henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta B1 GT/E overbrenging en remmen (vragen) #17909334
    henk 400rr
    Deelnemer

    1: nee
    2: 3:44
    3: geen idee

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583806
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik schat zo in dat deze motor leukere dingen doet in de manta/ascona dan in de volvo ;)

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971135
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het kan beide, maar ik wil het op de originele manier zien op te lossen, aangezien de 400’s later uniball lagers daar hadden met verstellingsmogelijkheid wou ik het daarin zoeken, maar dan zonder de uniballs omdat de ascona 400 en dus ook de kadett daar van oorsprong dat nog niet had.

    Ik ben een beetje een rare daarin. ;)

    Daarbij moet je ook een beetje oppassen dat je het wel op de juiste manier doet, anders krijg je weer nieuwe problemen.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971133
    henk 400rr
    Deelnemer

    kleine update:

    Gisteren nog originele kadett 400 onderdelen opgekocht, dus het originele dashboard heb ik nu op de klokken na compleet en wat ophangingdelen opgekocht. :thumb

    Wat de vooras betreft, daar zit een camber probleem en dat wordt veroorzaakt door de fuse delen van de commodore, deze is wat hoger en daardoor kantelt de boel automatisch aan de bovenzijde naar buiten, dat moet ik zien op te lossen, anders staan de wielen of te recht of naar buiten en dan heb ik voor minder grip.

    In reactie op: Ronal Racing 3 piece wheels….. #17857537
    henk 400rr
    Deelnemer

    I can bring you in touch with the guy the most likely told me this.

    check your pm box, for contact data.

    Call the number, Email is mostly useless in this business.

    In reactie op: Ronal Racing 3 piece wheels….. #17857539
    henk 400rr
    Deelnemer

    Yes, ther is one,unfortunatly it is a time ago that they told me and i can’t remeber the name. It used to be the same as BBS, but there is another firm.

    Hopefully it will come to me.

    In reactie op: Ronal Racing 3 piece wheels….. #17857541
    henk 400rr
    Deelnemer

    Value is about similar to the 400 Ronals, but… these are much rarer and so are the buyers, the demand of the ronals 400’s 5-spoke is a bit higher.

    Just one thing caught my attention, one tyer has TRX on the side and that puts the value realy down, there aren’t tyers availible (new) for these type of wheels, at least very hard to find.

    So be sure if these are the TRX types or the Inch types.

    In reactie op: I200 nokkenas in een 2.4? #17873214
    henk 400rr
    Deelnemer

    nee

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971019
    henk 400rr
    Deelnemer

    jah.. een as met sper kost geld, een as met een goede bruikbare sper kost nog wat meer en een redelijk onverwoestbare as met dito sper kost nog meer.

    Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook wel zo blijven, goedkoop is vooral met dit soort gebruik duurkoop, soms moet je investeren om op den duur goedkoper uit te zijn.

    En aangezien me al de nodige rommel aangesmeerd is, dus nu gelijk een goede gekocht.

    Nou, genoeg gemauw daarover. :agent

    De as is zover klaar dat hij d’r onder kan, de schokbrekers heb ik nu ook compleet, de komende tijd zal ik met de voortrein bezig.

    In reactie op: I200 nokkenas in een 2.4? #17873216
    henk 400rr
    Deelnemer

    ja, past.

    kan ±5-15pk meer leven, al naar gelang omstandigheden.

    In reactie op: manta / ascona 400 aandrijfas verschil #17916574
    henk 400rr
    Deelnemer

    volgens mij alle grotere Opels met RWD vanaf…..eind jaren 70?

    voor de 400 was er ook zo’n bak te krijgen met die aansluiting, lijkt erg op de M3 bak.

    In reactie op: manta / ascona 400 aandrijfas verschil #17916569
    henk 400rr
    Deelnemer

    die in de bak gaat is dezelfde maat als de 5-bak, of het kniegewricht daarbij ook groter is, dat durf ik niet te zeggen, daar heb ik geen gegevens van of daar verschil in zit.

    Rekord 2.2 heeft toch een hardyschijf voorin zitten en geen kniegewricht?

    In reactie op: manta / ascona 400 aandrijfas verschil #17916573
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ja, er is verschil, het is dezelfde maat als de commodore B gewrichten, ze zijn niet dikker, maar breder, het scheelt zo’n 5mm.

    Maar, het kan er van af hangen of het een standaard 400 as is of de dikkere rally versie, van die laatste heb ik geen afmetingen.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971131
    henk 400rr
    Deelnemer

    De as komt uit België en is niet voor een paar centen opgekocht. D’r zit ook een 75% platensper in met platen van Porsche motorsport en een 4:55 overbrenging, voor wat ik wil en in combinatie met de bak is deze kort genoeg.

