Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemer@chriske wrote:
kan ik de onderblok van de 1.6s gebruiken
en daar dan die 1.9sh kop op plaatsenNee, de cilinderbussen zijn daarvoor niet dik genoeg om zover uit te boren.
henk 400rr
DeelnemerDe stekker is waarschijnlijk voor een elektrisch bediend voetpompje voor je ruitenwissers (ruitensproeiers)
henk 400rr
DeelnemerOmega/frontera heeft hetzelfde blok, meer keuze is er niet wat nog CIH 2.4 heeft.
Er is altijd wel wat te vinden, maar meestal niet via MP.
henk 400rr
DeelnemerEen korte reactie:
les: je kan nooit meer dan ±100 cc winnen met opboren! ONTHOUDEN!
dus, antwoord op de vraag of je een 2.0 opboren kan naar 2.4: NEE, dat kan niet.
Ook niet als je maar genoeg doorboort ( voor de slimmerikken) er is geen zuiger en geen cilinderwand genoeg)
Wat is anders (2.0 tov. 2.4 onderblok): krukas, drijfstangen, zuigers.
2.3 dieselkrukas gebruikt voor 2.4 (400 motor): FABEL, was een 2.1 (ongelofelijk verslepen, dus: NIET SIMPEL)
Maar voordat je zoiets doet, vraag jezelf even af:
– wat wil je
– wat ga je ermee doen
– wat is betrouwbaar
– wat mag het kostenen maak dan je keuze ;)
henk 400rr
DeelnemerAltijd goed. :thumb
Ze hebben even een paar klanten nodig, anders gaat het gehele feest niet door en dan mag men weer de duurdere opkopen, dus twijfelaars, sla je slag.
Destijds ook hetzelfde zien gebeuren met de replica 400 velgen, dus..
henk 400rr
DeelnemerWat zijn we weer coulant hé met onze mede liefhebbers die al tijden zoiets zoeken ;)
henk 400rr
DeelnemerDit zijn alle foto’s tot heden en het is een gezamenlijk project met een goede vriend van me, ik lever de info en de onderdelen en hij maakt er een motor van omdat hij beschikking heeft over alle gereedschappen e.d. .
henk 400rr
Deelnemer@StijnV wrote:
Bedankt voor uw snelle reactie!
Maar ik ben er nog niet, op de 3-polige stekker komen andere kleuren toe dan op uw beschrijving.
Bij mij komen verschillende draden toe op die driepolige stekker:
op pin 1: wit(met nr28)
op pin 2: zwart
op pin 3: rood/zwart; wit(nr4); wit(nr4/1)wat mag ik op die pinnen aansluiten?
op pin 1: Blauwe draad (naar brandstofpomp (evt. via zekeringskast)
op pin 2: zwart (naar contact 12V)
op pin 3: rood/zwart (naar startmotor)Verder heb ik nog een dikke rode (die rechtstreeks op de + accu mag)
Klopt.
en een dikke zwarte. Is die dikke zwarte voor rechtstreeks op de – accu?
?? dikke zwarte?? is dat geen bruine voor de massa? die moet dan vlakbij de dikke rode zitten.
Verder komt er origineel een groene draad toe op de stroomverdeler en gaat naar de ontsteking: deze draad gewoon laten zitten?
Ja, laten zitten.
Verder heb ik een blauwe draad komende uit de originele kabelboom die oorspronkelijk op het thermostaathuis van de carburateur zat, moet ik deze nu op het thermostaathuis van
de injectie aansluiten?Ja, dat blijft gelijk.
Nu komt op de startmotor een zwart/rode draad toe vanuit de originele kabelboom, deze laten zitten of doorknippen?
Laten zitten, niks mee doen, vanaf die komt alleen een extra kabel naar de 3-polige stekker.
3 februari 2013 om 22:43 In reactie op: Is er een verschil tussen een 2.4 en een 2.2 cilinderkop? #18087487henk 400rr
DeelnemerIk denk dat hij thuis (net als ik) een beschermvrouwe heeft voor die wasmachine ;)
Niet iedereen komt daar mee weg om z’n motoronderdelen in de vaatwasser te drukken :lol:
henk 400rr
DeelnemerDan zou ik nu alvast gaan sparen ;) als je dat ooit wil.
Ter info; ik ben er 5 jaar terug mee begonnen en toen was er nog qua onderdelen nog redelijk aan te komen, tegenwoordig is dat iets anders.
Maar hou Ebay even in de gaten het komende jaar, ik heb het idee dat er nog wel wat te koop komt.
henk 400rr
DeelnemerIk ben er geweest en het is mij minder goed bevallen dit keer, ben voor de ingang GI-GAntisch onderuit gegaan op een stuk ijs en moest s’avonds even langs de dokterswacht, de dag erna een flinke griep, dus geen prettige herinnering dit keer ;)
De Kadett is weggebracht totdat ik er weer aan toe kom:

Ook de Manta is weggebracht, deze krijgt strakjes een nieuwe tor.

