Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerVandaag even de auto op de wielen gezet en even naar buiten gedrukt om een indruk te krijgen over het eindresultaat.


Hij staat hoog op de wielen, maar dat veranderd nog wel, maar hij kan nu wel weg naar de spuiter.
henk 400rr
Deelnemer@Aapje wrote:
Als Corsa-A’s passen dan alleen de eerste series, de nieuwere zijn anders van de eerste nmlk :)
Dat klopt, maar die heeft ook 3 versies gehad, de 1e zal vermoedelijk de enigste zijn waarbij dat zo was en dat zal ook wel hetzelfde verhaal zijn als de E-kadett (geen idee).
het is niet altijd feest. ;)
henk 400rr
Deelnemerkadett-D en corsa-A past ook
henk 400rr
Deelnemer@GTS2.2DTI wrote:
@marcelboukes wrote:
staat nog een mooie i200 in den ham te koop kon helaas het kenteken niet zien.
marcel
Klopt die is van Alfred Gerrits van de gelijknamige motorsportzaak aldaar. Is opzich wel een nette i200 maar zitten wel hier en daar wat plekje aan. Het is wel een echte in iedergeval.
open deur ;)
henk 400rr
Deelnemer
maffia praktijken :jerrygoed dat het aangegeven wordt. :thumb
henk 400rr
DeelnemerHet Fries op zichzelf is geen dialect maar een taal (foei!), wat wel weer zijn dialecten kent. Daarnaast is dat slechts het topje van de ijsberg van taaldialecten in nederland, maar dan nog schrijven de meesten wel in de Nederlandse taal en bijna niet in een dialect.
Verschil met België -Nederland is dat jullie veel woorden gebruiken die wij niet kennen ondanks dat het grotendeels qua taal op elkaar lijkt, dat maakt het wel eens lastig voor ons, maar dat zal ongetwijfeld omgekeert ook wel eens zo zijn.
Ach, met een beetje uitleg over en weer komt het wel goed ;)
henk 400rr
Deelnemergeen idee wat het is, maar het zal wel een ander woord voor kortsluiten / omleiden zijn, gezien de zinsbouw.
henk 400rr
DeelnemerGeweldig gebaar van je collega’s :thumb
succes met je nieuwe baan! :thumb
henk 400rr
DeelnemerVandaag even wat onderdelen opgehaald, waaronder een andere rechterdeur :thumb
henk 400rr
Deelnemerhet hangt van het type nokkenas af, meestal zijn het wel vaste stoters die nodig zijn, andere tuimelaars is niet nodig, vaak is het wel handig te weten of je ook sterkere klepveren nodig hebt, dat is wel belangrijk.
henk 400rr
Deelnemer@manta_sport wrote:
@henk 400rr wrote:
Echte “ruggenbrekers” :D
Dus ik moet ook nog voor een nier gordel gaan kijken ;)
en een zakbeschermer, ook hier komen 6-punts gordels in. :D
1 april 2012 om 20:42 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309916henk 400rr
DeelnemerAlle gaten achterin de krukas van een 2.4 hebben een andere draad dan in de andere 4-cil. CIH motoren.
henk 400rr
DeelnemerNee, dit zijn nog niet die schokbrekers, ik had nog een set koni liggen, die zijn ook erg fors qua afmeting.
Echte “ruggenbrekers” :D
Als het goed is heb ik nu een betere rechterdeur gevonden, vrijdag nog even horen en dan kan ik hem aankomend weekend ophalen. :thumb
Volgend punt in dit project wordt de bekabeling / dashboard.
henk 400rr
DeelnemerIk ook, maar voorat dit zover is, moet er nog heel wat gebeuren.
We zullen zien, ik hoop dat ik m’n planning kan halen en dan kan eindelijk de manta klaar gemaakt worden.Eerst voor deze zal ik even op zoek gaan naar een betere rechterdeur (passagierskant), de huidige is niet echt slecht, maar heeft een deuk op een rare plek en dat maakt hem kandidaat voor vervanging.
henk 400rr
DeelnemerEven in Japan weze shoppen?
“Takahiko Nozawa´s BSA B50 MX
Kanagawa Japan
Point at photo to see more. 77 kb.This is my B50MX for Vintage Motocross in Japan.”
Een beetje meer voorbereiding maakt een 1 april grap minder overduidelijk. ;)
henk 400rr
DeelnemerEr is weer wat vooruitgang geboekt; de beide assen zijn er nu onder gemonteerd, ook de stuurinrichting is geplaatst.
Dit zal naar alle verwachting nog niet het definitieve materiaal zijn, er kan nog wat gewijzigd worden in de veren / schokbrekers, dit kan ik pas definitief bepalen als de auto bijna klaar is, voorlopig is dit het even omdat de auto binnenkort naar een voorbewerker / spuiter gaat, dit geeft me tijd en ruimte om andere onderdelen zoals bedrading e.d. klaar te maken en nog wat onderdelen op te zoeken.
Dit is de vooras, de schijven zijn wat roestig, maar dat komt tzt wel goed.

