Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
Deelnemervlgs kleurlijst motip voor de bouwjaren 1977-1986, is dat “86” voor astrozilver.
henk 400rr
DeelnemerWe hebben een leuke dag gehad, echt veel mensen gesproken, oude bekenden, maar ook nieuwe mensen, bij sommigen moest ik even goed nadenken, maar vooral, was het leuk iedereen even gesproken te hebben.
henk 400rr
DeelnemerDe kogel is door de kerk en we zijn klaar voor vertrek naar het 400 treffen, helaas door tijdgebrek, vervoer, e.d. hebben we de keuze moeten maken en de Manta stond al op de kar, dus die reist morgen mee, een volgende keer nemen we de Kadett wel mee. Ik heb voor de zekerheid nog even geprobeerd of de wagen wel wou lopen, dat viel tegen, maar na een moduul/bobine wissel startte hij vrij vlot.
Toch ben ik niet tevreden, de Manta loopt niet zo als destijds in Bocholt, dat viel me al op toen we met St.Vith begonnen. Dus dat gaat nog een onderzoekje worden.
Verder nog een kleine update in het Manta 400 grpB project, de kunststof deuren zijn gemonteerd, de komende tijd (als ik tijd heb) ga ik me richten op de deursponningen.

henk 400rr
DeelnemerVoor de laatste moment twijfelaars:
Wees niet ongerust dat je niet terecht kan met je 400 (replica), ervaring leert dat er altijd wel plaats is in “de herberg”
henk 400rr
DeelnemerVoor de laatste moment twijfelaars:
Wees niet ongerust dat je niet terecht kan met je 400 (replica), ervaring leert dat er altijd wel plaats is in “de herberg”
henk 400rr
DeelnemerVoor de laatste moment twijfelaars:
Wees niet ongerust dat je niet terecht kan met je 400 (replica), ervaring leert dat er altijd wel plaats is in “de herberg”
henk 400rr
DeelnemerNee, dat is gecontroleerd, bovendien, de auto is nog zo’n 4x afgeslagen om vervolgens nadat hij een tijdje stond weer gewoon te starten, als dat zo was, kon je dat ook vergeten.
Maar het komt voor, in het verleden hebben we ook al zoiets dergelijks beleeft.
henk 400rr
DeelnemerNee, de chauffeur was het probleem niet, wat er voor de rest bij kwam maakt het noodzakelijk om max. met 1 aan te kunnen komen en zelfs dat wordt nog lastig qua tijd.
henk 400rr
Deelnemer@RISL wrote:
Gave plaatjes hoor!
Zo te zien zowel de Manta als de Kadett heel gehouden voor komend weekend :)Het verslag van Marcel geeft nog een paar mooie plaatjes :thumb
Ik heb maar plek voor 1 auto op de kar, de planning was meer mee te nemen, maar dat is zoals de zaken ervoor staan even niet mogelijk.
Welke dat wordt, dat zie je a.s. zondag wel ;)
henk 400rr
DeelnemerAfgelopen weekend hebben we de East Belgian rally gereden in St. Vith, we hebben een leuk weekend gehad ondanks dat het niet geheel volgens planning liep, op de 5e proef kregen we problemen met de ontsteking, repareren kon, maar daarmee waren we niet overtuigd dat het probleem opgelost zou zijn, dus hebben we besloten niet verder te rijden.
Tevens voor ons de seizoensafsluiter, privé hebben we nogal een hectische tijd en om even rust in de tent te krijgen rijden we verder dit seizoen niet meer.Onze pijlen staan gericht op de TAC rally 2014.
Verder nog wat mooie plaatjes gezien en onze onboardbeelden staan ook op de site, te vinden via http://www.henk-400.nl




henk 400rr
DeelnemerThanks :thumb ik doe m’n best en probeer een steeds hoger niveau te bereiken.
henk 400rr
DeelnemerOkay, leuk :thumb
henk 400rr
DeelnemerWe staan weer in een blad, ditmaal in het blad “Autonews”, met dank aan Alexander Belder die me hier even op attendeerde. :thumb

