Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerKlopt, maar het is puur opslag.
De verhuurder is niet negatief tegenover een brug en dat ik wat kleine dingen kan doen, maar op zich heb ik dan meer last van een brug dan profijt.
Thuis heb ik m’n sleutelruimte wel.
henk 400rr
DeelnemerHet lijkt even of er niks gebeurt, maar niets is minder waar, ik moest ruimte creëren (wie wat bewaart heeft een hoop rotzooi) en heb dus een opslagruimte erbij gehuurd, de komende tijd ben ik dus druk bezig met een reorganisatie.
De Manta gaat opnieuw de vermogensbank op en wordt even nagekeken, daarna gaan we voor de East Belgian rally op 26 t/m 28 september.
De eerste auto’s zijn alvast neergezet op de nieuwe locatie, momenteel ben ik thuis de boel aan het verbouwen en in ook de loods komt ook nog een stelling.

henk 400rr
DeelnemerBedankt en het komt wel goed, ik hoor links en rechts andere teams met soortgelijke ervaringen en dan valt het zelfs nog wel mee.
henk 400rr
DeelnemerAndere hoofdremcilinders, oorspronkelijk was er een advies, maar dat werkte dus niet zo als verwacht en ik heb het even nagerekend via een formule die ik op internet zag en ik kwam tot de conclusie dat er beter andere hoofdremcilinders op konden met andere diameters.
We hadden de hele tijd een vrij hard pedaal met weinig slag en een handrem die niks deed, nu is er een betere vrije slag en is het beter te bedienen en te doseren, ook de handrem werkt beter.
Voor wie dat niet gezien heeft, er zit namelijk een pedalbox in met 2 losse hoofdremcilinders van Wilwood met balancebar.
henk 400rr
DeelnemerWanneer de Kadett weer ingezet gaat worden, dat zien we wel, we hebben er geen planning aan vast gezet.
Duss.. de vakantieperiode is achter de rug en er staat hier nog het 1 en ander wat de aandacht nodig heeft dus…
Met frisse tegenzin zo langzamerhand begonnen met wat kinderziektes te fixen dan de D-Kadett 400 proto (voor diegenen die het nog niet weten: replica)
-We hadden wat problemen met de remmen, dat is nu opgelost (theoretisch, de praktijktest zal het nog moeten bewijzen)
-Verder vond ik de stoel voor geen meter zitten, ook met de zit positie was ik niet echt “happy” mee, Marcel was echter in z’n nopjes met de stoel, dus heb ik mijn kant wat aangepast en een andere stoel er in geplaatst.
-De handrem werkt nu ook beter.Het lijstje wordt al korter, maar er zijn nog wat kleine tijd vretende zaken.
Ondertussen ook nog wat onderdelen bestelt voor de Manta, die komt volgende week terug en dan ga ik de laatste reparaties nog even doen, dan is deze ruim op tijd klaar voor de East Belgian rally.


henk 400rr
DeelnemerSluit ik me bij aan, mooi fotomateriaal :thumb
henk 400rr
DeelnemerBedankt.
Volgende projecten worden al bekokstooft in m’n hoofd, maar eerst even de huidige projecten vervolmaken ;)
henk 400rr
DeelnemerHad je nu een sportkat eronder of een gewone?
henk 400rr
DeelnemerJe had ons wel even mogen aanschieten, we bijten niet ;)
d’r waren wel meer die niet goed konden zien of het nu wel of geen originele 400 motor was, het meest bizarre wat we gehoord hadden is dat mensen uit het publiek bij de auto van Frank (Nelissen Ascona 400) stonden te vertellen dat hij met een afgezaagde kop reed en wij met een originele 400 motor :shock: (ha, ha, ha)
Het lint hebben we gespannen omdat de aandacht zo groot was dat we zelf niet meer bij de auto konden sleutelen, ik hou daar niet zo van, maar we hadden geen keus meer.
Verder over de rij eigenschappen: hij rijd echt goed, mooi stabiel, goed controleerbaar. Net wat Marcel al schrijft, het belooft wat voor de toekomst. :thumb
henk 400rr
DeelnemerKlopt, de laatste paar maanden zat het allemaal enorm tegen, lange wachttijd op onderdelen die ons parten speelde, eigenlijk gekkenwerk om met een ongeteste wagen nog wat te doen, maar uiteindelijk moesten we toch testen, aangezien we hier ons al voor ingeschreven hadden hebben we dit als testrally gebruikt.
Nu zijn er wat dingetjes opgedoken die we even moeten fixen, dus ik ga hem nog even flink nakijken en dan komt het wel goed, voor de volgende rally wil ik eerst weer gaan testen voordat ik daar weer aan mee doe.
Verder ondanks stress en drukte hebben we ons wel vermaakt en daar gaat het ook om, je moet er wel lol in houden.
De volgende geplande rally doen we eerst weer met de Manta.
Hier nog een paar leuke plaatjes:



