dan
henk 400rr
DeelnemerEen telefoontje leert dat waarschijnlijk een temperatuursensor het begeven heeft, vraag is alleen waar deze zit en welke, schijnen sowiso 2 op te zitten.
henk 400rr
Deelnemer…en henk wat nu?
henk 400rr
Deelnemer:swear ’t was ook weer te mooi, 1 dag genot en de ellende begint weer :swear
gisteren geen probleem, vandaag koude start, hoesten, pruttelen, knallen en langzamerhand doet hij ’t dan weer, daarna start moeizaam maar slaat uiteindelijk aan.
enigste pluspunt, rijden is beter tov vorige weken.
:swear :swear
7 juli 2011 om 16:09 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309910henk 400rr
DeelnemerIk ben de weg wat kwijt in je vraag, trukjes om een pasbout te maken voor een 2.4 zijn al genoemd en voor een 2.2 hoef je geen speciale te maken.
Of bouw je het 2.4 vliegwiel d’r op icm een R25/28 bak.D’r zijn gekken die lassen 1 bout vast aan het vliegwiel, of doen d’r niks mee en soms gaat dat ook nog wel goed.
Een pen erin boren kan ook.
henk 400rr
DeelnemerVandaag is dan de nwe LMM gemonteerd en heb even een proefrit gedaan om te kijken en ervaren wat hij doet, mijn verwachtingen waren zeer laag gespannen, maar het resultaat….. :shock:
Ik ben sprakeloos en herken mijn eigen “ellendebak” niet terug, voor het eerst in 4 jaar kan ik zeggen; hij rijd goed.
henk 400rr
DeelnemerGeen dank :thumb
henk 400rr
DeelnemerBron: Opel 400 club
Hier mal die Farbnummern vom 400er Originaldekor
This are the color-codes of the original 400 decal set:
Gelb/ Yellow Taxigelb L 460
Silber/ Silver Opel L 125
Anthrazit Opel L 107
Weiß/ White Opel 452 L
Angeblich ist der Manta 400 wie folgt Lackiert:
Anthrazit Porsche LM9Z
Silber Opel L 183 ?
Gelb Opel Signalgelb
Farbnummern vom Rothmans-Dekor
Blau RAL 5002 / Porsche
Rot RAL 3020 / Indischrot Porsche
Weiß OP 452 / Polarweiß Opel
Gold / Alfa
Die Infos der Rothmans- Farben habe ich vom ehemaligen Lackierer der Opel Sportabteilung, der zu seiner Zeit die Autos dort Lackiert hat.
henk 400rr
Deelnemergelukkig dan maar, scheelt weer een hoop werk :thumb
henk 400rr
Deelnemertegen de waterbak? of lijkt dat zo? zonde.

henk 400rr
Deelnemerzowel i200’s als i400’s en i240’s waren gebouwd van carosseriën die uit de reguliere productie gehaald werden en dus hadden ze geen eigen chassisnr.
uitzondering geld dus voor de zg. werksvoertuigen die voor de rally gemaakt werden, die kregen wel een totaal ander chassisnr. maar ook geen WOL of WJR, weer een andere codering, wat wel; zo uit m’n hoofd weet ik dat even niet.
henk 400rr
DeelnemerNou, de afstand is voor mij niet zo’n probleem, eerder tijd vrij zien te maken tussen de werkzaamheden, maar inmiddels was het zo slecht geworden dat rijden/starten/stationaire loop gewoonweg dramatisch werd.
Dus ik heb eergisteren contact gehad met 1 van de monteurs in het team of hij tijd had om er naar te kijken, misschien dat een frisse blik zou helpen. dus gisteren hebben we er even naar gekeken, eerst gezocht naar de valse lucht, of dat ook een oorzaak kon zijn en er zaten weer 2 gasnozzels los ook zat de slang van de rembekrachtiger los, maar dat gaf nog niet het resultaat waar we op hoopten.
Sterker nog, het werd eigenlijk alleen erger, stationair bleef hij hoog zitten qua toeren en het gas geven daar reageerde hij slecht op.Uiteindelijk kwamen we uit bij de Luchtmassameter, stekker eraf en hij liep meteen beter, stekker erop en het was meteen mis, deze hebben we vervangen door eentje waarvan we zeker wisten dat die goed was maar het nr was niet hetzelfde dus het was afwachten, maar daar reageerde hij al veel beter op.
Er zit nu dus een reserve LMM in van een Agila, maar het is al een ruime verbetering, maandag zal ik eens een nwe bestellen en dan hoop ik dat hiermee veel ellende nu weg is.Ik verwacht van wel, hij schijnt dat deze naast de luchthoeveelheid ook de temperatuur meet en dat zou kunnen verklaren dat deze dus die vreemde startproblemen gaf, zo te merken lost het wel m’n probleem op met de stationaire loop en de koude loop.
vooralsnog “fingers crossed”
henk 400rr
DeelnemerInmiddels alweer een tijdje verder en het probleem heeft zich tot nu toe (afkloppen) nog niet weer voorgedaan, een paar keer bijna…. maar toch sloeg de motor weer een en heb dus nog niet kunnen proberen of het inderdaad die sensor is.
Ondertussen begint met het toerentaltoename me erg de keel uit te hangen en koud rijd het ook belabberd veel raad gevraagd hier en daar en niemand weet wat het is en uitlezen was ook al geen optie omdat te tijde van een meting hij ’t gewoon weer normaal doet.
Ik ben onderhand aardig klaar met die bak. :thumbdownhenk 400rr
DeelnemerDeze moet je hebben: http://www.rindt-felgen.com/ ze zitten vlak over de grens
henk 400rr
DeelnemerMorgen kom ik kijken of ik wat kan betekenen, we wachten af.
@Paul J wrote:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen ?
kan ik met m’n manta ook van L Jettronic naar LE Jettronic ik heb namenlijk een complete motor met LE gekocht en ik heb in m’n Manta L JettronicJa, dat kan, als alles compleet is is dat verder geen probleem, wel even letten op de bobinespanning deze moet 12V zijn, L-jetronic kan nog een contactpunten ontsteking hebben, LE- heeft dat niet.
henk 400rr
Deelnemerhangt er wel vanaf of er ook een 12V+ aansluiting gemaakt is (Rode draad, directe stroom vanaf de accu) dit is niet altijd zo.
opschrijven mag, dit is net zo makkelijk:

henk 400rr
DeelnemerWie is de leverancier? zag laatst hetzelfde op een andere ascona.
henk 400rr
DeelnemerWas bekend, maar alles was al verhuurd, we konden nergens meer wat krijgen, vorige week ook lopen informeren, maar dat bracht niets op.
Duitse keurmeesters was niet helemaal de reden, we konden daar in klasse HD rijden en dan mag de 16V wel weer.
-
AuteurBerichten