henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,101 tot 1,125 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 400R turbo project #17676579
    henk 400rr
    Deelnemer

    @Mr.T wrote:

    Let wel op, ik heb het over de aansluiting van de bak aan het bellhouse. De aansluiting bellhouse motor is wel anders.
    Opel heeft de Getrag 265 ook gebruik, ze zaten onder bepaalde type Commedore, Monza en natturlijk onder de Ascona 400 en Manta 400.


    @Henk
    , houd er wel rekening mee dat de onderdelen van een 265 niet goedkoop zijn, je bent toch gauw tussen de € 800,- en 1000,- aan onderdelen kwijt. :wtf Alle lagers vervangen in deze bak kost alleen al ca € 370,- bij elkaar. :hmmz

    Ik weet het, als ik het doe, dan wil ik ook een andere overbrenging en dat zit ook al vlot rond de €2500,- is me vertelt. Ik heb nog wel wat op reserve, maar dat houd ook een keer op en de optie Ford Sierra Cosworth bak leek me ook wel iets om in het achterhoofd te houden. De Drenth bakken lijken me nogal duur, sowiso weet ik op dit moment even niet waar je zoiets kan kopen, maar dat komt tzt ook wel in orde.

    In reactie op: voorruit wel of niet gehard #17912522
    henk 400rr
    Deelnemer

    Staat “securit” op, lijkt me al een duidelijke aanwijzing.

    In reactie op: 2/3 September ADAC Rallye Blankenheim #17897531
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat is erg jammer, ik weet niet of dit aanbod wat is:
    {quote]Hoi,

    Indien iemand nog een NL’talig co zoekt voor deze wedstrijd, geef gerust een seintje!

    frankblondeel@hotmail.com
    +32477570831

    Heb 25j ervaring van mini cooper tot WRC via Porsche GT3!
    Geen budget

    Mvg,
    Frank[/quote]

    Dit stond in het topic Blankenheim rally op het rallysportforum.

    In reactie op: verschil uitlaatspruitstuk #17912184
    henk 400rr
    Deelnemer

    2.0E/2.2E zijn gelijk, 2.4E is totaal anders, maar past qua aansluitmaten op de kop wel op elkaar, maar niet op het 1e uitlaatdeel, omdat de flens anders is (schuin bij de 2.4E en recht bij de 2.0E/2.2E).

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850123
    henk 400rr
    Deelnemer

    @cobus 24V wrote:

    Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
    H

    uiteraard, andere klepveren, maar dat maakt hem niet sneller ;)

    In reactie op: past een c24ne inlaat pakking op een 2.0e #17912071
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, in-/uitlaat pakking past niet.

    verhaal is ook onzin trouwens

    In reactie op: 2/3 September ADAC Rallye Blankenheim #17897529
    henk 400rr
    Deelnemer

    Goed nieuws vanaf onze kant, deze week moet hij nog op de bank afgesteld worden, maar er zit een nwe motor in, met dank aan Marcel (mantasport), Johan, Bas (JBR-Tuning) en Hessel (Postma Motorsport). :thumb

    Morgen nog wat puntjes afwerken en dan is hij d’r verder klaar voor.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850114
    henk 400rr
    Deelnemer

    Andere nokkenas in combinatie met ontsteking en het gaat om 15 pk tov de normale 2.0E

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676575
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kijk, dat is handige info :thumb wat kost het om je in te huren?

    In reactie op: 2/3 September ADAC Rallye Blankenheim #17897525
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ook jammer, had nu de kans om die in actie te zien. :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676565
    henk 400rr
    Deelnemer

    helaas, maar het kan vrij simpel opgelost worden door een kleiner industrierubber in die kom te zetten boven de buis, zo heb ik dat ook altijd gedaan.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676563
    henk 400rr
    Deelnemer

    Denk er even aan dat er ook een rubber bovenop zit, ipv alleen de beide aan de linker en rechter zijde.

    In reactie op: 2/3 September ADAC Rallye Blankenheim #17897523
    henk 400rr
    Deelnemer

    10 op de lijst is borges/lipholt.

    In reactie op: waarde 16v kop #17891090
    henk 400rr
    Deelnemer

    kan altijd, heb je er nog meer info over? :thumb

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776881
    henk 400rr
    Deelnemer

    voor dit wel ja.

    In reactie op: waarde 16v kop #17891088
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik mis niks, deze staat alleen niet in mijn archief vermeld.

    Je kan niet missen wat je niet weet ;)

    In reactie op: 2/3 September ADAC Rallye Blankenheim #17897521
    henk 400rr
    Deelnemer

    @CoupeetjeJr wrote:

    Wij gaan wss met 4a5 auto´s die kant op o.a. de
    ….en misschien Henk400RR met de manta

    en waarom????

    daarom! :cry :cry

    In reactie op: waarde 16v kop #17891086
    henk 400rr
    Deelnemer

    even wat quotjes uit m’n archief:

    De Coscast kop.
    De kop is enkel door Coscast gemaakt/gegoten, deze heeft een andere gieting kwa materiaal als b.v. een KS kop.
    De Coscast kop staat erom bekend dat deze niet scheurt op het olie-water kanaal binnen in de kop.
    De kop heeft aan de bakzijde geen serienummers staan.
    Deze heeft enkel aan de uitlaatzijde aan de onderzijde het coscast logo staan.

