Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerVanmiddag €36,70 betaald voor de linker (incl. btw)
het klusje stelt niks voor, met een kwartier-20 minuten heb je het al geklaard.
Maar ben gelukkig ook af van dat irritante “geknak”
henk 400rr
DeelnemerDat is moeilijk te zeggen, als je vlotachtig kan rijden dan heeft het wel wat meerwaarde, als je veelachtig in stadsverkeer zit dan heeft een dikker spruitstuk totaal geen meer waarde.
Het verschil is ook niet gruwelijk groot, maar als je het weet kun je iets merken dat er wel verschil in zit.
Simpelweg gezegd is dat het 2.2 spruitstuk meer op de onderste toerentallen gericht is (koppel) en de ingekorte ook ivm z’n grotere gasklep en grotere volume / doorstroming mer gericht is op de hogere toerentallen.
Als je weet waar je toerental gebieden zitten en je type nokkenas, dan kun je voor jezelf wel bepalen welke het beste bij je past, als je een std. 2.4 nokkenas hebt, heeft zo’n spruitstuk geen meerwaarde, maar als je een nokkenas van bijv. boven de 300° hebt, dan kan hij wel meerwaarde hebbben.
henk 400rr
DeelnemerDe tandwieltjes die bedoelt zijn voor de 1.2 4-bak, de gietijzeren 4-bak, de 5-bak getrag 240, de 4-bak getrag 264(262) en de 5-bak getrag 265 zijn allemaal gelijk, voor zover ik weet ook voor de automaatbakken van die periode en zelfs de ZF bak.
Die kleuren zijn inderdaad, geel, rood en bauw. Als die zoals je zegt niet passen of ze draaien niet, dan is er iets anders aan de hand, dat type tandwieltje moet probleemloos zijn functie kunnen doen.
Tandwieltjes van bijv. een FWD bak, of de R25/28 passen niet, die zijn anders, hebben vaak een andere kleur dan die eerder aangegeven en hebben soms de tanden ook in een andere richting staan.
henk 400rr
DeelnemerIn het bovenste toerental is hij wat ruimer, je kan daarbij iets verschil merken dat de 2.2 buis daar wat “smoort”
motor was destijds een 2.4 met i200 nokkenas en heb beide toen uitgeprobeerd.
henk 400rr
DeelnemerZeldzaam omdat ze bij bosjes in de container gedrukt zijn omdat er totaal geen vraag naar was.
beantwoord wellicht een 2e onderliggende vraag of ze ook veel geld waard zijn. ;)
Onthou wel: overal is wel een koper voor.
henk 400rr
Deelnemer@postbusmanta wrote:
…Deze moet 3 bar zijn…
2,5, geen 3.
Ook ontstekingstijdstip even controleren, lijkt net of die niet goed staat ivm de temperatuur.
15 juni 2012 om 00:04 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310130henk 400rr
Deelnemerkan op een 2.4, maar dan wel met een r25/r28 bak voor zo’n motor, niet met een getrag bak.
henk 400rr
DeelnemerOk, ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat je deze van een getrag bak van BMW die dat wel heeft ook kan gebruiken.
Misschien dat zelfs zo eentje van de Manta/ascona/kadett-C er ook in past, maar dat is een kwestie van proberen.
henk 400rr
DeelnemerHeb je een gat in de bak zitten hiervoor? of heb je helemaal niks?
Als er geen gat is, dan heb je het tandwiel ook niet op de aandrijfas zitten van de bak, dus met alleen het busje red je dat niet.
henk 400rr
DeelnemerOk, dan moet hij even terug dus, ik zal d’r even achteraan.
Bedankt. :thumb
henk 400rr
DeelnemerDe aanpassing is inmiddels gebeurd, alles werkt perfect inmiddels met de Samsung :thumb
Ik krijg nu wel een melding over de “UHP Safe” wat in het beeld staat te knipperen, heeft iemand daar een oplossing voor om dat weg te krijgen?
henk 400rr
DeelnemerYep, zie je meteen ook de plek waar dus normaliter de noodstroomschakelaar zit ;)
henk 400rr
DeelnemerNee, hij hangt tussen de achterwand en de kooi. (achter de stoelen uiteraard)
Hier nog zo’n voorbeeld:

