Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerIs ooit gebouwd door eentje van de Grolsche Manta Club, Constant moet hier wel meer van weten. Maar onder welke nickname die hier zit…
henk 400rr
DeelnemerHet aantal graden zegt niet zoveel, het type nokkenas wel, daarvoor moet je kunde hebben van o.a. kleplift en de verschillende hoeken tussen de in-/uitlaatnok.
vaak als je het type (merk+type) nokkenas weet is er wel wat te herleiden over of die bevalt of dat je nt wat te kort komt, daarvoor moet je weten wat je werkende gebied is en de gebieden waar je niks doet (overtoert of nooit zit)
van onderuit is vaak koppel wat van belang is, bovenin zijn het meer de pk’s die nodig zijn, helaas is een combi altijd lastig te maken, vaak lever je het ene in en als je beide wil kost het geld.
henk 400rr
DeelnemerAangezien we niet alleen benzine motoren doen:
Voor de verandering een paar dieselmotoren, de Y22DTH en van een Y22DTR. 1 komt in de fabriekskleuren, de andere in onze eigen kleuren.

henk 400rr
DeelnemerVanwege een paar klusjes is het project met de Manta tijdelijk even terug in de opslag gegaan.

henk 400rr
Deelnemer

henk 400rr
DeelnemerNog 1

henk 400rr
DeelnemerVeel laswerk, hier een kleine update (qua foto):

henk 400rr
DeelnemerVolgende update:


Tunnelverbouwing, de platen zijn gehecht, aangezien de bovenkant nog even bedacht moet worden en de overloop naar de originele tunnel.
henk 400rr
DeelnemerNou, het gaat wel die kant op, maar wat ik vaak zie is dat eigenlijk het qua gewicht zwaarder wordt en dat wil ik vermijden.
Maar, het is een lopend project, zo nu en dan volgt er wel een update en begint het vanzelf vorm aan te nemen.
henk 400rr
DeelnemerKleine update, geeft wel wat weg dat het niet zomaar wat wordt:

henk 400rr
DeelnemerHet project met de Manta is van start gegaan, er moet erg veel laswerk gebeuren, niet alleen vanwege de aangetaste delen en oud laswerk, maar de auto krijgt dus een speciaal doel, dit wordt een wagen voor de heuvelklim en circuit gebruik.

