Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerHet kleppendeksel komt bij Uli Gerent weg, gezien de prijs sponsorde hij niet mee, dus die letters heb ik d’r af gehaald, ook vond ik dat optisch er zo veel beter uit zien.
henk 400rr
DeelnemerGisteren de laatste dag van montage gehad voordat de auto weer retour Hessel Motors ging.
Alles zit erop wat ik kan monteren en (helaas bijna) alles werkt aan de auto, er zit nog een probleem in de ruitenwissers, we vermoeden dat de motor het probleem is, voorlopig is dat even met een noodgreep opgelost, maar dat moet wel anders.
Met dank aan Renee en Siemen voor de hulp, anders had ik het niet op tijd gered.

henk 400rr
DeelnemerBedankt en nee, ik vindt het niet zonde, ten 1e rijden we niet op de limiet (mag ook niet) en ten 2e is de auto hiervoor gebouwd, mijn passie ligt meer hier in de rallysport dan de auto showen op treffens e.d. (no offense voor wie dat veel leuker vindt, zat daar vroeger ook tussen).
Realistisch gezien, als hij plat is, da is hij ook weg, wordt niet meer herbouwd, maar door de jaren heen hebben we hoofdzakelijk 1 flinke crash gehad en wat kleine beschadigingen, meestal is er technisch wat aan de hand, dus ik schat het risico ook vrij laag in dat er wat kan gebeuren, maar uitsluiten kan je het nooit.
Dus, we zien wel hoe het loopt, maar ik kan niet wachten er mee te rijden tijdens de Eifel rally, dat wordt de echte en eerste test met de wagen.
henk 400rr
DeelnemerBedankt, dat was ook mijn idee, het basis deksel vond ik niks, dus heb ik dit ontwerp gemaakt, past er allemaal veel beter bij.
De lijst wordt al flink korter om de Kadett 400 proto klaar te krijgen, toch (en natuurlijk) gaat niet alles vlekkeloos, vandaag had ik Hulp erbij van Renee en we zijn er achter gekomen dat er toch nog een paar elektrische storingen in het systeem zitten, op zich niet veel, maar het vreet wel tijd.
Morgen de uitlaat nog af maken, daarna nog de carterbescherming en dan gaat de wagen weer retour naar Hessel Motorsport voor de afbouw van de motor, de carburateurs / afstelling e.d.


henk 400rr
DeelnemerBedankt voor de reactie’s, het wordt nog hard werken om hem klaar te krijgen, maar we doen ons best.
henk 400rr
DeelnemerDe motor hangt op z’n plek, met dank aan Hessel Motors, deze week dus de kadett afbouwen.

henk 400rr
DeelnemerMooie berichten Rik :thumb
henk 400rr
DeelnemerHet extra gewicht is eigenlijk verwaarloosbaar en daar merk je niet zoveel van, je bent wel een stukje zicht kwijt en dat maakt het wel eens wat lastiger, maar ook dat went wel.
De extra lampen is een kwestie van smaak, maar ik moet alles bij elkaar optellen en afwegen en voor mij wegen de voordelen niet op tegen de nadelen, dus we laten het zo bij de 4 stuks.
Wie weet in een later stadium, maar voorlopig laten we het zo.
henk 400rr
DeelnemerDe knoop is doorgehakt, het blijven er 4 stuks, vele redenen voor en eigenlijk weinig reden om nog 2 extra te doen.
verder ging het met de remmen en andere werkzaamheden om de auto dan uiteindelijk vandaag te verkassen, volgende week staat de Kadett hier weer en daar heb ik ook nog het nodige werk aan.



Hij is nog niet 100% af, er zijn nog wat aanpassingkjes noodzakelijk, afstelling e.d. maar dat komt wel goed.
henk 400rr
DeelnemerToch werkt het wel, wij doen het al jaren zo, elke keer succes gegarandeerd.
henk 400rr
DeelnemerIk heb geen zin om alle artikelen door te nemen, maar wil toch even een vraagje plaatsen, geen idee of je dat al bekeken hebt of niet.
Het overdrukventiel van de oliepomp, heb je dat al bekeken of zwaarder afgesteld?
Bij CIH’s drukken we er vaak een extra ring in of 2 om wat meer druk in het systeem te krijgen bij de lagere toerentallen.
henk 400rr
DeelnemerVandaag dan even aan het shoppen geweest en de lampenbar opgehaald.
Blijft nu 1 ding waar ik mee zit, ik denk dat qua functionaliteit, e.d. deze 4 lampjes (die er nog in moeten uiteraard) genoeg zijn, maar Toyota heeft nog wat extra leuks, daar zit wel een risico aan, het 1e wat eraf vliegt zijn deze dingen, de 2 extra lampen (plaatje 3)
Dus..jah..



