henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971790
    henk 400rr
    Deelnemer

    Per 1 mei trekken we in de nieuwe ruimte in Gorredijk

    In reactie op: 400-motor te koop #18277854
    henk 400rr
    Deelnemer

    Wordt denk ik te breed over gediscussieerd op internet, kom dit overal wel tegen.

    Maar, hij kan net zo goed weg zijn, ken wel een figuur in die omstreken die zoiets wel opkoopt, of het nu troep is of niet.

    In reactie op: 400-motor te koop #18277852
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dit is trouwens geen standaard 400 motor, dwz. niet geheel origineel en naar alle waarschijnlijkheid met wel de originele pk’s.

    Deze motoren en dus ook de originele onderdelen vertegenwoordigen wel een bepaalde waarde, ook voor tuners kunnen originele onderdelen interessant zijn (lekker fris) maar hij moet dan wel weer uit elkaar.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971789
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het reorganiseren gaat nog wel even door en ik ben bezig met het zoeken naar een nieuwe werkplaats, op zich weinig eisen: moet in de buurt zijn, veel ruimte en het mag niks kosten.
    “piece of cake” zou je zeggen ;)

    toch nog wat met auto’s aan het knoeien geweest, iets totaal anders en low-budget klussen

    Dit slagschipje had wat TLC nodig

    Dak opnieuw gedaan

    en de motorkap, die was een beetje slecht

    geen andere motorkap of plaatwerk voorhanden, ook weer gezien de lage kosten even snel wat uit een plaat geklopt.

    Maar verder mag er niet geklaagd worden.

    Dan nog opkalefaterklusje Berlingo, schades rondom en laten we maar zeggen “gebruikssporen”

    Gezien de geplande verhuizing en voor de toekomst even een handig hulpmiddeltje gemaakt

    Verder nog flink wat onderweg geweest, zo ook circuitpark zandvoort, beetje koud, maar er was wel geinig spul om te bekijken

    De komende tijd zal het nog wel even rustig blijven, zodra ik op een andere locatie zit kan ik ook weer wat meer.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850479
    henk 400rr
    Deelnemer

    Klopt, die lichtgewicht is plat geweest, gebeurde bij de rally van Marokko, daar zijn ze alweer een tijdje mee bezig om die klaar te krijgen.

    In reactie op: i2000 wielophanging #18272807
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, niks spannends, gewoon standaard asjes.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971788
    henk 400rr
    Deelnemer

    Zekers, ben momenteel druk met andere zaken aan het opzetten, als het wat warmer is en meer tijd is komen er wel updates in de projecten.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971787
    henk 400rr
    Deelnemer

    Bedankt :thumb

    En inderdaad, met de nieuwe balie e.d. is het een heel stuk mooier geworden.

    Ik was er zelf zaterdag van 13:00 t/m 17:30 en zondag wat later van 15:00 tot 17:30 (zaterdag nogal pijn in mijn hoofd gehad, dus moest even bijtanken) de dagen zelf waren aardig geslaagd, veel mensen gesproken en zoals het lijkt, zijn er leuke dingen voor ons in de toekomst in het vizier.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971785
    henk 400rr
    Deelnemer

    De astra is al verkocht en inderdaad de andere wagens staan te koop, van alle wagens wil ik uiteindelijk 1 overhouden.

    prijzen zijn wel dusdanig van de rallywagens dat niet snel een koper gevonden zal zijn. :mrgreen:

    Gisteren zijn de wagens weer retour gegaan:

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971782
    henk 400rr
    Deelnemer

    Denk wel dat ik aanwezig ben, waarschijnlijk met de Kadett.

    Dit weekend staat de Celica ook bij de Open dagen
    Openingstijden zijn zaterdag 12:00 – 20:00 en zondag 11:00 tot 17:00

    Beide dagen zweef ik wel ergens om, van hoe laat tot hoe laat weet ik even niet.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971780
    henk 400rr
    Deelnemer

    Aankomend weekend 31 januari en 1 februari staan we bij de open dagen van Postma Autosport in Balk met de Kadett 400.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Het toepassen van een 2.0 kop tov de 2.4 kop met alleen het doel, hogere compressie is een zinloze actie.

    De aanpassing is niet vanwege de gewichten, maar om ruimte te krijgen voor de drijfstangen (slag).