    De Kolbenschmidt (KS) koppen
    De 2e maker van de bekende C20XE koppen is de firma Kolbenschmidt, afgekort naar de KS welke vermeldt staan op de cilinderkop.
    Deze firma is vandaag de dag nog steeds actief in het maken van onderdelen voor onderblokken en cilinderkoppen.

    De KS koppen zijn onder verdeeld in de volgende versies:
    – KS700.
    – KS400.
    – KS859.

    Bij alle KS koppen staan aan de kant v.d. bakzijde, serienummers, ter KS type, e.d.

    De KS, Kolbenschmidt koppen staan er om bekend dat deze kunnen scheuren op het oliekanaal ter plaatst waarboven het koelwaterkanaal loopt.

    De KS700 kop is een van de versies welke veel geleverd is op de C20XE motoren.
    Deze staat er dus o.a. bekend om dat deze scheuren op het olie-water kanaal.
    De KS700 kop is geleverd bij de C20XE M2.5 versies, welke dus rotor/verdeelkap onsteking hebben.

    De KS400 kop is in latere versies geleverd op de C20XE.
    Bouwjaren 1993 en 1994, o.a. bij de Astra GSi en Calibra 16V dus.
    De KS859 kop is eveneens geleverd bij de Astra GSi met bouwjaar 1993/1994.

    Alleen de KS859 kop staat er om bekend dat deze DIS-onsteking gemonteerd heeft.
    Deze is o.a. ter herkennen aan de 2 schroefpunten aan de rechterkant v.d. cilinderkop.
    Deze 2 punten zijn voor het bobine-blok waaraan de bougieskabels gemonteerd zijn.

    Martkwaardes kwa cilinderkoppen kunnen erg verschillen.
    Een 2e hands cilinderkop weet je nooit de historie van.

    Alsmede de volgende punten te laten controleren:
    – Klepzittingen.
    – Kleppen.
    – Klepseals.
    – Klepgeleiders controle.
    – Kop vlakheid.

    Marktwaardes kwa cilinderkoppen.
    Coscast koppen zijn gewild, gezien deze niet veel voorkomen in de handel, en daarom wil men er goed geld voor geven.
    Een kale KS700 kop zonder nokkenassen en hydro stoters zal rondom 150/200 euro mogen kosten.

    Wie weet heb je er wat aan.

    In reactie op: waarde 16v kop #17891082
    henk 400rr
    Deelnemer

    wat voor 16V kop..
    Coscast
    KS700
    KS400
    KS859

    Daar zit wel verschil in.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850111
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vroeger waren meestal iedere opties wel verkrijgbaar op elke uitvoering, de kans dat je zoiets aantreft op een GSI is kleiner dan dat je hem vindt op een (bijv) manta 400.

    De bak op zich zelf is een totaal andere bak, in het geval van de i200 werd hij daarvoor ook aangeboden omdat de i200 ook gebruikt werd in de rallysport, ivm homologatie in wedstrijdverband is zo’n sportbak daarom ook interessanter in dat model dan bij de GSI.

    Je had ook een groep B uitvoering van de i200, bijna allemaal zijn ze verkocht voor de rallysport, de motor die daarin zat is ook weer anders dan in het straatmodel i200.
    Overigens was de i200 niet alleen verkrijgbaar met de 125pk motor, er is ook een uitvoering geleverd zonder de Rothmans striping en met een 110 pk motor.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850109
    henk 400rr
    Deelnemer

    @djdt wrote:

    Hoi,

    Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?

    Nee.

    Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
    Of was deze sport-getriebe in optie ?

    Dank
    Jeroen

    Inderdaad, optie.

    In reactie op: ascona 400 op MP #17900827
    henk 400rr
    Deelnemer

    ik denk dat ik die auto ook wel ken. ;) Poulsen rijd er nu mee.

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367345
    henk 400rr
    Deelnemer

    Zag vanmorgen op de A7 een Senator met autoambulance en daar weer een senator op.

    In reactie op: '34 Opel "Dirty-Six" #17751313
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat alles geregistreerd werd is pas sinds ’72/’73 als ik me niet vergis, des te ouder de auto, des te meer mogelijkheden qua dit soort ombouwwerk.

    In reactie op: ascona 400 op MP #17900825
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat mag ik toch wel hopen voor dat geld en dan nog….

    dit is trouwens de (oude) link: http://cgi.ebay.de/Opel-Ascona-B-400-original-rar-selten-Oldtimer-/170678821730?pt=Automobile&hash=item27bd402362

    weer niet verkocht voor die prijs…

    ’t is toch wat..

    het is trouwens de “crisis-uitvoering”, niet omdat hij kaal is, maar je kon destijds de goedkope en de 400 met meerdere opties krijgen.

    Maar reken even mee, stel dat je dit koopt voor dat geld;
    10.000 euro voor de kas
    motor zoeken, hopelijk ook niet meer dan 10.000 euro
    bak zoeken, ook weer zo’n 2 a 3000 euro
    dan interieur, ascona 400 interieur vinden is ook weer lastig….zeg maar al met al ook weer een 2500 euro

    en voor 20 a 25.000 heb je een complete zonder werk.
    Spuiten, richten, weer een paar duizend verder….

25 berichten aan het bekijken - 1,101 tot 1,125 (van in totaal 2,770)