henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971110
    henk 400rr
    Deelnemer

    ja, maar die bestaat niet.

    Er is wel een kadett 4×4 S, oorspronkelijk bedacht met de Zakspeed motor, maar later onder druk voorzien van een 400 motor (geblazen), deze auto wordt vaak verward met de Kadett 400, zelfs door mensen die beter zouden moeten weten.

    D’r zijn 5 van gemaakt, 1x prototype met Zakspeed motor, 2x Paris Dakar met 400 motor en 2x oefenwagens met een formule Opel motor.
    Het prototype en 1 oefenwagen is nog in het bezit van Opel, 1 paris dakar is omgebouwd voor John Wood destijds en daarvan was de bedoeling dat hij het brits kampioenschap zou gaan rijden met Russel Brooks, deze staat nu in het Astra Herritage museum als Astra 4×4 turbo S, 1 Paris dakar is naar John Welch gegaan en later vernietigd, 1 oefenwagen is ook verschroot.

    De oefenwagen was nog te zien bij de Eifel rally in Daun afgelopen jaar, de enigste die nog rijd(baar) is, is de Astra 4×4 S.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Achter de drijfstangen hoort ±4mm ruimte te zitten, dit zal wel zo bepaald zijn ivm wervelingen, of iets dergelijks, alle 2.4 onderblokken hebben dat ook (die hoekjes eruit).

    De denkfout zit dat het alleen in het oliekanaal zit, toch is er nog een rand waar er ook een hoekje uitgehaald is aan de binnenzijde, ik heb er ooit wel fotos van gehad, maar helaas, die zijn weg.

    Maar doe je het niet, want het draait zo ook wel, je hebt de misterieuze 0 in je onderblok of je bent te lui om dit te doen, het is me om ’t even. ;)

    In reactie op: Rekord E Station Project. #17985500
    henk 400rr
    Deelnemer

    @Tristan81 wrote:

    Dacht dat tie van JS-400 was

    Deze is ook van @sik geweest

    ’t gaat mooi vooruit :thumb straks nog een sper in de achteras en wat stuggere schokbrekers, dan kunnen we echt gaan “verkennen” met de wagen ;)

    Vergeet ook niet wat haakogen in de kofferbak te plaatsen anders gaat het materiaal nogal een eigen leven leiden met de “verkenning” van de proeven.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971106
    henk 400rr
    Deelnemer

    tijd voor wat foto’s, er zijn wat vorderingen.

    zoals gezegd, de binnenkant is nu zwart:

    D’r ligt veel in de weg als je een auto opbouwd en weinig ruimte hebt, dus alls wat klaar is en gemonteerd kan worden komt alvast op de wagen, dus de vooras zit er nu ook deels onder (subframe, onderste draagarmen, kort stuurhuis), het andere deel (bovenste draagarmen, naven e.d.) moet ik nog klaarmaken.

    ..en vanavond nog even de bodem afgeverfd in de witte kleur.

    Vandaag de laatste onderdelen binnen gekregen van de motor :thumb , dus die kan afgebouwd worden en ik heb bericht dat de achteras ook binnenkort klaar is. :thumb

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971104
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het valt nu wel mee, maar niet echt ideale omstandigheden om de auto strak te maken.

    Voor de rest ga ik gewoon door totdat er echt niet meer is te zijn in de schuur, er is nog genoeg te doen.

    De binnenkant is nu zwart, de laatste beugels zijn er afgelopen week in gelast en de onderdelenberg groet starigjes. Vandaag nog de schokbrekers voor de vooras gekocht. :thumb

    In reactie op: demo team raalte actie hoekje #17661373
    henk 400rr
    Deelnemer

    Belinda mild met menthol smaak

    Ach, we worden allemaal wat ouwer en milder.. ;)

    Ik hou ’t voorlopig maar even bij de Brandaris.

    In reactie op: CIH maar dan zo zuinig mogelijk #17967212
    henk 400rr
    Deelnemer

    @Oly wrote:

    ok, hoe zit het dan met de krukassensor, moet daarvoor het distributiehuis worden vervangen?

    Dat hoeft niet, het dekseltje kan genoeg zijn, of zelf even een beugeltje maken.

