Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer
henk 400rr
DeelnemerZe hadden niet allemaal dezelfde kleur geel, maar dat maakt verder ook niet zoveel uit.
henk 400rr
DeelnemerDe Kadett is spuitklaar, vanmiddag hebben we de auto weggebracht, de opbouw gaat met een paar weken van start.

henk 400rr
Deelnemer’t is maar net welke uitvoering je pakt.
daarbij zit er ook verschil in de kleur geel.
Interieur ook conform toen of conform wat we nu handig vinden.
henk 400rr
DeelnemerZo te beoordelen zal hij d’r zo uit komen te zien

ongeveer.
henk 400rr
Deelnemerbekende achteras
31 juli 2012 om 12:25 In reactie op: Kleppendeksel ventilatie -> Onderdruk -> geen oliedruk? #18051548henk 400rr
DeelnemerGeen idee of je aan aluminium kleppendeksel hebt of niet, het stalen deksel van een injectie heeft maar 1 uitgang, de aluminium versie ook of je moet zo’n ding hebben van het ouwe type.
Op basis daarvan kun je zeggen waarom als hij zweet, meestal zijn de raakvlakken zo krom als een hoepel en moet je de kurken (ook geen idee of je die gebruikt) pakking even insmeren met vloeibare pakking.Een blok heeft altijd overdruk onder het deksel, geen onderdruk, dan is er iets mis.
Als je wil weten of het gat in ht deksel nog vrij is, dan moet je er even druk op zetten met een luchtpistool en/of eventueel flink schoonmaken (even weken of zoiets)
het gebrek aan oliedruk is op te lossen dor de veer in het overdrukventiel in het dekseltje van de oliepomp meer op spanning te zetten.
Het moeizaam rondgaan als hij warm is kan aan de startmotor liggen of je ontsteking staat niet goed.
henk 400rr
Deelnemer@blue-mission wrote:
klopt,
ik kan zelf gelukking heel veel,
besloten ook de remmen te verkopen,
en dan eerst maar de carroserie custom te gaan bouwen,
( heb een leuk project gevonden )
de c20xe blijft uiteraard niet standaard. ( heb al een supercharger klaar liggen )
maar is wel een ideale motor / pk gewicht verhouding, zo kan je 50/50 heel goed creeren.
desnoods door er een transaxle alfa 75 achteras onder te bouwen.Klinkt goed, ik zou dan toch ook als advies willen meegeven niet de manta A vooras te gebruiken, maar meer voor eentje van een B-manta te gaan.
Die is wel wat breder, maar de as constructie is stabieler en zal je qua spoorbreedte ook meer voordeel opleveren bij het vinden van de juiste achteras constructie, mocht je onafhankelijk gaan.
henk 400rr
DeelnemerTechnisch gezien zijn er mogelijkheden te over, voor een c20xe hoef je geen andere achteras, die kan dat soort vermogens wel aan.
Verder kan je het zo gek doen als je wil (en betalen kan), niet alles heeft zin of is zinvol, maar soms is het technisch gezien wel leuk om iets totaal anders te doen, maar dan ook weer zijn er weer nieuwe uitdagingen voor nieuwe problemen.
Maak eerst een goed plan, wat wil je, wat kan je, wat is je budget en hoeveel tijd wil je er aan spenderen.
Vele leuke ideeën stranden door die zaken niet goed op een rijtje te hebben.
henk 400rr
DeelnemerO, dan wordt dat niks.
Veel doen VW golf type 1 schijven achter in combinatie met Ford klauwen, ik gebruik de BMW E30 320 schijven achter (plug & play), gebruik van beide heeft voor en nadelen.
met de ford klauwen heb je een mogelijkheid om je normale handrem te gebruiken, met de Opel klauwen moet je hydraulisch wat verzinnen (ook niet moeilijk, maar lastig als je het wil verbergen) de VW schijven moeten aangepast worden, maar schept wel de mogelijkheid om gemakkelijk een adapterplaat te maken, bij de BMW schijven is dat iets lastiger.
henk 400rr
DeelnemerAchter is een apart verhaal, wat je nog kan gebruiken van die hele set zijn waarschijnlijk slechts de klauwen.
Of je de schijven nog kan gebruiken, dan moet ik even de binnendiameter hebben, dan kan ik meten of die over je steekasflens past, adapters voor de klauwen moet je nog wel maken, daar zijn wel tekeningen van, of van te maken.
henk 400rr
Deelnemer@GTS2.2DTI wrote:
Als ik mij goed herinner heeft dat met verschillende bouwjaren te maken. Zelfde verschijnsel hadden de B ascona’s in die jaren ook.
klopt, maar de spiegel is dan ook anders.
henk 400rr
DeelnemerA-type, zit je met je stuurarm, die zit wat in de weg, daar moet je een stukje uit de beugel(brug) van de klauw slijpen om de beugel(brug) te kunnen monteren.
Verder heb je bij de A-type het voordeel, dat je met een vast stukje leiding moet werken naar je remslang toe, dus je zal daar geen problemen mee krijgen.
