Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerWeer druk met de Celica, (tijdsdruk) en de binnenkant is nu wit;

Een deel van het dakluik is gemonteerd

ook is de kooi wat afgewerkt

henk 400rr
DeelnemerMaakt niet uit, zoveel mensen, zoveel auto’s, zoveel smaken.
henk 400rr
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
@henk 400rr wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
Als t enigzins in m.n schema past
Kom ik ook even langsMaar dat zal zonder “400” zijn
Zou m.n 4e nederlands 400 treffen worden king: :thumb
Maar de eerste zonder 400 :cry4e?
Jep de eerste was bij rudolpus
In assen ;)Daar waren jij en raymond ook :thumb
Oh, ja dat is ook zo.
henk 400rr
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
Als t enigzins in m.n schema past
Kom ik ook even langsMaar dat zal zonder “400” zijn
Zou m.n 4e nederlands 400 treffen worden king: :thumb
Maar de eerste zonder 400 :cry4e?
henk 400rr
DeelnemerDank jullie wel, ik zat wat te twijfelen of ik dit project hier wel neer kon zetten omdat het geen Opel is, maar een Toyota Celica, maar er zijn meerdere die dat doen en ik had zoiets van als het onder m’n eigen topicje zit moet dat niet zo’n probleem zijn.
Trouwens, gisteren even contact gehad, de Manta komt met een week of 3 deze kant weer op en de kadett, die afbouw gaat met een 1,5 maand weer verder.
henk 400rr
DeelnemerVerder met foto’s:
de kooi is nu wel klaar, alle kruisende buizen zijn nu voorzien van een extra versteviging d.m.v. omgebogen plaat, voor de rest is deze hier en daar geschoord aan de carrosserie en even voorzien van een grondlaagje.

de posities van de accubak en brandblussysteem zijn ook bepaald en die frampjes zijn nu ook in de kas gelast.
ook de verstevigingsbalk (veerpootbrug) voor de voorste veerpoten is klaar.

Vanaf nu kan de binnenkant geschuurd worden, als deze wit is dan kan er al weer wat materiaal ingebouwd worden.
henk 400rr
DeelnemerDe kooi schiet al mooi op, de meeste buizen zitten er in, in de loop der dagen zal hij wel klaar zijn.



henk 400rr
DeelnemerDe meeste buizen zijn weer aangepast en ben druk bezig met het monteren van het Aperek in de Celica.
Meer fotos volgen in de loop der dagen.

En de postbode kwam nog even langs vandaag.
Dit zijn de kleine WRC spiegels en het dakluik (deel ervan) uiteraard onbewerkt.Ik had al even van te voren bekeken dat dit goed kwam met de kooi.

