Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerja, er is mij verteld welke dit is en daar is nog het sprintkampioenschap mee behaald destijds.
henk 400rr
DeelnemerNou…
Heb deze foto genomen toen het even rustig was:

henk 400rr
DeelnemerDie laatste is weer opgebouwd en heeft alweer rondgereden na deze crash.
henk 400rr
DeelnemerInderdaad, je betaalt alleen de slangen, oude bouten kan je gebruiken (moet zelfs)
…en inderdaad, maakt ge ruk uit.niet vergeten nwe koperen ringen erop te zetten aan beide kanten.
henk 400rr
DeelnemerDe vrouwelijke official is kort daarna overleden, verder heb ik d’r niks meer over gehoord of gelezen.
henk 400rr
DeelnemerVandaag ook aan de auto aan de testkast gehad: er zijn geen storingen.
henk 400rr
DeelnemerVandaag ook aan de auto aan de testkast gehad: er zijn geen storingen.
henk 400rr
Deelnemerklopt, maar dat doet hij dus niet blijkbaar.
Op zich zijn de problemen met gas even niet relevant, dat hij soms wel en soms niet aanslaat is wel een probleem, dat doet hij dus ook op benzine, dus in het systeem moet iets zijn wat hiervoor zorgt.
Als dat probleem opgelost is, dan is de rest makelijker op te lossen, ik kan er nu niet vanuit gaan dat als ik ergens weg wil dat ik daadwerkelijk ook kan starten en wegrijden, startmotor gaat wel rond, maar hij slaat niet aan, maar je kan d’r geen vaste waarde in vinden waarom hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet.
Het gekke is dat als je de auto 1-2mtr. aandrukt hij hem gelijk wel pakt en dan loopt hij ook gelijk goed.
henk 400rr
DeelnemerOok hier geen wizkids?
jammer.
henk 400rr
Deelnemerik weet het, maar de stand “voorzichtig” is aardig aan het slijten het laatste jaar.
Ook raken we steeds meer opelkaar ingespeelt naarmate er meer ervaring is van beide en dat resulteert weer in meer lol en snelheid, de auto wordt echter niet gespaard hierbij.
henk 400rr
DeelnemerNou, laat zien :thumb
henk 400rr
Deelnemer@mantaray wrote:
@ henk inderdaad twee keer op de service geweest maar toen was je net weer weg
wel twee keer naar je getoeterd , tweede keer zag je het !
heb nog wel een aantal foto,s voor je zoek ik van de week ff uit en komen per mail jouw kant op !Dat kan wel kloppen, we horen niet zoveel in de auto vanwege erg veel onboard lawaai, maar de 2e keer hebben we je inderdaad gezien. :thumb
henk 400rr
DeelnemerWij hebben dus meegedaan in de “AcDelco-McRea manta 400”, een paar fotos staan ook onder “manta” en “i200,i400” topic.
was erug leuk :thumb
henk 400rr
DeelnemerNou, de auto is doorgelast, dus richten zal moeilijk worden, maar ik ga het even bekijken wat er zoal mogelijk is en wat er zoal aan de hand is.
Uitgelijnd moet nu sowiso gebeuren want hij stuurt als een ploeg.
henk 400rr
DeelnemerViel op zich mee, met Gronegau was de klap iets harder, maar dat ligt ook wat aan de vorm van de weg waar je terecht komt.
Maar dat de auto nog recht is, dat hoef je je niet af te vragen, dat is hij al een tijdje niet meer, daarvoor heeft hij wat teveel op z’n donder gehad.
henk 400rr
DeelnemerDat klopt, de weg komt van onderen en dan kom je met een klein bultje op de weg die je hier op de foto ziet, daarna scherp naar rechts en naar links en dan ga je onder de snelweg door.
we hadden de auto zo’n beetje geheel nagekeken voor de rally en ook de carterbescherming weer vrij gemaakt van de uitlaat en bodem, deze zat op de 1e bocht op de shakedown alweer tegen de bodemplaat aan, de uitlaat zelf is wel redelijk heel gebleven, dwz: hij was in tweeën gebroken en nu niet, maar zal wel de nodige beschadigingen erbij gekregen hebben.
