henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972803
    henk 400rr
    Deelnemer

    breng hem niet op ideeën, verkopen die zooi :thumb

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971074
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klopt, er is al vroeg contact gelegd met de RDW en deze ombouw was verder geen punt.

    Een ascona 400 bouwen stond al heel lang om m’n wensenlijst, maar dat gaat hem niet meer worden, ik heb nog een Manta 400 die klaar moet, tijd en ruimte ontbreekt me daarvoor om nog 1 te doen en aangezien ieder project weer duurder wordt zie ik dat niet meer zo zitten.

    Je kan niet alles hebben tenslotte, best wel jammer, maar goed.

    In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972801
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hij kan d’r toch niks mee ;)

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971067
    henk 400rr
    Deelnemer

    De komende tijd ga ik aan de slag met de aluminium panelen achterin en dan is het even afwachten wanneer m’n achteras opgehaalt kan worden.

    Dit keer gekozen voor een vrij sterke achteras, aangezien de motor ook wat potenter is en de boel wat te verduren krijgt als het zover is, hopelijk kan deze jaren mee, kostentechnisch was het beter om die uit te besteden.

    Ik ben ook benieuwd hoe de auto gaat rijden als deze klaar is, de bodemgroep is welliswaar 400, maar de gewichtsverdeling zal het hem wat in zitten, de 1e kritieken van het origineel spraken ook wat over “kopzwaar” dus ik verwacht een wat ander rijgedrag dan de huidige Manta.

    Verder zal er nog veel werk zitten in kleine dingen, bijna niks is zo te koop, het meeste moet zelf gemaakt worden.

    In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972799
    henk 400rr
    Deelnemer

    Wat kost dat? evt geïnteresseerd.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971061
    henk 400rr
    Deelnemer

    Bedankt voor de reactie’s. :thumb

    Er is overwogen een polyester uitbouw te doen, maar dan moet sowiso eerst alles strak en passend gemaakt worden, sowiso moet dat op de auto, dan krijg je de lijnen net wat mooier voor elkaar.
    Maar vanwege bepaalde ontwikkelingen denk ik er sterk over om het zo te laten, qua gewicht valt het reuze mee, het is niet veel zwaarder dan polyester en voor gewichtsbesparing is dit vrijwel verwaarloosbaar.

    De planning is trouwens om hem zo rond september klaar te hebben en dan in te zetten bij de East Belgium rally, of ik dat haal moet ik nog zien, maar ik doe m’n best.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971052
    henk 400rr
    Deelnemer

    @GlennGSI wrote:

    Geil !

    ( wat is dat btw met dat gedoe van er is ene nieuwe reactie geplaatst blablabla opt forum word er een beetje naar van.. please explain moderators.. )

    Ik denk dat de reden is zodat je eventueel je reactie kan aanpassen aan de nieuw gegeven reactie die net iets eerder is.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971051
    henk 400rr
    Deelnemer

    van tijd tot tijd post ik wel weer een update, ook is er veel te volgen van onze activiteiten als rallyteam in de Manta via deze link: http://www.manta-sport.nl/manta-sport.nl/index.php/rallyteam-henk-400

    Ook van m’n andere projectje.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971049
    henk 400rr
    Deelnemer

    weer een update;

    de kooi is nu uitgebreid met een kruis achterin en dubbele buis in de portieren en een extra buis in de A-stijl.
    De kooi zit al in de verf en de achterste wand zit er ook in, deze week even aluminium ophalen, dan kan de hoedenplank ook uitgedokterd worden.

    Verder is het dashboard beplakt en zijn alle snelsluitingen gemonteerd.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971048
    henk 400rr
    Deelnemer

    De ophanging is nu afgelast, de bovenste draagarmen en de fusé’s komen van m’n Manta 400 af, die krijgt op zijn beurt weer andere bovenste draagramen met “uniballs” en fusé’s welke geschikt zijn voor een grotere remschijf, deze set welke op de Kadett komt is verder al klaar dus strakjes een kwestie van wat sloop van de ene en wat opbouwwerk.

    Het korte stuurhuis is ook binnen, dus voorlopig mooi weer wat werk voor de boeg.

    Ook het dashboard is in ruwe vorm aanwezig:

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971047
    henk 400rr
    Deelnemer

    De vooras is inmiddels ook in delen dus die kan ook aangepast worden en omgebouwd naar een 5-gaats systeem en de motorruimte is inmiddels wit, dat kon nog net voordat de kou toesloeg.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971046
    henk 400rr
    Deelnemer

    Huidige up-date is dat ik bezig ben om de motorruimte alvast af te werken, morgen of overmorgen dan lak ik hem af.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971045
    henk 400rr
    Deelnemer

    Huidige update is dat de uitbouw er weer op zit, de wielkasten zitten ook al in de coating, met de voorspoiler wacht ik nog even, die is wat lastig strak te maken als deze op de auto zit, bovendien moet er nog gaas in gelijmd worden.