henk 400rr
DeelnemerDe deurframes maak ik zelf van koker 15×15, hoe dat in die polyester deuren bevestigd moet worden, dat moet ik nog even bekijken, ik heb ooit ook deuren van een ascona gebruikt voor een Manta, maar dat vereist nogal aardig aanpaswerk om dat wat onzichtbaar weg te krijgen.
@lambo: nee het is niet naar wens, maar je moet keuzes maken en ik kan met de delen die ik gekregen heb met flink wat aanpaswerk er wel een goede kooi van maken, de buis zelf is de goede kwaliteit en de kooi viel sowieso onder Annex-J dus wat dat betreft is er geen probleem.
henk 400rr
DeelnemerKogel is door de kerk; In overleg met de leverancier pas ik de kooi aan, het kost teveel tijd om weer een nieuwe te krijgen, met wat extra buis krijg ik dat wel klaar.
henk 400rr
DeelnemerNee, voor ons in ieder geval niet, dan kan ik ook de handrem niet gebruiken of de rembalans in stellen.
henk 400rr
DeelnemerDat bewijzen is niet zo moeilijk, de keuze uit de catalogus klopt niet met eerder geleverde schets en de later geleverde tekening.
3 grote problemen:
– er is al betaald (moest vooruit)
– de fabrikant zit in de Duitsland
– de producent zit in ItaliëDus gelijk hebben en krijgen is lastig.
Stel dat ze dat wel gaan doen dan loop ik minstens 3 weken achterop schema (levertijd) + de tijd dat ik nu uit m’n neus zit te vreten in afwachting wat ze gaan doen, moet ik kosten maken om de oude kooi weer in te leveren, plus de andere planning rondom de rally loopt ook gevaar, ook moet ik daar weer kosten maken om die tijd weer te winnen.
De planning was dat de celica weg zou gaan en dat dan mijn ruimte weer vrij was om verder met de manta te gaan, dat kan dus nu niet, ik heb ze daarvoor gewaarschuwd dat de kooi snel afgeleverd moest worden, maar ook dat is een week later geworden.
Dus ik loop nu al 2 weken achter op schema.
henk 400rr
DeelnemerHet zit zwaar tegen, de kooi is niet goed, zit op totaal verkeerde punten in de auto en er is nu een discussie met de leverancier / fabrikant, vanaf het begin was er al enige onduidelijkheid en daar heb ik vragen over gesteld, ik kreeg het commentaar dat dit wel goed zat, niet dus.
Als het tegenzit kan ik om nieuwe buis uit en dus zelf aan de gang in is er paar duizend euro weggegooid als ze me niet in mijn gelijk stellen, begrijpelijk is dat ik er zeer zwaar de pest in heb.
Dus, de gehele planning in het honderd plus de tijd en kosten die ik weer moet maken om de rest weer op tijd klaar te krijgen.
Verder is de ABS nu exit en de airco is gedemonteerd.
je moet toch wat….
henk 400rr
DeelnemerOoit gezien met een andere voorkant? of is dat weer een ander?
henk 400rr
DeelnemerIn ieder geval wit en als ik de rest van m’n spullen geleverd krijg, met een groot dakluik en kleine WRC spiegels, qua livery heb ik al wat gedachten, maar in dit geval hangt het ook van sponsering af.
henk 400rr
DeelnemerNee, ik wou wel, maar het mag niet (is geen homologatie voor) polyester delen mogen ook niet.
henk 400rr
DeelnemerNee hoor, dat is wel vaker gedaan, je ziet het wel vaker zoiets onder een FWD auto, frames zoals dit zijn in ongeveer dezelfde vorm ook te koop die van mij is wat steviger en heeft tegelijkertijd de bevestigingspunten voor de carterplaat.
henk 400rr
DeelnemerNu lijkt het of gebeurt er hier niks, maar facebookers hebben al gezien dat ik iets meer doe ;)
Ik heb een tijdje terug een Toyota Celica ST185 Carlos Sainz erbij gekocht, ik was op zoek naar een betrouwbare 4×4 wagen en het liefst eentje die niet een 13 in een dozijn auto was en toevallig kwam ik deze wagen tegen, ik heb het destijds altijd leuke wagens gevonden dus ik was al vlot overtuigd. Deze was eigenlijk perfect voor het doel, het interieur was al verkocht en qua prijs niet verkeerd.
Ik ga er dus een rallywagen van maken en de planning is volgend jaar de proef op te gaan met de wagen, technisch zal de wagen in zijn basis nog niet al te veel veranderen, we zijn achterwielaangedreven auto’s gewend en we willen eerst even leren met de wagen om te gaan, als het verveelt dan gaan we naar een hoger niveau, de buitenkant, daar ben ik wel wat meer mee van plan, zo is er ook het dakluik al besteld en de kleiner spiegels welke ook op de TTE wagens zaten, verder is de auto veel te laag, dus hij gaat ook een tikje meer de lucht in.
Zo zag de wagen eruit toen ik hem aangekocht heb

met de goede motor vanwege de homologatiepapieren

Maar wel met de nodige schade

Verder inspectie werk levert nog meer (oude) schade op, wie er ook in rondgereden heeft, sowieso heeft de auto alleen nog niet op z’n dak gelegen.
De huidige schade omvatte de bestuurderskant en de voorkant, waarbij de voorste balk bovenin redelijk uit z’n verband was en de dorpel zo plat als een dubbeltje was, dus die zijn beide vervangen, ook de rechterportier, alsmede de spatborden, de voorbumper en de motorkap zijn weer aangekocht.

verder zijn inmiddels de teermatten weg, zijn de nieuwe stoelsteunen er in gelast, gaten zijn dicht, beetje overbodig plaatwerk is al exit, het schuifkanteldak is al verwijderd, benzinetank aansluiting is aangepast… kortom, vele basis zaken zijn al wat aangepast.