De bodem zelf heeft met name op Kp5 het nodige te verduren gehad, ging te hard op een hairpin af, haalde hem nog net, maar zat niet lekker op de lijn, moest de auto flink bijslingeren om niet de vangrail te raken en via de binnenkant waar en grote stoeprand zat konden we onze weg vervolgen.

1 van de achtervelgen hebben we flink beschadigd op kp7, de weg was te smal en we raakten net een rand van de stoep.
Voor de rest weinig echte problemen gehad, het is goed gegaan en kijk tevreden terug naar een erg leuk weekend, maar vermoeiend is het wel, weinig slaap gehad, zo’n beetje iedere dag moest je er om 7 uur staan en je kwam laat op de avond weer terug.
Hierbij nog onze sprong op KP1

henk 400rr
Deelnemerja, wat deze auto betreft wel.
We hebben het over een 2.2 16V gehad, maar die heeft 2 nadelen: niet betrouwbaar genoeg en de motor is hoger en dan past hij niet zo goed meer onder de kap.
De c20xe is niet onverwoestbaar, maar erg betrouwbaar en hadden we niet het probleem gehad dat het gas bleef hangen dan was de motor nog steeds goed geweest, wat er nu mee aan de hand is, is nog niet duidelijk, maar nog steeds konden we flink doortrappen ondanks dat de olie uit de carterontluchting weg kwam.
Ik heb al een tijdje dat ik wat koppel mis onderin en dat probleem gaan we nu even aanpakken, niets moeilijks maar gewoonweg overal even de puntjes verfijnen, dan krijg je iets meer vermogen en iets meer koppel.
De cih’s 16V’s komen in de andere 2 wagens van me, hopelijk volgend jaar de 1e klaar met die motor.
henk 400rr
DeelnemerKp1 was erg leuk, ik ben er tov vorig jaar veel harder over heen gegaan, vooral bij de jump op het parkeerterrein, de laatste keer een beetje te en door flink remmen plus handrem kon ik de bocht nog halen.
Op die kp zijn we op het lange rechte stuk op 10 meter voor de haaks rechts smal, buitenom door Rohl ingehaald, wat kan die man rijden zeg :thumb, ik zag hem aankomen in de verte en het spande er even om wie het eerst bij de bocht was zo leek het, maar tegen een Audi Quatro S1 met ±550 pk en met Rohl achter het stuur begin je niks met een 190 pk manta ;) voor de rest heeft niemand ons ingehaald, wij hebben meer anderen ingehaald en dat moet je ook zo zien dat de meesten met vrij kostbaar materiaal rondrijden of niet eruit willen halen wat er in kan zitten, dat is voor iedere deelnemer verschillend.
Daar zat een Skoda bij, maar ook een paar groep B en groep 4 wagens.Persoonlijk was de rondkoers met z’n onverhard bosgedeelte het hoogtepunt voor mij.
We gaan trouwens strakjes een iets pittigere motor opbouwen met meer pk’s en wie weet nog wat meer, maar dat moet ik nog even bekijken hoe dat budgetair uitkomt.
Wat de equippe betreft, momenteel loopt het vrij goed met z’n tweeën, we hebben de aanpak iets aangepast met de notes om wat rust te creëren en wat een beter ritme te krijgen en die tactiek heeft goed uitgepakt.
Ondanks wat tegenslagen in de aanvang kijken we terug op een leuk en goed verlopen weekend.
henk 400rr
Deelnemerpaar dagen weg geweest en ik zie dat hier ook niemand meer een idee heeft gehad wat het nu wel kan zijn.
Goed, een electrische storing, dat weet ik onderhand wel.
Wat hij momenteel doet en niet doet hebben we uit kunnen proberen en de klachten verergeren met de dag.