henk 400rr
DeelnemerEen bril is ook weer extra gewicht hé :lol:
henk 400rr
DeelnemerOpel dealer al geprobeerd?
henk 400rr
DeelnemerHet misstaat hem niet, het is sowieso weer wat anders dan het eeuwige geel-zwart.
henk 400rr
DeelnemerBedankt.
De grote rode lamp is inderdaad voor de oliedruk, er zit ook eentje voor m’n snuffert, maar voor het geval is dat niet snel genoeg zie is de dikke als extra beveiliging, die valt meer op en zit in het zicht van de bijrijder.
Officiëel zit de noodstroomschakelaar ergens anders in zo’n ding (in alle werks-400’s) maar aan het dashboard zit hij verders niets in de weg en is hij wat gemakkelijker te bedienen, dit geeft op de andere plek weer ruimte voor andere leidingen.
Het is altijd weer wat kiezen tussen echt origineel en wat handiger is, sommige dingen kom je niet onderuit, maar soms moet je een andere keuze maken.
henk 400rr
DeelnemerTijd voor wat fotos;
Dit is het dashboard dan, ik ben nog niet helemaal tevreden over een paar klokken, dus wellicht wisselt er nog wat:

Dan is de tank eindelijk klaar naar tevredenheid, de binnenkant zit in de coating, voor het geval dat…

Ennn het helmenrek is ook klaar, de bovenste is voor de Manta 400, de onderste voor de Kadett.

Voor de volgende stap heb ik de kadett weer even nodig, dus voorlopig ga ik denk ik weer even verder met de Manta 400, ook die moet nog afgebouwd worden.
henk 400rr
DeelnemerNaam en toenaam op een forum zetten is riskant (juridisch gezien) maar de plaats is hetzelfde als waar het beroemde ijsstadion Thialf staat.
Ik zeg eerlijk, ik begrijp niets van deze dealer, ik ben al jaren klant (25 jaar) en was altijd zeer te spreken, maar het laatste half jaar is het contact erg slecht, soms bij het onbeschofte af.
henk 400rr
DeelnemerJe hebt ook snijmoeren, misschien dat hij dat bedoeld, dan heb je geen houder nodig, of je klemt hem in de bankschroef, dat zie ik men ook wel eens doen.
Maar, knap :thumb dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen.
henk 400rr
DeelnemerKlein nieuwtje hierover is dat we het eens bij een andere Opel dealer gevraagd hebben hoe dat verhaal nu zat en wat het zoal kost….
en dat was vrij positief :thumb , of het gaat helpen is nog steeds onzeker, maar de software wordt nu wel ge-update en dat wel voor….
€15,-
Ik denk dat m’n Opel dealer me wat m’n rug op kan met z’n uitspraken over “ouwe bak” en deze veel hogere kosten dan zijn collega, best wel spijtig, ik dacht dat dit een goed adres was, maar helaas moet ik concluderen.
henk 400rr
DeelnemerTot zaterdag dan maar, dan gaan wij testen.
henk 400rr
Deelnemer’t komt voor dat de printplaat beschadigd is in de hoek (slijtage)
henk 400rr
DeelnemerHet komt een enkeling voor dat het contactslot van binnenin afbreekt en dan draai je de sleutel wel, maar de pen draait niet meer in je contactblok en dus…
henk 400rr
DeelnemerVroeger werd dat gedaan door eentje te nemen van een BMW C635csi (inmiddels zeldzaam) in combinatie met het L-jetronci systeem (grijze injectoren)
Andere oplossing is eentje te nemen van hetzelfde type (qua diameter ed.) en dan het electronicawerk over te zetten van je eigen LHM, daarna is het een kwestie van afstellen.
dat vergemakkelijkt je zoektocht even, veel slopen hebben die dingen wel ergens op een hoopje liggen.
-
AuteurBerichten