Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerOh, maar dat klopt wel, ook de link die ik eerder aangaf zegt precies hetzelfde, overigens alleen voor Rekord E1 met de 2.3D.
Maar vlgs mij was dat slechts een gietijzeren bak met een dikkere aandrijfasuiteinde en wat langere schakelstangen, qua grote was hij verder gelijk aan de andere gietijzeren 4-bakken.
De aluminium 4-bak zat voor zover ik weet alleen in de Monza / senator A1
2 november 2011 om 22:15 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932810henk 400rr
DeelnemerIk heb net 4 jaar ellende achter de rug met een G3 wagen en ik weet zeker dat het grotendeels aan de inbouwer ligt, je kan hem niet alle kuurtjes aanwrijven, wel de waardeloze service, hulpvaardigheid, oplossingsbereidheid, kennis en manier van inbouwen.
Zelfs z’n koffie was slecht. :puke
Maar ben nu van ‘m af king:
Goed, elke auto kan wat aan mankeren en wat dat betreft moet je wat geluk hebben, het enigste voordeel met deze is dat er nu 1 systeem in zit en je dus niet van garage naar garage wordt gestuurd als d’r wat mee is.
’t is niet helemaal mijn type auto, maar hij doet het wanneer ik hem nodig heb en dat is al heel wat. ;)
henk 400rr
Deelnemerofficiëel is het deze:

maar je bedoelt denk ik deze:

Ook hier, heeft het niks met sport te maken, is gewoon een 4-bak die wat meer hebben kan.
2 november 2011 om 19:24 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932821henk 400rr
DeelnemerJe krijgt mij niet meer zo gek in ieder geval.
Ik wil nooit meer een auto op gas :puke geen G3 in ieder geval.
henk 400rr
DeelnemerUiteraard, d’r zijn wel meer verzamelaars met dezelfe gedachte, sommigen rijden nooit mer, een andere rijd er zo nu en dan een blokje mee om.
’t is wel zo, de 1 kan de verleiding ‘m even diep in te trappen wat meer weerstaan dan de ander en onderhoud van zo’n ding is erg kostbaar.
henk 400rr
Deelnemermooi dat het opgelost is :thumb zolang ermaar geen rommel in de cilinder verdwijnt dan is dat altijd goed.
31 oktober 2011 om 19:57 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932819henk 400rr
DeelnemerIk heb zo’n steuntje van autostyle gekocht, deze sloot perfect aan op de bekeleing en interieur, m’n maat dacht eerst dat hij origineel was (dus..) of het handig is of onhandig…korte ritten heb ik hem hoog staan, op de lange ritten gebruik ik hem wel, overigens, m’n vrouw die drukte zich er aan omhoog en nu kan die steun wel wat hebben, de stoel dus niet, maar hij hangt inmiddels weer recht. ;)
Voor de rest… tjah, erg handige multifunctionele wagen,soms redelijk onvoorstelbaar wat je kan met zo’n ding en wat je erin kwijt kan. Hij werd mij verkocht alszijnde “het luxe-te wat er is van dit type” en ..mwoah, vindt dat wel meevallen.
Net wat je zegt over de bekleding, ben ik niet onder de indruk en ik mis wel een kantelfunctie om wat meer druk onder m’n benen te krijgen, vooral op lange afstanden, zat ik liever in m’n vorige wagen.
De zitpositie, daar had ik eerst wat moeite mee.Wij hebben de 2.2 diesel, lekker veel kopel en trekkracht en wel redelijk vlot.
henk 400rr
DeelnemerEn stel dat hij wel bougie’s met de korte schacht heeft, dan kan het ook zijn dat ze er scheef in zitten en dat verklaart het “tapverhaal” ook.
Niet dat het verstandig is te tappen terwijl de kop d’r nog op zit en vraag je dan meteen af of de draad dan nog wel levensvatbaar is om de bougie’s op z’n pek te houden. ;)
Maar goed, is er nu al eens wat gedaan met al die tips en hints?
henk 400rr
Deelnemer@chriske wrote:
dank u voor de info
volgens ik meen te herinneren ( 4-bak ligt niet thuis )
is het een bak met alu klokhuis achterzal nog eens bekijken
grtzje hebt deze dus, de 4-bak met overdrive.
