Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerDe Celica is voor mezelf, ik wil de ervaring met 4wd uit proberen en graag wat aparts, de celica paste daar perfect bij in dat idee.
De kleuren, daar gold hetzelfde voor, wel wil ik een nostalgische uitstraling met een eigentijds tintje, dus een combi van de WRC uitstraling, maar dan in onze eigen teamkleuren, vandaar deze kleuren rood en blauw.
Hoe lang de auto blijft, dat hangt er van af wat de tijd brengt, misschien is het niet mijn ding en/of kan ik het goed verkopen, dan is hij zo weg, in een ander geval blijft hij net zo lang als ik hem beu ben.
Er zijn trouwens een aantal kleuren combi’s destijds geweest die ook al blauw/rood waren, maar dat was niet de insteek toen ik met dit idee begon.
henk 400rr
DeelnemerIk ben nog op zoek naar een locatie, maar ik heb vergevorderde plannen een eigen bedrijf te beginnen die kant op, tot nu toe nog niet echt iets geschiktst gevonden waar ik wat mee kan.
henk 400rr
Deelnemereitje dus ;)
Verhuis dit jaar wel die kant op, maar met andere bedoelingen, ben daar druk mee bezig.
henk 400rr
DeelnemerLeuk ben haast jaloers, maar ben op zoek naar nieuwe uitdagingen, mijn werkplek beviel me al jaren niet meer, te eentonig, te weinig uitdaging, te veel afgeremd.
henk 400rr
DeelnemerIk ben gek op exoten, hou absoluut niet van standaard en/of regelmaat, het zal wel dat engineers bloed zijn, altijd verbetering zoeken en weer wat anders dan anders bedenken.
Zet mij achter een lopende band dan gebeuren er gekke dingen binnen de kortste keren ;)
Ik heb nog een 400 en ik pieker me suf wat ik daarmee ga doen, maar de tijd zal het leren.
henk 400rr
DeelnemerJep, maar daar zie je geen actie, dan krijgt Raymond problemen ;) ha, ha, ha
henk 400rr
DeelnemerKomt wel een keer, wie weet wat de toekomst brengt ;)
henk 400rr
DeelnemerDenk het niet, een week erna zitten we in de Eifel rally en er is nog genoeg te doen om de auto’s klaar te krijgen, verder heb ik al eens suggesties gedaan hoe dat op te lossen is en contact gehad, maar verder hoor ik niks van hun.
Het moet een beetje van 2 kanten komen, anders heb ik niet het idee dat het serieus is van hun uit, ik hoor verder vanuit de Slowly ook niemand die het daar over heeft.
henk 400rr
DeelnemerJa, vindt ik ook, d’r zijn bergen foto’s en filmpjes gemaakt dit keer van de Slowly, maar we hebben ook een super weekend gehad.
Kan het haast niet bijhouden wat allemaal voorbij gekomen is aan beeldmateriaal.
Vanaf morgen weer bezig met de realiteit: Celica afbouwen en de afbouw van de Kadett 400 voorbereiden.
henk 400rr
DeelnemerBeetje late reactie, maar kom net terug uit België (Sezoensrally)

Maar inderdaad, d’r komen nog logo’s op en wat sponsornamen, hoeveel, dat moeten we nog even afwachten, verder ben ik nog bezig met wat onderdelen en daar zit even wat levertijd op.
henk 400rr
DeelnemerVliegwiel veranderen hoeft niet, wel de koppelingsplaat (andere vertanding), voor de platen zijn verschillende diameters namelijk en daarom hoeft niet per se het vliegwiel incl. drukgroep veranderd te worden.
Dan tussenas automaat type heb je nodig en de pook constructie moet ingekort worden, de pook staat ±5cm voor de manta/ascona te ver naar achteren.
verder is het een plug&play verhaal, de bak zit wat dichter tegen de tunnel aan (is hoger), maar daar zal je weinig last van hebben, denk even om het wormwieltje van je kilometerteller, die is meestal rood, en bij de meeste 240’s is die geel, dus die moet je dan even omzetten.
stelt niks voor deze klus.
henk 400rr
DeelnemerVolgens mij is er onder manta of zo een topicje waar een zelfbouw auto aan bod is gekomen, daar staan ook de vragen wel (redelijk) beantwoord die je nu vraagt.
Zoiets bouwen kan zeker, zoiets op kenteken krijgen, kan lastig zijn, maar er zijn best wel mogelijkheden, vraagt tijd, geld, connecties en geduld.
henk 400rr
DeelnemerBumper, dakluik is gemonteerd, eergisteren begonnen met het aflijnen van de striping, gisteren verder gegaan daarmee.
Waarom geen stickers? beetje lastig om aan te komen, sowieso rotwerk om te plakken en het wordt geen replica van wat dan ook, dus de Castrol striping wordt als basis gebruikt (past bij de auto) maar het wordt net even anders om zo een eigen inbreng er aan te geven.


Dan na 1,5 dag plakwerk was het dan eindelijk zover, de kleuren konden erop.
Het spuitwerk stelde niks voor, dat was zo klaar.


