henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • henk 400rr
    Deelnemer

    zo moet de nokkenas staan:

    het plaatsen van de ontsteking zelf staat daar los van, je kan dit zelf bepalen door even met een lange schroevendraaier de oliepomp even te verdraaien.

    Daarna pas zet je de rotor op het merkteken op de rand van het ontstekingshuis.

    In reactie op: hoe weet ik dat ik een sper diff heb. #18040456
    henk 400rr
    Deelnemer

    dat “hebben” willen we allemaal wel, probleem is dat het vaak veel geld kost ;)

    vastlassen kan ook, kost wat minder, maar de auto wil vaak alleen maar rechtdoor.

    In reactie op: hoe weet ik dat ik een sper diff heb. #18040453
    henk 400rr
    Deelnemer

    heb je nou zo’n ding of niet?

    In reactie op: hoe weet ik dat ik een sper diff heb. #18040452
    henk 400rr
    Deelnemer

    nou, via “afbeeldingen” onder google, als je “sperdifferentieel manta” intikt, kom je al vrij gemakkelijk op afbeeldingen of links ervan. http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1920&bih=963&q=sperdifferentieel+manta&gbv=2&oq=sperdifferentieel+manta&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.12…1820.9040.0.12638.25.10.1.14.15.0.100.593.9j1.10.0…0.0.vSiLHhNDIjU

    niet persoonlijk bedoeld, maar een algemeen puntje wat ik wel vaker zie op forums door vragers.

    verweg het meeste is vrij gemakkelijk te vinden, ook via de zoekfunctie van dit forum.

    In reactie op: hoe weet ik dat ik een sper diff heb. #18040450
    henk 400rr
    Deelnemer

    open diff.

    sperr diff.

    Heb je geen GOOGLE op je PC?

    In reactie op: Dan eindelijk klaar. #18038358
    henk 400rr
    Deelnemer

    Manta GT/E was van aanvang een manta met chromen bumpers 75-79, daarna tot 1982 met de kunststof bumpers voordat de 3e facelift kwam met de bumper spoilers, skirts en achterspoiler.

    de 1.9E zat tot 77 in de manta, daarna was het de 2.0E

    De kapjes op de lampen is een wat vaag verhaal, sowiso op de 1e serie, maar ook niet altijd.

    de naam GT/E verdween in augustus 1984 en werd GSI

    1e generatie

    2e generatie

    3e generatie

    In reactie op: verschil rally gr A uitlaat #18039459
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb ook nog een nieuwe, maar nog niet bekeken, die pijpen gaan daar nog af.

    Ik heb ook even op internet gekeken (is op zich niet zo moeilijk om te doen) en daar wordt hier en daar ook nog wel deze pijpen besproken, de meningen zijn vooral dat het niet eens om een resonantiedemper o.i.d. te gaan maar meer dat deze bedoeld is voor warmteafvoer van de uitlaatgassen voor de types met injectiemotoren.
    Ook zouden dus de 1e types van dit soort constructies niet eens een gaatje hebben (voor of achterin) maar dat verhaal over warmteafvoer zou wel weer kloppen met het punt dat het gaatje achterin zou zitten, dan kan het geen resonantiedemper zijn.

    Maar goed, verder dan extra gewicht doet dat ding dus niet zoveel.

    In reactie op: verschil rally gr A uitlaat #18039457
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is al lang geleden dat ik het gezien heb, maar stromingstechnisch kan ik me niet voorstellen dat de opening aan de achterzijde zal zitten.

    het geluid komt van de voorzijde erin en kaatst dan naar achteren voor een soort van tegengeluid, dat wordt moeilijk als de gaatjes aan de achterzijde zitten en dat hij van voren dicht is.

    In reactie op: hoe weet ik dat ik een sper diff heb. #18040447
    henk 400rr
    Deelnemer

    diff deksel eraf en dan weet je het 100% zeker.

    Er zijn truukjes voor, maar het kan voorkomen dat een klein manekementje in het diff je een verkeerde indruk geeft en bovendien werkt een wormsper net even anders dan een platensper.

    In reactie op: Nokkenas vervangen: ook klepstoters vernieuwen? #18039626
    henk 400rr
    Deelnemer

    Als ze hol van onderen zijn of beschadigd, dan moet je ze vervangen.

    een 1.9N had vaste stoters, wat zet je er nu in?

    In reactie op: verschil rally gr A uitlaat #18039455
    henk 400rr
    Deelnemer

    Op ’t OHF hadden ze zo’n ding in 2 stukken gezaagd, er zit wel degelijk een gat voorin, achterin niet.

    In reactie op: semi slicks waar te verkrijgen. #18038320
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb het tegenovergestelde probleem: ik heb de semi-slicks, maar niet de velgen.

