Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerZo, de “vakantie” zit erop, maar voorlopig toch nog weinig tijd voor de Kadett gehad en dat gaat deze maand ook niet gebeuren.
We zijn er hard afgegaan op de 4e proef bij de WK, dus veel schade aan de manta en dat moet eerst klaar. Deze maand nog 1-2 rally’s, daarna heb ik weer tijd.
Voorlopig zijn wel de deuren, e.d. weer terug en was er even tijd om de auto even naar buiten te trekken om zo een iets betere indruk te krijgen.


De kapjes op de motorkap moeten nog komen, maar ook dat komt wel goed, voordat die gemonteerd kunnen worden moeten eerst de strepen erop.
henk 400rr
DeelnemerVliegwiel is gelijk, koppeling/drukgroep is anders (1.9-2.0s/n gelijk en 2.0E is groter), de vraag ging over het vliegwiel.
henk 400rr
Deelnemernee
henk 400rr
DeelnemerWat bekend staat als de brede 400 kit, was hoofdzakelijk geleverd op de 400 en daar ook voor bedoeld, maar is ook wel op eens sporadisch af fabriek afgeleverd op de normalere modellen. de meeste 400’s (std.) zijn afgeleverd in de smalle uitvoering, de rest is naderhand aangepast.
Wat bekend staat als de i240 kit, was daar ook voor bedoeld, maar is ook af fabriek sporadisch afgeleverd op de andere modellen zoals de i200 en de i400. Ook veel i240’s zijn afgeleverd in de smalle uitvoering en later aangepast.
De 400 kit stond bekend als “wide” oid. de i240 kit was de uitbouwset “road”.
De Ascona 400 had eigenlijk geen onderscheid in de kits, daar was eigenlijk geen uitbouwset voor de straatversie, allemaal smal afgeleverd, en later aangepast. Je hebt wel 2 types, de ene met de ronde randen en de latere met de plattere randen.
henk 400rr
Deelnemernee, voor de straatversie was er slechts de brede en de “road”, de smalle uitbouw.
Wat je wel vaak ziet is de polyester variant en die is gebaseerd op de rally uitbouw (1e type) en die is net iets breder dan de straatversie, de voorspoiler is ook minder hoog.
henk 400rr
DeelnemerEven uit m’n hoofd:
Sowieso loopt er een draad van de bobine naar je computer en de toerenteller, bij een contactpunten ontsteking loopt deze groene draad ook nog naar je ontsteking (condensator) bij een semi-electronische ontsteking loopt deze nog in de kabelboom naar je module.henk 400rr
DeelnemerDat is geen CIH motor, maar een DOHC.
Verder is het verhaal totale onzin.
henk 400rr
Deelnemer@dr_antrax wrote:
Ik zelf drift er niet mee en rij niet met spinnende banden weg om zo mijn as algemeen te sparen. Maar voor het geld is het opzich waard om te testen. Hoe rijdt de sper?
Ik heb echter geen idee, destijds toen hij d’r mee begon hebben we het er eens over gehad waar nu zoiets voor te gebruiken is en voor ons was het niks, maar voor op de weg is hij goed genoeg.
henk 400rr
Deelnemer@dr_antrax wrote:
Dus over algemeen straat gebruik en af en toe
volmondig ja.
circuit is hij goed genoeg voor met 300 pk ???
neig naar volmondig nee.
het is een beetje “weet wat je hebt voor dat geld” ook de duurdere sperren gaan een keer stuk en met 300pk vliegt houd zoiets ’t echt niet, gedoseerd wel wat langr, maar er zijn maar weinigen die gedoseerd omgaan met 300 pk.
henk 400rr
DeelnemerDeze kan gebruikt worden, slechts voor in een straatwagen, zodra je van plan bent hem meer te gebruiken kun je beter een reguliere sper nemen.
