Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerIn ieder geval wel de runs die ik zag, ik weet niet eens of ik tot het eind gebleven was, maar dat was het enigste wat mij nog bijstond.
henk 400rr
Deelnemeryep, de grote rookpluim tijdens de sprints, dat was deze auto.
;)
12 mei 2007 om 12:58 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309974henk 400rr
DeelnemerJa dat klopt, maar past de rail met injectoren er zo niet op? ik heb hem wel een keertje op m’n 2.2 buis gemonteerd, nu is dat al even geleden maar volgens mij was dat geen echt probleem.
Het kan zijn dat de beide leidingen achterop wat bijgebogen moeten worden.
Met de rubbers kan ook wel, dan moet je een stuk plastic weg kunnen snijden van de injectoren en dan met een slangverbinding weer monteren, heb gezien op het OHF dat eentje dat deed omdat hij een 3.0 buis gebruikte.
Maar mijns inziens niet nodig bij een 2.2 buis.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door harryastra
…. Achterop stond manta RS….
Moeilijk te zien, maar volgens mij staat er wel degelijk SR, of het moet ergens anders staan dan op de rand. :hmmz
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door tcat
Origineel gepost door Biert
Hier rij ik in rond, 1973, 1900s
Greetz
MarioA’tje???
1973????
:hmmz:hmmz:hmmzeven stukje verder lezen, dan staat dit:
Origineel gepost door jeanne
Hallo, ik heb jaren Manta gereden JB-29-KK, waar zou die gebleven zijn?? staat niet meer in het RDW. Maar… Ik heb pas een andere gekocht.
Kent iemand ‘m ? uit okt 1982
Heb geen idee hoe het kan, maar de foto staat hierboven bij Biert.
Wat zou ik fout gedaan hebben? ( dom blondje misschien)
Zijn aatje is mijn b-tje gewordenhenk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door DevilraY
Originally posted by js 400
hij was trouwens de eerste met een 24 volt motor er in in nederlandVoorlopig nog wel even de enige ook denk ik… :jerry
:D :D :D
henk 400rr
DeelnemerDat waren de drijfstanglagers, bij een 2.4 zitten ze op een andere plek dan bij de rest (1.6 t/m 2.2), remedie als je ze al hebt is een gaatje boren op de juiste plek, als het kan dan wel vanaf de lagerkant, het zachtere gedeelte dus, doe je het van de andere kant en de boor schiet er door heen dan kan er wel eens wat van de rand afbrokkelen.
Er zijn ook 2.4 drijfstangen en lagers zonder dat gat, geen idee waarom, vast een experiment of productiefout.
De hoofdlagers (krukaslagers) zijn verder gelijk.
7 mei 2007 om 21:50 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309972henk 400rr
DeelnemerOk, je moet dus gewoonweg de injectoren van een 2.4 gebruiken, dat werkt het beste.
Ik weet zo niet of de injectorrail er zo op past, meende van net niet, maar er kan wel iets aangepast worden zodat dit wel kan, de ondersteuning van die rail kan wel vastgezet worden maar dan moet je wat creatief zijn met een stukje strip.
7 mei 2007 om 20:01 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309970henk 400rr
DeelnemerIk weet even niet wat je wil, wil je het injectiesysteem van een 2400 erop bouwen (op een luchtbuis van een 2200) of wil je een injectiesysteem van een 2200 op een 2.4 luchtbuis bouwen.
Het lijkt me het eerste, maar voordat ik een heel verhaal tik wil ik wel eens weten wat zoal de bedoelling is.
henk 400rr
Deelnemervanmiddag een matzwarte in omgeving Hemrik en reed bij E. de B. het terrein op.
kenteken..:hmmz DP-87-GZ of zoiets. :hmmz
henk 400rr
Deelnemer2 kleuren had Opel:
1e kleur
Make: Opel
Color: 112
Code AKZO: OP112
Code Description: Jetsilber M
Yr.First: 1973
Yr.Last: 1975
Group: Grey2e kleur
Make: Opel
Color: 112
Code AKZO: OP112:85
Code Description: Platin M.2c
Yr.First: 1985
Yr.Last: 1991
Group: GreyGezien je auto is het de laatste ;)
henk 400rr
Deelnemerje kan het hier bijv. nakijken: –>klik hier<–
henk 400rr
DeelnemerIk heb eens een paar spuitbusjes gekocht vanwege de velgen en de benaming was “weiss Gold metallic”, Dakar Gold is veel donkerder, meer tegen het bruine aan en de kleurbenaming platina Gold ken ik niet, ik weet dat er een paar waren met een Champagne achtige kleur, voornamelijk GSI’s en exclusive’s hadden die kleur wel, zo’n 1 heb ik ook in het hok staan die deze kleur had.
