Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2012 om 16:25 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008617
henk 400rr
Deelnemerzo moet de nokkenas staan:

het plaatsen van de ontsteking zelf staat daar los van, je kan dit zelf bepalen door even met een lange schroevendraaier de oliepomp even te verdraaien.
Daarna pas zet je de rotor op het merkteken op de rand van het ontstekingshuis.
henk 400rr
Deelnemerdat “hebben” willen we allemaal wel, probleem is dat het vaak veel geld kost ;)
vastlassen kan ook, kost wat minder, maar de auto wil vaak alleen maar rechtdoor.
henk 400rr
Deelnemerheb je nou zo’n ding of niet?
henk 400rr
Deelnemernou, via “afbeeldingen” onder google, als je “sperdifferentieel manta” intikt, kom je al vrij gemakkelijk op afbeeldingen of links ervan. http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1920&bih=963&q=sperdifferentieel+manta&gbv=2&oq=sperdifferentieel+manta&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.12…1820.9040.0.12638.25.10.1.14.15.0.100.593.9j1.10.0…0.0.vSiLHhNDIjU
niet persoonlijk bedoeld, maar een algemeen puntje wat ik wel vaker zie op forums door vragers.
verweg het meeste is vrij gemakkelijk te vinden, ook via de zoekfunctie van dit forum.
henk 400rr
Deelnemeropen diff.

sperr diff.

Heb je geen GOOGLE op je PC?
henk 400rr
DeelnemerManta GT/E was van aanvang een manta met chromen bumpers 75-79, daarna tot 1982 met de kunststof bumpers voordat de 3e facelift kwam met de bumper spoilers, skirts en achterspoiler.
de 1.9E zat tot 77 in de manta, daarna was het de 2.0E
De kapjes op de lampen is een wat vaag verhaal, sowiso op de 1e serie, maar ook niet altijd.
de naam GT/E verdween in augustus 1984 en werd GSI
1e generatie