    In reactie op: sloop rally programma discovery #17977039
    henk 400rr
    Deelnemer

    Er waren ook nog 2 andere shows;
    – Scrappy races en
    – Scrappy races rally

    Quote:
    (Bron Wikipedia)
    Scrappy Races A spin-off series, Scrapheap Challenge: The Scrappy Races was instituted in 2003 and was broadcast following the main series. It was also presented by Robert Llewellyn and Lisa Rogers.

    It involves several teams being allocated a budget and several weeks to construct a road-legal vehicle which, if classified as a car, must pass the Single Vehicle Approval test. The Barley Pickers (a team of farmers) in series 1 avoided the test by registering their vehicle as a farm tractor. The teams then drove to various tests in-convoy across the UK where they were given eight hours at a local scrapheap to modify their vehicles for the test – although, for all but the final test, the vehicles had to be returned to road-legal condition afterwards.

    Series 1 (2003–04) – Winners: Chaos Crew
    Series 2 (2004–05) – Winners: Chaos Crew

    Scrappy Races Rally Scrappy Races Rally was a spin-off series broadcast in 2006, presented by Robert Llewellyn and Lisa Rogers.

    Four teams were given vehicles and participated in 5 challenges in the Galloway Forest Park. They had to adapt the vehicles to perform two different tasks in each episode. This series was unusual for Scrapheap in that the build time was added together with the time taken to complete each stage.

    The winner was Maximus, a team of alternative-lifestyle boatbuilders and rickshaw makers from Bath.

    [q/quote]

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971099
    henk 400rr
    Deelnemer

    De ruit is als het goed is geregeld, ik zal ook even achter de dempers aan.

    bedankt :thumb

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971096
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik zal dat even in gedachten houden.

    De meeste ruiten die op de sloop liggen zijn wel veiligheidsglas, maar niet gelaagd en daar heb ik ik niks aan, die heb ik al, hij moet gelaagd zijn dus ik denkd at het beter is hem nieuw te bestellen, dan is die zoektocht ook gebeurd.

    De zijruiten ed. worden toch kunststof dus dat loopt wel los.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971091
    henk 400rr
    Deelnemer

    Schade, ach je, ’t hoort erbij, tot nu toe vrijwel alleen schade gehad aan de achterzijde van de Manta, dat kofferbakdeel heeft deze kadett niet, dus wie weet.. ;)

    Heb weer wat kunnen doen, de aluminium panelen zitten er nu in:

    Ook is de hoedenplank zover klaar

    Het kleppendeksel is nu ook gespoten

    De laatste onderdelen van de motor zijn ook geregeld en deze kan in principe al in feruari klaar zijn, maar dit heb ik uitgesteld tot april, dan ben ik weer wat verder en dan is het ook wat warmer in m’n schuur (geen verwarming)

    Voor de rest zoek ik nog een paar onderdelen;
    -gelaagde voorruit (codering AS1)
    -gasveren voor de klep (de oude zijn lek)

    Deze week ga ik de boel afwerken en als het meezit dan kan de boel in de verf.

    In reactie op: kan ik onderblok 2.0 gebruiken voor mijn 2.4???? #17973741
    henk 400rr
    Deelnemer

    maakt niet zoveel uit.;
    -lagerschalen krukas 1.6 t/m 2.4 zijn allemaal gelijk.
    -lagerschalen drijfstangen van 2.4 zijn anders op 1 puntje, het gaatje zit op een andere plek, maar kan desgewenst even doorgeboord worden op een andere plek.

    ook hebben niet alle drijfstangen van een 2.4 gaatjes in de drijfstangen zitten.

    In reactie op: CIH maar dan zo zuinig mogelijk #17967208
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het simpelste is injectie gebruiken van een 2.4 motor, de componenten zijn zo over te bouwen en het draait in principe zuiniger dan de andere injectie systemen.

    Als basis zou ik de 2.0S nemen, een beetje koppel helpt ook wel wat mee met de zuinigheid, de nokkenassen van N/S zijn meestal gelijk.

    In reactie op: Verschil 400 onderblok en normale CIH #17965593
    henk 400rr
    Deelnemer

    zucht…

    waren ze niet..

    kan ook niet, dieselblok is totaal anders.

    alleen de lagerblokken waren dezelfden als van een diesel.

