Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerIn die tijd geen losse bakjes, dus alleen de asbak is mogelijk.
Maar, als je die wat bewerkt en verfraaid, heb een los bakje.
henk 400rr
DeelnemerAnder merk motor misschien, meer eentje die std. al genoeg vermogen heeft en waarbij je met iets kietelen net dat beetje meer hebt maar wel in een redelijk betrouwbare zone blijft.
Een M3 motor zit qua gewicht niet echt verkeerd en heeft std al veel meer vermogen waar je al leuke dingen mee kan doen zonder al te grote dat de boel ploft.
henk 400rr
Deelnemer@mr-turbo wrote:
erg vervelend om te horen…..
:(
misschien een tijdje wegzetten en het wat laten bezinken en er dan nog eens goed over nadenken ?
Je bent niet alleen, ik weet ook hoe het voelt om zoveel pech in zo’n korte tijd te hebben, nadat je denkt er alles aan gedaan te hebben, en keer op keer weer voor veel geld en tijd in te moeten steken, wat de gezinssituatie meestal ook niet ten goede komt
succes met je besluit
Ook hier herkenning met de situatie, maar uiteindelijk is het wel een beslissing die verder onomkeerbaar is.
Succes daarmee.
henk 400rr
Deelnemerprobeer even WD 40 erop te spuiten (even laten weken), dan de poelietrekker erop zetten, flink op spanning draaien en dan een ferme tik op de bout van de poelietrekker (schrik effect)
henk 400rr
DeelnemerAls je graag de lagers zelf wilt regelen kun je nog wel eens proberen prijsopgaven te achterhalen via internet, als je het nr intikt in Google kom je nog wel eens achter dingen, soms staan er prijzen bij en/of het leverbaar is.
Maar doe eerst prijsopgaven voordat je dingen gaat roepen, op basis daarvan kun je pas bepalen wie ze voor minder geld kan leveren en wie een beetje boven de marktprijs zit.
Danny doet inderdaad goed werk, reken wel dat het vrij specialistisch werk is en ook tijd kost, vooral een difje goed inbouwen in de tolleranties is redelijk intensief werk en ook tijd kost geld.
Ook bedrijven geven tegenwoordig hun onderdelen niet weg, al met al zit er niet zoveel winst op het materiaal, maar elk bedrijf die ze in handen heeft moet (mag) er wat aan verdienen.
henk 400rr
DeelnemerAlles heeft met afname e.d. te maken, ik ken leveranciers die mij goedkoper exact dezelfde lagers konden leveren dan dat ik ze voor inkoopsprijs via mijn werk kon bestellen.
in 1 geval was het lager inclusief levering en btw meer dan de helft goedkoper dan voor inkoopsprijs zonder btw via mijn werkgever.
alles heeft met prijsafspraken te maken met de fabrikant / leverancier, 5-6 x over de kop is onzin.
henk 400rr
DeelnemerDat is je 5e injector, een 2.2 buis heeft daar (normaal gesproken) geen aansluiting voor.
kun je 2 dingen doen:
of je dopt die aansluiting af (dan geen koude start injectie)
of je vervangt de achterste dop door eentje van een 2.0E te gebruiken zodat je de 5e injector weer kan plaatsen.
henk 400rr
DeelnemerBij mij deed hij ’t eerst op die manier ook niet, waarom nu wel??…. geen idee!
Jah… zal wel een storing zijn..
henk 400rr
Deelnemerja en nee, als hij geblokkeerd wordt, dan sluit hij weer automatisch.
de blokkade bepaalt weer de mate van schade, als hij langs de muur schraapt,dan blokkeert hij niet genoeg.
henk 400rr
DeelnemerDwz: Normaal gesproken (storing voorbehouden).
henk 400rr
DeelnemerDat is verder exact gelijk.
retour zit onder het potje aangesloten, toevoer op het T-stukje.
henk 400rr
Deelnemerjûst..
henk 400rr
DeelnemerIk ben WTB engineer en daarnaast zo wat vanaf m’n 12 jaar aan het sleutelen, de laatste 20-25 jaar ben ik met dit soort dingen bezig en ik hou wel van een uitdaging.
