Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerAha, maar dat kan al een hoop verklaren.
Het lijkt erop dat je een 2.4i motor hebt en geen Omega 2.4, dit is zo’n 136pk motor welke vaak in een manta i240 zat.
Ik meende trouwens wel dat hier altijd 2.4iE op stond, maar vergis me dus.
henk 400rr
DeelnemerDat zijn dezelfden als ook voor de zijskirts van de Manta B gebruikt zijn, geen idee of het nog nieuw te kopen is, maar er is altijd wel iemand die dat spul heeft liggen.
henk 400rr
DeelnemerVoel maar met je vingers op het zwarte plastic tussen de lampjes (dashboardverlichting) en het glas van het tellerpaneel.
Zaklampje wil ook wel helpen.
henk 400rr
DeelnemerEen sper ombouwen hoeft niet, je kan simpelweg het gehele diff.huis ombouwen.
Nu heb ik jaren terug een Vectra A gezien met RWD, dacht dat die wel een 4×4 achterasophanging gebruikt had, maar dan wel de aandrijflijn van een Omega.
henk 400rr
Deelnemeraan de binnenkant achter de verlichting zitten ook 2 schroefjes
14 december 2011 om 16:37 In reactie op: cih 2.4: mag je groefen voelen in cilinderwand ?? cih 2.4 #17959583henk 400rr
Deelnemernee
henk 400rr
DeelnemerHet klopt, die ouwe meuk van bmw heeft 4×100, vanaf de e36 hebben ze weer 5×120.
14 december 2011 om 15:59 In reactie op: cih 2.4: mag je groefen voelen in cilinderwand ?? cih 2.4 #17959581henk 400rr
Deelnemereen 1.9 opkopen is vaak minder duur dan 4 nieuwe zuigers, via een revisiebedrijf kun je wel nieuwe zuigers bestellen.
henk 400rr
Deelnemerok, ik was al bang dat je alvast dingen ging aanschaffen waarvan nog niet helemaal zeker is dat het zo is.
Zelf wacht ik ook even af, ik weet ook niet in hoeverre ik veel of weinig moet veranderen en of ik daar wel zin in heb of budget voor vrij maak.
Sowiso betekend Nederland tov Duitsland rijden al een extra investering van zo’n sloridge €1500,-, als dat meer wordt dan weet ik het zo nog niet.
henk 400rr
Deelnemer@Haasje17 wrote:
Vraagje voor beide heren, heeft een van jullie ook daadwerkelijk van een voorwielaandrijven een achterwiel aandrijver gemaakt?
Oja, ik had het over de ascona en manta 400 assen en niet om de normalen achteras van de manta.
Zoja, wat hebben jullie hiervoor gebruikt, en welk type auto was dat ?
Ik heb ook van een voorwielaandrijver een rwd gemaakt, een D-kadett met de bodemplaat van een ascona 400. (en wel meer toruwens)
Maar goed, er zijn er wel meer die een ombouw FWD naar RDW gedaan hebben en ieder doet het op z’n eigen manier.henk 400rr
DeelnemerIk denk dat alvorens je zo’n ombouw aangaat ook even moet nadenken over de algehele kosten die je er aan wilt besteden, tuurlijk si het wel nobel om te streven naar de GM onderdelen, maar je zit vaak wel met zaken als een sper oid. wat het vaak wel weer duurder maakt omdat die wat zeldzamer zijn, verder is het ook zaak na te denken wat je eermee gaat doen, zoals eerder opgemerkt is voor het driften een starre as wel lekkerder, maar voor wat circuitwerk een onafhankelijke achteras ook erg aantrekkelijk ivm de grip.
verder is het ook wat je wil, de bmw as is zeker een aantrekkelijke optie met de sperdiff. die wat goedkoper zijn en de eigenschap dat de wielen wat meer camber krijgen als je hem wat lager zet.
Ik dacht overigens dat alle bmw’s (ook de jongere) op 5×120 zaten ipv de 5×110, dus achter kunnen dus andere velgen komen dan voor, is dat wat je wil of iets wat juist niet boeit, verder is de totale breedte ook wel leuk om te weten.Dan heb je het over de basis begrippen en nog niet over de evt. aanpassing, plug en play is het niet echt, maar het is wel te doen.
De motor in lengterichting plaatsen is wel een optie die ik zou doen, maar dan moet je ook nadenken over zaken als de stuurinrichting die verplaatst moet worden en de aanpassing aan de vooras (voor zover je daar over spreken kan bij een Astra G)
4×4 materiaal van een Calibra (of vectra A) is wel te vinden, zwak punt schijnt de tussenbak te zijn en ook omdat meestal die dingen verlaagd werden (konden ze slecht over heb ik gehoord).