    Ik zag onlangs nog een advertentie vaqn een jaguar achteras, ik denk dat deze aantrekkelijker is voor je dan die ik opgekocht heb: http://link.marktplaats.nl/510335374

    De DANA is is zeker ook goed, maar voor de 400 is deze as vaak een goede 2e, veel van die 400’s rijden met dezelfde as rond als ik nu heb.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971108
    henk 400rr
    Deelnemer

    jep.

    kan iets van 800Nm aan en ruim 400 pk met gemak.

    best wel een stevig asje dus.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971127
    henk 400rr
    Deelnemer

    Jaguar

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956333
    henk 400rr
    Deelnemer

    beter lezen, het mag dus niet, plexiglas breekt en dan krijg je dolkachtige scherven wat weer inzittenen kunnen verwonden, daarom willen ze dat niet.

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956330
    henk 400rr
    Deelnemer

    Wij kregen toen in duitsland gezeur erover, d’r had een stempel in moeten staan om te bewijzen dat het geen plexi-glas was, anders bleven ze het volhouden dat het plexi-glas was en dus afkeur.

    misschien een tip.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971124
    henk 400rr
    Deelnemer

    ’t is inderdaad niet meer zo koud, maar ik had graag ook het dashboard al klaar willen hebben, dat kon wel mooi binnen in huis, maar dat is ook helemaal niks geworden, dus ik loop achter op de planning.

    Manta staat ook nog zielig in het hok, dus dat wordt ook niks meer dit jaar als dat zo doorgaat.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971122
    henk 400rr
    Deelnemer

    Zo, de achteras is binnen:

    nu nog wat vrije tijd.. :(

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956309
    henk 400rr
    Deelnemer

    Geweldig zeg :thumb

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971116
    henk 400rr
    Deelnemer

    @voederbiet wrote:

    die heb ik gemist denk, was te druk met kwijlen over de echte 400’s( en de rest v an al het groep B geweld :wub ) maar zo leer je elke keer weer wat!

    Zijn er nog vorderingen met de D?

    Er zijn nog niet echt vorderingen met de Kadet-D (veel te druk met andere zaken) , wel zijn er onderdelen binnen gekomen en de achteras zal ik aankomend weekend ophalen. Er waren overigens minder originele 400’s dan je zou verwachten, totaal reden er zo’n 8 stuks mee, 1 was echt origineel, 3 anderen van oorsprong wel, de rest is later (om)gebouwd, 5 ervan hadden een 400 motor, 2 stuks een 2.4 8V en die van ons een 2.0 16V. Op zich maakt het niks uit, het is altijd leuk om dit soort wagens in actie te zien, maar verweg de meesten denken dat er alleen maar originele wagens mee doen en dat is dus niet zo, de meesten hebben geen rallyhistorie gehad en/of zijn van oorsprong niet die wagen die ze uitstralen, maar dat wordt wel steeds meer het geval.

    @gt/w wrote:

    en volgens mij heb ik nog koplampen van dit type liggen ergens, dus wat ga ik doen, zo een kadett bouwen of de kappen verkopen ?
    toch jammer dat je dit niet vaker op straat ziet, wel afgelopen weekend met een Manta 400 mee gereden, rally versie met 285 pk
    das bruut, en wat een herrie, maar wel leuk

    Met kappen voor zo’n E-kadett ben je er niet, in dit geval lijkt de auto op een E-kadett, maar verder is hij totaal anders, de auto is ook platter en breder dan een normale E-kadett karosserie.

    Was Sjaak ook op Lelystad?

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850213
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is een metalen (aluminium) plaatje en staat voor op de neus, onder de motorkap rand (Bij B-manta / ascona).

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971113
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, die stond voor het “forum Daun” naast de wagen v/d toekomst, de Opel Ampera, naast de technische keuring stond de “originele” wagen van Sepp Haider (E-kadett) en de originele wagen van Walther Rohl (A-ascona).

    Dit is ‘m:

    D’r staat bij dat het de originele is, maar dat is gelul.

    Ze hebben met deze wagen in Kenia rond gereden om te testen, daar was de Zakspeed versie ook bij, vandaar dat er ook nog veel zand in de auto lag.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850211
    henk 400rr
    Deelnemer

    @eddepet007 wrote:

    Wol staat toch altyd voor chassis nr
    Heeft niks met 200 te maken

    klopt

    Meende wel dat 200 aan chasis nr te herkennen was maar hoe het precies zat weet ik zo effe niet

    nee, want ze zijn lukraak uit de massa produktie gehaald en opgebouwd.

    Het enigste waaraan ze te herkennen zijn zijn de zg. “adrema” plaatjes, hier staan de nrs op van de kleur van het interieur en van de auto, daarvan af kan je herleiden of het om een i200 uitvoering gaat of niet.

    Dat ze maar tot ’86 gemaakt zijn klopt ook niet, de “serie-produktie” stopte wel, maar ze zijn later nog individueel gemaakt op klantverzoek, door Irmscher.

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 2,770)