Momenteel koud starten op gas is en dikke “no-no” dan loopt hij echt kut, beter is dus de laatste km’s voordat je hem stilzet overschakelen op gas, dan is er niks aan de hand met de koude start.
Warme motor, en het maakt geen verschil of het gas is of benzine, regelmatig kan je hem niet aan de praat krijgen met warme motor, dit is soms na een half uur het geval, nu ook al een keer na 2 minuten, druk of sleep je hem aan, dan pakt hij ‘m binnen enkele meters. Startmotor doet het sus wel gewoon.
Rijden doet hij verder goed.
Ra-ra.. :hmmz
henk 400rr
DeelnemerDe Manta van mij moet trouwens nu volledig in de revisie, Achteras, bak, motor, carburateurs, ophanging… of het is niet meer 100% of het is stuk, nog en rally en niet sleutelen overleeft hij niet.
We hadden een x-antal probleempjes, het sturen ging vrij zwaar en op de 3-4e KP sloeg de gashendel vast op de carburateurs vlak voor een hairpin, gevolg dat de motor tot 2x toe flink overtoert werd en dus niet meer fris liep, door deze actie en om niet vol de baan af te vliegen heb ik de bak in een lagere versnelling geramd en dat was dus het einde van m’n 2e versnelling, hij doet ’t nog, maar .. ook problemen met de motor op kp5-6, na de laatste service was dit wat bijgetrokken, maar daarna hebben we er nog uitgehaald wat erin zat.
verder nog wat van die zaken, maar we konden iedere keer weer de proef op, met dank aan de nwe sponsor/ ondersteuning van ReNoTuning :thumb
Al met al prima vermaakt, vooral de rondkoers die flink door het bos/gravel gaat is geweldig.
KP Mantaloch is niet mijn ding, die lag me niet zo, daar zaten ook een paar flinke klotepunten in.
@Raymond, ben je wel tegengekomen, maar helaas niet gesproken, volgende keer beter.henk 400rr
DeelnemerGisteravond gastank leeggereden en vanmorgen op benzine gereden en gestart, geen enkel vuiltje te bespeuren, ik vraag me dan toch af of… :hmmz
Het lijkt erop dat het toch wel weer de gasinstalatie is.
henk 400rr
DeelnemerEn vanavond weer niet aanslaan met warme motor….. :(
Dus, nokkenassensor eraf gekoppeld en weer proberen, weer niks, ding d’r weer op en ja! succes!
Het is net een feestje, elke keer weer een verassing.
henk 400rr
DeelnemerHij is vorige week net uitgelezen en dan krijg je een keuzemenu met 10 mogelijke oorzaken varrierend in kosten van €50,- tot €600,- per probleem.
Evenals de 4 jaar ervoor, alles stuk voor stuk vernieuwen hielp ook al niet en niemand die garanderen kan dat als het onderdeel vervangen wordt, dat daarmee het probleem opgelost is.
Maar wel kan ik ieder keer weer die dikke garagerekeningen betalen.
dus, wordt er wat moedeloos van.
henk 400rr
DeelnemerNou, vanmorgen op gewoon benzine weg en ..dramatisch… niet normaal en na zo’n 300-500 meter werd het alweer beter, nu met nieuw brandstoffilter… identiek.
Ik schiet leeg, ik weet ’t even niet meer.
henk 400rr
DeelnemerGisteravond (nacht) dus het laatste stuk op benzine gereden en dus even het gasgedeelte uitgeschakeld om te kijken wat hij vanmorgen zou doen, vlgs mijn vrouw starte de auto probleemloos en was er ook geen onregelmatigheid te bespeuren.
Als dat inderdaad zo is, dan kan er nog toch wel weer een probleem zijn met de gasinstalatie en dan start hij op 2 brandstofsoorten ipv 1 zoals het hoort.
nou nog de oplossing.
sowiso komt er even een nieuw filter onder, maar zoals ik al het vermoeden had zal het wel beter zijn, maar niet de oorzaak zijn, dan had ik wel meer problemen gehad.
-
AuteurBerichten