30 oktober 2011 om 16:22 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932817henk 400rr
Deelnemerhmm, ik heb wel een gewoon reservewiel en geen comfort stoelen, verder zit alles erop wat je noemde. Die van ons is ook van 2005 trouwens.
Alleen bij de aankoop werd niet over de uitvoering “max cool” gesproken, een maar van me heeft ook een “max cool”uitvoering gekocht en ik zie eigenlijk weinig verschil met die van hem en die van ons qua uitvoering, wel heeft hij de comfort stoelen, echter geen navigatie.29 oktober 2011 om 23:47 In reactie op: asconahobbyist aan de familiebak! Mijn Zafira A update20/11 #17932815henk 400rr
DeelnemerWat houd de uitvoering “max cool” eigenlijk in?
henk 400rr
DeelnemerEr zijn eigenlijk maar 2 types bakken die evenlang zijn dan de automaatbak en dat is de 262/264 4-bak en de 265 5-bak.
De 240 is korter en vlgs mij is de ZF-bak evenlang als de 240 en de gietijzeren bakken zijn dan weer korter dan de 240, je hebt nog wel de gietijzeren 4-bak met overdrive, dan zit er een aluminium klokhuis achter, hoe lang die exact is, dat weet ik niet.
sowiso hebben al deze bakken een dikkere uitgaande as, net zo dik als de automaat bak (degene met de overdrive weet ik niet zeker, dacht ook dikker) de enigste met een dunne uitgaande as is de reguliere gietijzeren 4-bak.
henk 400rr
DeelnemerAch soo..
Als je begint of wat wil als beginner en geen dik budget hebt, moet dat ook niet je streefdoel zijn om daar tegen te gaan rijden.
Wij rijden al een paar jaar hier en daar en ik zie nog steeds verbeterpunten en geweldig snel zijn we niet, maar willen we ook niet, voor mij is de lol belangrijker en dat ik kan rijden in wat ik leuk vindt, niet waar een ander vindt dat ik in rijden moet.
Op het moment dat er geen lol meer is, dan hou ik d’r mee op.
henk 400rr
DeelnemerHet klopt wel wat je schrijft, maar wat er “sport” aan is, is mij een raadsel vlgs mij is het gewoon zo’n gietijzeren 4-bak met een dikkere uitgaande as.
De overbrenging zal wel iets anders zijn van de 1e paar versnellingen.
henk 400rr
DeelnemerJe haalt nu 2 zaken doorelkaar ivm de uitbouw en de klasses en ik leg het niet nog een keer uit.
De 1e opzet van klasse HM was sowiso de huidige toestanden de legaliseren (van het gezeur af zijn) waarbij dus het mogelijk was leuke en spannende wagens aan de start te krijgen.
Helaas is dat iets anders uitgepakt. het komt er op neer dat er iets meer technische vrijheid is.Dat van de 2.0 beperking is wat nieuws, dat was voorheen nooit zo.
Haverkate bijhouden?? wie heeft het daar nu weer over??
henk 400rr
Deelnemeralleen maar met 2.0 met rallysprint licentie? hoe kom je daarbij? is dat weer wat nieuws?
Ok zeg even wat die meneer van de KNAF heeft gezegd hierover: bij Annex-J mag je een certificaat kopen, dat kost…. euro, dan komen er een x-aantal mannetjes van de KNAF die dit gaan bekijken alvorens je hem krijgt, dit certificaat zorgt ervoor dat je geen gezeur krijgt bij een technische keuring, anders gaan ze hem iedere keer weer bekijken.
Maarrr… als de bepalingen van de annex-j veranderen, moet je deze wijzigingen uitvoeren, je certificaat is dan niet meer geldig en moet je weer mannetjes van de KNAF laten langskomen.kijk hier maar voor de homologatie: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf de uitbouw staat er niet bij, dus er moet een toevoeging zijn.
of ik zie wat over het hoofd, dat kan ook.
henk 400rr
DeelnemerDe uitbouw hoeft niet gehomologeerd te zijn voor HM (–>divisie 5 –> groep S), maar de uitbouw zelf moet ergens in een homologatie voorkomen, dat wou ik ermee zeggen.
