Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer1: nee
2: 3:44
3: geen ideehenk 400rr
DeelnemerIk schat zo in dat deze motor leukere dingen doet in de manta/ascona dan in de volvo ;)
henk 400rr
DeelnemerHet kan beide, maar ik wil het op de originele manier zien op te lossen, aangezien de 400’s later uniball lagers daar hadden met verstellingsmogelijkheid wou ik het daarin zoeken, maar dan zonder de uniballs omdat de ascona 400 en dus ook de kadett daar van oorsprong dat nog niet had.
Ik ben een beetje een rare daarin. ;)
Daarbij moet je ook een beetje oppassen dat je het wel op de juiste manier doet, anders krijg je weer nieuwe problemen.
henk 400rr
Deelnemerkleine update:
Gisteren nog originele kadett 400 onderdelen opgekocht, dus het originele dashboard heb ik nu op de klokken na compleet en wat ophangingdelen opgekocht. :thumb
Wat de vooras betreft, daar zit een camber probleem en dat wordt veroorzaakt door de fuse delen van de commodore, deze is wat hoger en daardoor kantelt de boel automatisch aan de bovenzijde naar buiten, dat moet ik zien op te lossen, anders staan de wielen of te recht of naar buiten en dan heb ik voor minder grip.
henk 400rr
DeelnemerI can bring you in touch with the guy the most likely told me this.
check your pm box, for contact data.
Call the number, Email is mostly useless in this business.
henk 400rr
DeelnemerYes, ther is one,unfortunatly it is a time ago that they told me and i can’t remeber the name. It used to be the same as BBS, but there is another firm.
Hopefully it will come to me.
henk 400rr
DeelnemerValue is about similar to the 400 Ronals, but… these are much rarer and so are the buyers, the demand of the ronals 400’s 5-spoke is a bit higher.
Just one thing caught my attention, one tyer has TRX on the side and that puts the value realy down, there aren’t tyers availible (new) for these type of wheels, at least very hard to find.
So be sure if these are the TRX types or the Inch types.
henk 400rr
Deelnemernee
henk 400rr
Deelnemerjah.. een as met sper kost geld, een as met een goede bruikbare sper kost nog wat meer en een redelijk onverwoestbare as met dito sper kost nog meer.
Dat is altijd al zo geweest en dat zal ook wel zo blijven, goedkoop is vooral met dit soort gebruik duurkoop, soms moet je investeren om op den duur goedkoper uit te zijn.
En aangezien me al de nodige rommel aangesmeerd is, dus nu gelijk een goede gekocht.
Nou, genoeg gemauw daarover. :agent
De as is zover klaar dat hij d’r onder kan, de schokbrekers heb ik nu ook compleet, de komende tijd zal ik met de voortrein bezig.
henk 400rr
Deelnemerja, past.
kan ±5-15pk meer leven, al naar gelang omstandigheden.
henk 400rr
Deelnemervolgens mij alle grotere Opels met RWD vanaf…..eind jaren 70?
voor de 400 was er ook zo’n bak te krijgen met die aansluiting, lijkt erg op de M3 bak.
henk 400rr
Deelnemerdie in de bak gaat is dezelfde maat als de 5-bak, of het kniegewricht daarbij ook groter is, dat durf ik niet te zeggen, daar heb ik geen gegevens van of daar verschil in zit.
Rekord 2.2 heeft toch een hardyschijf voorin zitten en geen kniegewricht?
henk 400rr
DeelnemerJa, er is verschil, het is dezelfde maat als de commodore B gewrichten, ze zijn niet dikker, maar breder, het scheelt zo’n 5mm.
Maar, het kan er van af hangen of het een standaard 400 as is of de dikkere rally versie, van die laatste heb ik geen afmetingen.
henk 400rr
DeelnemerDe as komt uit België en is niet voor een paar centen opgekocht. D’r zit ook een 75% platensper in met platen van Porsche motorsport en een 4:55 overbrenging, voor wat ik wil en in combinatie met de bak is deze kort genoeg.
