henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971275
    henk 400rr
    Deelnemer

    @lonspeed wrote:

    henk als je eerst je motor ook zelf deed dan had je de spullen toch al
    wat is nu het probleem dan?

    Destijds waren dat CIH-8V motoren, voor deze motoren (CIH 4-cil met ingekorte 24V kop) moet je meer gereedschap hebben dan ik thuis heb.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971271
    henk 400rr
    Deelnemer

    Er was ooit een tijd dat ik echt alles deed en niks uitbesteedde, dus ook spuiten, strak maken, motoren opbouw. Door omstandigheden heb ik deels wat zaken uit handen moeten geven en zoals in dit geval met de motor heb ik simpelweg het gereedschap niet, ik kan die investering doen, maar dan wordt de motor nog duurder.

    Ik doe het vrij basic, ik maak alles met Autocad en verwerk het dan weer verder, 3D programma’s heb ik ook wel, maar daar doe ik verrekte weinig mee.

    Ik ben niet anders gewend dan met weinig of simpel gereedschap veel voor elkaar te krijgen, mijn werkruimte is ook niet zo groot momenteel, dat moet nog anders, maar dat gebeurt tzt wel.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971269
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ook eigen beheer, als de details echt te klein worden en dat daardoor de kwaliteit te slecht wordt, dan stuur ik het door naar een bedrijfje, maar dan nog steeds moet ik hem wel eerst zelf ontwerpen op de pc.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971265
    henk 400rr
    Deelnemer

    ja, doe ik al jaren.

    Het ontwerpen ervan dus ook.

    (ik heb vele talenten ;) )

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971263
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kleine voortgang, de achteras is voorlopig we afgemonteerd en inmiddels dus begonnen met de stickers te maken en te plakken;

    Wat ik tot de motor komt nog kan doen is de lampenbar en wat kleine zaken, dus binnenkort verder met de Manta

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563759
    henk 400rr
    Deelnemer

    @McLambo wrote:

    Beetje aan het meten voor de accu achterin. Nu was ik op zoek naar het onluchtingsgaatje van de accu.. maar die zit er niet op!

    Even overwegen of ik een andere accu opzoek, of dan maar zo’n afgesloten bak, want er zal toch op de een of andere manier ontluchting op die accu moeten zitten? T’is een Calcium accu

    En is het gebruikelijk om de hoofdkabel ook te zekeren? Hoeveel ampere moet de zekering zijn om flink te kunnen starten (C24ne, hoge compressie zuigers)?

    Alvast bedankt.

    Als de accu geen ontluchting heeft, dan heeft hij die hoogstwaarschijnlijk ook niet nodig, ik zou daar dus geen gaten in gaan boren mocht dat je plan zijn.

    de accubakken kunnen een dure aanschaf zijn (Biesheuvel bijv.) maar ik heb ook wel gezien dat ze accubakken van een caravanhandel gebruiken en die kosten nog geen tientje en die zijn ook goed genoeg, het gaat erom dat de polen geen contact kunnen maken met elektrische delen, de bak hoeft niet waterdicht te zijn.

    De hoofdkabel vanaf de accu naar de startmotor (en contact) wordt normaal niet gezekerd.

    Normaal gesproken zijn voor dit soort wagens 16amp kabels genoeg, ik weet niet wat je er allemaal aan stroomverbruikers inbouwt maar je kan altijd nog een stappie hoger gaan naar 20amp of 25amp kabel, maar dat is al vrij dik.

    In reactie op: Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen #18076685
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat kan je best nog wel meevallen, je kan er vaker terecht dan je budget het toelaat ;)

    je moet niet alleen aan Lelystad denken, maar je kan best regelmatig terecht met zo’n auto op andere circuits.

    In reactie op: Ascona 1/10 #17477081
    henk 400rr
    Deelnemer

    Leuk ding :thumb

    beetje groot, moet je denk ik wel een redelijk fors huis hebben om die kwijt te kunnen. ;)

    In reactie op: Huidige Opel campagne #18079226
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik kreeg in het voorjaar nog een grote bek bij de Dealer hier met m’n 6 jaar oude auto wat ik hier moest met die ouwe bak en dat was niet de 1e keer.

    Dus al leveren ze 100% korting, van mij kan die in ieder geval de boom in.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563755
    henk 400rr
    Deelnemer

    ja

    In reactie op: Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen #18076683
    henk 400rr
    Deelnemer

    Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze wel wat netter is.

    Maar voor mij lijken zo globaal bekeken al die dingen wel wat op elkaar, de Lotus superseven, de Donkervoort,..etc. enkel zit het verschil vaak wat in de neus.

    Iedereen is wel wat gefixeerd op het kenteken, maar er zijn wel leuke gebruiksmogelijkheden met zoiets enkel niet zomaar op de openbare weg, of je moet er veel moeite voor willen doen, niks is onmogelijk.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971262
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het moet sowieso geschuurd worden na het afplakken anders hecht de verf niet.