De 2.0 is niet nodig, een 2.4 kan je er zo in bouwen, ook wel onder H, vorig jaar deed er nog een c-kadett mee, ook met een 2.4 en eigenlijk was dat model alleen gehommologeerd met een 1.6.
De kooi laten certificeren, ik vraag me af of het nut heeft, ik heb ooit met een KNAF technicus gesproken daarover en ik zie het voordeel niet zoals ik het verhaal van hem begrepen heb.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar jullie vorderingen e.d., maar ben wat te druk.
Straks staan we wel op de service met de ascona van renotuning, daar ben ik wel te vinden.henk 400rr
DeelnemerHet is erg rustig hier qua ontwikkelingen, tenminste zo lijkt ’t :???:
henk 400rr
DeelnemerStuur maar een pm naar me toe met je vraagprijs.
henk 400rr
DeelnemerZoek trouwens nog wel een voorraam van een D-kadett met de code AS-1 (dubbel gelaagd), als iemand wat heeft hou ik me aanbevolen.
henk 400rr
Deelnemer@sik wrote:
Ik zoek 2 goeie of nieuwe deurrubbers van de voordeuren van een b ascona 4 deurs, iemand die dat heeft liggen en mee kan nemen naar tolbert?
Van andere modellen passen ze vaak ook wel, je kan alleen een lengteverschil hebben en soms moet je ze dus inkorten.
Ik denk dat sowiso Menderink ze wel nieuw op rol meeneemt, dan hoef je alleen even te weten hoe lang ze moeten zijn.26 oktober 2011 om 21:38 In reactie op: Opel Onderdelenbeurs Tolbert zondag 30 oktober 2011 (Let op #17932457henk 400rr
DeelnemerIk ga altijd een afslag eerder eraf;
Vanuit Drachten, afslag 33 ipv 34, onderaan de afrit rechts (boerakkerweg), dan rotonde driekwart richting Tolbert (de holm, gaat over in hoofdstraat) en dan in de bocht naar rechts afslaan naar links en gelijk weer rechts de hoofdstraat vervolgen tot aan het cafe links waar de bordjes manege al staan.Voor andere richtingen een afslag later en terug reis is omgekeerde volgorde, behalve dat de afslag rotonde dan de 1e afslag is en links dus rechts is en omgekeerd.
kaart is wel op “Google maps” te vinden.
henk 400rr
DeelnemerOnder welke klasse gaan jullie rijden trouwens?
Ben bezig klasse HM–> divisie 5–> groep S (lekker duidelijk) wat door te lezen, maar dat valt nog niet mee daar wat uit wijs te worden met alle verwijzigen.
Ik kan me voorstellen dat jullie in de klasse H(?) starten, alleen dan zit ik ook met die uitbouw, het moet gehomologeerd zijn, immers Kleint e.d. reed er ook mee.
Dan vraag ik me wel af of die kooi regels voor groep S ook voor jullie gelden ivm Annex-J kooi.henk 400rr
DeelnemerNou, het is als met vele zaken, je weet het pas zeker als je alles bekeken hebt, maar je hebt wel zaken die de boel aannemelijk maken, dwz: met de grens van zekerheid dat je ervanuit mag gaan dat het zo is.
De sper in de achteras bijv., als er “spezialöl” of “specialoil” in het deksel staat dan kan je ervanuitgaan dat er eentje in zit, maar niet altijd is dat zo en dat het er niet in staat wil ook weer niet zeggen dat het er niet in zit.
Dit heeft alls met de tand des tijds te maken.De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.
In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.
Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.
De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.
henk 400rr
DeelnemerEr wordt wel weer een i200 groep B samengebouwd op basis van de homologatie, deze zal waarschijnlijk binnen een paar jaar bij de SlSw te zien zijn, hoe dat met deze wordt is moeilijk te zeggen.
Ik weet wie Ralf is, hoe hij d’r uit ziet, maar ik ken hem echter niet persoonlijk.
Voor mij is de reis wat te ver om hier even bij te kijken, de rest wat erbij zit lijkt me niet interessant genoeg om deze trip te ondernemen.
-
AuteurBerichten