    De opzetstukken op de motorkap (luchthappers) die moeten iets anders ivm de APK, maar dat komt wel goed.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971030
    henk 400rr
    Deelnemer

    zo, weer enige vooruitgang, de uitbouw is er nu af en wordt nu afgewerkt, de deuken die onstaan zijn door het laswerk zijn er grotendeels uitgeklopt en de binnenkanten staan nu in de primer ook zijn de naden en kieren afgekit zodat er geen vuil of water op lastig bereikbare plekken kan komen, de onderzijde wordt van de achteruitbouw weer afgedicht met een zg. glijplaat, punt is als je daar niks doet, dan loop je kans dat hij bij een rally ergens achter blijft haken en er af wordt getrokken.

    En… dat willen we niet :lol: ik blijf niet aan de gang.

    Het is inmiddels al wel te koud om de boel af te werken met plamuur e.d., dus dat schuiven we door naar het volgend jaar.
    Volgend werk wat op de planning staat wordt in de 1e plaats de kooi, daar komen nog extra buizen bij (dit na overleg met SlSw) daarna de vooras en dan de binnenzijde met de aluminium panelen.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971044
    henk 400rr
    Deelnemer

    Zo, het laatste plaatwerk zit op de auto

    Het plaatwerk trekt aardig, maar dat deuken we wel weer uit.
    Ook lijkt de onderste rand te dun, maar dat is slechts schijn.

    ook hier weer trekkend plaatwerk, maar ook dat krijgen we wel klaar.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971043
    henk 400rr
    Deelnemer

    er is wat vooruitgang geboekt:

    Het lastigste en bewerkelijkste deel komt nog (voorspoiler en achterbumper) verder zit alles erop gehecht, het aflassen / afwerken komt nog.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971042
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik ben iets opgeschoten met de Kadett, momenteel ben ik bezig met het vormen van de uitbouw van de Kadett, bestuurderskant zit er zowat in.

    Als alles qua vorm erin zit dan komt het plaatwerk er tegenaan en dan begint het eindelijk op een Kadett 400 te lijken.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971041
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik ben weer wat verder opgeschoten met de kooi, alle grote zaken zitten erin, morgen verder met de details.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971040
    henk 400rr
    Deelnemer

    De hoofdkooi zit er nu in, morgen verder met de buizen tussen deze stangen. Ook zal ik m’n hoofd even breken over de gordelpunten achterin, zoals ze in het origineel zitten mogen ze eigenlijk niet, het is of met de banden om de buis heen, of gordeloogpunten (mijn voorkeur) maar zeker geen gordelogen door de buis heen, anders doet die buis niks bij een impact.

    Maar goed, ook daar komen we wel uit.

    foto!

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971039
    henk 400rr
    Deelnemer

    Volgende update is dat de grote delen die in de kofferbak komen nu hun plekje gekregen hebben en de bevestigingspunten zijn nu ook gelast in de bodem; de plek van het frame van de dry-sump tank, het accuframe met de plek in de koffrruimte en de plek van het reservewiel.

    Het bandje wat erin ligt is aan de grote kant, maar alleen qua diameter, eigenlijk is hij een paar maten te smal met wat eronder komt :lol:

    De buizen voor de kooi zijn besteld.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971038
    henk 400rr
    Deelnemer

    De Drysumptank is klaar gemaakt, volgende week zal ik eens kijken waneer de vooras deze kant op komen, dan kan ik daar ook mee bezig.

    Eerst moet ik nog het frame maken waar de tank op komt, dus voorlopig nog werk genoeg.

    bijgaand een foto:

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971037
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kleine update, de tank is inmiddels gemaakt en ook zijn de bevestigingspunten toegevoegd in de auto.

    D’r moet op de vulhals nog zo’n soort schaal omheen, maar ik heb het geschikte materiaal even niet voorhanden.

    Deze week zal ik ook even kijken hoe ik dat ga oplossen met de kooi (wie dat gaat maken), het liefst heb ik eentje die wat handig is met zo’n buigapparaat die even een dagje komt, maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn, tenminste hier in de buurt willen ze allemaal de auto langsgebracht hebben en dat komt me even slecht uit.

    Kans is dus groot dat ik zelf maar even aan de slag moet, maar dat zien we wel.

    Verder ga ik deze week met de dry-sump tank aan de gang en dan is de ophanging aan de beurt, dus: het schiet nog steeds goed op.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971036
    henk 400rr
    Deelnemer

    Zoo, we zijn weer een tijdje verder en er is veel gebeurt en aan de andere kant qua omvang niet zoveel, hoofdzakelijk veel denkwerk en hoofdbrekens.

