Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerPer 1 mei trekken we in de nieuwe ruimte in Gorredijk

henk 400rr
DeelnemerWordt denk ik te breed over gediscussieerd op internet, kom dit overal wel tegen.
Maar, hij kan net zo goed weg zijn, ken wel een figuur in die omstreken die zoiets wel opkoopt, of het nu troep is of niet.
henk 400rr
DeelnemerDit is trouwens geen standaard 400 motor, dwz. niet geheel origineel en naar alle waarschijnlijkheid met wel de originele pk’s.
Deze motoren en dus ook de originele onderdelen vertegenwoordigen wel een bepaalde waarde, ook voor tuners kunnen originele onderdelen interessant zijn (lekker fris) maar hij moet dan wel weer uit elkaar.
henk 400rr
DeelnemerHet reorganiseren gaat nog wel even door en ik ben bezig met het zoeken naar een nieuwe werkplaats, op zich weinig eisen: moet in de buurt zijn, veel ruimte en het mag niks kosten.
“piece of cake” zou je zeggen ;)toch nog wat met auto’s aan het knoeien geweest, iets totaal anders en low-budget klussen
Dit slagschipje had wat TLC nodig

Dak opnieuw gedaan

en de motorkap, die was een beetje slecht

geen andere motorkap of plaatwerk voorhanden, ook weer gezien de lage kosten even snel wat uit een plaat geklopt.

Maar verder mag er niet geklaagd worden.

Dan nog opkalefaterklusje Berlingo, schades rondom en laten we maar zeggen “gebruikssporen”


Gezien de geplande verhuizing en voor de toekomst even een handig hulpmiddeltje gemaakt

Verder nog flink wat onderweg geweest, zo ook circuitpark zandvoort, beetje koud, maar er was wel geinig spul om te bekijken

De komende tijd zal het nog wel even rustig blijven, zodra ik op een andere locatie zit kan ik ook weer wat meer.
henk 400rr
DeelnemerKlopt, die lichtgewicht is plat geweest, gebeurde bij de rally van Marokko, daar zijn ze alweer een tijdje mee bezig om die klaar te krijgen.
henk 400rr
DeelnemerNee, niks spannends, gewoon standaard asjes.
henk 400rr
DeelnemerZekers, ben momenteel druk met andere zaken aan het opzetten, als het wat warmer is en meer tijd is komen er wel updates in de projecten.
henk 400rr
DeelnemerBedankt :thumb
En inderdaad, met de nieuwe balie e.d. is het een heel stuk mooier geworden.
Ik was er zelf zaterdag van 13:00 t/m 17:30 en zondag wat later van 15:00 tot 17:30 (zaterdag nogal pijn in mijn hoofd gehad, dus moest even bijtanken) de dagen zelf waren aardig geslaagd, veel mensen gesproken en zoals het lijkt, zijn er leuke dingen voor ons in de toekomst in het vizier.
henk 400rr
DeelnemerDe astra is al verkocht en inderdaad de andere wagens staan te koop, van alle wagens wil ik uiteindelijk 1 overhouden.


prijzen zijn wel dusdanig van de rallywagens dat niet snel een koper gevonden zal zijn. :mrgreen:
Gisteren zijn de wagens weer retour gegaan:

henk 400rr
DeelnemerDenk wel dat ik aanwezig ben, waarschijnlijk met de Kadett.

Dit weekend staat de Celica ook bij de Open dagen
Openingstijden zijn zaterdag 12:00 – 20:00 en zondag 11:00 tot 17:00Beide dagen zweef ik wel ergens om, van hoe laat tot hoe laat weet ik even niet.
henk 400rr
DeelnemerAankomend weekend 31 januari en 1 februari staan we bij de open dagen van Postma Autosport in Balk met de Kadett 400.