henk 400rr
DeelnemerDe Celica gaat daar niet staan, tenminste, niet die van mij.
Dat spruitstuk is eigenbouw, ik heb hem speciaal voor deze motor gebouwd en hij doet erg goed zijn functie, dus poets hem niet weg alszijnde hobbybouw.
Tipje van de sluier is dat er een aparte hoek komt waarin we staan, voor de verandering is dit niet op het verharde pleintje in het centrum, maar het onverharde pleintje vlakbij de rotonde.
Meer kan ik daar even niet over kwijt, anders is de verassing weg. ;)
henk 400rr
DeelnemerDe auto gaat sowieso die kant op, maar ik hoop dat ik er een betrouwbare rijdende auto van kan maken in dat korte tijdsbestek.
Het zit niet echt mee ondanks dat mijn deel al ver van te voren klaar was, de bouw van de motor heeft heel erg veel vertraging opgelopen en dat nekt me momenteel.
henk 400rr
DeelnemerAfgelopen week redelijk wat drukte en weinig tijd voor de Celica, ook zit ik te wachten op onderdelen, ik had gehoopt dit deze week te krijgen, maar het zit niet echt mee.
De lampenbar is binnen handbereik, als ik tijd heb haal ik deze morgen op, ik heb contact gehad met Wevers en dat is goed gelopen, ze zijn iets duurder, maar aan de andere kant, ik heb hier meer vertrouwen in dan met andere leveranciers en dat is ook wat waard.Wat er wel is gebeurt:
Afgelopen weekend een setje velgen op de kop getikt, Afbeelding D laat zien hoe ze er gewoonlijk uit zien, maar dat is niet handig tijdens de rally, dus die kap gaat er af, dan komen ze er uit te zien als afbeelding A en dat lijkt niet echt, dus ik ga de gaatjes dichtmaken en dan komen ze er uit te zien als afbeelding B, misschien niet de mooiste velgen, maar belangrijk: niet al te duur, ze zijn recht en ik heb d’r 8 stuks van.


Dan is de kofferbak zo’n beetje ingedeeld, hier en daar wat ophangbeugels gemaakt voor de krik e.d., zeg maar voor de 1e hulp bij een lekke band.

Aankomende week gaat de Celica eruit, ik hoop dan dat de remmen dan ook klaar zijn, maar sowieso gaat de wagen verkassen, mijn Kadett 400 komt terug en die moet klaar voor de Eifel rally.
henk 400rr
DeelnemerAls we het over “Weber” hebben, dan hebben we het niet over de barbeque ;)
henk 400rr
Deelnemer@Manta-aero wrote:
Gave foto’s Henk, om de Manta zo te zien! En inderdaad ook leuk om te horen wat het onderhoud/service bij zo’n rally inhoud!
Dit lijstje valt nog mee, maar afgezien van het onderhoud / reparatie zit er ook nog wel eens een stukje “ontwikkeling” aan vast, zaakjes die niet lekker gaan en voor verbetering vatbaar zijn, nu is de Manta aardig in een vergevorderd stadium, er zijn dingen die we niet meer gaan doen omwille van een andere wagen, maar de kleine zaken pakken we nog wel aan.
Ik heb er ooit stuurbekrachtiging e.d. in gehad, ook daar heb ik weer een nieuw systeem van liggen, maar ook heb ik weer een andere setup liggen voor de geometrie, ik weet allen niet of we dat nog gaan doen of niet, als we het zouden doen is er wel iets plezieriger mee te rijden verwacht ik.
Dus, kortom: het gaat altijd wel door met zo’n ding.
henk 400rr
DeelnemerUiteraard :thumb
henk 400rr
DeelnemerAfgelopen weekend bezig geweest met de Manta, allemaal reparaties ter voorbereiding van de Eifel rally a.s. wanneer de Equippe Dikken/Onstenk er mee gaat rijden, Om even aan te geven wat er zoal na een rally aan kan mankeren:
-Nieuwe blokken voor, die waren echt weg
-De koppelingskom vervangen, die was voor de helft doorgescheurd.
-Uitlaat gelast
-Handrem aangepast
-Scherm gerepareerd
-Stickers
-Olieverversen
-Alles nalopen of alles nog wel vast zit en nog delen die verloren zijn weer opnieuw toevoegen, e.d.
-Nieuwe bandenverder wat nog moet is een keerring van de bak en een paar kleine dingen.