Ik ben het eigenlijk wel gewoon dat ik alles alleen doe, alleen sinds m’n ongeval besteed ik wat dingen uit.
henk 400rr
DeelnemerBedankt :thumbup
Altijd leuk om zoiets te zien.
henk 400rr
DeelnemerIk heb het zelf nog niet gezien, het blad is hier niet meer te krijgen.
henk 400rr
DeelnemerIk geloof dat wij d’r ook weer es in staan, bij een verslag over Trier (WK-rally)
henk 400rr
DeelnemerKlopt, zoiets bouwen is altijd een 2-strijd, maar het gaat me wel om het rijden, niet om vanuit een hokje ergens op een treffen neer te zetten.
@McLambo wrote:Je doet alles in je eentje??
Dat doe ik al jaren, pas sinds een paar jaar besteed ik sommige dingen uit, veel reparaties die snel moeten gebeuren aan de rallywagen doe ik vaak wel met anderen, thuis geen ruimte en geen brug, dan is het sneller klaar.
Is dat zo gek dan?
henk 400rr
DeelnemerJullie?
henk 400rr
DeelnemerTijd voor eens wat foto’s, zoals gezegd, veel is detail werk en daar zie je niet zoveel van qua verandering.
Maar.. de ramen zitten erin,de tanks, het leidingwerk, bedrading e.d. zit erin van voor naar achteren, verder is de deurbekleding gemonteerd, hoofdremcilinders,…etc.
Van de motor valt nog weinig te vertellen wanneer als die komt, maar als die er is, dan kan er weer wat groter werk gedaan worden aan de onderzijde e.d.



henk 400rr
DeelnemerIk ben al druk met de opbouw, qua verandering valt daar niet zoveel van te zien, het is allemaal leidingen trekken en kleine zaken monteren.
Brandstofleidingen zitten erin, de kunststof ramen zijn inmiddels gemonteerd, tanks zijn geplaatst, bedrading….
Ik zal vanavond eens een paar plaatjes maken, anders is het zo stil.
henk 400rr
Deelnemer268 dus, ik heb het ooit eens uitgezocht, maar dat is al (heeel ) lang geleden.
De Kadett 400 van meeting Luttenberg: wat wel bekend is, is dat de auto als donor gebruikt is om een ascona 400 op te bouwen, dus alles wat met 400 te maken heeft en op een ascona 400 past, is eraf.
Blijft er over de specifieke Kadett 400 delen: de kas, deuren, klep, motorkap, uitbouw, ramen en kooi. Dat is, wat er nog van over is. Daarbij komt dat de wagen ge-evolueerd is, dus hier en daar aangepast (verbeterd)
Ascona bestaat nog steeds, de kadett zal ooit weer herbouwd worden, in hoeverre dat nog richting het origineel gaat zal de tijd leren.
De kale kas die destijds weer opgebouwd is in Engeland, mist ook veel specifieke Kadett 400 delen, sowiso de motor en bak zijn apart verkocht destijds en niet meer erbij gekocht, verder is deze flink aangepast, nog meer dan de Luttenberg Kadett, verschil is dat de ene rijd, de ander niet.
henk 400rr
DeelnemerOver die kadett 400: eigenlijk waren er maar 2
2 complete (waarvan 1 afgebrand) en 1 kale kas (die later opgebouwd is met ascona 400 onderdelen)
zo uit m’n hoofd 258 ascona 400’s (en dat aantal neemt elke dag weer toe :D )
henk 400rr
DeelnemerVraag 1: nee.
Vraag 2: o.a. Biesheuvel levert die dingen, helaas hebben ze een andere leverancier die een maatje groter levert: http://www.biesheuvel.nl/store/product/215/dzus_fasteners
henk 400rr
DeelnemerIk ken de auto, ik ken de eigenaar, ik ken zijn verhaal.
henk 400rr
DeelnemerDit is een volbloed replica.
-
AuteurBerichten