18 januari 2015 om 19:31 In reactie op: 2.4 krukas in 2.0S onderblok? / compressieruimte 2.0 kop. #18269352henk 400rr
DeelnemerHet toepassen van een 2.0 kop tov de 2.4 kop met alleen het doel, hogere compressie is een zinloze actie.
De aanpassing is niet vanwege de gewichten, maar om ruimte te krijgen voor de drijfstangen (slag).
Zuigers zijn vaak verschillend in afmetingen en gewicht, gaat om tienden, maar bepaald wel of je zuiger goed afsluit of niet, of zelfs te goed. Qua gewicht kan de boel dus flink uit balans zijn en dat merk je overal weer in, zeker gaat dat vermogensverlies opleveren.
henk 400rr
Deelnemerwat is beter… ;)
maar je toerenbereik en vermogen gaat iets omhoog.
henk 400rr
DeelnemerZe zijn niet geleverd (standaard en alleen maar) voor de i200, het zijn gewoon optionele velgen.
populair zijn ze nooit echt geweest, je had ze meestal in 5-gaats (gebruikt), waarde was vaak aluminiumprijs bij de oud-ijzer boer of voor de toevallige belangstellende wat meer.
henk 400rr
DeelnemerVerder zijn er wel ontwikkelingen, maar in het kader van projecten is het even rustig (orde op zaken en planning)
Klusje dieselmotoren is klaar en afgeleverd.

Er zijn wat meer motoren.


De aanhanger krijgt een facelift


Ook in het kader van het bedrijf zijn we begonnen met de verkoop van auto’s:



Dus, drukte genoeg :mrgreen:
Binnenkort komt er wel weer een update van 1 of ander project.
henk 400rr
DeelnemerMisschien opgevallen, maar we hebben een nieuw logo:

henk 400rr
DeelnemerHet volume van de buis heeft ook enige invloed, je hebt er pas wat (meer) aan als de LHM ook die dikke diameter heeft.
Verder zit dat wel goed.
henk 400rr
DeelnemerNee, hangt dus van de dikte af en hoe hoog je de auto wil hebben.
henk 400rr
Deelnemerinderdaad, dat is een nokkenas die mooi zit qua gemiddelde.
henk 400rr
Deelnemerde nokkenassen, dwz de nokkenas zelf, past in elke CIH kop van 1.6N t/m 2.4E, de 1.6N mist dan zelfs 1 lagerschaal, maar zelfs dan nog past het.
de 1.9E is zelfs nog scherper dan de 2.0E nokkenas, in een 2.0E had deze nog een paar pk meer dan de 2.0E nokkenas, maar je vindt ze haast niet.
hij zat zelfs standaard gemonteerd in bepaalde i200 types en zou dan af fabriek 120pk leveren.
henk 400rr
Deelnemerde dikste zitten voor.
henk 400rr
Deelnemerkijk uit, er zijn verschillende diktes.
henk 400rr
DeelnemerDe 2.2 nokkenas is eigenlijk qua gedrag identiek aan de 2.0S en de 2.4E, redelijk tam en niet te vergelijken met de 1.9E en 2.0E nokkenas.
Engine: 22E
Inttake [°]
Open BTDC: 28
Close ABDC: 77Exhaust [°]
Open BBDC: 66
Close ATDC: 39Duration(I/E)[°]: 285
Lobe Centers[°]: 107
Cam lift[mm] (inch): 6.52 (.257)
Valve lift[mm] (inch): 9.95 (.392)
Index R=retard A=advance [°]: R 5.5
Type M=mech H=hydra: H
henk 400rr
DeelnemerBak is een Monza-A/Senator-A 5-bak van de 1e generatie. In de regel achter de 3.0 liter versie’s.
verkoopwaarde hangt af van staat en compleetheid en welke… koper je treft.
henk 400rr
DeelnemerDe nokkenas heeft een code, op basis daarvan kun je bij de fabrikant het werkend gebied bekijken, daaruit komen dan wel weer de hoeveelheid graden.
Een handige site is bijv. die van Kent Cams, onder de Opel / Vauxhal staat wel goede bruikbare informatie, van daaruit kun je een keus maken welke graden je nodig denkt te hebben.
als je weet vanuit welk toerental je de meeste trekkracht wil hebben is dat je ijkpunt.
-
AuteurBerichten