    (Diesels had je overigens in 2.0, 2.1 en 2.3)

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971089
    henk 400rr
    Deelnemer

    Omdat we voor competitie niet interessant zijn heb ik daar geen doel bij, het klinkt misschien wat gek, maar het hoofdoel is een zo goed mogelijke Kadett 400 te maken die op het origineel lijkt, de rest is daarbij irrelevant.

    Ik weet nu al dat ik straks met een klein nadeel kom te zitten, hij is waarschijnlijk kopzwaar, maar ik neem het op de koop toe, als ik competitie wou draaien, voor de punten dus, dan had ik een paar zaken al anders gedaan, waaronder de motor een tikje meer naar achteren.

    Die tip over de polyester uitbouw, hou ik zeker in m’n achterhoofd.

    Ik zal vanavond even wat beeldmateriaal zoeken wat bij de opbouw van de wagen hoort.

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956280
    henk 400rr
    Deelnemer

    Echt mooi hoor :thumb ik ben ook erg benieuwd naar het verdere verloop van de opbouw.

    In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972814
    henk 400rr
    Deelnemer

    ik weet wel een manier, maar dan schiet ik mezelf onder de wieken. ;)

    Anders bel je maar even, leg ik je de mogelijkheden wel uit.

    In reactie op: kan ik onderblok 2.0 gebruiken voor mijn 2.4???? #17973736
    henk 400rr
    Deelnemer

    Alles kan erin, het enigste waar je om moet denken is:
    – de lagerblokken horen bij het onderblok, die zijn niet uitwisselbaar
    – je moet wat ruimte maken aan de binnenzijde in het onderblok ter hoogte van de drijfstangen, dit is omdat de slag groter is en de ruimte die er nu is, is wat te krap.

    nu loop je met een 2.0 wel tegen hetzelfde probleem aan en dat is dat of de boring net een paar tienden te groot is en zelfs te krap kan zijn. Niet iedere boring is gelijk, gemiddeld zijn ze wel 95, maar als je je zuigers goed bekijkt dan heb je kans dat deze zelfs wat kleiner en ongelijk kunnen zijn.

    Het allerbeste is een 1.9 kopen, de regels van aanpassingen zijn hetzelfde en dan breng je het onderblok incl. de zuigers naar de revisieboer om het te laten opboren, wel even de zuigers nummeren.

    samen met nwe zuigerveren heb je kostentechnisch gezien weer en zo goed als fris blokje, zuigers slijten minder snel weg dan de cilinderwanden, deze constructie is ook een stuk goedkoper.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971079
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ja, dat klopt, we gaan er mee rally rijden. Zoals de zaken nu liggen alleen slowly sideways, maar ik probeer hem zo te bouwen dat we ook ergens anders aan mee kunnen doen.
    We zijn geen Nijhof of Haverkate, maar echt slowly gaan we ook niet.

    als hij klaar is moet hij d’r zo uit komen te zien;

    In reactie op: 2.4 kleppen in 2.0 kop #17871120
    henk 400rr
    Deelnemer

    ik heb het destijds puur en alleen gedaan omdat het gemakkelijker was om daar (2e hands) spruitstukken voor te krijgen, kostentechnisch was dat toen incl ombouw nog goedkoper dan zo spruitstukken kopen.

    Voor de rest, ja, beter voor de flow is de 2.4 kop.

    In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972809
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kijk maar eens Fulco hoe het verhaal verder loopt, ik hoor het wel tzt.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971077
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, ik doe het samen met een goede vriend van me, hij werkt op een revisiebedrijf en heeft ook de beschikking over de apparatuur. Ik weet hoe je hem bouwen moet, maar ik heb niet de specifieke gereedschappen en aangezien het geen goedkope motor is, neem ik geen risico.

    De motor zal overigens ongeveer rond mei klaar zijn, eerder heeft niet zo veel zin, ook gaat de motor eerst de testbank op voordat hij erin gebouwd wordt voor de definitieve afstelling.

    In reactie op: 2.4 kleppen in 2.0 kop #17871114
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het kan wel, dat heb ik zelf ook al eens gedaan.

    In reactie op: tandwiel km teller getrag 240 gelijk aan R25? #17972612
    henk 400rr
    Deelnemer

    nee, dat tandwiel is niet gelijk, de pulsgever kan je wel gebruiken, dat past wel.

    In reactie op: SIK'S DRIFT AUTO'S #17586657
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nogmaals bedankt dat ik even mee mocht, dat was echt genieten :thumb

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 2,770)