Als het deze kleur is dan is die meer tegen het grijze aan.henk 400rr
DeelnemerJa, ik denk eerder dat hij nog niet klaar is :P, ik mis wel meer dingen. :D
henk 400rr
Deelnemer“Weiss Gold” heet deze kleur geloof ik (witgoud metallic) ik heb ook eentje met zo’n kleur gehad, was tijdens verkoop (nieuw) een populaire kleur, begin jaren negentig niet meer.
Ik vond het wel wat hebben toendertijd.henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door fredericki200
hey,mijn manta heeft een 2.2
spagetie
en groep a
komt uit 1985
en uiteraard de 400 stoelen + bank
17 april 2007 om 20:01 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309967henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door mxnick
okeej en dan kan ik gewoon de aandrijfas monteren die eronder zatja
maar het koppel is verder geen probleem voor de 4 bak?
nee
en hoe is de eind overbrenging dan? hij zou met 5 bak minder toeren make…..?
klopt, 4 bak heeft een eindoverbrenging van 1:1, de 5 1:0,87 (of 0,89), dat betekend dat hij in de 4 net zolang door gaat tot de fut eruit is en dat kan aardig oplopen, ik heb een keertje met een A met 2.0E en 4-bak hem in de hoogste versnelling tot in het oranje gebied gehad voordat de motor niet verder trok, snelheidsmeter zat daarbij zo ongeveer op de 210-215km/h
en wat zit hier voor voordeel of nadeel aan ivm een lichter vliegwiel?
Het voordeel is dat hij wat vlotter op toeren komt, een nadeel is er niet echt.
henk 400rr
DeelnemerEen 0,81 eindoverbrenging wil zeggen dat de hoogste versnelling eigenlijk meer een soort van overdrive is. Bij sportbakken is de eindoverbrenging van 1:1, net als bij de meeste 4-bakken, dwz. dat hij daarin verder doortrekt dan eentje met een 0,87 bijv.
In de praktijk komt het er op neer dat 2 gelijksoortige wagens waarvan de 1 een 5-bak met 0,87 heeft en de ander een 4-bak met 1:1 heeft, degene met de 4-bak degene met de 5-bak overtreft in topsnelheid.
Beetje een rare bak dat hij wel de 1e als een sport heeft en dat de eindoverbrenging dat weer niet is. :hmmz
Als je wat foto’s hebt zou dat misschien handig zijn ook van de versnellingspook bevestiging.
henk 400rr
DeelnemerAls de 1 linksonder zit en de R erboven dan in het geval van Opel kan het gaan om een ZF of Getrag, als het een Getrag is dan kan het een Ascona 400 bak zijn als de kenmerken verder grotendeels gelijk zijn aan de 3.0 bak van de Monza/Senator, als hij dat niet heeft kan het nog om een M3 bak gaan van BMW.
Normaalgesproken heeft de reguliere Getrag voor Opel de 1 en de R naast elkaar zitten, linksboven dus.
henk 400rr
DeelnemerDaar kan ik je helaas niet mee helpen, Big Opels heeft ook een forum, wie weet zit er daar iemand die het weet: –>klik hier<–
henk 400rr
DeelnemerEen automaat en een Getrag 262/264/265 moeten even lang zijn, dus als je dat in een manta A zet moet je dus een tussenas hebben van een A-manta automaat.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door corres
..en die rode 6 cilinder was van bennie gankema weet nog wel dat die grote problemen had om die 6 cilinder op kenteken te krijgen weet niet eens of dat gelukt is….Wat ik ervan weet is dat dit nooit gelukt is, de auto is via E. de B. verdeelt in onderdelen, de velgen zaten later om de auto van @mantadevil (rode 400 rep.) de koets is in 1e instantie naar Kootstertille gegaan en later verkocht aan @manta-NH en die heeft er nog weer een onderstel onder gezet en te koop aangeboden hier, volgens mij is de auto toen uiteindelijk gesloopt.
13 april 2007 om 19:21 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309964henk 400rr
DeelnemerIk zou in dat geval de boel van een 2200 erachter zetten, het koppel is nogal fors hoger van deze motor tov de 1.9, ik denk niet dat die hem houden kan op de lange duur. Er is wel degelijk verschil tussen eentje van een 2.2 en een 1.9, die van de 2.2 heeft een koppelingsplaat van 9″ en een 1.9 eentje van 8″, de buitendiameter is wel weer hetzelfde.
Het enigste waarmee je rekening moet houden buiten de aangegeven punten is dus de pasbout welke omschreven staat in een ander rubriekje hier.
henk 400rr
DeelnemerKlopt, soms wil en goed gemikte klap met een redelijke hamer ook wel wat doen, wees wel voor zichtig, ik heb 1 keer in het donker gestaan toen zo’n moer bij het klemmen in de bankschroef wegschoot en door m’n TL-balk heen vloog.
Je moet nogal wat kracht zetten namelijk, gelukkig knalde de moer de goede kant op.
Maar ze moeten nog wel nieuw verkrijgbaar zijn.
henk 400rr
Deelnemernee
-
AuteurBerichten