Verder ben ik al bezig met frampjes die de boel wat steviger aan moeten laten voelen.

de zijkant is weer strak


geen zorgen, de spoiler zit niet vast, maar even ter illustratie erop gelegd.
het onderste frame is klaar, tegelijkertijd ook de bevestigingspunten van de carterplaat erop gelast, ook is de voorste balk zover klaar.

en vandaag de kooi opgehaald en die ga ik deze week er even in lassen.

Ook van het projectje manta 400 grp.B zijn er ook wat vorderingen;
De velgen zijn binnen, drie-delige Ronal Racing’s 10J breed

ook liggen de deuren klaar voor montage, zodra ik tijd heb dan worden deze gemonteerd en kunnen de raamframes gemaakt worden.

verder ben ik druk bezig geweest met het rallyteam inzake promotiemateriaal en wat we zoal gaan doen het komende seizoen, ook dat vergt veel tijd en planning.
8 maart 2013 om 12:01 In reactie op: RDW wijziging: Invoerkeuring voor voertuigen ouder dan 30j #18114248henk 400rr
Deelnemerhmm, als dat de doordenker is, dan zou het mooi zijn.
Ik weet dat er ook mensen bezig zijn om een apart kenteken te krijgen voor rallywagens, die worden slechts een enkele keer gebruikt, maken bijna geen kilometers maar betalen wel de vollle mep wegenbelasting, een dergelijk apart kenteken voor oldtimers zou ook mooi zijn.
Overigens, mensen die alleen in een oude wagen rondrijden omdat hij wegenbelastingvrij is, zijn absoluut niet goedkoper uit, uitzonderingen daar gelaten (hobbyisten).
Maar ervaring leert helaas dat het alleen maar meer geld kost.
8 maart 2013 om 11:34 In reactie op: RDW wijziging: Invoerkeuring voor voertuigen ouder dan 30j #18114246henk 400rr
DeelnemerWaar draait het om…
Minder oude wagens bij invoer(wegpesten) minder oude wagens een hart transplantatie (terwijl het een vorm van recycling is, dus goed voor het milieu)
Wat kost het: meer geld
Allemaal gelul onder een mooie vlag en het kost de burger weer een godsvermogen.
8 maart 2013 om 10:22 In reactie op: RDW wijziging: Invoerkeuring voor voertuigen ouder dan 30j #18114243henk 400rr
DeelnemerKortom: nog meer gezever bij zo’n keuring..
Wat boeit het, je komt een kenteken aanvragen, geen historische waardebepaling.
henk 400rr
DeelnemerIk zou me er niet zo druk over maken.
henk 400rr
DeelnemerHet ligt eraan wat het probleem is, het kunnen zuigerveren zijn, het kunnen kleppen zijn .. het is maar net waardoor de compressie verloren wordt.
stellen van de kleppen is ook afhankelijk van de type stoters, hydro of vaste.
henk 400rr
Deelnemernee, dat is de 1.9E
Van de 1900SH zijn d’r 2 types, eentje met 90 pk en eentje met 97 pk (ouder type) dat heeft wat met de compressieverhouding te maken, die verandering vond plaats in de rekord D, dus kans dat je je nog eentje hebt die 97pk leveren kan is aanwezig, als hij dat nu nog doet na 40 jaar..
henk 400rr
Deelnemerkan ook, er zit een apart kabelboompje bij dat pedaaltje, maar ik moet wel zeggen dat die 4 polig is, die op de relaiskast zit is 6(of 8?)-polig.
ik kreeg het idee maar 4 draden te zien ipv de 6(of 8?) stuks.
Het hangt ook van het bouwjaar af, de 1e hadden nog het rubber voetpompje, later was er een overgang van de elektrische voetpomp wat nog weer later de bediening op je richtingaanwijzer werd.
-
AuteurBerichten