Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerDat zit d’r vast bij, heb jij €10.000,- over voor papieren en wat oud ijzer?
Daar zijn goedkopere manieren voor om een ascona 400 op kenteken te krijgen.
henk 400rr
Deelnemer@*Jurgen* wrote:
x22xe wordt toch wel eens gecombineerd met een c20xe cilinderkop?
Dat klopt.
henk 400rr
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
@mrp-tech2 wrote:
ac delco manta op trailer
rond 08:30 bij g-dijkwelke zou dat dan geweest zijn ;)
deze natuurlijk :thumb

Dat kan kloppen, auto ging op transport naar Eefde voor de nodige reparaties die daar even moesten gebeuren, hij staat inmiddels alweer hier te wachten op de nieuwe motor.
henk 400rr
DeelnemerEven op de kantelbrug? :D :D
henk 400rr
DeelnemerIk neem aan dat er een ontsteking met contactpunten op zit, dus de condensator al eens bekeken?
henk 400rr
DeelnemerKlopt..
en zo krom als een hoepel
henk 400rr
DeelnemerDie in Daun was ook te licht qua kleur.
@McLambo wrote:
8J met ongeveer ET3 (stond niet vermeld), maar op zich heb je er niet veel aan om voor jezelf een keuze te maken
wat bedoel je daar mee? Dat de ET waarde pas na de aanschaf duidelijk was?
Neuh, net wat ik zeg; ET waarde stond er niet op, na wat meten kwam het ongeveer neer op ET3, maar het kan best wat anders zijn.
Daarbij zitten er spoorverbreders op ivm de remmen die wat groter zijn en ik had al een vermoeden waarom je deze vraag stelde, dus vandaar dat je er niet veel aan hebt om voor jezelf een keuze te maken.De velgen waren gewoon beschikbaar in de voorraad.
henk 400rr
DeelnemerIk wens iedereen veel plezier a.s. zaterdag, ik hoop voor degene die wat van glijden en driften houden dat er wat regen valt.
Wij redden het niet, de manta heeft nog steeds geen motor.
henk 400rr
Deelnemer@corsaagsi wrote:
Word er nog wat aan de motor gedaan (optisch dan) vind het zo een beetje afbreuk doen aan de verder zo mooie auto!
Functionaliteit gaat boven optische voorkeur in dit geval.
@McLambo wrote:Wat zijn de specs van die velgen?
8J met ongeveer ET3 (stond niet vermeld), maar op zich heb je er niet veel aan om voor jezelf een keuze te maken ;)
@McLambo wrote:Is zo’n speciale vulopening voor de tank verplicht voor een rally auto?
Nee, wel een verbetering mocht er in die zijkant onbedoeld wat geraakt worden dan wordt de vulhals niet in de tank gedrukt.
@voederbiet wrote:stiekum bij die sachs ascona wezen spieken in daun? ;)
(Ik praat dan wel voor m’n beurt, maar..)
Wel gezien, maar nee, de kleurstelling was al ver van te voren bekend.henk 400rr
DeelnemerDe schade aan de motor lijkt mee te vallen en we zetten alles op alles om hem in september weer rijdbaar te krijgen, een aantal reparaties zijn al klaar, ook is er een nieuwe bak gevonden en de achteras zit weer inelkaar, gelukkig geen algehele schade, maar de sper was wel aan revisie toe.
Verder waren nog een paar aanpassingen nodig ivm regelgeving en verbetering aan de auto.
henk 400rr
Deelnemerjaah, ’t wordt een mooie wagen :thumb
henk 400rr
Deelnemer;) vakantie hé :D
henk 400rr
Deelnemer@voyageboy wrote:
ten eerste: sorry dat ik dit topic zover omhoog schroef…
geeft niks
maar ik vond dat ik mijn vragen het beste hier kon stellen.
kan.
vraag 1: hoe zitten de wind splitters vast en waar zijn ze van gemaakt?
Rubber, met een ijzeren strip erin verwerkt waar draadeindjes aan vast zitten, daarmee zitten ze door de gaatjes in het spatbord vast met moertjes.
vraag 2: hoe zit het met de achterspoiler als de achterklep open gaat?