henk 400rr
DeelnemerAfgelopen woensdag was dan het begin van ons Eifel rally avontuur, helaas door dat we veel tijd moesten inhalen hebben we niet kunnen testen, we hebben slechts gereden om de auto door de APK te krijgen en ene beetje gevoel te krijgen.
Woensdagmiddag na de opbouw van de serviceplek hebben we een doodlopende weg uitgekozen om de auto even flink aan de tand te voelen, helaas bleek al snel dat de bak stuk was, in de hogere toeren blokkeerde de bak bij het terugschakelen, in allerijl is een andere bak geregeld, maar helaas misten we daardoor erg veel. Voor de vrijdagavondproef kregen we hem net klaar, eenmaal op de proef kregen we te maken met een klapperend geluid onder de wagen wat na verloop van tijd steeds erger werd en na de Finish was er bijna niet meer mee te rijden, een kapot tussenaslager bleek de boosdoender, ook dat hebben we kunnen regelen en de wagen werd weer klaar gemaakt voor de zaterdagmorgenproef.
Richting de proef kregen we al problemen, een losgeschoten contactdraad bleek de boodsdoender, maar nadat gefixed te hebben konden we verder, helaas kregen we remproblemen, de druk viel constant weg om net zo hard weer terug te keren en op het rechte eind barstte een O-ring rond de bougiegat an de 3e cilinder en dat was voor ons einde van de proef, eenmaal op de service hebben de monteurs dat weer gerepareerd en nagekeken zo dat we een 2e keer weer konden starten bij de 1e proef van de dag.
Dat ging redelijk, maar de remproblemen kwamen terug dus hebben we besloten om er maar mee te stoppen.
Al met al een innoverende rally met veel stress en waarbij iedereen erg zijn best gedaan heeft, maar helaas zat het er dit keer niet in.
Toch hebben we nog videobeelden kunnen nemen van ons 2e optreden op de 1e proef van de zaterdag: http://www.youtube.com/watch?v=2G09cRW-ZQ0&feature=youtu.be
hieronder enkele beelden:










henk 400rr
DeelnemerYep, het is een Zuid-Afrikaans kenteken. :thumbup
De Engelse kentekens waren:
Q625-PDS (Murray Grierson)
MSM-593R (Bernie Roony, Billy McMillan, Michael Black, Roy Haslett, Davy McLaughlin)Vroeger (heel vroeger) dacht ik in 1e instantie aan een Duits kenteken, de auto’s zijn immers in Duitsland gebouwd destijds, maar het blijkt dus een Zuid-afrikaans kenteken te zijn, op 1 of ander manier hadden alle 400’s dat die daar reden, McRea heeft daar ook gereden bijv. met de Ascona 400 en Weber met een Manta 400, ook in deze kleuren, maar dan a la rothmans.
Stukje historie les ;)
Maar bedankt, ik ga m’n best doen en schroom niet ons even aan te schieten op de service, dit op zaterdag doen is misschien niet handig, maar als we even geen tijd hebben dan merk je dat snel genoeg.
henk 400rr
DeelnemerDit weekeinde zijn de laatste details afgewerkt aan de wagen, hij is d’r nu wel klaar voor, woensdag gaan we als team onderweg naar de Eifel rally, tijd om te testen hebben we helaas niet, dus de rally zal de 1e echte testrit worden.

