Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerDaar kunnen we het wel eens een keertje over hebben, voorlopig is het gelukt met de schetsen / aantekeningen om 2 exemplaren te maken, de resterende delen kan ik pas maken als de auto weer terug is.
Autocad heb ik wel, Eplan zegt me dat je in de elektro techniek zit, maar dat heb ik zelf niet op de pc.
henk 400rr
Deelnemer@H-400 wrote:
..en in de Duitse 400 club is er ook een brede B1 (ex fabriekswagen)
met 285pk….Herr Kronseder.
ik ken de technische eigenschappen van deze wagen, meer zeg ik even niet.
henk 400rr
DeelnemerNiet op het 1e type, wel op het 2e type
lezen!!! gvd..
en dat is Herman, auto is bekend.
dit is het 1e type:

henk 400rr
DeelnemerInderdaad, zijn beslissing en dat moet je respecteren.
31 mei 2012 om 14:01 In reactie op: Kan iemand helpen bepalen wat voor nokkenas ik hier heb? #18031543henk 400rr
DeelnemerDan wordt het een lastig verhaal, maar als het waar is wat op de doos staat, dan is het geen snelle nokkenas, maar een originele dus.
Je kan erachter komen als er geen codes voor of achterop in staan, maar dat betekend dan het nodige opmeetwerk.
Dat tandwiel is ook verbouwd zo te zien, eigenlijk hoort er nog een flensje bij die hem afklemt op de nokkenas.
31 mei 2012 om 11:21 In reactie op: Kan iemand helpen bepalen wat voor nokkenas ik hier heb? #18031541henk 400rr
DeelnemerVoorop staan vaak de codes van Tuners (voor Kent bijv.: KCOP…) achterop staan vaak de codes van Opel (bijv.: H,M,A,…)
dus, kijk daar even na, deze zeggen niet zoveel.
henk 400rr
DeelnemerJe sleutelt de motor er al uit, heel verstandig, ik denk toch dat de ANWB man gelijk heeft.
Ik zit ook te denken aan de krukaslagers, met name aan de drijstanglagers, die willen wel een overelkaar heen gaan als ze wat versleten zijn, daar komt dat getik waarschijnlijk van.
Rij je te lang door, dan kan de motor vastslaan of erger nog, een drijfstang kan een andere weg kiezen dan op en neer.
Nu heb je tenminste nog een goede basis om te repareren.
succes met het herstel.
henk 400rr
DeelnemerAls je vanaf 0 begint maakt het niet zoveel uit, maar als het om een rijdend exemplaar gaat, dan gaat vanaf boven het verhaal toch sneller dan met vooras en al de boel verwisselen.
henk 400rr
DeelnemerGooi aub die ouwe ketting weg en haal even een nieuwe op, je kan ze zo bestellen / ophalen bij een revisiebedrijf, Postma motorsport in Balk heeft ze ook wel, even de oude meenemen als voorbeeld.
het kost ook niet zoveel en nu alsnog bezuinigen is zonde.
henk 400rr
DeelnemerWelnee…
Het komt vaker voor dan je denkt, veel hedendaagse 400 zijn op een later tijdstip omgebouwde Manta / ascona’s met originele delen (waaronder het chassisnr.) van een verrot 400 chassis.
dus het is heel goed mogelijk.
Over die bumper;
de GSI/GT/GTE bumperspoiler werd pas na september 1982 geleverd, op de oude exemplaren zat of de kunststof voorbumper, je kon op verzoek een door Irmscher geleverd exemplaar erop krijgen, maar die bumper zeker niet.Als hij er al op zat, dan moet de auto later verkocht zijn dan de productiedatum en opgefrist zijn door de verkopende dealer, dus hetkan een showroom exemplaar geweest zijn.
henk 400rr
Deelnemer:hmmz ik denk dat het eerder gifgroen is, zo werd het vroeger genoemd tenminste.
maar, het begint erop te lijken :thumbup
Deze blijft stickerloos? (tot op zekere hoogte)
henk 400rr
DeelnemerDie verwarring valt wel mee, ik ben wel wat gewend met het switchen van projecten, e.d.
henk 400rr
DeelnemerZiet d’r veel belovend uit :thumb
henk 400rr
DeelnemerJa, dat klopt.
D’r liggen een paar, ik was m’n aantekeningen kwijt (ooit uitgeleend en tjah..) en ik maak gelijk 2 van die dashboards, 1 voor de Kadett en 1 voor de Manta en beide zijn verschillend van elkaar, dus ook 2 schema’s.
Het moet nog eens en keertje netjes op de PC, maar het blijft er wat bij.
@mark: het is te doen, maar het moet wel netjes, betrouwbaar en overzichtelijk zijn en het liefst met zo weinig mogelijke overbodige troep, dat maakt het even lastig, vooral als het niet je dagelijks werk is.henk 400rr
DeelnemerKleine update tussen andere werkzaamheden aan de rallymanta,..etc. door:
Het uitpluizen van de kabelboom vorderd, het bestellen van het materiaal had wat vertraging, maar ik hoop dit weekend een begin te kunnen maken met de kabelboom, althans, een deel ervan. Het dashboard heeft zo zijn eigen kabelboom en dat geld ook weer voor de klokken endan heb je nog een apart deel naar voren en ene apart deel naar achteren.
Vanzelfsprekend, heeft ook dit weer niks te maken met het origineel van een manta of kadett.Een paar fotos, hieronder wat je momenteel ziet aan de achterzijde, de relaiskast is gemaakt en de types lampjes en de plekken van de tellers zijn bepaald, wat je nu nog ziet aan bekabeling is en restant, dat gaat er nog allemaal af voordat de daadwerkelijke kabelboom wordt gemaakt.