De auto zal dus erg lichtgewicht worden en zo simpel en effectief mogelijk, er is al flink nagedacht over de zin en onzin van bepaalde constructie’s, dus voorlopig kan ik nog wel even vooruit. :mrgreen:
henk 400rr
DeelnemerHier trouwens nog een video presentatie van de manta, deze beelden zijn gemaakt door een bevriende relatie uit Duitsland, die kwam voor een reportage bij ons op bezoek en heeft tegelijkertijd deze beelden van de auto gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=imOkC-p6B94&feature=youtu.be
henk 400rr
DeelnemerDat eerst zal nog vrij ambitieus worden, Jacob zal in principe los gaan met die auto en die wil niet zo’n “dogbox” in de auto hebben, maar sequentiele schakeling.
Ik ga de kas eerst ombouwen en daar heb ik de vrije hand in om hem zo licht mogelijk te krijgen en ik heb ook wel wat ideetjes, ook met de ophanging e.d. dus voorlopig ben ik nog wel even zoet.
Een kenteken zit er niet op en komt er ook niet meer op.
Die motor bekijken, die uitnodiging sla ik niet af, dat wil ik altijd wel zien, vlgs mij als ik het me goed herinner waren jullie ook wel met leuke auto’s bezig
henk 400rr
DeelnemerJaah.. de denktank loopt aardig, er zijn veel lekkere motoren, de ene wat prijziger dan de ander.
In ieder geval, tot het zover is, is er werk genoeg aan de kas, er zit wat APK laswerk wat eerst vervangen moet worden, ondertussen ga ik even nadenken over bepaalde constructies. ;)
henk 400rr
DeelnemerZeker, qua rallyactiviteiten is het wat minder geworden, maar toch hebben we aardig wat verschillende dingen gedaan.
Verder ben ik natuurlijk druk bezig het bedrijf aan het opbouwen, ik ben dan wel het aanspreekpunt, maar onderschat niet wat mijn vennoot kan, samen met nog een select groepje technici kunnen we een hoogwaardig stukje kwaliteit neerzetten.
In ieder geval, wat de projecten betreft gaan we even kort terug naar de roots, de Subaru gaat even terug naar de opslag om plaats te maken voor een ander project.
We gaan andere autosporten verkennen en daarvoor hebben we een geschikte kandidaat staan. Het wordt wat speciaals, er komt dus geen Opel motor in, wat wel is nog niet helemaal duidelijk, in ieder geval iets met een dikke Turbo en veel koppel en uiteraard moet het motorgeluid wel qua emotie aanspreken.
henk 400rr
DeelnemerAangaande het rallyteam heeft Marcel weer een mooi overzicht gemaakt van onze rallyactiviteiten van 2014: http://youtu.be/SrKm8Q_pEhU?list=UUWedo6EXmIe9BSV4KZUkvmA
Onder het kopje “nieuws” meld ik het volgende
ik ben samen met een vennoot een bedrijf begonnen die zich bezig houd met de preparatie van auto’s en motoren tbv de autosport, de activiteiten zijn vrij divers, naast de leverantie van dus de CIH 16V houden we ons bezig met elke merk en elk type motor, daarnaast een stuk engineering en ontwikkeling. Ik neem het organisatorische deel voor mijn rekening en houd dus de technische supervisie, mijn vennoot houd zich bezig met de technische uitvoering, we werken samen met een paar specialisten in de branche Nationaal en intrnationaal. Onze website is redelijk online, er komt nog een advertentie deel, echter dat is in ontwikkeling. Daarbij zal de website nog vertaalt worden in Engels en Duits.
Website: http://www.automotive.henk-400.nl/Ik weet even niet hoe het dan verder gaat met dit topicje, van tijd tot tijd wou ik wel wat laten zien qua ontwikkelingen zoals het tot nu toe gebeurde,maar dat is even niet iets wat ik bepaal.
henk 400rr
DeelnemerFront was deels van een Alfa Romeo bij deze.
henk 400rr
Deelnemer:thumb
henk 400rr
DeelnemerWat op de foto te zien is, zijn commodore B GSE steekassen, kan niet zien of het 5-gaats is, maar dat geloof ik wel.
De Commodore B-GSE as was de enigste met de schijven achter, de rest had allemaal trommels.
Ik heb hier nog exact zo’n as liggen, die is wel 100% origineel Commodore B GSE
henk 400rr
DeelnemerDe laatste maanden is er druk gewerkt aan een flinke wijziging in de activiteiten van Henk-400, we gaan alles opsplitsen, maar de website van het rallyteam staat weer online.
Neem een kijkje van Marcel zijn inspanningen om er weer een mooie website van te maken onder: http://rallyteam.henk-400.nl/ bekijk onze facebookpagina en wordt eventueel vriend om meer te zien wat we zoal uitspoken.
Het andere deel wat dan onder bedrijfsactiviteit zal vallen, zal hopelijk binnenkort een duidelijk vorm aannemen, die website is nog in aanbouw.
henk 400rr
DeelnemerHij gaat goed :thumb
henk 400rr
DeelnemerHet vermogen van deze 16V CIH motoren is niet exact te zeggen, het hangt van vele factoren af, wat voor nokkenassen, wat voor uitlaatsysteem en wat voor inlaatsysteem gebruik je.
Uiteraard is er wel een bepaalde range waar je aan moet denken, maar er is wel aan te geven wat je ongeveer kwijt bent voor het vermogen wat je wil.Net als alles, hoe meer je wil, hoe duurder het wordt. Ik heb er veel berekeningen op los gelaten, tot nu toe kan ik nog steeds concurreren met gerenommeerde bedrijven en ook bewijzen dat de motor heel blijft. Verder zijn we nog bezig met deze motor, we zijn goedkopere en/of betere inlaatsystemen aan het ontwikkelen en de Turbo versie en Supercharger versie is ook in aantocht. Dus deze motor wordt voorlopig gebruikt om meer te ontwikkelen op dit gebied.
Een andere motor 16v CIH komt er wel aan, deze krijgt ook een dry-sump systeem, de onderdelen zijn grotendeels al klaar gemaakt.
henk 400rr
DeelnemerStandaard zijn er nog wel van die boxen te koop, deze heb ik ooit van een beurs gekocht en was niet zo gekke duur, maar schaars worden ze wel inmiddels.
Hou de oudere Alfa Romeo’s in de gaten en de Peugeots / Renaults, die hadden standaard ook wel van deze boxen, soms met een kleine aanpassing zijn ze er wel op te krijgen.
Ik kan me er wel eens in verdiepen, ik ben binnenkort in gesprek met iemand die veel met carbon kan doen, wie weet wat daar uit rolt, echter dat kan even een tijdje in beslag nemen.
henk 400rr
DeelnemerHeel erg druk met andere dingen;
De manta is wel weer terug, omgebouwd en wel.

we zijn met een aantal motoren, assen, versnellingsbakken, e.d. bezig



de c20xe is verkocht trouwens.
De witte Subaru krijgt een nieuwe motor, deze is weer sneller dan degen die er uit kwam.
henk 400rr
DeelnemerOh, leuk. :thumb
Dan moet ik even kijken wie voor mij even een kopietje heeft, leuk voor de verzameling. -
AuteurBerichten