Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemerdrukke weken;
Manta is nu omgebouwd en gerepareerd, slechts de schade aan het voorspatbord moet nog worden bijgewerkt




Verder is de c20xe klaar

en er is wat vordering met de Impreza

henk 400rr
DeelnemerVandaag een transport dag gehad, de Manta wordt nu nagekeken, geupgrade en gerepareerd, dit moest nog steeds, na Spa is er eigenlijk niks meer aan gedaan.

De Celica is weer volledig klaar.

henk 400rr
DeelnemerSimpel gezegd is dat een zelfde vraag als vragen naar je salaris en verdienvermogen, dat hoort niet en dat doe je niet.
Persoonlijk vindt ik het altijd leuk om te zien wat een ander doet, waar hij het van doet, boeit me niet, dat zijn hun zaken.
Maar: “no hard feelings” voor deze vraagstelling.
In ieder geval, de website van ons, http://www.henk-400.nl gaat flink op de schop ivm met een aantal belangrijke ontwikkelingen, dat betekend dat hij de komende tijd even niet bereikbaar is, ook gaat er zoals we nu al deden een splitsing optreden in de website en het rallyteam.
zodra deze weer online is, laat ik dat even weten.
henk 400rr
DeelnemerAangezien de 2.4 opbouw iets meer tijd in beslag neemt, heb ik alvast de c20xe in opbouw gedrukt.
De motor blijkt nog steeds in zeer goede staat te zijn.Best spul, die c20xe motoren :thumb


henk 400rr
DeelnemerDe afgelopen weken is er trouwens overleg geweest met de betrokkenen in het team en besloten is tot een nader te bepalen datum even geen deelname te doen in de rallysport. Dat betekend dus, dat we de draad wel weer oppakken tzt, maar voorlopig doen we dus even niks.
Ik heb het te druk en de rest van het team ook en het is lastig geworden elkaars agenda gelijk te krijgen. Dus even een pauze en later zien we wel weer verderDe samenstelling van het team blijft zoals het is.
henk 400rr
DeelnemerDe komende tijd even druk met andere dingen, onlangs even een 2.4 uit de hoek gehaald, deze is ooit nieuw opgebouwd, maar lang plezier heb ik er niet aan gehad, dus is deze er destijds uitgelepeld en vervangen door een andere.
Nu ligt die hier al een jaar of 6 in de hoek, tijd om deze even na te kijken en repareren.

Inmiddels is de 2.4 even goed bekeken en de conclusie is dat de krukas opnieuw geslepen moet worden, het blok is opnieuw gehoond.

Tevens even de oude c20xe uit het schap gehaald, dit was onze 1e c20xe motor in de AcDelco Manta, ook deze motor gaat weer even opnieuw opgebouwd worden.

Ook nog even met deze motor bezig geweest, deze wordt ingezet voor een ander doel, hier gaan we dus nog wat mee experimenteren.

Verder zijn we even door de voorraad Subaru Impreza onderdelen geweest en uiteindelijk daar nog 3 motoren uitgevist, ook die worden binnenkort opgebouwd.
henk 400rr
DeelnemerJacob heeft dit weekend even flink doorgezet met de Toyota en de motor zit nu weer op z’n plek, de komende week afbouwen en dan kan er weer gereden worden.




henk 400rr
DeelnemerHeb je hier wat aan?

Alles zit bij dit soort wagens in 1 bak, de Celica heeft dat ook op die manier, alleen zit die bak wat om de motor heen.

henk 400rr
DeelnemerBijzondere auto :thumb bedankt voor het plaatsen.
henk 400rr
DeelnemerPost ze maar eens, altijd leuk :thumb
In ieder geval, dit nog: vorderingen met de Subaru, het brandschot is afgelast en afgewerkt.

en
Vorderingen met de Celica, de Turbo is klaar en opgebouwd, de motor en de bak zijn weer aan elkaar gemonteerd, de komende tijd kan die weer in de Celica gebouwd worden.


henk 400rr
DeelnemerDan moet je hem groter uploaden.
Kan vaag zien dat het qua lampenstructuur inderdaad dezelfde auto kan zijn, maar dan houd het ook op.
Maar, ik kan me nog steeds niet herinneren dat van der Marel hier in daadwerkelijk een rally gereden heeft, vanaf begin jaren ’80 was hij altijd met 400’s onderweg en later met Ford.
henk 400rr
DeelnemerNee hoor,wel een redelijk aantal delen zijn van aluminium, maar de kas niet.
Dit is de 1e generatie Impreza van ’96, trouwens.
henk 400rr
DeelnemerNee, sorry, vergeten te melden, dit is ook een Subaru Impreza, maar dan een STI-RA.
Er komt wel weer eentje aan, paar ombouwen en wat klein plaatwerk, in tussentijd heb ik nog wat reparaties aan het “wagenpark”
henk 400rr
DeelnemerAch, meestal is het gewoon bezig gaan en goed kijken wat je doet en gaat doen ;)
Het klusje RHD naar LHD vordert gestaag, ik denk morgen aflassen en dan afwerken..
Foto 1 vanmorgen,

foto 2 is van vanmiddag.