    Zuigers zijn vaak verschillend in afmetingen en gewicht, gaat om tienden, maar bepaald wel of je zuiger goed afsluit of niet, of zelfs te goed. Qua gewicht kan de boel dus flink uit balans zijn en dat merk je overal weer in, zeker gaat dat vermogensverlies opleveren.

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266170
    henk 400rr
    Deelnemer

    wat is beter… ;)

    maar je toerenbereik en vermogen gaat iets omhoog.

    In reactie op: waarde irmscher velgen #17371164
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ze zijn niet geleverd (standaard en alleen maar) voor de i200, het zijn gewoon optionele velgen.

    populair zijn ze nooit echt geweest, je had ze meestal in 5-gaats (gebruikt), waarde was vaak aluminiumprijs bij de oud-ijzer boer of voor de toevallige belangstellende wat meer.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971779
    henk 400rr
    Deelnemer

    Verder zijn er wel ontwikkelingen, maar in het kader van projecten is het even rustig (orde op zaken en planning)

    Klusje dieselmotoren is klaar en afgeleverd.

    Er zijn wat meer motoren.

    De aanhanger krijgt een facelift

    Ook in het kader van het bedrijf zijn we begonnen met de verkoop van auto’s:

    Dus, drukte genoeg :mrgreen:

    Binnenkort komt er wel weer een update van 1 of ander project.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971778
    henk 400rr
    Deelnemer

    Misschien opgevallen, maar we hebben een nieuw logo:

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266165
    henk 400rr
    Deelnemer

    Het volume van de buis heeft ook enige invloed, je hebt er pas wat (meer) aan als de LHM ook die dikke diameter heeft.

    Verder zit dat wel goed.

    In reactie op: set W124 spiraalveren #18267143
    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, hangt dus van de dikte af en hoe hoog je de auto wil hebben.

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266163
    henk 400rr
    Deelnemer

    inderdaad, dat is een nokkenas die mooi zit qua gemiddelde.

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266160
    henk 400rr
    Deelnemer

    de nokkenassen, dwz de nokkenas zelf, past in elke CIH kop van 1.6N t/m 2.4E, de 1.6N mist dan zelfs 1 lagerschaal, maar zelfs dan nog past het.

    de 1.9E is zelfs nog scherper dan de 2.0E nokkenas, in een 2.0E had deze nog een paar pk meer dan de 2.0E nokkenas, maar je vindt ze haast niet.

    hij zat zelfs standaard gemonteerd in bepaalde i200 types en zou dan af fabriek 120pk leveren.

    In reactie op: set W124 spiraalveren #18267141
    henk 400rr
    Deelnemer

    de dikste zitten voor.

    In reactie op: W124 spiralen #18266689
    henk 400rr
    Deelnemer

    kijk uit, er zijn verschillende diktes.

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266158
    henk 400rr
    Deelnemer

    De 2.2 nokkenas is eigenlijk qua gedrag identiek aan de 2.0S en de 2.4E, redelijk tam en niet te vergelijken met de 1.9E en 2.0E nokkenas.

    Engine: 22E

    Inttake [°]
    Open BTDC: 28
    Close ABDC: 77

    Exhaust [°]
    Open BBDC: 66
    Close ATDC: 39

    Duration(I/E)[°]: 285

    Lobe Centers[°]: 107

    Cam lift[mm] (inch): 6.52 (.257)

    Valve lift[mm] (inch): 9.95 (.392)

    Index R=retard A=advance [°]: R 5.5

    Type M=mech H=hydra: H

    In reactie op: welke versnellingsbak is dit ? ( getrag 265 ??? ) #18266614
    henk 400rr
    Deelnemer

    Bak is een Monza-A/Senator-A 5-bak van de 1e generatie. In de regel achter de 3.0 liter versie’s.

    verkoopwaarde hangt af van staat en compleetheid en welke… koper je treft.

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266155
    henk 400rr
    Deelnemer

    De nokkenas heeft een code, op basis daarvan kun je bij de fabrikant het werkend gebied bekijken, daaruit komen dan wel weer de hoeveelheid graden.

    Een handige site is bijv. die van Kent Cams, onder de Opel / Vauxhal staat wel goede bruikbare informatie, van daaruit kun je een keus maken welke graden je nodig denkt te hebben.

    als je weet vanuit welk toerental je de meeste trekkracht wil hebben is dat je ijkpunt.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,770)