De laatste delen zijn vandaag gespoten, de logo’s hebben in elkaar doorlopende kleuren ipv. naast elkaar, het resterende deel wordt bestickerd.
Het spuitwerk aan de auto is dus klaar, na een paar dagen ga ik de auto polijsten voor wat glans en dan kan de opbouw/afbouw beginnen.Nog 1 set velgen moet wit gespoten worden, maar dat komt tzt wel.



henk 400rr
DeelnemerWil dit jaar ook een eigen bedrijf beginnen die zich o.a. bezig houd met dit soort zaken, auto’s maken op klantwens, voorlopig is dit mijn eigen wens maar tzt wil ik een stap verder gaan en meer specialistisch aan de slag.
henk 400rr
DeelnemerIk heb weer geen problemen met de voorste lagers, misschien eigenlijk best wel raar, maar het is echt zo.
Voor de achteras, de commo steekassen in de manta/ascona as te zetten, daar is inmiddels ook een adapterset voor, , dus de plug&play constructie, kosten vallen mee, zag een prijs van €120,-
henk 400rr
DeelnemerDat is lastig uit te leggen, maar is een combinatie van persoonlijke eigenschappen, planning en plannen voor de toekomst.
Maar bedankt. :thumb
henk 400rr
DeelnemerEven doorgezet, werk al langere tijd zo’n beetje 7 dagen in de week, morgen eens een keer een vrije dag.
Dus bumper, spoiler en dakluik zijn ook wit.



henk 400rr
DeelnemerDit keer zelf, Kadett was uitbesteed.
henk 400rr
DeelnemerDe Manta is weer opgehaalt en afgeleverd bij het bedrijf wat de motor weer gaat testen, helaas zijn de problemen nog niet voorbij, dus voor de Sezoens rally gaan we een oplossing zoeken en naderhand vervangen we de tussenas, blijkt dat toch ieder keer er weer eeen onbalans in komt om wat voor vage reden dan ook.

De Celicais wit, vandaag gedaan en de zaken zoals bumper, dakluik en spoiler moet nog.


Straks wordt hij nog gepolijst en komen de kleuren erop, dus wit blijft hij niet.
henk 400rr
DeelnemerKan verschillende kanten op:
Andere lagers en steekassen inkorten
buizen aanpassen aan de lagers en een extra pasplaat er tegen aan zetten (dan komt hij meer naar buiten)
Oude buizen er afhalen en vervangen door de pijpen van de commodore as, dan veerschotels manta/ascona er weer op lassen e.d.Dan kan het nog meerdere kanten op:
Complete commodore as monteren, carrosserie aanpassen, andere tussenas
Complete commodore as monteren, daar weer de schotels op lassen en een ander tussenas monteren.qua remmen kun je de commodore trommels houden of de schijven (wat er ook maar op zit) of je bouwt er andere klauwen op dmv. een pasplaat. en schijven.
Kies maar uit. ;)
henk 400rr
Deelnemer@mr-turbo wrote:
zijn de naaflagers van kadett zelfde diameter als manta/ascona ?
Denk dat dat enorm afhangt welke Kadett dat is, dus daar kun je niet zomaar van uit gaan, net als Rekord E, lagers passen op de fusees, de naven weer niet.
henk 400rr
DeelnemerGek, had hier een reactie op en die is weg?
maar goed, succes dan ermee.
Ah: 2 topics aangemaakt en allebei in dezelfde rubriek: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=176102
henk 400rr
DeelnemerHet preparatiewerk nadert zijn einde voordat de auto wit gespoten wordt, de voorbumper is weer strak en ook het dak is ook strak, geen spoor meer te zien van het open dak.
Verder is de 1e serie van de velgen wit en inmiddels ligt het bij de bandenboer, een 2e serie moet nog geschuurd/gespoten worden.
Nog even dan begint het leukere werk, afbouwen en zal ook de kleuropmaak te zien zijn op de wagen.



De Manta staat bij Achterasrevisie.nl, er komt een nieuw differentieel in en wie weet wat er nog meer loos is in de achteras.

Hopelijk binnenkort weer terug, dan kan hij op de bank.
henk 400rr
DeelnemerEr zijn ook -5 gats naven te koop die kant en klaar op de ascona/manta fusees passen voor de vooras, heb je dat hele gekut met stuurarmpjes/camber, klauwen,..etc. ook niet.
Ze zijn nieuw, zonder lagers, kosten ±€450,- per set.
henk 400rr
DeelnemerVandaag de motorkap gemonteerd op de celica en een redelijk aantal grote onderdelen in de primer gezet, van de bumper nog geen afbeelding.
Volgende week kan dan eindelijk het dak strak gemaakt worden, d’r zat namelijk een schuif/kanteldak in.



Naast het werk aan de Celica werk ik tussendoor ook door met de kleine zaken rondom de Manta en ook de neus is klaar voor montage, de stickers zitten er nu ook op. De lijst wordt alweer kleiner.

Niet onbelangrijk is de motor van de manta, deze is onlangs dus vernieuwd en qua spec’s is het nu een 2,1 16V, de motor is weer geheel verzorgd en opgebouwd door Hessel Motorsport, deze motor heb ik in delen bij elkaar gespaard, vraag me niet wat er in zit qua nokkenassen, zuigers…ed. (vergeten..echt waar)
De 1e schattingen is dat hij wel rond de 200Pk zal komen, misschien wel meer, maar helaas door de resonantie in de aandrijflijn weten we dat nog niet.
Nu valt misschien het oog op de uitlaat, en die zal hij wel gekocht hebben…mis… ook eigenbouw en die werkt echt goed, destijds een hele klus met berekenen en meten, maar het resultaat mag er zijn.


-
AuteurBerichten