henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: cih 1.6s onderblok of 1.9sh #18112006
    henk 400rr
    Deelnemer

    @chriske wrote:

    kan ik de onderblok van de 1.6s gebruiken
    en daar dan die 1.9sh kop op plaatsen

    Nee, de cilinderbussen zijn daarvoor niet dik genoeg om zover uit te boren.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563842
    henk 400rr
    Deelnemer

    De stekker is waarschijnlijk voor een elektrisch bediend voetpompje voor je ruitenwissers (ruitensproeiers)

    In reactie op: Van 2,0 naar 2,4 #18111405
    henk 400rr
    Deelnemer

    Omega/frontera heeft hetzelfde blok, meer keuze is er niet wat nog CIH 2.4 heeft.

    Er is altijd wel wat te vinden, maar meestal niet via MP.

    In reactie op: Van 2,0 naar 2,4 #18111403
    henk 400rr
    Deelnemer

    Een korte reactie:

    les: je kan nooit meer dan ±100 cc winnen met opboren! ONTHOUDEN!

    dus, antwoord op de vraag of je een 2.0 opboren kan naar 2.4: NEE, dat kan niet.

    Ook niet als je maar genoeg doorboort ( voor de slimmerikken) er is geen zuiger en geen cilinderwand genoeg)

    Wat is anders (2.0 tov. 2.4 onderblok): krukas, drijfstangen, zuigers.

    2.3 dieselkrukas gebruikt voor 2.4 (400 motor): FABEL, was een 2.1 (ongelofelijk verslepen, dus: NIET SIMPEL)

    Maar voordat je zoiets doet, vraag jezelf even af:
    – wat wil je
    – wat ga je ermee doen
    – wat is betrouwbaar
    – wat mag het kosten

    en maak dan je keuze ;)

    In reactie op: Windsplitters Ascona B-400 #18106905
    henk 400rr
    Deelnemer

    Altijd goed. :thumb

    Ze hebben even een paar klanten nodig, anders gaat het gehele feest niet door en dan mag men weer de duurdere opkopen, dus twijfelaars, sla je slag.

    Destijds ook hetzelfde zien gebeuren met de replica 400 velgen, dus..

    In reactie op: Windsplitters Ascona B-400 #18106903
    henk 400rr
    Deelnemer

    Wat zijn we weer coulant hé met onze mede liefhebbers die al tijden zoiets zoeken ;)

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971328
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dit zijn alle foto’s tot heden en het is een gezamenlijk project met een goede vriend van me, ik lever de info en de onderdelen en hij maakt er een motor van omdat hij beschikking heeft over alle gereedschappen e.d. .

    In reactie op: ombouw varajetII naar LE-jetronic #18073088
    henk 400rr
    Deelnemer

    @StijnV wrote:

    Bedankt voor uw snelle reactie!

    Maar ik ben er nog niet, op de 3-polige stekker komen andere kleuren toe dan op uw beschrijving.
    Bij mij komen verschillende draden toe op die driepolige stekker:
    op pin 1: wit(met nr28)
    op pin 2: zwart
    op pin 3: rood/zwart; wit(nr4); wit(nr4/1)

    wat mag ik op die pinnen aansluiten?

    op pin 1: Blauwe draad (naar brandstofpomp (evt. via zekeringskast)
    op pin 2: zwart (naar contact 12V)
    op pin 3: rood/zwart (naar startmotor)

    Verder heb ik nog een dikke rode (die rechtstreeks op de + accu mag)

    Klopt.

    en een dikke zwarte. Is die dikke zwarte voor rechtstreeks op de – accu?

    ?? dikke zwarte?? is dat geen bruine voor de massa? die moet dan vlakbij de dikke rode zitten.

    Verder komt er origineel een groene draad toe op de stroomverdeler en gaat naar de ontsteking: deze draad gewoon laten zitten?

    Ja, laten zitten.

    Verder heb ik een blauwe draad komende uit de originele kabelboom die oorspronkelijk op het thermostaathuis van de carburateur zat, moet ik deze nu op het thermostaathuis van
    de injectie aansluiten?