Hieronder dan mijn werktafel, met hulpschema’s, schetsen van mezelf en wat aantekeningen.

Verder zijn nu zo’n beetje de meeste onderdelen binnen, gordels, lampen,…etc. de opbouw van de motor loopt ook vertraging op, de monteur in kwestie zit met rugklachten, of ik mijn gewenste doel haal is dus de vraag, maar we zien wel. ;)
henk 400rr
Deelnemerde zuigers zijn geschikter (lage compressie), dat is alles.
@McLambo wrote:
@mr-turbo wrote:
1900 minder sterk bij zijn krukas ?
van horen zeggen via een monteur van een opel rally team.
details weet ik ook niet, dus het is maar een gerucht.Vergelijk ze beide maar, dan weet je of het onzin is of niet.
Bovendien, (denk na) hun uitgangspunt is totaal anders dan je basic straatmotor opbouwen.
Uiteindelijk is het maar net wie je geloven wil op basis van dit soort “van horen zeggen” verhalen.
henk 400rr
Deelnemerhier nog een achterkantje
Ja, hij was vol in beeld, da’s altijd goed. :thumb
henk 400rr
DeelnemerNauwe contacten met Borgers zie ik wel, kan ook haast niet anders ;)
Maar dat ziet er goed uit, wanneer gaan jullie los?
henk 400rr
DeelnemerIk heb op fotos 2 dingen gezien:
1 corsa kitcar in de sloot en eigenlijk tot nu toe bijna geen fotos van Will Bruins in de Astra Kitcar, ik neem aan dat de planning iets anders gelopen is of viel dat wel mee?

henk 400rr
Deelnemerhelemaal goed :thumb
het scheelt 2mm in diameter (93–>95) geen 1.6 onderblok pakken, dat komt niet goed.
henk 400rr
Deelnemerja.
henk 400rr
DeelnemerTuurlijk :lol: , de pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen.
Technisch gezien ben ik wel benieuwd wat zoal de oorzaak is, maar erover praten lost de zaak niet op, er zit niks anders op dan de boel even weer te demonteren en kijken wat er mis is gegaan, ongetwijfeld zulen er wel ergens sporen te zien zijn.
succes verder.
henk 400rr
Deelnemerhotrod: lees wat er staat, niet wat je denkt te lezen.
Vraag: klopt het dat je bij de cih motoren, om de uitlaat klep alleen een rood rubbertje hebt als seal?
en bij de inlaat een hoedje.Antwoord: Dit klopt bij de 1.6 t/m de 2.0 kop
toevoeging: de 2.2 en 2.4 hebben op alle 8 dezelfde hoedjes
We hebben het hier over kleppen, niet over cilinders, 2 kleppen per cilinder, in-uitlaat, 4 cilinders, dus 8 kleppen.
Niks dubbels aan.
henk 400rr
Deelnemer@sh93 wrote:
klopt het dat je bij de cih motoren, om de uitlaat klep alleen een rood rubbertje hebt als seal?
en bij de inlaat een hoedje.ik vindt het heel apart. zo’n rubber ringetje kan tog nooi olie tegen houden….?
Dit klopt bij de 1.6 t/m de 2.0 kop, de 2.2 en 2.4 hebben op alle 8 dezelfde hoedjes
henk 400rr
DeelnemerOch, in Barneveld komt dit weekend vast ook wel een witte Astra voorbij ;)
-
AuteurBerichten