En dit is de achteras.

henk 400rr
DeelnemerBij de injectietypes wordt dat kanaal niet gebruikt.
Dat betekend echter niet dat het gat dicht zit, bij de oudere koppen is dat gat open en staat het in verbinding met de waterpomp, bij de jongere koppen is dat gat niet verder doorgeboord en dus gesloten.
als je niks beters hebt dan wil ik wel even kijken of er hier nog eentje ligt, ik woon ongeveer een 30-45 minuten rijden van je, stuur maar een pb of je daar intresse in hebt.
27 maart 2012 om 20:04 In reactie op: cih 2.4: mag je groefen voelen in cilinderwand ?? cih 2.4 #17959587henk 400rr
Deelnemerjust, technisch gezien is het onderblok identiek.
@lambo, afgezien dat het weinig zin heeft (zuiger komt toch nooit hoger) ga je dus ook de wand die wel goed is ook wegslijpen en wort het middel erger dan de kwaal.
als alle hoonkrassen echt weg zijn en de boel neemt al wat olie kun je hem oplappen (goedkoop) door hem even te laten honen en nieuwe zuigerveren plaatsen, maar je kan je dan al afvragen of opboren en overmaatzuigers dan niet lonender is of dus een 1.9 opkopen.
henk 400rr
Deelnemerivm je ontluchtingsnippel, die ietwat vreemd staat
henk 400rr
DeelnemerDe bovenste draagarmen zijn nu afgelast en aangepast, deze week kan de boel in de verf en dan is het een kwestie van tijd dat de boel afgemonteerd kan worden.

De veren moeten nog op maat gemaakt worden en er moet even een keuze gemaakt worden in schokbrekers.
Tevens ook nog even de draagarmen gebouwd voor mijn manta 400 grp B

Maar ik ben nu op zoek naar iemand die de auto strak kan maken, ik kan het zelf wel, maar heb te weinig tijd, dus: tips zijn welkom. :thumb
henk 400rr
DeelnemerVandaag (laten) uitlijnen na de reparatie afgelopen weekend van massavliegwiel, koppelingsplaat, drukplaat en lager.
hopelijk voorlopig geen gekke (dure) reparaties meer.
henk 400rr
Deelnemerdat kwam vast door het bordje “te koop” wat ervoor stond ;)
henk 400rr
DeelnemerMeer fotos van Brian z’n Manta : http://forums.mantaclub.org/topic/29130-got-myself-a-genuine-400/
henk 400rr
Deelnemermooie grote werkplaats heb je tegenwoordig ;)

henk 400rr
Deelnemernee, hoor, mocht je al twijfelen, dan kan je een ring van ±1,5-2mm onder de veer zetten die dat weer opvangt.
Ik heb ze zelf ook gehad in 2.4 motoren en ook gebruikt in de slalom, als het goed is heb ik d’r nog 2 liggen.
-
AuteurBerichten