De meest handige optie wat voor de hand ligt zou zijn inderdaad een donor Omega-A vinden (het mooiste is een 2.0) en dan die zaken om te bouwen, het lijkt mij dat je dan het voorbeeld hebt en en meteen ook alle zaken hebt voor zo’n ombouw.
Voor aleen circuitwerk heb je niet zo’n zware sper nodig, een std. 45% is goed genoeg, meer sper moet je niet willen.
13 december 2011 om 22:22 In reactie op: cih 2.4: mag je groefen voelen in cilinderwand ?? cih 2.4 #17959579henk 400rr
Deelnemerhmm, het klinkt als aardige slijtage.
Je kan ook een oude 1.9 opboren tot de maat voor de 2.4, dan hoef je alleen nwe zuigerveren te kopen, wel even de zuigers meeleveren bij het te boren blok, d’r zit wel eens verschil in.
Kostentechnisch is dat wat aantrekkelijker.
13 december 2011 om 21:08 In reactie op: cih 2.4: mag je groefen voelen in cilinderwand ?? cih 2.4 #17959575henk 400rr
Deelnemerzolang ze niet verticaal zitten of horizontaal (stootrand) dan zijn het hoogstwaarschijnlijk “hoonsporen” dus dat zit wel goed.
henk 400rr
DeelnemerOmega is 1 pots (schuifklauwen) achter wel 2-pots
kijk eens op MP onder insignia of opc, daar vindt je ook klauwen met 4 zuigers, maar dan zit je met hetzelfde probleem met de velgen.
Maar, wacht even af, de regels hierom zouden nog veranderd worden, heb geduld.
henk 400rr
DeelnemerJohan, het gaat niet alleen om de schijven, maar ook om de klauwen, voor 4-pots en achter willen ze 2-pots.
henk 400rr
Deelnemer2.2 vliegwiel is iets anders, maar dat komt meer door het type drukgroep / koppeling, qua aansluiting op de krukas is het verder gelijk, evenals de buitendiameter.
henk 400rr
Deelnemerde 2.4 heeft andere draad achterin de krukas zitten dan de andere types.
de 2.4 is ook de enigste in de 4-cilinder CIH die geen pasbout heeft.
henk 400rr
DeelnemerHA HA HA HA geweldig zeg, wat ze al niet verzinnen :thumb
maar goed . . . ik neemaan dat er al een electrische pomp onder zat bij de tank, dus de bedrading zaldaar ook wel zitten.
Of is deze nog van die tijd dat er nog een mechanische pomp opzat.Anders via het brandstof relais de blauwe draad opzoeken, dat was altijd de draad voor de pomp.
8 december 2011 om 22:09 In reactie op: reviseren.. waneer moeten de lagerschalen vervangen worden? #17956444henk 400rr
DeelnemerAls hij dan toch uitelkaar ligt, vervang het dan maar, zo duur is dat spul ook weer niet.
henk 400rr
DeelnemerGeweldig :thumb
maareh… klasse max?
5 december 2011 om 21:45 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948654henk 400rr
Deelnemer@Keesjr wrote:
.. en vanbinnen spiegelglad polijsten dan kan er geen kool meer aan hechten….
Spiegelglad afwerken is geen goed idee, ’t werkt eigenlijk averrechts.
henk 400rr
DeelnemerOk, de eerst volgende zit ook vrij ver weg (Düren Dld), nu kan alles wel per post, maar het mooie zou zijn als in 1x dat ding vervangen is en ik niet eerst een week of langer met een gat in m’n dashboard zit.
ik kijk wel even, eerst even zien wat de nrs zijn.
henk 400rr
Deelnemerbedankt, ik vond op internet een “how-to” om dat ding eruit te krijgen, ik zal er meteen even op letten.
Ik vond trouwens ook een bedrijf dat KMS heet bij Apeldoorn die hem kan repareren, dacht dat dit misschien wel wat is, verder geen ervaring mee.
henk 400rr
DeelnemerEn anders, krukas vastzetten, motor flink tegenhouden en een sleutel met een verlengstuk (pijp oid).
sommige luchtsleutels trekken niet zoveel kracht.
30 november 2011 om 21:51 In reactie op: Zeer dringend gezocht dichtingsdop voor olie kanaal aan kop #17947980henk 400rr
DeelnemerWelnee, dat is volslagen onzin.
Het is een afdichtdopje, dat gat zit erin om een kanaal te boren naar het lager, je moet er dus ook geen lange pen in slaan, dan dicht je dat gat ook nog af en dan krijgt dat lager geen goede smering meer, zo uit m’n hoofd moet hij niet langer zijn dan een halve-hele cm.
-
AuteurBerichten