Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerJe kan beter gebruik maken van een scotch brite schijf dan een draadborstel, dan stook je minder warmte in het plaatmatriaal.
henk 400rr
Deelnemerklopt, maar nee niet zo even, dan moet je eventjes wat verbouwen.
schakelmechanisme ombouwen (neem aan dat je de oude pook wil behouden + de tunnel zo wil houden), tenminste voor de getrag 240.
tussenas inkorten en een dikkere aansluiting erop maken, c-rekord had dacht ik geen hardyschijf achter de bak zitten.Daarbij had je C-rekord’s met stuurschakeling, dan van jouw heeft dat niet? het kwam ook voor in de D-rekord dacht ik.
verder moet je even om de koppelingshevel denken ivm je type kabel.
henk 400rr
DeelnemerOp marktplaats en via Biesheuvel zijn ook brandstofpompen te krijgen die minder duur zijn dat die van Bosch, ik heb ooit daar zo’n ding gekocht met een opbrengst van 3 bar, aangezien de systeemdruk 2,5 bar is, ook op die 2.4 die ik had, heeft dat ook verder geen problemen opgelevert.
henk 400rr
Deelnemerhet kan ook de andere kant op.
meestal ontlopen de temperaturen van olie en water elkaar niet zoveel, tenminste niet zo dat water op 90° zit en olie op 135°
henk 400rr
DeelnemerMaar goed, als je het plaatje vlak tegen de steun aan last, met het originele rubber voor de 5-bak dan was het klaar geweest.
B-manta/B-ascona is verder gelijk, dus inderdaad 5-bak tussenas en klaar.
vergeet niet de veer in de tussenas te zetten, vaak gaat dat best goed zonder, maar soms gaat je daardoor bak stuk.
henk 400rr
DeelnemerIk corrigeer mezelf, ik was in de veronderstelling dat hij ‘m in een A-type zette. :sleeping
henk 400rr
Deelnemer:sleeping
henk 400rr
DeelnemerAls de temperatuursensor niet past bij de olietemperatuurmeter kun je ook verschillen krijgen in metingen.
henk 400rr
DeelnemerKan, ’t diff zelf gaat ook wel kapot.
henk 400rr
DeelnemerDe 2.2 systemen zijn wat lastig, want er zijn meerdere types, op basis van het moduulnr is daar weinig van te zeggen omdat deze ook gelijk kan zijn aan eentje van een Manta B, op 1 of andere manier is het LE-jetronic, maar toch anders dan het LE-jetronic systeem van manta-B (uitgebreider) alles hangt er wat van af welk type injectiesysteem erop zit, daar moet je ook goed rekening mee houden met de afstelling van je ontsteking, in het slechtste geval als je dat verkeerd doet krijg je een backfire en gaat je LHM stuk.
paar dingetjes wat je ook kan bekijken:
– de groene draad aansluiting op je computer, nog steeds verbonden?
– de stekker van de computer zelf, zit die er wel goed in.
– massa aansluitingen en stekkeraansluitingen
– werkt de onsteking nog naar behoren?
– LHM nog goed werkend…etc.
henk 400rr
Deelnemer:sleeping
henk 400rr
Deelnemer@mr-turbo wrote:
…De vraag is natuurlijk of Je olietempmeter wel juist aangeeft ?
Ik denk meer hier aan.
henk 400rr
DeelnemerIk heb zelf ooit een eigen demper gemaakt en dat bevalt nog steeds goed, anderen hebben dan zo’n cherry bomb eronder gezet en dat heeft ongeveer hetzelfde geluid, ik heb ze verder nooit horen klagen erover.
Wat je ook doet, sowiso een 3e demper ertussen haalt wel dat irritante geluidje weg.
Wat EPS ervan vindt of V8 liefhebbers, het is een beetje appels met peren vergelijken, waar ze voor bedoeld zijn, zijn totaal andere motoren, dus het effect is ook anders, een cherry bomb heeft als voordeel dat hij er gemakklijk onder te zetten is (je kan hem makkelijk kwijt onder de auto) en kant en klaar te koop is.
henk 400rr
Deelnemerbak erachter weg.
henk 400rr
DeelnemerDat maakt niet zoveel uit in welke motor hij zit, het is een nokkenas voor lagere toeren (koppel), met meer cc’s heb je iets meer koppel.
het ontbreken van de 1e 2 boutjes door de kop heeft alleen als gevolg dat hij eerder olie kan lekken via het distributiehuis, het heeft verder niks te maken met de verbrandingsruimtes.
De varajet is pas veel later gekomen, ik verwacht, zeker met een “N” een enkele solex carburateur.
ik zou er niet zo over in zitten, als de auto verder ok is en de motor loopt lekker, gewoon doen als het je toelacht, een dikker blok kan altijd wel.
henk 400rr
DeelnemerHet bijzondere eraan is dat het een stokoude motor is, een 1.7 en daar zitten ook weer verschilletjes in in opbouw, ik heb ze wel gezien met een aparte startmotor, sowiso zal de opbouw wel gelijk zijn aan de 1e generatie 1.9’s zonder bouten door de kop in het distributiehuis, oliepomp ergens anders…etc.
De C-rekord, daar zaten ze nog in, misschien ook nog wel in de 1e serie rekord D. (begin jaren ’70)
wil je snel, zuinig…etc. dan is er maar 1 goedkoop advies, een andere motor, bij voorkeur een 2.0E, rijd altijd beter dan een 1.7 met carburateur.
de 1.7 moet je ook nog wel vrij simpel kunnen ombouwen naar een 2.0E injectiesysteem, maar je trekt geen gras uit de grond met zoiets.
henk 400rr
DeelnemerFijne vent hé die “google” :lol:
henk 400rr
Deelnemeris wel goed.
Snel bochtenwerk kan wel, maar dat vereist enige handigheid (driften, gooi & smijtwerk)
henk 400rr
Deelnemerik betaal ruim €400,- / 3 maanden (a-sociaal.. duur)
henk 400rr
Deelnemer43 en rij in deze rond: een 1.9 cdti executive
27 juni 2012 om 18:38 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008622henk 400rr
Deelnemerok, dan wordt het iets lastiger, maar is nog wel te doen.
Achterin je blok zit een gat (ook bij de 2.4)m daar zit nu een gaatje in of een pen en het kogeltje wat op je vliegwiel zit, die moet een 5-6mm daarvoor zitten (onder de pen of het gaatje) vervolgens zet je even een markeringsteken op je poelie tegenover het merkteken op het distributiehuis en dan staat hij goed.
Het allerbeste met die dingen is compleet af te stellen op een rollerbank (carburateurs en ontsteking) dan krijg je het best resultaat.
henk 400rr
Deelnemer@2000 wrote:
Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.deze moet je hebben, scheelt echt een stuk
henk 400rr
Deelnemer
henk 400rr
DeelnemerJe kan zo’n “cherrymbomb” kopen, scheelt iets in herrie en het “schreeuwerige geluid” van de 16V is dan wat weg.
Dat is vaak hetgene wat irriteert en dit is een oplossing.
Sok erin kan ook, is een stuk goedkoper. ;)
27 juni 2012 om 17:37 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008620henk 400rr
DeelnemerAfsteling is simpel met de lamp, heb je injectie dan stel je hem af op het merkteken op de poelie en op het merkteken op het distributiehuis (dat is een randje op het deel waar de ontsteking zit dat richting de poelie wijst)
ik neem aan dat je wel weet hoe een stroboscooplamp aangesloten moet worden op de motor.
-
AuteurBerichten