henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563725
    henk 400rr
    Deelnemer

    Je zwaartepunt vliegt naar voren zodra de kont omhoog gaat, daarom verlies van tractie, ondanks de theorie dat de as naar beneden zou drukken en het gewicht van de kont dan mee zou spelen zit je met een zwaartepunt probleem, daarom zag je dat veel rijders de achterkant omlaag brachten om meer tractie te krijgen, om zo dat verlies te compenseren. Voorwielaandrijvers hebben daar ook last van, de voorkant vliegt omhoog, het zwaartepunt naar achteren en de grip ben je kwijt.

    de 4-link onder de 400 had dus dat effect niet, daar ging het zwaartepunt gelijk naar achteren zodra er gas gegeven werd omdat de kont inzakte, in de zoektocht naar nog meer grip zag je dus ook dat de motor e.d. ook meer naar achteren ging om meer druk (grip) op die achteras te krijgen.

    Maar goed, we hebben nu 2 kampen en wie er gelijk heeft…
    Als Hotrod, zijn theorie en bevindingen de juiste zouden zijn, dan blijft er maar 1 conclusie over: de as heeft nooit geen goede grip gehad en is het een kutconstructie.

    Maar dat is ook het enigste wat ik sowieso van die asconstructie vindt, de grip is slecht en het is een kutconstructie, gezien mij ervaringen en collega’s die dat ook beamen geloof ik de theorie niet dat het juist meer grip moet geven, maar belangrijk is het ook weer niet, er is wel wat mee te doen om meer grip te krijgen en een andere as kan ook, niet alleen 4-link hoeft beter te zijn, ook dat is weer gevoelsmatig, er zijn erbij die zweren bij een onafhankelijk systeem, het zal ook sowieso beter z’n werk doen dan de huidige as, maar vraag jezelf af, is het nodig? je haalt je wel veel werk op de hals en als dat misgaat, ben je nog wel even zoet dat te herstellen.

    @HOT ROD wrote:

    McLambo, maak eerst maar eens je auto af en ga er eens mee rijden, dan kun je nog altijd je rijhoogte veranderen als je er niet tevreden mee bent.

    Gruwelijk mee eens.

    Je moet ook niet alles willen en je grenzen kennen.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563716
    henk 400rr
    Deelnemer

    nee.

    Nogmaals; mijn praktijkervaring op circuit en rally en ook andere collega’s die met dezelfde asconstructie hebben gereden zullen beamen dat in de praktijk je theorie niet klopt.

    Maar je mag overtuigd zijn van je eigen gelijk.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676770
    henk 400rr
    Deelnemer

    Denk wel even na en hou rekening mee met krimp en trek bij laswerk aan zo’n dak.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563714
    henk 400rr
    Deelnemer

    @HOT ROD wrote:

    Een kont die omhoog komt geeft dus niet aan dat hij tractie verliest maar juist vermeerdert.

    Mag je denken, maar in de praktijk werkt dat verhaal dus niet.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563712
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ja, dan verplaats je het zwaartepunt van de wagen en dan krijg je meer grip achter waardoor hij minder snel omhoog komt (wat verlies van grip is) en hij stuurt dan wat lichter.

    Daarvoor werden de motoren destijds ook wat meer naar achteren gezet.

    Denk wel na wat je beslist, alles heeft gevolgen, zowel positief als negatief.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563710
    henk 400rr
    Deelnemer

    Voor meer grip bij het optrekken kan je ook de auto van achteren iets laten zakken.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563702
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kort en krachtig: Nee.

    In reactie op: Als dit gekeurd is door een expert dan ben ik klaas vaak #18074116
    henk 400rr
    Deelnemer

    @2000 wrote:

    Kan makkelijk, en de getaxeerde waarde is niet te vergelijken met de verkoopwaarde. Er wordt volgens mij ook in de berekeningen mee genomen hoeveel het zou kosten om zo’n auto te bouwen.
    Mijn kadett zit ook niet ver van het bedrag af, en is ook voor dit zelfde bedrag all risk verzekerd.

    Klopt helemaal, vaak wordt het genoemd als richtprijs voor de verkoopwaarde, maar de waarheid is dat ze totaal inherent aan elkaar zijn.

    Het zegt inderdaad niks over de verkoopwaarde, slechts het bedrag waarvoor je in geval van totale schade of diefstal je op kan rekenen, mits je, je daarvoor ook laat verzekeren.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563697
    henk 400rr
    Deelnemer

    Jullie hadden dacht ik een setje van P.M. overgekocht van 45mm.

    In reactie op: Kissling 6 Cilinder met 400kop #17906749
    henk 400rr
    Deelnemer

    @keesjanvanzanten wrote:

    ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum

    de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin

    Ok!? Stoer! :thumb

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850288
    henk 400rr
    Deelnemer

    Op internet staat heel veel onzin, maar ook wel nuttige zaken, kunst is alles even te filteren wat waarheid is en ik weet uit ervaring dat de meeste verhalen niet openlijk gepubliceerd worden en wat er staat vaak met een korrel zout genomen moet worden.

    Opel was zeker niet heilig wat betreft de regels omtrent hun uitvoeringen, de ervaren en oudere liefhebbers weten vaak veel meer wat er wel en wat er niet geleverd werd.