henk 400rr
DeelnemerHessel bouwt al mijn motoren, met de CIH 16V zijn we nu inmiddels al 5 jaar aan het uitzoeken en verbeteren geweest, de bedoeling erachter is strakjes de motor ook hier in NL te kunnen aanbieden, ons prototype zit straks in de Kadett, in een Manta 400 grp.B die ik nog aan het bouwen ben, daar komt een veel krachtiger exemplaar in met dry-sump en respect. 260Pk, mischien wel iets meer.
Aangezien ik dus meer old-skool qua instelling ben, kun je ook zien aan de bouw van de celica, wel nieuw, maar ook weer met de verbintenis met het verleden, ook datzelfde geld weer voor de Kadett, kun je een beetje het idee krijgen wat je kan verwachten. ;)
Het probleem met leveranciers tegenwoordig is dat je haast niet meer krijgt wat je vraagt (en wil) maar dat je genoegen moet nemen met wat ze je toesturen, daarom doen we veel in eigen beheer en in de toekomst willen we dat ook via een bedrijfje gaan doen, meer klantgericht werk.
henk 400rr
DeelnemerManta Aero: Als hij terugkomt zit inderdaad die motor erin, maar wel met een speciaal tintje.
Dit is de 1e motor die klaar is in de serie, d’r komt nog een 2e en een 3e is in de maak qua onderdelen, echter de bouw ervan duurt lang en dat zullen we moeten bekijken hoe we dat in de toekomst gaan oplossen.
@Louwe: als de boel wat heel blijft, dan gaan beide wagens ook met de Hellendoorn rally rijden, dan zit er in de Manta weer een ander achter het stuur, verder zijn er nog plannen, maar daar kan ik nog weinig over zeggen.
Dan de Celica: Gisteravond de stoelen gehaald en vandaag geplaatst, detailmensen zal opvallen dat er 2 verschillende gordels in zitten.
De navigator heeft deze keer zijn eigen gordels uitgezocht, ze zijn beide rood… dus.. (who cares!)


henk 400rr
DeelnemerVoor wie denkt van “ik hoor niks, ik zie niks” over de Kadett 400 en MP in de gaten houd..
Mis..
De wagen is ingeschreven voor de Eifel rally 25/27 juli en we hebben inmiddels bericht dat we startnr. 148 hebben
Ook de Manta is ingeschreven, die heeft startnr. 14
Vanmorgen bericht gehad dat de kadett in het weekend van de 29e juni retour baasje komt, daarna wordt het nog even flink de zeilen bijzetten om hem op tijd klaar te krijgen, ermee testen zal waarschijnlijk niks worden, maar ..
Dat zien we dan wel weer.

Ook de afbouw van de Celica gaat door: De beschermingsplaten van het achter differentieel en de extra tank bescherming zijn gemaakt en gemonteerd, verder veel detail werk aan de binnenzijde van de wagen gedaan.


henk 400rr
DeelnemerIk weet het niet…
Als dit kenmerkend is voor hun klantenkring…
Dan blijf ik maar van m’n koffie genieten. ;)
:lol:
henk 400rr
Deelnemerhenk 400rr
DeelnemerDat is zijn probleem voor verkoop of niet.
Je zal als koper wel die zekerheid moeten krijgen dat je krijgt waarvoor je komt, er zijn zoveel de boot in gegaan met sperren en overbrengingen, versleten achterassen die goed waren..
Wil hij ’t niet dan is er wel iemand anders en anders voor minder geld mee.
-
AuteurBerichten