Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemermooi :thumb volgend jaar los op de proeven?
henk 400rr
DeelnemerGeen idee, maar of het een 3-, 4- of 5-bak is, is gemakkelijk te controleren; in een versnelling zetten en kijken wat hij doet met de in- en uitgaande as.
henk 400rr
Deelnemerok, immitatie dus.
henk 400rr
DeelnemerIk heb de foto even opgezocht, maar het lijkt wel dezelfde bak :wtf ik dacht dat me ooit verteld was dat dit een 3-bak was, maar zal me wel vergissen denk ik.
Ik zeg erbij, dit is wel een jaar of 7 terug dat ik deze foto / info gekregen heb, dacht zo echt te herinneren dat dit een bak uit een Opel Blitz was.
henk 400rr
Deelnemerik denk dat ik wel iemand weet.
henk 400rr
DeelnemerInderdaad :shock:
Ik heb ooit een bak gezien van een Blitz die hierop leek, maar deze bak heb ik niet eerder gezien.
@Niles_92 : met deze bak kun je in principe niks mee in een manta, tenzij je er een BMW motor erin hangt.henk 400rr
Deelnemerdit wekt de indruk dat je wat hebt liggen:
Dit ivm met ombouw naar dubbele dellortho’s waar een spruitstuk van een 2.0s bij zit uit een c-kadett.
maar goed, met de uitlaatflensaansluiting bedoel ik de overgang van spruitstuk naar je voorste uitlaatpijp.
sommige thermostaathuisjes van de S/N serie passen gewoon bij de spruitstukken, maar het hangt ervan af of je de korte van Irmscher erbij hebt, of de langere.
het punt is dat het uitlaatspruitstuk van een 2.0S/N -1.9S/N een aansluiting heeft op het inlaatspruitstuk en als je die eraf schroeft dan hou je dus een extra opening over die je niet dicht krijgt en zeker niet gaat passen met liggende carburateurs, je moet er dus eentje bij hebben van een E-type (injectie) die hebben dat deel niet, anders past het simpelweg niet.
henk 400rr
Deelnemer–>http://www.senatorman.de/getriebekennzeichnungen.htm
de AR35 is een automaatbak, de R25 een schakelbak, kans is aanwezig dat het niet past.
Verder weet ik dat er in Veendam een bedrijfje zit die het doet, maar volgens mij ook wel dichter in je buurt, waar exact, weet ik even niet, zo bekend ben ik daar niet.
10 november 2011 om 21:56 In reactie op: Conrad Euregio Rally en Twente Short Rally 5 & 6 November 20 #17927128henk 400rr
DeelnemerIk zag alleen de tekst “te koop” op de wagen, maar zie hem nergens te koop staan (kan aan mij liggen uiteraard)
@mantarobin: Met welke wagen waren jullie daar? jullie hebben vast niet zo ver bij ons vandaan gestaan vlgs mij.henk 400rr
Deelnemerze zijn verder gelijk, behalve dat er verschil in kan zitten met de uitlaatflensaansluiting en dat maakt niet uit of het een 1.9 is of 2.0, de 2.0 heeft vaak wel een bredere aansluiting op de uitlaat.
Verder kan je niks met die spruitstukken als je liggende carburateurs hebt (heb je eentje van een E-type nodig), wel als je staande hebt.
Maar het lijkt me wat een open deur verhaal aangezien je alles al liggen hebt; kwestie van proberen.
9 november 2011 om 18:54 In reactie op: Conrad Euregio Rally en Twente Short Rally 5 & 6 November 20 #17927125henk 400rr
DeelnemerZag nog een manta te koop met M3 bak, die blauwe met de gele V-streep, vlgs mij de ex van Marco Ruiter, best een lekker snel ding.
niks voor jullie?
heeft inmiddels een beetje voorschade, dus kan goedkoper weg. ;)
henk 400rr
Deelnemerja dat is diezelfde, wees blij dat je die zg “c20toilet” er niet bij had. :D :D
Daar zat inderdaad een R25 achter van Omega met OHC motor met aangepaste tussenas.
9 november 2011 om 18:38 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309914henk 400rr
DeelnemerNu weet ik niet wat voor geluid het is, maar in de regel als je de koppelingspedaal intrapt en het geluid is weg, dan ligt het in de regel aan het koppelingsgedeelte, of je lager is weg, of je hart heeft speling op de veren, of je hart is afgebroken uit je plaat (komt voor).
moet je bang zijn dat het stuk gaat, nou nee, dat is het waarschijnlijk al.
moet je bang zijn dat het vliegwiel naar buiten komt.., nou nee, dat valt denk ik wel mee zo te oordelen aan je verhaal.
moet je bang zijn dat de bak er achter weg moet, ja, maar als je lang genoeg wacht misschien helpt de natuur een handje ;)
Maar je moet aan het werk, beter wordt het nooit uit zichzelf. :D
henk 400rr
DeelnemerZe zijn hier wel geleverd, maar zeeer, zeer weinig. in het buitenland veel meer vanwege belastingvoordeel op motorinhoud.
henk 400rr
DeelnemerGeen tijd helaas (alweer :( )
henk 400rr
Deelnemerzo uit m’n hoofd zat de 1.3S (origineel) alleen in de Manta, maar ik heb een ander link die zegt dat een 1.3S ook mogelijk was in de B-ascona.
dus beide kan.
8 november 2011 om 19:44 In reactie op: Conrad Euregio Rally en Twente Short Rally 5 & 6 November 20 #17927117henk 400rr
DeelnemerIk zag de fotos, mooi dat ze er goed vanaf gekomen zijn en we zien jullie volgend jaar graag weer in actie. :thumb
soms kun je net wat pech hebben en dan gebeurt zoiets.
8 november 2011 om 18:14 In reactie op: Conrad Euregio Rally en Twente Short Rally 5 & 6 November 20 #17927114henk 400rr
Deelnemeronboard) Beelden van Team Renotuning:
De promo / opwarmer: http://www.youtube.com/watch?v=0sFx9EC0H9k#ws
kp1: http://www.youtube.com/watch?v=JPKf2MCHovo#
kp2 incl beelden van een onfortuinlijke focus (119): http://www.youtube.com/watch?v=vRQ4PcOPH1M#
kp6: http://www.youtube.com/watch?v=rqqiLXB0S6o#ws
19e algemeen in de rallysprint en 1e in hun klasse (divisie 3)

henk 400rr
DeelnemerDe A-serie en ook de B-serie had een 1.2 OHV motor, de 1.3(N) was een OHC en die zat dus alleen in de B serie.
1.3 CIH bestaat niet.
henk 400rr
DeelnemerWas dat die rekord waarvan de losse motor bijna net zo duur was als de complete auto?
henk 400rr
Deelnemeryep, getrag 240 voor een (D)OHC motor.
henk 400rr
Deelnemerhenk 400rr
DeelnemerMaak even een foto, dan is het iets makkelijker oordelen.
henk 400rr
Deelnemerbel hem op zou ik zeggen.
henk 400rr
DeelnemerNee, dat kan niet.
Je kan alleen in de tussenas een overgang maken van Omega deel naar Rekord deel.
-
AuteurBerichten