henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 976 tot 1,000 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: eerst kop vlakken voor monteren??? #17948963
    henk 400rr
    Deelnemer

    De meeste stalen koppen hoeven niet gevlakt te worden, de aluminium koppen wel.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb dat wel eens gedaan, maar toen lag de kop eraf.

    Een oplossing voor dit probleem is wellicht het volgende:

    meet even het gat op, zoek een bijbehorende diam. aluminium pen of desnoods een stalen pen, even lichtjes conisch afvijlen (niet glad maken, gewoon ruw) in de lengte richting en die er vervolgens in slaan, als deze zit, deze even borgen dmv een centerpons, die even op 3 punten vastslaan op de rand.

    dan is hij dicht en blijft hij goed zitten.

    In reactie op: door lassen casco #17933478
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik zeg wat sterker is en wat zin heeft. (lees het antwoord)

    In reactie op: door lassen casco #17933476
    henk 400rr
    Deelnemer

    Waarom vraag je het dan?

    In reactie op: door lassen casco #17933474
    henk 400rr
    Deelnemer

    De carrosserie moet een beetje beweging kunnen maken anders wordt hij te stijf, kan evt. gaan scheuren en de auto kan zelfs moeilijk bestuurbaar worden.
    Daarnaast moet hij bij een impact ook energie kunnen opvangen, als je hem betonhard maakt dan krijg je als bestuurder de grootste klap te verwerken, beter is dat de auto dat krijgt.
    Daarbij als je een goede rolkooi erin last dan pakt het bovenste gedeelte toch als veel torsie op en is het juist een kwestie van de dragende delen in de buurt van de ophanging e.d. alleen maar ketting te lassen.

    Dus volledig aflassen lijkt beter, maar is het niet en het heeft ook weinig zin.

    In reactie op: Bekende van hier? #17946246
    henk 400rr
    Deelnemer

    als dat nou ’t enige was…

    maar goed, d’r zal ergens ooit wel een gek zijn die zoiets erug leuk vindt.

    In reactie op: Bekende van hier? #17946242
    henk 400rr
    Deelnemer

    discussiepunt misschien, maar dat is om ’t even.

    In reactie op: Bekende van hier? #17946240
    henk 400rr
    Deelnemer

    Toch moet je wat beter kijken Joeri, er is minder aan de hand dan dat je zo denkt.

    Het dashboad is een oud type, hij heeft het oude type vloerbedekking en er zit een parafaan in met 2 roosters, dit alles wijst op een oud type.

    kans is groot dat het chassis verder gewoon klopt, maar dat er gewoon een andere motor in zit.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850024
    henk 400rr
    Deelnemer

    Bedankt raymond :thumb

    In reactie op: remmen omega 3.2 onder rekord e #17941380
    henk 400rr
    Deelnemer

    Mocht je nog twijfelen, en niet al te moeilijk wil gaan; de commodore C heeft een uitvoering met een heel groot differentiëel, qua diameter tandwiel gelijk aan Monza / Senator.

    In reactie op: Ik op televisie #17939587
    henk 400rr
    Deelnemer

    nou…

    ’t kwam wel overtuigend over. ;)

    :D :D

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850171
    henk 400rr
    Deelnemer

    Toevallig heb ik het blad gezien en ik wist dat de auto van v/d Marel-Stacy een ex-Vatanen auto was, ik wist niet dat Toivonen er ook nog in gereden had.

    Grappig, ik had gehoord dat deze naar Duitsland verkocht was en niet meer ingezet zou worden, ook niet voor Slowly Sideways.

    Ach wie weet.

    In reactie op: Ik op televisie #17939585
    henk 400rr
    Deelnemer

    mijn god…

    :D

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776923
    henk 400rr
    Deelnemer

    @CoupeetjeJr wrote:

    Jaa die throttle bodies komen inderdaad van een motorfiets af ;)

    1 pagina terug stond dat al te lezen ;)

    In reactie op: Drift Omega (Project) #17811103
    henk 400rr
    Deelnemer

    :shock:

    sow, dat begint erop te lijken :thumb

    henk 400rr
    Deelnemer

    Vroeger deden ze dat wel zonder poespas, gewoon tijdens het rijden even van contact af, gelijk weer op contact en volgas.

    Harde knal+steekvlam gegarandeerd. :thumb

    en meestal geen uitlaat meer.

    In reactie op: Expornstar vraagt #17943231
    henk 400rr
    Deelnemer

    ha, ha, ha :D :thumb

    In reactie op: achteras sper voor c kadett?? #17900002
    henk 400rr
    Deelnemer
    In reactie op: Omega sper in C-kadett as? #17770944
    henk 400rr
    Deelnemer

    yep :thumb

    In reactie op: Omega sper in C-kadett as? #17770942
    henk 400rr
    Deelnemer

    niks is “plug & play”, je vriendin ook niet. ;)

    en er is maar 1 ding zeker in het leven en dat is dat het een keer ophoud.

    onthou dat en dan kom je een heel eind

    In reactie op: Expornstar vraagt #17943234
    henk 400rr
    Deelnemer

    krijgen we dan ook reiskostenvergoeding? :thumbup

    In reactie op: achteras sper voor c kadett?? #17900001
    henk 400rr
    Deelnemer

    Losse differentiëlen zijn nieuw te krijgen, via Dutch Power Trading kan je deze van Quaffe bestellen, dat werkt op zich heel goed (kosten zo €650,-), de populairste zijn de platensperren van ZF deze zijn nog via Risse te krijgen en ook wel via Biesheuvel (kosten zo €1250,-)

    2ehands assen liggen tegenwoordig alweer tegen de €800,- met platensperren, hier in het te koop gedeelte is ook eentje al een tijdje te koop, misschien is deze er nog.

    100% sperren is het goedkoopst, (diff vastlassen) altijd 100% gegarandeert dwars, maar de 1 kan er mee omgaan, de ander niet.

    Niet al deze opties zijn even handig voor wat je er mee wil, het bepaalt ook de levensduur van de sper en soms je auto.

    Dus, het is maar wat je wil (straat, circuit,…etc.) en wat je budget is.

    In reactie op: Omega sper in C-kadett as? #17770940
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is er eentje van een 1.8, niet van 2.0 of 3000

    In reactie op: achteras sper voor c kadett?? #17899999
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ga je de gehele achteras ombouwen, dan valt de ascona/manta wat breder uit, de A-Serie iets minder dan die van de B-serie.

    qua diff. zijn kadett, manta/ascona, rekord, GT verder gelijk, dwz: 16S en hoger qua motorinhoud.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850104
    henk 400rr
    Deelnemer

    scan in en laat zien, niet iedereen koopt dat blad

25 berichten aan het bekijken - 976 tot 1,000 (van in totaal 2,770)