Waar je net als bij de B rekening moet houden met die schijven is dat er en vulring tussen de klauw en de schetsplaat in moet om de beugel te centreren tov. het midden van de schijf.
henk 400rr
DeelnemerIk heb destijds eentje laten bouwen voor zo’n €340,- – €380,- (om en nabij)
Ooit in dezelfde tijd een nieuwe van Ebay gehaald voor zo’n €90,- en die koste hier toen ongeveer €140,-
henk 400rr
DeelnemerMet de zelfbevestiging die je bij de stoel kan kopen en dan op de spec. profielen die op de bodem gelast zijn.
henk 400rr
DeelnemerHebben we het al een keer over gehad (terug te vinden via zoekfunctie forum), meende dat de max tegen de 2 kg aan zat
henk 400rr
DeelnemerJe kan 2 kanten op, je kan hem laten afdraaien bij een rev. bedrijf, je kan ook een hele lichte laten maken van staal maar dat ligt er aan hoe licht je hem hebben wil.
Soms is het raadzaam om een stalen vliegwiel te laten maken.henk 400rr
DeelnemerInderdaad, dan valt het mee.
Voor die prijs zijn er nog wel mensen te vinden die zoiets leuk vinden.
henk 400rr
DeelnemerSommigen hebben echt een klap van de molen gehad.
of moeten er nog 1 krijgen om even wakker te worden.
henk 400rr
DeelnemerKleppen zijn nagenoeg gelijk qua diameter, kleppen van een 2.4 zijn hol, van een 2.2 vlak, daardoor iets meer volume inhoud, zuigers van een 2.2 zijn vlak, van een 2.4 hol, daarom iets meer volume bij 2.4, uitlaatkanalen staan iets lager bij de 2.4, inlaatkanalen op dezelfde hoogte, kanalen zijn onderling qua vorm iets anders, maar komt ongeveer op hetzelfde neer.
verder heeft de 2.2 kop altijd slechte nokkenaslagers gehad, het 2e type 2.4 kop was qua gietstructuur beter.
Bottomline:
Of het uitmaakt: Nee.
Is de ene beter dan de ander: nee.
Is de ene sneller dan de ander: nee.henk 400rr
Deelnemerhenk 400rr
Deelnemer@Gerjanb wrote:
Er wordt ook erg hard mee gereden, begrijp me niet verkeerd (kan ook haast niet anders als je Toivonen heet). Als ze eind juli zo in de Eifel Rallye rondrijden dan teken ik ervoor :thumbup
Ik snap dat het zowat onbetaalbaar is om in competitie met deze auto te rijden. Het ging me echter puur om de auto zelf, en dit is zeker niet de snelste 400 die er rond rijdt. Kijk bijvoorbeeld op 3:28 of 3:48…. Ik heb ze gezien die er minder “moeite” mee hadden.
http://www.youtube.com/watch?v=sF5A8qxq-ec” onclick=”window.open(this.href);return false;
edit: zag net in de Flash dat ze 1066kg en 272 pk/8700rpm aangeven. Toerental lijkt me aan de hoge kant?
Ik geloof dat dit zijn zoon is of een neef, in ieder geval wil het nog niet zeggen dat hij hetzelfde talent heeft als Henry destijds ;) maar ik begrijp je argumentatie.
Ik zeg alleen dat het soms wat lastig in te schatten is of de snelheid gerechtvaardigd is in vergelijking met andere auto’s / video’s die je soms ziet, ik heb wel eens gehoord dat de oude beelden wel eens een vertekend beeld geven qua snelheid omdat er een licht verschil in zit in de getoonde snelheid en de werkelijke snelheid.
Sowieso als je er in zit, gaat het hard zat, het valt van mezelf ook wel eens tegen hoe je in de auto de snelheid ervaart en als je later de beelden terug ziet.Daarbij wat deze auto betreft, ik hoor heel veel toeren, vooral in het bochtenwerk en daaruit kan je concluderen dat hij veel drift (showtje geeft) en dat kost ook snelheid, daarbij kan je je afvragen of de rijder net zo’n groot hart heeft als de piloten destijds of als andere piloten die later met een andere instelling rondreden met zo’n wagen.
Ander 400’s van de laatste tijd die ik zie rijden, gaan zeker niet zo als deze over de proef, deze man geeft veel meer toeren aan de motor dan de huidige generatie, of dat zin heeft is een andere vraag, het klinkt wel interessant en het lijkt wel spectaculair.
Inderdaad, het toerental lijkt me ook wat aan de hoge kant tov het max. vermogen voor zo’n motor. Weet dat veel opgegeven waardes voor geen meter kloppen, het heeft vaak allemaal met commercie te maken.
Jij gaat ook naar de Eifel rally? wij zitten er ook, dit jaar als bezoeker, we slaan even dit jaar over.
henk 400rr
DeelnemerVaak zijn het wel drijfstanglagers die het eerste de geest geven bij 2.4’s
Maar vervang de boel maar, het kost niet zoveel, schade kost meer.
henk 400rr
DeelnemerTjah, een kromme LHM klep kan eigenlijk niet, dan is er wat aan de hand, waarschijnlijk backfire of zo, maar dat kan weer meespelen in het verhaal.
Benzinedruk te laag..kan .. maar ik betwijfel of dat de hoofdoorzaak is.
Ik begrijp het eigenlijk niet, je hebt een opliezuipende motor, maar trekt goed en vervolgens vervang je de motor en dan is het niet goed, wat is er veranderd tov de vorige keer en werk vanuit dat terug… is alles (goed) aangesloten …. maken alle connectoren wel goed contact… etc.
henk 400rr
DeelnemerDenk ik ook: lagers.
-
AuteurBerichten