Die gaat mee omhoog aangezien deze op de klep vast zit.
vraag 3: hoe zit het op de orginele ascona 400 motorkap… met ophoging achter de lucht inlaat( op de motorkap)?
Er zit geen ophoging achter de luchtinlaat, ascona had alleen de 3-hoekige roosters.
vraag 4: zit de hele brede bodykit gepopnagelt?
ja
of zit dat anders?
origineel niet.
dat was het ;)
mooi.
dank je wel alvast voor de reactie’s
Geen dank :thumb
henk 400rr
Deelnemerje eerste gok was goed. :thumb
@mantaray wrote:
ik zie dat ik henk ook binnenkort maar eens op de koffie moet vragen met zijn rol tape :jerry :jerry
kan altijd wel als jij maar koffie en tape inslaat. ;)
henk 400rr
DeelnemerNieuwe regel tbv DSMB, vanaf jan. 2011 moet er op bepaalde kooien een wijziging plaats vinden en dat is de buis op de A-stijl, dubbele flankbescherming was al 2 jaar verplicht.
Deze buis op de A-stijl mag op verschillende manieren geplaatst worden, afhankelijk van bepaalde maten, hij hoeft dus niet van onderste punt geheel naar bovenste punt te gaan, maar er zijn wel minimale maten.
Misschien ook volgend jaar een nwe. KNAF regel, dan zijn we voorbereid.
5 augustus 2011 om 13:49 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310191henk 400rr
DeelnemerIn principe wel.
5 augustus 2011 om 13:48 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310305henk 400rr
Deelnemer’t zijn dezelfde spruitstukken en de maten van de diverse liggende carburateurs en throttle bodies zijn gelijk.
5 augustus 2011 om 09:19 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310189henk 400rr
Deelnemer2.0E(2.0S) rijd normaal op loodhoudende benzine met een octaangetal van 98, vanaf ’86/’87 zijn ze begonnen met deze koppen, daarbij was ook als optie een ongeregelde katalysator te krijgen, de meestal zsm bij een nwe eigenaar de schroothoop opging.
Zeldzaam? als ik de prijzen zie is alles zeldzaam.
Aanpassing 98 naar 95 is de ontsteking opnieuw instellen, stelt niet zoveel voor.
5 augustus 2011 om 08:08 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310187henk 400rr
Deelnemer2.0E kop, af fabriek geschikt gemaakt voor loodvrije benzine
henk 400rr
DeelnemerWij redden het niet, de manta is daarvoor niet klaar te krijgen.
veel plezier teoegewenst aan de deelnemers en publiek.
henk 400rr
Deelnemerja, het was indertijd een normale gsi exclusive met champagne kleur en met nog de normale assen.
Dat kun je aleen nog zien aan het typeplaatje ;)
henk 400rr
Deelnemernou, verder kon je ook niet veel doen anders was het feest verder voorbij.
Maar goed, de demontage is begonnen en de 1e indruk is niet goed, hij is behoorlijk naar de kloten :shock:
ik denk haast einde seizoen voor de Manta :( , maar ik wil de handdoek nog niet in de ring gooien.
henk 400rr
DeelnemerVast wel, nu nog even afbouwen voor Blankenheim en dan kunnen we en jullie weer even genieten. :thumb
henk 400rr
DeelnemerWat mij verteld is (niet door Biesheuvel) moet dit dezelfde auto zijn.
Wat ik zo zie aan schade moet dat dus wel kloppen, degene die we eerst dachten dat het ‘m was schijnt toch echt helemaal weg te zijn.
henk 400rr
DeelnemerKan een goudzoeker zijn, of onzin, maar je weet het pas als je hem opbelt en de boel bekijkt.
soms staat er inderdaad wat te koop wat ook in de advertentie staat.
Kan me trouwens niet aan de vraag onttrekken of dit dezelfde is die en jaar of zo ook al te koop aangeboden werd, die was ook met papieren en laswerk, verder zat er niks bij.
-
AuteurBerichten