    In reactie op: Testen BDP sensor CIH 2.2 #18039631
    henk 400rr
    Deelnemer

    Daar zit slechts een holle koperen stift, Joost weet waarom, maar dat ding doet net zoveel in het injectiesysteem als de bout in je linker voorwiel.

    In reactie op: olielek koppakking #18036978
    henk 400rr
    Deelnemer

    Oorzaak blauwe rook bij gasgeven kan ook via de zuigers komen, dus dat zegt niks ovr de staat van de kop.

    Kopbouten worden normaliter ook nagetrokken na …..km’s, dus dat kan wat lekkage veroorzaken.

    Ook kan dat aan je koppakking liggen, vroeger moest je vloeibare pakking gebruiken bij de montage van zo’n pakking, later zat dat al wat op de pakking verwerkt, maar ook dat is niet altijd zaligmakend.

    De seals kan je met wat moeite zien als je de kleppendeksel eraf haalt, soms is zo’n spiegeltje op een steeltje wel makkelijk daarbij, nieuwe kan je aardig onderscheiden van oude types, vaak zijn de rubbertjes rood en de seals groen, vroeger waren ze allemaal zwart, maar ik denk niet dat je het daar moet zoeken, de vraag is of de klepgeleiding ook vervangen is, je kan de stelen wel slijpen, maar dan wordt de speling alleen maar groter.

    In reactie op: Kofferbak codes bij c coupe modellen #18039965
    henk 400rr
    Deelnemer

    A staat voor Automaat en de GTE heeft dezelfde kas.

    Dat is mij laatst verteld door wat fanatiekelingen.

    In reactie op: Onderdelen C30SE #18038531
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik geloof alleen complete sets, dus met ketting, keerringen e.d. hij is wel de specialist hierin.

    In reactie op: Opcom werkt niet bij vectra C #18039439
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het klopt, verweg de meesten werken niet bij een vectra-c (canbus probleem)

    ligt niet aan jouw, ligt aan de opcom (of aan de auto, net hoe je dat bekijkt.)

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581570
    henk 400rr
    Deelnemer

    Maakt niet uit, het is best interessant is het om te lezen hoe een ander dat ziet en zijn ervaring deelt.

    In reactie op: aparte manta :-) #18039194
    henk 400rr
    Deelnemer

    Idioot genoeg als je de geschiedenis bekijkt, zijn het wel erg vaak CC’s die voor dit soort ombouw projecten gebruikt worden, zelden zie je dat een coupe het uiterlijk krijgt van een Amerikaan.

    In reactie op: verschil rally gr A uitlaat #18039450
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het afzetgebied is denk ik wat minder (vraag), je zit tegenwoordig vaak met DB restricties en ik geloof dat de DB’s wat minder zijn van de driedubbele buis tov zijn enkele variant, daarbij zal de term “vlamdover” ook veel angsthazen over de streep halen eerder die te kopen dan de enkele uitvoering.

    stel je voor dat er een vlam uit de uitlaat komt die je manta blakert aan de achterkant, heb je hem net gerestaureerd…. kun je weer!

    Maar genoeg gekheid, zie het meer als een soort demper die bepaalde tonen wegfiltert, de enkele zal wat meer herrie leveren.

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581568
    henk 400rr
    Deelnemer

    het is niks meer dan een Plug & Play vervanging van je bestaande pedalen en je kan daardoor je ideale afstelling bepalen tov je zitpositie.

    Verder kun je hem zo bestellen als jezelf wilt, zoek maar eens onder wilwood of andere leveranciers.

    Maar sommigen plaatsen hem wel eens voor de fijnafstelling, als de balancebar te grote stappen heeft en je in welke stand dan ook niet goed zit.

    In reactie op: verschil rally gr A uitlaat #18039444
    henk 400rr
    Deelnemer

    Totale onzin, het is geen vlamdover.

    een broodje aap verhaal wat er maar niet uit te krijgen is.

    het is een resonantiebuis, aan de voorzijde van die splitsing zit een gat, en beide pijpen lopen dood, het geeft een iets ander geluid, verder doet dat ding helemaal niks.

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581566
    henk 400rr
    Deelnemer

    ….alleen als de pedalbox ook voorzien is van een zg. balancebarfunctie, als dat niet zo is, dan heb je hem wel degelijk nodig.

    In reactie op: pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!” #18017782
    henk 400rr
    Deelnemer

    als je een injectiesysteem hebt (en dat heb je), stel je hem af op de voorste krukaspoelie (kerfje) tegenover het merkteken op het distributiehuis.

    In reactie op: 400 bekleding. #17689906
    henk 400rr
    Deelnemer

    Helaas..

    Opel heeft daar patenten op en dat geven ze niet vrij, dus reken op een beste claim als je exact hetzelfde na voor de verkoop ervan maakt zonder toestemming.

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 2,770)