    Ja, dat blijft gelijk.

    Nu komt op de startmotor een zwart/rode draad toe vanuit de originele kabelboom, deze laten zitten of doorknippen?

    Laten zitten, niks mee doen, vanaf die komt alleen een extra kabel naar de 3-polige stekker.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik denk dat hij thuis (net als ik) een beschermvrouwe heeft voor die wasmachine ;)

    Niet iedereen komt daar mee weg om z’n motoronderdelen in de vaatwasser te drukken :lol:

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971323
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dan zou ik nu alvast gaan sparen ;) als je dat ooit wil.

    Ter info; ik ben er 5 jaar terug mee begonnen en toen was er nog qua onderdelen nog redelijk aan te komen, tegenwoordig is dat iets anders.

    Maar hou Ebay even in de gaten het komende jaar, ik heb het idee dat er nog wel wat te koop komt.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971321
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik ben er geweest en het is mij minder goed bevallen dit keer, ben voor de ingang GI-GAntisch onderuit gegaan op een stuk ijs en moest s’avonds even langs de dokterswacht, de dag erna een flinke griep, dus geen prettige herinnering dit keer ;)

    De Kadett is weggebracht totdat ik er weer aan toe kom:

    Ook de Manta is weggebracht, deze krijgt strakjes een nieuwe tor.

    Ondertussen wel even wezen kijken bij de motor hoe ver het daar mee is:

    De voorlopige (voorzichtige) planning is dat we 26-27 juli gaan rijden met de Kadett 400 in de Eifel rally.

    In reactie op: ombouw varajetII naar LE-jetronic #18073085
    henk 400rr
    Deelnemer

    @StijnV wrote:

    Hallo,
    1ste: de + van mijn benzinepomp, waar sluit ik die op aan?
    2de: op bijgevoegde foto (van mantablog) staat een ‘verbindingsstekker’ (brandstofpomp; startmotor; contact), maar waar kan ik deze stekker op aansluiten? Of wat moet ik ermee doen?

    3de: op bijgevoede tekening (van opelforum) staat een aansluiting van de startmotor naar het relais, maar moet ik zelf nieuwe kabels leggen daarvoor?

    De driepolige stekker, daar zitten de 3 belangrijkste aansluitingen op;

    Blauw, die gaat naar je brandstofpomp (+)
    Zwart: dat is je contact draad (12V+)
    Zwart/rood: die gaat naar je startmotor

    Verder heb je nog te maken met 2 draden:
    Rood (een dikke) die gaat vanuit je kabelboom rechtstreeks op de accu.
    Groen (zit bij je computer aansluiting) die gaat naar je bobine

    Het relais, daar sluit je verder niks op aan.

    Nu weet ik niet of je de 3-polige contra stekker er ook bij hebt van je injectriekabelboom, anders zit je met de kleuren blauw en zwart/rood, beide sluiten aan op een witte draad in je kabelboom.

    Ik kan m’n ouwe topic waar alles in staat (ook hier in CIH) niet openen ivm een mailware aanval om te kijken hoe dat zit.

    In reactie op: waarom is de Ascona C niet geliefd??? #18102233
    henk 400rr
    Deelnemer

    @wim-v6 wrote:

    Denk het model, en omdat het een FWD auto is..

    Willlem

    Meer FWD en geen (inter)nationale successen in de (rally)sport, het spreekt het grote publiek niet aan, daarbij is het een “slechts een Opel” (geen merk met status).

    Dan kun je zeggen, maar.. de Vectra dan (BTCC) of Calibra (DTM) leuk, maar dat is ook maar een paar landen actief geweest, verder dan de 400’s (Toptijd van de sport) en de ouwe C-kadetts en Ascona A heeft Opel geen enkele rol van betekenis gespeeld in welke INTERnationale sport dan ook.

    Ook moet je niet vergeten dat Opel een redelijk bekend merk is hier in Nederland en de omliggende landen, maar verder dan dat..

    Speciale modellen… allemaal leuk voor de liefhebber, maar dat brengt nog geen status.

