henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971176
    henk 400rr
    Deelnemer

    Daar kunnen we het wel eens een keertje over hebben, voorlopig is het gelukt met de schetsen / aantekeningen om 2 exemplaren te maken, de resterende delen kan ik pas maken als de auto weer terug is.

    Autocad heb ik wel, Eplan zegt me dat je in de elektro techniek zit, maar dat heb ik zelf niet op de pc.

    In reactie op: manta 400 gesloopt plus vraagje #18031229
    henk 400rr
    Deelnemer

    @H-400 wrote:

    ..en in de Duitse 400 club is er ook een brede B1 (ex fabriekswagen)
    met 285pk….

    Herr Kronseder.

    ik ken de technische eigenschappen van deze wagen, meer zeg ik even niet.

    In reactie op: manta 400 gesloopt plus vraagje #18031219
    henk 400rr
    Deelnemer

    Niet op het 1e type, wel op het 2e type

    lezen!!! gvd..

    en dat is Herman, auto is bekend.

    dit is het 1e type:

    In reactie op: manta 400 gesloopt plus vraagje #18031217
    henk 400rr
    Deelnemer

    Inderdaad, zijn beslissing en dat moet je respecteren.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Dan wordt het een lastig verhaal, maar als het waar is wat op de doos staat, dan is het geen snelle nokkenas, maar een originele dus.

    Je kan erachter komen als er geen codes voor of achterop in staan, maar dat betekend dan het nodige opmeetwerk.

    Dat tandwiel is ook verbouwd zo te zien, eigenlijk hoort er nog een flensje bij die hem afklemt op de nokkenas.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Voorop staan vaak de codes van Tuners (voor Kent bijv.: KCOP…) achterop staan vaak de codes van Opel (bijv.: H,M,A,…)

    dus, kijk daar even na, deze zeggen niet zoveel.

    In reactie op: Ernstige tik 2.4E #18030626
    henk 400rr
    Deelnemer

    Je sleutelt de motor er al uit, heel verstandig, ik denk toch dat de ANWB man gelijk heeft.

    Ik zit ook te denken aan de krukaslagers, met name aan de drijstanglagers, die willen wel een overelkaar heen gaan als ze wat versleten zijn, daar komt dat getik waarschijnlijk van.

    Rij je te lang door, dan kan de motor vastslaan of erger nog, een drijfstang kan een andere weg kiezen dan op en neer.

    Nu heb je tenminste nog een goede basis om te repareren.

    succes met het herstel.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Als je vanaf 0 begint maakt het niet zoveel uit, maar als het om een rijdend exemplaar gaat, dan gaat vanaf boven het verhaal toch sneller dan met vooras en al de boel verwisselen.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Gooi aub die ouwe ketting weg en haal even een nieuwe op, je kan ze zo bestellen / ophalen bij een revisiebedrijf, Postma motorsport in Balk heeft ze ook wel, even de oude meenemen als voorbeeld.

    het kost ook niet zoveel en nu alsnog bezuinigen is zonde.

    In reactie op: manta 400 gesloopt plus vraagje #18031210
    henk 400rr
    Deelnemer

    Welnee…

    Het komt vaker voor dan je denkt, veel hedendaagse 400 zijn op een later tijdstip omgebouwde Manta / ascona’s met originele delen (waaronder het chassisnr.) van een verrot 400 chassis.

    dus het is heel goed mogelijk.

    Over die bumper;
    de GSI/GT/GTE bumperspoiler werd pas na september 1982 geleverd, op de oude exemplaren zat of de kunststof voorbumper, je kon op verzoek een door Irmscher geleverd exemplaar erop krijgen, maar die bumper zeker niet.

    Als hij er al op zat, dan moet de auto later verkocht zijn dan de productiedatum en opgefrist zijn door de verkopende dealer, dus hetkan een showroom exemplaar geweest zijn.

    henk 400rr
    Deelnemer

    :hmmz ik denk dat het eerder gifgroen is, zo werd het vroeger genoemd tenminste.

    maar, het begint erop te lijken :thumbup

    Deze blijft stickerloos? (tot op zekere hoogte)

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971174
    henk 400rr
    Deelnemer

    Die verwarring valt wel mee, ik ben wel wat gewend met het switchen van projecten, e.d.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Ziet d’r veel belovend uit :thumb

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971171
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ja, dat klopt.

    D’r liggen een paar, ik was m’n aantekeningen kwijt (ooit uitgeleend en tjah..) en ik maak gelijk 2 van die dashboards, 1 voor de Kadett en 1 voor de Manta en beide zijn verschillend van elkaar, dus ook 2 schema’s.