henk 400rr
DeelnemerNou, dat valt wel mee denk ik, maar het is geen klusje van een paar uurtjes ;)
Bedankt :thumb
henk 400rr
DeelnemerInmiddels met een ander klusje bezig;
Bezigheidstherapie voor de komende tijd, even ombouwen van RHD naar LHD
28 augustus 2014 om 21:02 In reactie op: 4 link komt toch wel meer bij kijken als je denkt, #18242536henk 400rr
DeelnemerEen Watt-stangen stelsel heeft alleen zin bij hele grote veerwegen, dan is het pas een merkbaar verschil tov. de vaste panhardstang.
Onder een straatwagen is het een leuk detail, maar qua functie weggesmeten geld.
henk 400rr
DeelnemerEven een vervolg op de Toyota Celica, het plan was om de heuvelklim in Teuven te gaan rijden, maar daarvoor moest er nog wel even wat werk verzet worden. Vandaag was dan de uitbouw van de motor van de Toyota Celica en 1 ding is wel duidelijk geworden.
Helaas gaan we het niet redden voor de heuvelklim in Teuven volgende week, er zijn nog wat kleine dingetjes opgedoken en nu de motor er toch uit ligt pakken we dan even in 1x goed aan.
Dus, helaas, maar het is even niet anders.





henk 400rr
DeelnemerZe hebben een deel van de neus weggehaald om de lampen daar neer te zetten.
Op zichzelf niet uniek, de Demo manta 400 rothmans in Duitsland had ze op dezelfde manier gemonteerd, die is inmiddels omgebouwd en met 400 motor.


In de rally kwam dit niet voor, veel te onhandig.
De 1e paar die in de rally gedrukt werden hadden wel nog niet de kunststof neus die uitwisselbaar was, maar daarvoor hadden ze ook een andere set-up, een beetje als de Ascona 400
Zoals dit, wat je ook wel meer zag bij de smalle manta’s

bron foto’s: http://www.manta-news.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
henk 400rr
DeelnemerHier een foto van die auto:
Hier nog met Rothmans op de zijkant

en hier nog met KNAF veiligheidswagen

henk 400rr
Deelnemer@ralph3000 wrote:
@henk 400rr wrote:
Deze auto heeft ook in de rothmans kleuren gestaan en is ook gebruikt als voorrij auto in de rally in de jaren ’80.
Heb je misschien nog ergens een foto in een la liggen van deze auto in de rothmans kleuren? king:
Oh, zeker wel, ik heb hem zelfs aan de muur hangen als poster.
Maar, even zoeken en tijd daarvoor vinden, daar hangt het wat op.
henk 400rr
DeelnemerYep.
Maar ik zie wel, het zou leuk zijn als het ene beetje vlot-achtig komt.
henk 400rr
DeelnemerOh ja, die kans zit er dik in.
Ik was het alweer vergeten, maar tijdens de Eifel rallye is de Kadett 400 opgemeten door een Franse firma die er naar verloop van tijd een modelauto van gaat uitbrengen, dit proces kan een tijdje duren en mij is ook zo’n dergelijk exemplaar belooft.
Ik zag ze de 1e paar dagen wel meer auto’s opmeten met hun apparatuur, maar in ieder geval is me verteld dat het ongeveer een jaar of 2-3 in beslag zou nemen.
Dus, even geduld, maar er komt een modelauto aan van deze wagen.
henk 400rr
DeelnemerBen ik mee bezig geweest, ik kon een kas krijgen, maar uiteindelijk blijf ik dan weer met veel zitten, ik had namelijk al een 2e Impreza 4-deurs en ik smoor in de onderdelen van zo’n ding.
Als ik wil, kan dat nog wel, weet er nog wel een paar te koop, maar eerst deze maar even.
Voor de toekomst heb ik nog wel wat ideeën. :mrgreen:
henk 400rr
DeelnemerDeze auto heeft ook in de rothmans kleuren gestaan en is ook gebruikt als voorrij auto in de rally in de jaren ’80.
-
AuteurBerichten