2e generatie

3e generatie

henk 400rr
DeelnemerIk heb ook nog een nieuwe, maar nog niet bekeken, die pijpen gaan daar nog af.
Ik heb ook even op internet gekeken (is op zich niet zo moeilijk om te doen) en daar wordt hier en daar ook nog wel deze pijpen besproken, de meningen zijn vooral dat het niet eens om een resonantiedemper o.i.d. te gaan maar meer dat deze bedoeld is voor warmteafvoer van de uitlaatgassen voor de types met injectiemotoren.
Ook zouden dus de 1e types van dit soort constructies niet eens een gaatje hebben (voor of achterin) maar dat verhaal over warmteafvoer zou wel weer kloppen met het punt dat het gaatje achterin zou zitten, dan kan het geen resonantiedemper zijn.Maar goed, verder dan extra gewicht doet dat ding dus niet zoveel.
henk 400rr
DeelnemerHet is al lang geleden dat ik het gezien heb, maar stromingstechnisch kan ik me niet voorstellen dat de opening aan de achterzijde zal zitten.
het geluid komt van de voorzijde erin en kaatst dan naar achteren voor een soort van tegengeluid, dat wordt moeilijk als de gaatjes aan de achterzijde zitten en dat hij van voren dicht is.
henk 400rr
Deelnemerdiff deksel eraf en dan weet je het 100% zeker.
Er zijn truukjes voor, maar het kan voorkomen dat een klein manekementje in het diff je een verkeerde indruk geeft en bovendien werkt een wormsper net even anders dan een platensper.
henk 400rr
DeelnemerAls ze hol van onderen zijn of beschadigd, dan moet je ze vervangen.
een 1.9N had vaste stoters, wat zet je er nu in?
henk 400rr
DeelnemerOp ’t OHF hadden ze zo’n ding in 2 stukken gezaagd, er zit wel degelijk een gat voorin, achterin niet.
henk 400rr
DeelnemerIk heb het tegenovergestelde probleem: ik heb de semi-slicks, maar niet de velgen.
henk 400rr
DeelnemerDaar zit slechts een holle koperen stift, Joost weet waarom, maar dat ding doet net zoveel in het injectiesysteem als de bout in je linker voorwiel.
henk 400rr
DeelnemerOorzaak blauwe rook bij gasgeven kan ook via de zuigers komen, dus dat zegt niks ovr de staat van de kop.
Kopbouten worden normaliter ook nagetrokken na …..km’s, dus dat kan wat lekkage veroorzaken.
Ook kan dat aan je koppakking liggen, vroeger moest je vloeibare pakking gebruiken bij de montage van zo’n pakking, later zat dat al wat op de pakking verwerkt, maar ook dat is niet altijd zaligmakend.
De seals kan je met wat moeite zien als je de kleppendeksel eraf haalt, soms is zo’n spiegeltje op een steeltje wel makkelijk daarbij, nieuwe kan je aardig onderscheiden van oude types, vaak zijn de rubbertjes rood en de seals groen, vroeger waren ze allemaal zwart, maar ik denk niet dat je het daar moet zoeken, de vraag is of de klepgeleiding ook vervangen is, je kan de stelen wel slijpen, maar dan wordt de speling alleen maar groter.
henk 400rr
DeelnemerA staat voor Automaat en de GTE heeft dezelfde kas.
Dat is mij laatst verteld door wat fanatiekelingen.
henk 400rr
DeelnemerIk geloof alleen complete sets, dus met ketting, keerringen e.d. hij is wel de specialist hierin.
henk 400rr
DeelnemerHet klopt, verweg de meesten werken niet bij een vectra-c (canbus probleem)
ligt niet aan jouw, ligt aan de opcom (of aan de auto, net hoe je dat bekijkt.)
henk 400rr
DeelnemerMaakt niet uit, het is best interessant is het om te lezen hoe een ander dat ziet en zijn ervaring deelt.
henk 400rr
DeelnemerIdioot genoeg als je de geschiedenis bekijkt, zijn het wel erg vaak CC’s die voor dit soort ombouw projecten gebruikt worden, zelden zie je dat een coupe het uiterlijk krijgt van een Amerikaan.
henk 400rr
DeelnemerHet afzetgebied is denk ik wat minder (vraag), je zit tegenwoordig vaak met DB restricties en ik geloof dat de DB’s wat minder zijn van de driedubbele buis tov zijn enkele variant, daarbij zal de term “vlamdover” ook veel angsthazen over de streep halen eerder die te kopen dan de enkele uitvoering.
stel je voor dat er een vlam uit de uitlaat komt die je manta blakert aan de achterkant, heb je hem net gerestaureerd…. kun je weer!
Maar genoeg gekheid, zie het meer als een soort demper die bepaalde tonen wegfiltert, de enkele zal wat meer herrie leveren.
henk 400rr
Deelnemerhet is niks meer dan een Plug & Play vervanging van je bestaande pedalen en je kan daardoor je ideale afstelling bepalen tov je zitpositie.
Verder kun je hem zo bestellen als jezelf wilt, zoek maar eens onder wilwood of andere leveranciers.
Maar sommigen plaatsen hem wel eens voor de fijnafstelling, als de balancebar te grote stappen heeft en je in welke stand dan ook niet goed zit.
henk 400rr
DeelnemerTotale onzin, het is geen vlamdover.
een broodje aap verhaal wat er maar niet uit te krijgen is.
het is een resonantiebuis, aan de voorzijde van die splitsing zit een gat, en beide pijpen lopen dood, het geeft een iets ander geluid, verder doet dat ding helemaal niks.
henk 400rr
Deelnemer….alleen als de pedalbox ook voorzien is van een zg. balancebarfunctie, als dat niet zo is, dan heb je hem wel degelijk nodig.
henk 400rr
Deelnemerals je een injectiesysteem hebt (en dat heb je), stel je hem af op de voorste krukaspoelie (kerfje) tegenover het merkteken op het distributiehuis.
henk 400rr
DeelnemerHelaas..
Opel heeft daar patenten op en dat geven ze niet vrij, dus reken op een beste claim als je exact hetzelfde na voor de verkoop ervan maakt zonder toestemming.
-
AuteurBerichten