    Ook als je te vroeg met tape begint, zie je die sporen weer in de verse lak als je de tape eraf trekt.

    In reactie op: Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen #18076681
    henk 400rr
    Deelnemer

    Wat negatief weer..

    Maar, die kans is wel erg groot ;)

    De fam. van Rumpt heeft ook zoiets gebouwd, maar dan puur voor het circuit, voor zo’n doel is deze auto uiterst geschikt.

    In reactie op: Bitter SC gespot op Marktplaats #18078165
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik heb de dopjes wel van die velgen. ;)

    In reactie op: Bitter SC gespot op Marktplaats #18078158
    henk 400rr
    Deelnemer

    Qua prijs zeker niet gek, dit bied wel wat mogelijkheden.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563737
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ze hebben 2 types gebruikt in de 4-link in een 400, een dikkere en een nog dikkere en later extra lagers op de steekassen.

    Maar zoals je al zegt, soms wordt er gewoon gepakt wat er ligt en verder niet al te ver gekeken, de 4-link kun je wel leuk instellen naar de hoeveelheid grip.

    In reactie op: Even een ( goede ) mededeling van mijn/onze kant! #18075921
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ook de felicitaties van deze kant :thumb

    In reactie op: alrik’s opel ascona B #18075834
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het is moeilijk zo te beoordelen, maar je zou haast zeggen dat het in de aandrijflijn zit, dan kan een rubber zijn in het staartstuk, het kan ook speling in de as zijn of totaal wat anders, je komt er pas achter als iemand met kennis van zaken zelf even een rondje gedaan heeft, het hangt wat van het type geluid af en dat is haast niet uit te leggen.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971259
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dank jullie wel.

    Over de banden, waar wij rijden komen we niet zoveel gravel tegen, dwz: de proeven bestaan vaak grotendeels uit verhard en bij de ene wat meer onverhard en de andere wat minder, daarvoor hoef je nog geen aparte gravel banden aan te schaffen of eronder te zetten.
    Kiezen van banden bestaat vaak uit vele overwegingen en dan kies je degene die jouw het meeste voordeel opleveren, dat kan financieel zijn, snelheid, grip, maar sowieso de banden die gemiddeld voor je het meeste voordeel opleveren.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971256
    henk 400rr
    Deelnemer

    Bandjes zijn Toyo Proxes, 225-15″ en het klopt, het profiel is vrij grof, ik gebruik vaak regenbanden met een zachte compound, altijd goede grip, zowel droog als nat en we gaan ook niet voor de 1e plek, dus het kan wel wat lijden. Aangezien deze velgen tering-duur zijn en het budget beperkt kunnen we ook niet legio’s velgen hebben met verschillende banden (en meeslepen) dus wordt de beste tussenweg gekozen. ;)

    De 6-polige schakelaar is verplicht omdat deze schakelaar de motor echt uitzet bij draaiende motor, bij de andere 2-polige zat vaak een risico dat dit niet goed aangesloten was en alleen de stroom naar de accu afgesloten werd, bij deze is dat risico kleiner en sinds een paar jaar ook verplicht in de sport. Een echte “kill-switch” dus.

    Een kabeltje meer of minder is inderdaad geen probleem.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971253
    henk 400rr
    Deelnemer

    beide, die op het dashboard is de 6-polige en die kan ook via de buitenkant uitgeschakeld worden (verplicht).

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971250
    henk 400rr
    Deelnemer

    Een kanon dat zal wel meevallen, potent, dat wel. Hoe dan ook, het is afwachten wat de auto doet en hoe hij reageert, voor dat de tijd komt dat we echt wat kunnen met de wagen zal er wel wat tijd over heen gaan.

    Updates.. ze zijn er wel, maar het gaat om details, vandaag zijn qua lakwerk nog wat puntjes op de “i” gezet en de afgelopen tijd ben ik alleen maar bezig geweest met wat opbouwwerk, dwz. het interieur is zover klaar, daar kan ik niet meer verder, de kofferruimte is klaar, ook de motor ruimte loop ik mee vast en de vooras is afgemonteerd, inclusief de remklauwen. Ik hoop deze week met de achteras verder te kunnen gaan om die af te maken, dan is het nog de lampenbar maken en de stickers.
    Daarna is het wachten op de motor.

    tekst is niet altijd, leuk, dus wat foto’s:

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565748
    henk 400rr
    Deelnemer

    Netjes hoor, dat doe je goed. :thumb

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563730
    henk 400rr
    Deelnemer

    Je zit te vaak in Spanje..

    Ik denk dat eerder niemand weet wat je met die schotjes bedoeld en waar ze zitten.

    als je dat toelicht kan het duidelijker worden.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Hé Renee,

    Welkom :thumb

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 2,770)