henk 400rr
DeelnemerKan je de stekkers niet in elkaar steken? en zo het kastje omzeilen?
henk 400rr
DeelnemerEven korte reactie:
Spruitstukken: er is maar 1 lengtesoort en die is geschikt voor 2.2/2.4, wel even denken aan het thermostaathuis, die is namelijk ook anders, met wat kunst en vliegwerk kan je ook eentje van een S/N type monteren (gaten boren in de kop)
Set-up: geen speciefiek advies, verschilt per motor al naar gelang de staat en specificaties van de motor (nokkenas,..etc.).
Webers: 40mm kan, maar dan wel tamme nokkenasjes, het advies is 45ers te nemen, ga je voor gruwelijke nokkenassen voor de sport (rally/race) dan kun je nog naar de 48ers gaan, maar 45ers zijn goed genoeg.
henk 400rr
DeelnemerBedankt :thumb
henk 400rr
DeelnemerOok de APK zit er op :thumb
henk 400rr
DeelnemerNee, hij is niet te vergelijken met de Manta, ik vindt hem wat beter sturen e.d. de remmen, dat moet wel wennen, ik heb nu geen bekrachtiging meer, slechts 2 hoofremcilinders.
Maar vandaag de run gehad bij Postma Motorentechniek aka Postma motorsport van de Kadett 400 prototype en dat viel zeker niet tegen, we hadden verwacht gezien de nokkenassen e.d. zo tussen de 200 en 220 Pk uit te komen, koppel dacht ik 240-250, Hessel dacht aan 265Nm
Uiteindelijk is het een slordige 216Pk geworden en een 278Nm, dat feestje begint al bij zo’n 3200 omw/min.
Wij zijn erg tevreden.



Hier dan de bijbehorende video van de run: http://www.youtube.com/watch?v=fM7yK9kMcO8&feature=youtu.be
henk 400rr
DeelnemerVanavond de 1e proefrit gehad met de wagen en daarbij zijn ook beelden genomen: http://www.youtube.com/watch?v=jmQ6yPTuC9U&feature=youtu.be
Hij rijdt goed, de motor wordt morgen afgesteld.
henk 400rr
DeelnemerOndertussen toch even tijd gevonden (gemaakt) en de lampenbar van de Celica gespoten en de lampjes gemonteerd.
Tijd om even te kijken hoe het erbij staat en of het leuk past.Het echte aansluiten, bekabeling e.d. komt wel als de Kadett helemaal klaar is.

Vanmiddag gaan we weer verder met de Kadett.
henk 400rr
DeelnemerIk / we hebben geen tijd om te testen voor de Eifel Rally, dus we checken of alles werkt en draait en de motor wordt afgesteld, dus qua motor is het geen probleem, maar omdat ik er verder niet mee kan rijden voor de Eifel rally zullen we tijdens de rally merken wat we er aan hebben.
Maar: bedankt :thumb
henk 400rr
DeelnemerAchter de schermen gaat het ook goed vooruit met de Kadett 400 proto, de druk zit behoorlijk op de ketel om de wagen klaar te krijgen en er zijn ook de extra stickers opgeplakt die nodig zijn voor de Eifel rally a.s.
De meeste kinderziektes zijn eruit op een paar kleine na en hopelijk zal 1 van de laatste probleempjes deze week opgelost zijn.Inmiddels is het zo dat de motor gelopen heeft, hij gaat zoals het er uit ziet Woensdag op de bank om geheel afgesteld te worden, dinsdagavond gaan we even test rijden.




Hier zijn dan de 1e beelden van de Kadett 400 prototype, de motor is net gestart en alles moet nog afgesteld worden, synchroon, ontsteking,..etc.
Hessel is in de video bezig om de boel wat synchroon te krijgen.
henk 400rr
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
Ik vermoed dat henk bedoeld dat hij voor deze rally geen rdw keuring hoeft :hmmz
Klopt, daar komt het wel op neer.
henk 400rr
DeelnemerIk heb het al vaker gezegd in dit topic en baseer dat niet op mijn gedachten, daar heb ik zeker wel de desbetreffende instanties over benaderd: het is nog niet noodzakelijk.
Dus, niks geen; “ja maar”, “ik vindt”, “ik denk”,..etc.
Ik hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.
Ik ben niet boos of geïrriteerd, maar ik wil niet de herhaalpapagaai uithangen. ;)
henk 400rr
DeelnemerIk hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.
verder staat er nog 1 op stapel hier om opgebouwd te worden, in onderdelen is die al een tijd compleet, maar ik kom er niet aan toe, wie weet strakjes.
-
AuteurBerichten