    Het zal dus altijd een liefhebberswagen blijven voor een select groepje.

    Als je dat erg vindt, moet je niet zo’n auto kopen.

    Zoiets koop je voor jezelf omdat je dat leuk vindt, niet om de “oeh’s en Aahs” van anderen.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971315
    henk 400rr
    Deelnemer

    Jawel, overal wel ter wereld.

    In reactie op: Manta B excusive achter bumper gezocht!!(Remo) #18094611
    henk 400rr
    Deelnemer

    Filip Jacobs had nog eentje liggen voor je.

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971318
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hij heeft er 2 weggehaald, de ene rijd al (neelissen reclame) en de andere is onderweg.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850318
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat zijn gewoon de pijpjes van de vooras waar normaal je stootrubber op vast zit.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850316
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat heeft hij ook niet.

    Dat zijn pennen die ervoor zorgen dat de uitslag van de ophanging niet te groot wordt als de auto los komt.

    In reactie op: Stuurbekrachtiging in manta b? #18088441
    henk 400rr
    Deelnemer

    @joelvereycken wrote:

    En hoe zit het met montage? Moet het hele stuurhuis vervangen? Of is het een kwestie van een kastje monteren oid?

    Stuurhuis wordt vervangen: vanaf de kruiskoppeling tot aan het stuur, daar gebruik je deels het oude stuurhuis weer voor om de bekrachtiging er tussen te bouwen, de stuurkastjes komen er weer los bij, dit hangt van een Corsa B of C systeem af, ook de hoeveelheid werk hangt daarvan af, de Corsa-B is gemakkelijker en kleiner qua formaat, de kastjes zijn weer wat groter van het B-type.

    Ook qua electronica kan je het jezelf erg moeilijk maken, maar ook weer erg makkelijk, speedsenor hoeft niet, je kan niks doen of een potmeter erop aan sluiten, de rest van de bekrachtiging doet het kastje wel en de motor.

    Stelt weinig voor, via Google vindt je al erg veel, ook fotos.

    In reactie op: speras kadett c #18088930
    henk 400rr
    Deelnemer
    In reactie op: Stuurbekrachtiging in manta b? #18088435
    henk 400rr
    Deelnemer

    Onzin.

    henk 400rr
    Deelnemer

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069925
    henk 400rr
    Deelnemer

    Kreeg afgelopen woensdag vrijstelling dat de auto per de 22e dec. vrijgesteld is en vrijdag de aanmaning of ik even het volgende kwartaal vanaf de 22e dec. aan belasting alvast wil overmaken.

    Nou..

    In reactie op: Welke ontsteking voor C2.4NE? #18087645
    henk 400rr
    Deelnemer

    Er is altijd wel wat beters, maar het moet vooral werken en een investering waard zijn.

    De ouwe systemen (die jij waarschijnlijk gebruikt) daar heb je nog de keus tussen contactpunten of de semi elektronische ontsteking, de nieuwere werken in combinatie met het injectiesysteem (vandaar krukas positie sensor)

    Als ik het zo inschat is die investering totaal nutteloos om daar wat mee te doen (investering levert niks extra’s op en/of verbeteringen), het enigste wat echt nut heeft is wellicht een betere afstelling op een vermogensbank, misschien dat je dan nog een andere vacuumvervroeger kan gebruiken om hem beter af te stellen.

    Vraag jezelf af wat je ermee wilt bereiken, moet hij zuiniger, sneller,…etc. bekijk dan of het nut heeft qua investering. Het blijft een ouwe CIH met een ongunstige type kop wat sowieos geen 1:20 gaat lopen door een andere ontsteking.

    In reactie op: Is er een verschil tussen een 2.4 en een 2.2 cilinderkop? #18087484
    henk 400rr
    Deelnemer

    vorm kleppen (diameter gelijk, zijn hol ipv. vlak), vorm in-/uitlaatpoorten, nokkenas (nagenoeg gelijk qua prestaties), uitlaatpoorten zitten iets lager

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 2,770)