Dus niet geschikt voor autocross, rally of driftwerk.
henk 400rr
DeelnemerWelnee.
henk 400rr
DeelnemerDus dat “passend” valt ook wel weer mee.
vraag je dan ook af, of het afslijpen van die ring en het kopen van zo’n plastic bus wel de oplossing is, wie weet past dat ook al niet.
henk 400rr
DeelnemerWaarom eraf slijpen? Getrag 265van Monza/senator had ook wel types met een stalen ring, werkt net zo goed.
henk 400rr
DeelnemerVolgende week eerst WK Duitsland, voor zowel Hellendoorn als St. Vith hebben we ons al aangemeld.
Dan zien we wel weer.
henk 400rr
DeelnemerKan wel passen, maar het schakelpatroon klopt al niet en als ik het zo bekijk heeft deze ook een blokkeer inrichting voor de achteruit.
Geen idee waar hij vanaf komt, schat zo in; BMW, maar dat is een gok.
henk 400rr
Deelnemerhenk 400rr
DeelnemerZe zaten wel eens op de Opel GT
Deze pan is al lastig vinden, laat staan onderdelen er van.
Ik zou m’n geluk eens gaan beproeven op het OHF
henk 400rr
DeelnemerDank jullie wel voor de reactie’s, ik ben ook erg benieuwd hoe de auto wordt als deze klaar is en dat wel op meerdere vlakken, uiterlijk is slechts een kleine nieuwsgierigheid, rijgedrag e.d. is het meeste waar ik naar uitkijk.
Sowieso wordt het een nekkendraaier omdat het een aparte verschijning is.
De meest realistische haalbaarheid om de auto klaar te krijgen is begin seizoen 2013 en dan gaan we even kijken waar we gaan rijden met de auto.
Voorlopig rijden we dit jaar nog met de Manta (AcDelco) de resterende wedstrijden, St. Vith dit jaar willen we ook nog doen, maar dan wel met de Manta.
henk 400rr
Deelnemeraha, uitstel van executie ;)
henk 400rr
Deelnemer@CoupeetjeJr wrote:
…
daar hopen we vanavond meer duidelijkheid over te krijgenenn??
2 dagen zijn de revue al gepasseerd.
henk 400rr
Deelnemer@HOT ROD wrote:
Aangezien de drijfstanglagers de kleinste lagers zijn (kleiner dus als de krukas hoofdlagers) zullen deze altijd het eerste de geest geven.
Dit is dus niet typisch iets voor een 2.4 , Henk 400rr.2.4’s hebben in de praktijk sneller last van versleten drijfstanglagers dan andere 4-cil. CIH’s.
Verdiep je eens in de materie zonder technische handboekjes te citeren.
henk 400rr
DeelnemerIk zal eens met m’n toverstokje zwaaien ;)
Geduld, hij is nog lang niet klaar, hij komt ook een stukje lager op de weg, dat zal ook beter staan.
henk 400rr
DeelnemerVanmiddag de auto opgehaald in z’n witte kleur


qua opbouw kan ik dus los, de motor gaat ook voorspoedig, maar de eerstvolgende stap zal de bedrading zijn.
henk 400rr
DeelnemerHoi Filip,
Wanneer ga je los met de opbouw? of moet je nog veel onderdelen hebben?
groeten, Henk
5 augustus 2012 om 11:44 In reactie op: Maximum te trekken masse geremd Opel Rekord E Caravan 2,3D #18052166henk 400rr
DeelnemerRegels waren destijds anders dan voor de tegenwoordige wagens.
citaat:
Sinds 1-1-1998 wordt het maximale trekgewicht op het kentekenbewijs vermeld. Het kenteken van uw auto is waarschijnlijk van voor die datum. Als het totaalgewicht (leeggewicht plus laadvermogen) van uw caravan of aanhangwagen groter is dan 750 kg, moet u echter kunnen aantonen wat uw auto maximaal mag trekken. Enkele jaren geleden stond dat nog op een zogenaamd aanvullingsblad. Zit er op de auto een trekhaak, dan is er waarschijnlijk een aanvullingsblad bij het kenteken waarop het trekgewicht is vermeld. Dan staat het maximum trekgewicht ook op het typeplaatje van de trekhaak.
kijk dus naar de trekhaak en wat die mag trekken.
-
AuteurBerichten