Ik zag onlangs nog een advertentie vaqn een jaguar achteras, ik denk dat deze aantrekkelijker is voor je dan die ik opgekocht heb: http://link.marktplaats.nl/510335374
De DANA is is zeker ook goed, maar voor de 400 is deze as vaak een goede 2e, veel van die 400’s rijden met dezelfde as rond als ik nu heb.
henk 400rr
Deelnemerjep.
kan iets van 800Nm aan en ruim 400 pk met gemak.
best wel een stevig asje dus.
henk 400rr
DeelnemerJaguar
henk 400rr
Deelnemerbeter lezen, het mag dus niet, plexiglas breekt en dan krijg je dolkachtige scherven wat weer inzittenen kunnen verwonden, daarom willen ze dat niet.
henk 400rr
DeelnemerWij kregen toen in duitsland gezeur erover, d’r had een stempel in moeten staan om te bewijzen dat het geen plexi-glas was, anders bleven ze het volhouden dat het plexi-glas was en dus afkeur.
misschien een tip.
henk 400rr
Deelnemer’t is inderdaad niet meer zo koud, maar ik had graag ook het dashboard al klaar willen hebben, dat kon wel mooi binnen in huis, maar dat is ook helemaal niks geworden, dus ik loop achter op de planning.
Manta staat ook nog zielig in het hok, dus dat wordt ook niks meer dit jaar als dat zo doorgaat.
henk 400rr
DeelnemerZo, de achteras is binnen:

nu nog wat vrije tijd.. :(
henk 400rr
DeelnemerGeweldig zeg :thumb
henk 400rr
Deelnemer@voederbiet wrote:
die heb ik gemist denk, was te druk met kwijlen over de echte 400’s( en de rest v an al het groep B geweld :wub ) maar zo leer je elke keer weer wat!
Zijn er nog vorderingen met de D?
Er zijn nog niet echt vorderingen met de Kadet-D (veel te druk met andere zaken) , wel zijn er onderdelen binnen gekomen en de achteras zal ik aankomend weekend ophalen. Er waren overigens minder originele 400’s dan je zou verwachten, totaal reden er zo’n 8 stuks mee, 1 was echt origineel, 3 anderen van oorsprong wel, de rest is later (om)gebouwd, 5 ervan hadden een 400 motor, 2 stuks een 2.4 8V en die van ons een 2.0 16V. Op zich maakt het niks uit, het is altijd leuk om dit soort wagens in actie te zien, maar verweg de meesten denken dat er alleen maar originele wagens mee doen en dat is dus niet zo, de meesten hebben geen rallyhistorie gehad en/of zijn van oorsprong niet die wagen die ze uitstralen, maar dat wordt wel steeds meer het geval.
@gt/w wrote:
en volgens mij heb ik nog koplampen van dit type liggen ergens, dus wat ga ik doen, zo een kadett bouwen of de kappen verkopen ?
toch jammer dat je dit niet vaker op straat ziet, wel afgelopen weekend met een Manta 400 mee gereden, rally versie met 285 pk
das bruut, en wat een herrie, maar wel leukMet kappen voor zo’n E-kadett ben je er niet, in dit geval lijkt de auto op een E-kadett, maar verder is hij totaal anders, de auto is ook platter en breder dan een normale E-kadett karosserie.
Was Sjaak ook op Lelystad?
henk 400rr
DeelnemerHet is een metalen (aluminium) plaatje en staat voor op de neus, onder de motorkap rand (Bij B-manta / ascona).
henk 400rr
DeelnemerNee, die stond voor het “forum Daun” naast de wagen v/d toekomst, de Opel Ampera, naast de technische keuring stond de “originele” wagen van Sepp Haider (E-kadett) en de originele wagen van Walther Rohl (A-ascona).
Dit is ‘m:

D’r staat bij dat het de originele is, maar dat is gelul.
Ze hebben met deze wagen in Kenia rond gereden om te testen, daar was de Zakspeed versie ook bij, vandaar dat er ook nog veel zand in de auto lag.
henk 400rr
Deelnemer@eddepet007 wrote:
Wol staat toch altyd voor chassis nr
Heeft niks met 200 te makenklopt
Meende wel dat 200 aan chasis nr te herkennen was maar hoe het precies zat weet ik zo effe niet
nee, want ze zijn lukraak uit de massa produktie gehaald en opgebouwd.
Het enigste waaraan ze te herkennen zijn zijn de zg. “adrema” plaatjes, hier staan de nrs op van de kleur van het interieur en van de auto, daarvan af kan je herleiden of het om een i200 uitvoering gaat of niet.
Dat ze maar tot ’86 gemaakt zijn klopt ook niet, de “serie-produktie” stopte wel, maar ze zijn later nog individueel gemaakt op klantverzoek, door Irmscher.
-
AuteurBerichten