    Het moet nog eens en keertje netjes op de PC, maar het blijft er wat bij.


    @mark
    : het is te doen, maar het moet wel netjes, betrouwbaar en overzichtelijk zijn en het liefst met zo weinig mogelijke overbodige troep, dat maakt het even lastig, vooral als het niet je dagelijks werk is.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971168
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kleine update tussen andere werkzaamheden aan de rallymanta,..etc. door:

    Het uitpluizen van de kabelboom vorderd, het bestellen van het materiaal had wat vertraging, maar ik hoop dit weekend een begin te kunnen maken met de kabelboom, althans, een deel ervan. Het dashboard heeft zo zijn eigen kabelboom en dat geld ook weer voor de klokken endan heb je nog een apart deel naar voren en ene apart deel naar achteren.
    Vanzelfsprekend, heeft ook dit weer niks te maken met het origineel van een manta of kadett.

    Een paar fotos, hieronder wat je momenteel ziet aan de achterzijde, de relaiskast is gemaakt en de types lampjes en de plekken van de tellers zijn bepaald, wat je nu nog ziet aan bekabeling is en restant, dat gaat er nog allemaal af voordat de daadwerkelijke kabelboom wordt gemaakt.

    Hieronder dan mijn werktafel, met hulpschema’s, schetsen van mezelf en wat aantekeningen.

    Verder zijn nu zo’n beetje de meeste onderdelen binnen, gordels, lampen,…etc. de opbouw van de motor loopt ook vertraging op, de monteur in kwestie zit met rugklachten, of ik mijn gewenste doel haal is dus de vraag, maar we zien wel. ;)

    henk 400rr
    Deelnemer

    de zuigers zijn geschikter (lage compressie), dat is alles.

    @McLambo wrote:

    @mr-turbo wrote:

    1900 minder sterk bij zijn krukas ?

    van horen zeggen via een monteur van een opel rally team.
    details weet ik ook niet, dus het is maar een gerucht.

    Vergelijk ze beide maar, dan weet je of het onzin is of niet.

    Bovendien, (denk na) hun uitgangspunt is totaal anders dan je basic straatmotor opbouwen.

    Uiteindelijk is het maar net wie je geloven wil op basis van dit soort “van horen zeggen” verhalen.

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956363
    henk 400rr
    Deelnemer

    hier nog een achterkantje

    Ja, hij was vol in beeld, da’s altijd goed. :thumb

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581553
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nauwe contacten met Borgers zie ik wel, kan ook haast niet anders ;)

    Maar dat ziet er goed uit, wanneer gaan jullie los?

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956361
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb op fotos 2 dingen gezien:

    1 corsa kitcar in de sloot en eigenlijk tot nu toe bijna geen fotos van Will Bruins in de Astra Kitcar, ik neem aan dat de planning iets anders gelopen is of viel dat wel mee?

    henk 400rr
    Deelnemer

    helemaal goed :thumb

    het scheelt 2mm in diameter (93–>95) geen 1.6 onderblok pakken, dat komt niet goed.

    henk 400rr
    Deelnemer

    ja.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Tuurlijk :lol: , de pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen.

    Technisch gezien ben ik wel benieuwd wat zoal de oorzaak is, maar erover praten lost de zaak niet op, er zit niks anders op dan de boel even weer te demonteren en kijken wat er mis is gegaan, ongetwijfeld zulen er wel ergens sporen te zien zijn.

    succes verder.

    henk 400rr
    Deelnemer

    hotrod: lees wat er staat, niet wat je denkt te lezen.

    Vraag: klopt het dat je bij de cih motoren, om de uitlaat klep alleen een rood rubbertje hebt als seal?
    en bij de inlaat een hoedje.

    Antwoord: Dit klopt bij de 1.6 t/m de 2.0 kop

    toevoeging: de 2.2 en 2.4 hebben op alle 8 dezelfde hoedjes

    We hebben het hier over kleppen, niet over cilinders, 2 kleppen per cilinder, in-uitlaat, 4 cilinders, dus 8 kleppen.

    Niks dubbels aan.

    henk 400rr
    Deelnemer

    @sh93 wrote:

    klopt het dat je bij de cih motoren, om de uitlaat klep alleen een rood rubbertje hebt als seal?
    en bij de inlaat een hoedje.

    ik vindt het heel apart. zo’n rubber ringetje kan tog nooi olie tegen houden….?

    Dit klopt bij de 1.6 t/m de 2.0 kop, de 2.2 en 2.4 hebben op alle 8 dezelfde hoedjes

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956359
    henk 400rr
    Deelnemer

    Och, in Barneveld komt dit weekend vast ook wel een witte Astra voorbij ;)

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 2,770)