henk 400rr
DeelnemerBeide, ja hij moet opgebouwd worden, maar hij moet ook aangepast worden.
De kooi heeft zelfs papieren, die zou je als je het wilt gewoon kunnen gebruiken zonder problemen, maar, je moet het niet willen, beter is een andere veiligere kooi er in te bouwen.
Verder kan het wat netter en beter en dat gaat ook gebeuren.
henk 400rr
DeelnemerNou, meestal als ik een idee ophoest, ga ik d’r ook mee aan de slag, gezien de hoeveelheid “hooi” en de “kleine vork” die ik momenteel heb, lijkt het me verstandig dat nog niet al te veel openbaar te zetten ;) maar laten we het er maar op houden dat er veel mogelijk is en dat ik veel leuk vindt om op te bouwen.
Gisteren even een wagen opgehaald, dit is de auto van @Manta-sport, dit is een ex-rallywagen die weer in ere herstelt moet worden. De auto moest even onder dak, met tijd en ruimte in het schema gaan we er mee bezig.
Zo was hij (ooit)

En zo is hij nu



henk 400rr
DeelnemerVoor mijzelf had ik nog wel graag een Ascona 400 groep 4 willen bouwen, voorlopig staat die nog niet in de planning, maar wie weet…ooit..
D’r zijn nog zoveel plannen, ideeën waar ik mee rond loop.
henk 400rr
DeelnemerQua projectopbouw ligt het een beetje stil, dit omdat er een grootscheepse herindeling plaats vindt in de verschillende ruimtes die ik heb, maar het levert wel weer leuke plaatjes op:

Deze “vond” ik nog onder een laag stof achterin de schuur, die gaat waarschijnlijk vanaf oktober opgebouwd worden

schuur 1 is dus nu zover dat er weer in gesleuteld, e.d. kan worden
Plaatje ervoor:

Plaatje erna

De AcDelco is trouwens op de bank geweest, resultaat 201 pk en 236Nm (op een geijkte rollenbank) dit lag exact in de lijn van de verwachting, dus ik ben tevreden :thumb
henk 400rr
DeelnemerJe hebt geluk, de toelatingseisen van iemand uit de polder in dat deel van Friesland zijn niet zo hoog, elders had je meer problemen binnen te komen.
Westellingwerf beschouwd zichzelf niet als zijnde deel van Friesland. :mrgreen:
henk 400rr
Deelnemerha, ha, lastig hé ;)
henk 400rr
DeelnemerHalf rally klaar?? :shock:
pffr..ha, ha, ha :lol:
Er is nog altijd verschil tussen een rallywagen en een fabriekswagen voor de rally, maar een rallywagen is een rallywagen.
Ik pers. ben wel benieuwd wat die geheime punten zijn dat het geen “echte rallywagen” is.
henk 400rr
DeelnemerNou Louwe, vertel.. (ha, ha, ha)
Daarover zijn de meningen verschillend of je nu wel 1 of geen 1 moet hebben met een (rijke) rallygeschiedenis.
Op zich, qua waardevermeerdering (maar dan betaal je ook meer voor de aanschaf) kan het handig zijn of 1 of ander bekend figuur er ooit in gezeten heeft, ook leuk om te vertellen op feestjes en partijtjes.
Aan de andere kant, dat is wel weer zo’n 30 jaar terug en de auto is destijds al gruwelijk misbruikt en naderhand heeft in dat ding ook veel volk gereden die hem niet al te zuinig behandeld heeft, laat staan of zo’n ding ooit nog een crash heeft meegemaakt.
Dit is eentje die redelijk maagdelijk is wat dat betreft, dus lekker fris, ook dat heeft zijn voordelen.
henk 400rr
Deelnemer(ik heb het verhaal wat ik hoorde wat ingekort :mrgreen: )
Nee, dit is niet de wagen van Albert.
henk 400rr
DeelnemerNee.
Ik heb een verhaal gehoord en wat daar van waar is ik weet het niet.
Maar vlgs dat verhaal is deze omgebouwd voor circuit / rally gebruik, maar dat is er nooit van gekomen.
henk 400rr
DeelnemerDit valt weer onder de noemer “rallywagen” ipv. straatversie, daar zit hem ’t verschil.
Of de prijs gerechtvaardigd is, is niet relevant, als iemand het er voor over heeft, dan was de prijs dus goed genoeg.
henk 400rr
DeelnemerIk ken die uitvoering, ken je deze al?

Circuit of Ireland Rally 1996 – Andrew Nesbitt
Het kan trouwens zijn dat ivm het aanpassen van de plannen de celica nog aangepast gaat worden, maar…voordat het zover is…
-
AuteurBerichten