Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerDe meeste stalen koppen hoeven niet gevlakt te worden, de aluminium koppen wel.
30 november 2011 om 20:57 In reactie op: Zeer dringend gezocht dichtingsdop voor olie kanaal aan kop #17947975henk 400rr
DeelnemerIk heb dat wel eens gedaan, maar toen lag de kop eraf.
Een oplossing voor dit probleem is wellicht het volgende:
meet even het gat op, zoek een bijbehorende diam. aluminium pen of desnoods een stalen pen, even lichtjes conisch afvijlen (niet glad maken, gewoon ruw) in de lengte richting en die er vervolgens in slaan, als deze zit, deze even borgen dmv een centerpons, die even op 3 punten vastslaan op de rand.
dan is hij dicht en blijft hij goed zitten.
henk 400rr
DeelnemerIk zeg wat sterker is en wat zin heeft. (lees het antwoord)
henk 400rr
DeelnemerWaarom vraag je het dan?
henk 400rr
DeelnemerDe carrosserie moet een beetje beweging kunnen maken anders wordt hij te stijf, kan evt. gaan scheuren en de auto kan zelfs moeilijk bestuurbaar worden.
Daarnaast moet hij bij een impact ook energie kunnen opvangen, als je hem betonhard maakt dan krijg je als bestuurder de grootste klap te verwerken, beter is dat de auto dat krijgt.
Daarbij als je een goede rolkooi erin last dan pakt het bovenste gedeelte toch als veel torsie op en is het juist een kwestie van de dragende delen in de buurt van de ophanging e.d. alleen maar ketting te lassen.Dus volledig aflassen lijkt beter, maar is het niet en het heeft ook weinig zin.
henk 400rr
Deelnemerals dat nou ’t enige was…
maar goed, d’r zal ergens ooit wel een gek zijn die zoiets erug leuk vindt.
henk 400rr
Deelnemerdiscussiepunt misschien, maar dat is om ’t even.
henk 400rr
DeelnemerToch moet je wat beter kijken Joeri, er is minder aan de hand dan dat je zo denkt.
Het dashboad is een oud type, hij heeft het oude type vloerbedekking en er zit een parafaan in met 2 roosters, dit alles wijst op een oud type.
kans is groot dat het chassis verder gewoon klopt, maar dat er gewoon een andere motor in zit.
henk 400rr
DeelnemerBedankt raymond :thumb
henk 400rr
DeelnemerMocht je nog twijfelen, en niet al te moeilijk wil gaan; de commodore C heeft een uitvoering met een heel groot differentiëel, qua diameter tandwiel gelijk aan Monza / Senator.
henk 400rr
Deelnemernou…
’t kwam wel overtuigend over. ;)
:D :D
henk 400rr
DeelnemerToevallig heb ik het blad gezien en ik wist dat de auto van v/d Marel-Stacy een ex-Vatanen auto was, ik wist niet dat Toivonen er ook nog in gereden had.
Grappig, ik had gehoord dat deze naar Duitsland verkocht was en niet meer ingezet zou worden, ook niet voor Slowly Sideways.
Ach wie weet.
henk 400rr
Deelnemermijn god…
:D
henk 400rr
Deelnemer@CoupeetjeJr wrote:
Jaa die throttle bodies komen inderdaad van een motorfiets af ;)
1 pagina terug stond dat al te lezen ;)
henk 400rr
Deelnemer:shock:
sow, dat begint erop te lijken :thumb
18 november 2011 om 18:00 In reactie op: Launccontrol/rev limiters schadelijk voor je turbo/motor??? #17944395henk 400rr
DeelnemerVroeger deden ze dat wel zonder poespas, gewoon tijdens het rijden even van contact af, gelijk weer op contact en volgas.
Harde knal+steekvlam gegarandeerd. :thumb
en meestal geen uitlaat meer.
henk 400rr
Deelnemerha, ha, ha :D :thumb
henk 400rr
Deelnemerhiero: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=155506&p=2026090#p2026090
en nog steeds te koop.
henk 400rr
Deelnemeryep :thumb
henk 400rr
Deelnemerniks is “plug & play”, je vriendin ook niet. ;)
en er is maar 1 ding zeker in het leven en dat is dat het een keer ophoud.
onthou dat en dan kom je een heel eind
henk 400rr
Deelnemerkrijgen we dan ook reiskostenvergoeding? :thumbup
henk 400rr
DeelnemerLosse differentiëlen zijn nieuw te krijgen, via Dutch Power Trading kan je deze van Quaffe bestellen, dat werkt op zich heel goed (kosten zo €650,-), de populairste zijn de platensperren van ZF deze zijn nog via Risse te krijgen en ook wel via Biesheuvel (kosten zo €1250,-)
2ehands assen liggen tegenwoordig alweer tegen de €800,- met platensperren, hier in het te koop gedeelte is ook eentje al een tijdje te koop, misschien is deze er nog.
100% sperren is het goedkoopst, (diff vastlassen) altijd 100% gegarandeert dwars, maar de 1 kan er mee omgaan, de ander niet.
Niet al deze opties zijn even handig voor wat je er mee wil, het bepaalt ook de levensduur van de sper en soms je auto.
Dus, het is maar wat je wil (straat, circuit,…etc.) en wat je budget is.
henk 400rr
DeelnemerHet is er eentje van een 1.8, niet van 2.0 of 3000
henk 400rr
DeelnemerGa je de gehele achteras ombouwen, dan valt de ascona/manta wat breder uit, de A-Serie iets minder dan die van de B-serie.
qua diff. zijn kadett, manta/ascona, rekord, GT verder gelijk, dwz: 16S en hoger qua motorinhoud.
henk 400rr
Deelnemerscan in en laat zien, niet iedereen koopt dat blad
-
AuteurBerichten