    Ik heb wel meer dingen gezien die vlgs de boekjes niet geleverd konden worden, maar wat wel zo de fabriek uit kwam en dan heb je nog een enorm grijs gebied wat er tussen de fabriek en de tuner / verkopende dealer gebeurde voordat de klant de auto op het wegennet zette.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850286
    henk 400rr
    Deelnemer

    klopt helemaal.

    meest gevraagd en standaard was wit, op verzoek was er grijs (x-aantal) of zwart (enkeling, stuk of 4), de aantallen daarover zijn vrij vaag.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565741
    henk 400rr
    Deelnemer

    Update is dat hij z’n naam veranderd heeft :lol:

    In reactie op: Ascona 400 kapottos #18060707
    henk 400rr
    Deelnemer

    Met het plaatsen van een rolkooi oftewel een paar buisjes in de auto maakt je nog niet onkwetsbaar, rolkooien van toen kun je niet vergelijken met die van tegenwoordig, bovendien waren ze op een gegeven moment ook van Aluminium.

    Daarbij hangt het er ook nog altijd nog van af wat je raakt, dan kan een rolkooi wel degelijk knikken, buigen of afbreken.

    De oudere rolkooien waren vaak wel goed bestand tegen klappen van voren, maar zijwaarts deden ze niet zoveel.

    Maar de techniek staat niet stil, schade en schande ook niet, daardoor en de betere kennis van zaken zijn ze tegenwoordig vaak van betere kwaliteit.

    In reactie op: i200 koopje #17942074
    henk 400rr
    Deelnemer

    :lol: :lol:

    henk 400rr
    Deelnemer

    Mooie berichten, ik ben verder benieuwd hoe hij daar terecht gekomen is.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563687
    henk 400rr
    Deelnemer

    Jah, dezelfde stoel dus en eigenlijk dezelfde conclusie :lol:

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563685
    henk 400rr
    Deelnemer

    Inderdaad, ik heb het over die stoel, ik kan zo niet zien of het stoelen van Autostyle zijn, Sparco of Ltec, ze lijken wel wat op elkaar..

    Ik heb in de rally wagen een setje Ltec’s gezet en die zijn gelijkwaardig (vlgs de verkopende partij beter) dan het instapmodel van Sparco, daarvoor had ik een setje Momo’s en die bevielen erg goed, ook licht, zaten perfect, maar jah, homologatie was afgelopen en je moet wat, dus toch deze gekocht, maar ik ben er niet zo over te spreken.
    Mij zitten ze wat hoog, een beetje aan de losse kant en ik voel de druk van het voorste kussen priemen in de onderkant van mijn bovenbenen, ook de gordels van Ltec was ik niet zo over te spreken, de sluiting is lastig, ,mijn oude van Scroth bevielen goed, deze niet echt.

    Maar anderen hoor ik er wel positiever over, weet wel dat mijn lichaam dus niet zo fris meer is en ik kamp met wat klachten dus ik zal gevoeliger zijn voor bepaalde zaken.

    In de nieuwe wagens komen gewoon wel weer Sparco’s en betere gordels en als er weer wat ruimte is, vervang ik het andere spul door wat beters wat wel goed zit.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563683
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik vindt van niet, maar mijn lichaam is niet jouw lichaam…

    Ze zijn ook mega-zwaar.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik weet het niet, de “ramptoerist” in mij is altijd wel nieuwsgierig naar het verloop. :lol: diefstal is diefstal, wat de aard ervan ook is.

    Maar net wat ik al eerder zeg, er komt niks nieuws bij, wat dat betreft heeft het niet zoveel zin om nog langer hier wat mee te doen. De topic starter is ook niet zo scheutig qua updates en verder wordt er alleen maar gespeculeerd.

    henk 400rr
    Deelnemer

    @Senatorman wrote:

    Zolang de rechtmatige eigenaar de auto nog niet terug heeft is dit topic nog niet opgelost. Maar wie is dan de rechtmatige eigenaar?

    Wettelijk gezien, degene die het kenteken op z’n naam heeft.
    Moreel gezien, degene die hem gekocht (en betaald) heeft.

    Gezien het verhaal is de auto wel degelijk ontvreemd (gestolen) om wat voor reden dan ook, de dader bekend en is de huidige verblijfplaats onbekend, althans bij de degene die de auto op z’n naam heeft.

    Op slot, tjah, verder wordt er weinig toegevoegd, maar als het op slot gaat komt er ook niks nieuws bij.

    In reactie op: Ascona B 400R Project VERKOCHT #18063389
    henk 400rr
    Deelnemer

    Koets goed ondersteunen voordat je de balk weg haalt, dan stelt het niet zoveel voor.

    Kijk eerst maar wat je krijgen kan voordat je de slijptol erin zet en wat het kost.

    Laatst op de onderdelenbeurs lag er nog een stuk balk, geen idee hoe die handelaar heette.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat is al jaren zo, als slachtoffer ben je echt slacht offer.

    In reactie op: Ascona B 400R Project VERKOCHT #18063387
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat is zo klaar. ;)

    Maar gezien z’n leeftijd, vindt ik dat hij goed bezig is.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren, als ik het zo inschat dan zal de wagen alleen als donor gebruikt worden, niet voor de onderdelenhandel.

    De onderdelen zijn niet interessant genoeg om daar een risico voor te lopen, misschien dat de kas dat wel is, een gave Manta kas vindt je niet meer 123 en de prijzen zijn daarvoor ook aardig gestegen.

    Dwz, mits dus de kas in goede staat was, in een ander geval zou je het onder joy-riding kunnen zetten of een persoonlijke actie en dan ligt de auto denk ik ergens in het kanaal.

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 2,770)