    Ook zit ’t wat tegen, de motorbouw valt tegen, de onderdelen blijken niet geheel hetgeen te zijn wat ik voor ogen had bij aanschaf (goed en bruikbaar) dus dat betekend meer werk en ook moet ik op zoek naar een nieuwe krukas, balen, maar soms zit het mee en meestal niet.

    Verder heb ik me suf geprakizeerd hoe nu de ventilatie moet in de wagen, destijds was dit denk ik geen aandachtspuntje (gezien de originele kachel) maar we leven niet in Afrika en we willen wat langer rijden met de auto, dus ventilatie moet in orde zijn.

    enfin, dit was dus het resultaat van enige huisvlijt:

    Het lijkt opvallend, nu de auto dus leeg is, maar strakjes zie je er niks van, het meeste valt achter het dashboard, ik moet alleen nog een kachelbedienning bedenken, maar ook dat komt wel tzt.

    Verder zitten de stoelsteunen / bodemverstevigingen er in en ook zijn alle punten waarop de kooi aangesloten wordt in de auto gelast, ik wil dus een laskooi, geen geboute kooi zoals origineel, het brengt me iets meer stijfheid en veiligheid, alle punten voor de asophanging e.d. zitten er nu ook in.

    De aansluitpunten voor de remmerij zit er nu ook in, d’r komen dus 2 hoofdremcilinders met een zg “balancebar” deze kun je dus in de auto verstellen en dan kun je dus meer druk naar je vooras sturen of naar de achteras.

    Omdat de auto linksgestuurd wordt, moet je dus ook daar rekening mee houden dat niet alles op dezelfde plek kan komen als het origineel, dus het is wat schipperen tussen origineel en hoe het beter uitkomt en/of past.

    De bouw van het replica dashboard heeft vertraging opgelopen, had hem al klaar willen hebben, maar het boterde niet zo met de leverancier, dus order gecanceld, d’r komt wel weer een andere mogelijkheid.

    Wat de verdere bouw betreft, de tank moet ik nog maken, de kooi en dan de ophanging, ook zal er tzt wel aluminium binnen moeten komen om het dashboard te malen.
    Wat de onderkant betreft moeten er alleen nog uitlaatbeugels onder voor de achterdemper, verder is het laswerk aan de auto zover klaar.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971035
    henk 400rr
    Deelnemer

    Tijd voor weer wat updates, de afgelopen tijd is flink wat werk verzet, dwz: ik doe eerst het grove werk en nu is het zover dat ik me kan richten op de details voordat ik verder ga met de uitbouw e.d.

    Er moeten dus nog overal gaten geboort worden en pennen, busjes, steuntjes ed. ingelast worden. Wel zet ik alles zsm. in de primer, anders roest het te veel voordat de uiteindelijk basislaag erop komt.

    Jawel, dit is (gedeeltelijk) het originele dashboard wat oorspronkelijk in de kadett 400 zat die in Zuid-afrika reed

    Laatste vordering aan de bodem, deze is er nu helemaal ingelast

    Dit is het zicht naar achteren, de hoedenplankdelen zitten erin.

    Dit is een binnenscherm aan de voorzijde, de schokbrekerpunten en de verstevigingen zitten erin, slechts nog details afwerken.

    De achterste binnenschermen zijn ook verbreed, hoe dit er uiteindelijk uit komt te zien, daar ben ik nog niet helemaal zeker van, maar ook dat komt wel goed.

    Het lijkt nu wel of ik vrij vlot kan opbouwen, maar ik verzeker jullie, ik denk dat ik nu net op de helft zit van al het werk aan de karosserie, er moet nog vééél meer gemaakt en verbouwd worden.
    En dan hebben we het nog niet over de speciale delen, ophanging, aandrijving e.d.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971034
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kleine up-date is dat de bodem er nu ingelast is, dwz. hij komt nu niet meer van z’n plek, ook het brandschot zit erin en de kofferbak bodemvorm is bepaald.

    Momenteel druk bezig met aflassen en het vormen van de voorste binnenschermen / schokbrekerpunten, poging 1 was mislukt, dus alles eruit geslepen en weer opnieuw begonnen (’t zit niet altijd mee)

    Als de binnenschermen klaar zijn dan ga ik bezig met de achterste ophanging afmaken en daarna is het nog erg veel detailwerk, koets doorlassen, stuur bepalen, versterkingsplaten bepalen,…etc….etc.

    Er zit ook nog wat rotterij in de dorpels, maar dat pak ik pas als de wielkasten verbreed worden.

    bijgaand even een foto:

    Maar het begint nu wat “lollig” te worden nu de bodem erin zit en het wat meer auto geworden is.

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 2,770)