Ondertussen wel even wezen kijken bij de motor hoe ver het daar mee is:

De voorlopige (voorzichtige) planning is dat we 26-27 juli gaan rijden met de Kadett 400 in de Eifel rally.
henk 400rr
Deelnemer@StijnV wrote:
Hallo,
1ste: de + van mijn benzinepomp, waar sluit ik die op aan?
2de: op bijgevoegde foto (van mantablog) staat een ‘verbindingsstekker’ (brandstofpomp; startmotor; contact), maar waar kan ik deze stekker op aansluiten? Of wat moet ik ermee doen?3de: op bijgevoede tekening (van opelforum) staat een aansluiting van de startmotor naar het relais, maar moet ik zelf nieuwe kabels leggen daarvoor?
De driepolige stekker, daar zitten de 3 belangrijkste aansluitingen op;
Blauw, die gaat naar je brandstofpomp (+)
Zwart: dat is je contact draad (12V+)
Zwart/rood: die gaat naar je startmotorVerder heb je nog te maken met 2 draden:
Rood (een dikke) die gaat vanuit je kabelboom rechtstreeks op de accu.
Groen (zit bij je computer aansluiting) die gaat naar je bobineHet relais, daar sluit je verder niks op aan.
Nu weet ik niet of je de 3-polige contra stekker er ook bij hebt van je injectriekabelboom, anders zit je met de kleuren blauw en zwart/rood, beide sluiten aan op een witte draad in je kabelboom.
Ik kan m’n ouwe topic waar alles in staat (ook hier in CIH) niet openen ivm een mailware aanval om te kijken hoe dat zit.
henk 400rr
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Denk het model, en omdat het een FWD auto is..
Willlem
Meer FWD en geen (inter)nationale successen in de (rally)sport, het spreekt het grote publiek niet aan, daarbij is het een “slechts een Opel” (geen merk met status).
Dan kun je zeggen, maar.. de Vectra dan (BTCC) of Calibra (DTM) leuk, maar dat is ook maar een paar landen actief geweest, verder dan de 400’s (Toptijd van de sport) en de ouwe C-kadetts en Ascona A heeft Opel geen enkele rol van betekenis gespeeld in welke INTERnationale sport dan ook.
Ook moet je niet vergeten dat Opel een redelijk bekend merk is hier in Nederland en de omliggende landen, maar verder dan dat..
Speciale modellen… allemaal leuk voor de liefhebber, maar dat brengt nog geen status.
Het zal dus altijd een liefhebberswagen blijven voor een select groepje.
Als je dat erg vindt, moet je niet zo’n auto kopen.
Zoiets koop je voor jezelf omdat je dat leuk vindt, niet om de “oeh’s en Aahs” van anderen.
henk 400rr
DeelnemerJawel, overal wel ter wereld.
henk 400rr
DeelnemerFilip Jacobs had nog eentje liggen voor je.
henk 400rr
DeelnemerHij heeft er 2 weggehaald, de ene rijd al (neelissen reclame) en de andere is onderweg.
henk 400rr
DeelnemerDat zijn gewoon de pijpjes van de vooras waar normaal je stootrubber op vast zit.
henk 400rr
DeelnemerDat heeft hij ook niet.
Dat zijn pennen die ervoor zorgen dat de uitslag van de ophanging niet te groot wordt als de auto los komt.
henk 400rr
Deelnemer@joelvereycken wrote:
En hoe zit het met montage? Moet het hele stuurhuis vervangen? Of is het een kwestie van een kastje monteren oid?
Stuurhuis wordt vervangen: vanaf de kruiskoppeling tot aan het stuur, daar gebruik je deels het oude stuurhuis weer voor om de bekrachtiging er tussen te bouwen, de stuurkastjes komen er weer los bij, dit hangt van een Corsa B of C systeem af, ook de hoeveelheid werk hangt daarvan af, de Corsa-B is gemakkelijker en kleiner qua formaat, de kastjes zijn weer wat groter van het B-type.
Ook qua electronica kan je het jezelf erg moeilijk maken, maar ook weer erg makkelijk, speedsenor hoeft niet, je kan niks doen of een potmeter erop aan sluiten, de rest van de bekrachtiging doet het kastje wel en de motor.
Stelt weinig voor, via Google vindt je al erg veel, ook fotos.
henk 400rr
Deelnemerhenk 400rr
DeelnemerOnzin.
24 december 2012 om 22:13 In reactie op: Het opel-forum wenst u fijne feestdagen en een gezond 2013 #18085529henk 400rr
Deelnemer
henk 400rr
DeelnemerKreeg afgelopen woensdag vrijstelling dat de auto per de 22e dec. vrijgesteld is en vrijdag de aanmaning of ik even het volgende kwartaal vanaf de 22e dec. aan belasting alvast wil overmaken.
Nou..
henk 400rr
DeelnemerEr is altijd wel wat beters, maar het moet vooral werken en een investering waard zijn.
De ouwe systemen (die jij waarschijnlijk gebruikt) daar heb je nog de keus tussen contactpunten of de semi elektronische ontsteking, de nieuwere werken in combinatie met het injectiesysteem (vandaar krukas positie sensor)
Als ik het zo inschat is die investering totaal nutteloos om daar wat mee te doen (investering levert niks extra’s op en/of verbeteringen), het enigste wat echt nut heeft is wellicht een betere afstelling op een vermogensbank, misschien dat je dan nog een andere vacuumvervroeger kan gebruiken om hem beter af te stellen.
Vraag jezelf af wat je ermee wilt bereiken, moet hij zuiniger, sneller,…etc. bekijk dan of het nut heeft qua investering. Het blijft een ouwe CIH met een ongunstige type kop wat sowieos geen 1:20 gaat lopen door een andere ontsteking.
23 december 2012 om 22:07 In reactie op: Is er een verschil tussen een 2.4 en een 2.2 cilinderkop? #18087484henk 400rr
Deelnemervorm kleppen (diameter gelijk, zijn hol ipv. vlak), vorm in-/uitlaatpoorten, nokkenas (nagenoeg gelijk qua prestaties), uitlaatpoorten zitten iets lager
-
AuteurBerichten