Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door Tafkam
… maar dat 3x een kwartslag aandraaien blijft problematisch. Is dit echt nodig?…Ja, officiëel is het zelfs 4x, maar 3x is genoeg voor de DHZ.
henk 400rr
DeelnemerOfficiëel een 2.0
henk 400rr
DeelnemerJa, klopt er was eentje die zat zo vol troep dat ze wel even bezig geweest zijn om die op te ruimen en nummer 33 ging er nog dwars door heen maar dat hij wel moeten bekopen met schade, 2 lekke banden + brandstofpomp (zat nog onder de auto) afgescheurd.
Zijn commentaar was “ach, had ik altijd al eens willen doen”:D
henk 400rr
DeelnemerFoto’s autocross Luttelgeest 23-06-07 met m’n zwager en een aantal vrienden/kennissen.

henk 400rr
Deelnemeryep, ik hou niet zo van allerlei (felle) kleurtjes.
smaken verschillen, ik neem aan dat de eigenaar er erg blij mee is.
henk 400rr
DeelnemerDeze blokjes zien er altijd mooi uit, de “zuurstok uitvoering” had van mij niet gehoeven.
henk 400rr
DeelnemerIk weet niet of ik daar schema’s van heb, denk het niet, het zal wel geen achteruitschakelaar zijn, maar staan er geen merktekens bij?
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door mantaron
Vandaag 16 juni omgeving HARDENBERG was bij de rally aan het kijken haalden we een autoambulance in en wat stond er op?Stond op de koffer bak 1.3 :hmmz
Klopt, was en 1.3 met een dunne as en 4-bak en lichtelijk verrot.
Hij stond s’morgens op het service terrein.
henk 400rr
DeelnemerNiet iedereen heeft poelietrekkers ed. of goed genoeg technisch inzicht en het is wat anders dan een motor uit- en inelkaar bouwen en er zijn een hoop die daar al moeite mee hebben, vandaar even de opmerking.
Voor de handleiding: –>klik hier<–
henk 400rr
DeelnemerJa, dat klopt al moet je het “simpel ombouwen” wel zo opvatten dat het geen klusje voor beginners is, enig technisch inzicht en een goede handleiding + goed gereedschap komt er wel bij kijken.
henk 400rr
DeelnemerEven een oproepje plaatsen, er komt tzt wel wat los, eentje van een 2.0E zal wel lukken, 1 van een 1.9E is moeilijker te vinden.
henk 400rr
DeelnemerDie steun kan eraf, maar dan zit je met een gat, dat kan je weer dicht lassen maar het is gietijzer en dat moet met een speciale elektrode en dan nog is het afwachten, kostentechnisch en verstandigerwijs kun je dan nog beter een kant en klaar “E” spruitstuk halen.
Die gaskabelstejes heb je van boven en vanaf onder de carburateurs, dit hangt ervan af vanaf welke kant je de boel moet bediennen, met deze setjes loopt de gaskabel als het ware om het kleppendeksel heen.
Een aantal voorbeelden:



Dit is een versie die ik heb, die loopt onder de carburateur nabij het brandschot, een beetje onhandig met afstellen, maar verder zie je hem niet.

Dit is een versie eigenbouw, werkt verder goed en je hebt er geen last van mocht je een keer kleppen proberen te stellen.

Dit is de meest voorkomende oplossing, simpel, kost weinig en doeltreffend, niet de meest ideale, maar ideale oplossingen kosten geld.

henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door Ruud B
*schopje*Ik wil graag 40-webers op een 2.0E hebben.
Een paar vragen:
– als je het oorspronkelijk inlaatspruitstuk (is NIET van 2.0E) weghaalt lijkt er nog de steun van het uit laatspruitstuk in de weg te zitten. Kan dat?Klopt er zit zo’n voorverwarmings gedeelte op zo’n spruitstuk van een S/N serie, daarom kan die ook neit gebruikt worden, het is of een spaghettie of een origineel “E” spruitstuk
– Webers en spruitstuk heb ik gekocht op MP, zit helaas geen gas-kabel-set bij. Ik begrijp dat er meerdere oplossingen mogelijk zijn, wat is het beste en waar haal je die?
Ik maak ze meestal zelf, het simpeltste is een soort van brugje te maken tussen de 1e en 2e carburateur waarbij je de gaskabel op zo’n plaats zet da je weer gas kan geven, de kabel gaat dan zo’n beetje over het midden van het kleppendeksel, je kan ze ook kopen en dat kost ene paar centen, maar dan ben je er ook van af, de vraag is dan even of je ook een excoot als gaskabel hebt of een vrij gemakkelijk verkrijgbare gaskabel, stel dat hij knapt, moet je ook weer wat anders hebben.
henk 400rr
DeelnemerVaak brengt hij op de Duitse Ebay genoeg op, onderdelen zijn zeldzaam en bijna niet te krijgen, zelfs defect brengt hij nog genoeg op.
henk 400rr
Deelnemerpff, ik denk zo rond de €800,- al naar gelang staat en verhoudingen.
Vraag JS-400 eens, die zit wat meer in dat Kadett materiaal.
2 juni 2007 om 20:18 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309662henk 400rr
DeelnemerWas heel wat werk, ik hoop dat dit een beetje klopt en duidelijk is, 1 stekker kon ik zo 123 niet verklaren.
31 mei 2007 om 22:41 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309660henk 400rr
DeelnemerHeb wel een foto gevonden maar ook die is ook niet compleet, ik zal nog even verder kijken en anders zal ik proberen een duidelijke verklaring erbij te zetten.
31 mei 2007 om 14:03 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309659henk 400rr
DeelnemerIk zal eens kijken of er iets te vinden is, wat duidelijkheid schept.
henk 400rr
DeelnemerNou, een 265 uit Monza doet hier zo’n ±€500,- de monza/Senator versie heeft er 10 splines op de ingaande as (door het koppelingshuis) zitten, de Manta 400 versie van 265 heeft hetzelfde aantal splines op de as als eentje van een 240 (14) en zou qua prijs een €150,-/€200,- tot wat de gek ervoor geeft/wil hebben duurder zijn.
De manta 400 bak is geen sportbak, de bak van een Ascona 400 wel en is ook (veel) duurder, die kan je vergelijken met een M3 bak van BMW, ook daar zitten verschillen, je hebt ook daar een Sport en een overdrive bak tussen zitten.
Ik moet ergens die overbrengingen hebben, maar dat wordt even zoeken, die 375 waar de verkoper het over heeft kan ik even niet plaatsen.
De laatste prijzen vna ene paar jaar terug over de BMW M3 sportbak die ik gehoord heb lagen ook rond de ±€750,- als je hem vinden kan.henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door ShockWave
Nou schrijft de verkoper onderstaand stukje tekst:
Es Soll Ein 375 Sein Und ich Habe Noch Eind Das Soll Ein 233 Sein Aber Der 1 Gang Liegt Komischerweise Nichnt Hinten …Ik vraag me af wat dit überhaupt met een 265 Getrag te maken heeft.
henk 400rr
Deelnemervanmiddag zoiets gezien in cavalier uitvoering op rondweg Gorredijk

henk 400rr
DeelnemerVolgens mij alleen de 2,5, ik meende vroeger ook de 1e types 3.0’s en 2,8’s maar begrijp dat er vanaf de 2.8–> de Getrag 262/264 (4-bak) werd gebruikt als schakelbak.
Je moet het ook zo zien, er zijn mensen die vlgs. mij ook met zo’n 180Pk rondrijden met een 2.4 en getrag 240, meestal gaan die niet al te zuinig om daarmee en een goede bak zal het wat langer uithouden, een slechte wat minder, maar dat blijft koffiedik kijken hoe lang dit goed gaat.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door blitznl30
effe een vraagje hoeveel pk kan een getrag 240 bak eigenlijk hebben????Het hangt ervanaf hoe deze belast wordt, echte cijfers zijn er niet, vermoedens wel, maar zoals @boyanka al opmerkte is nog maar de vraag of deze vermoedens kloppen.
henk 400rr
DeelnemerJe kan wel terecht bij zowat elke tuner, de importeur van Webers is BCCP in Gramsbergen, spruitstukken zijn o.a. wel bij Biesheuvel te krijgen (nieuw dus)
Voor een gebruikt setje moet je marktplaats in de gaten houden of de Duitse Ebay, sommige autocross- of rally- sites hebben ze ook wel in hun te koop sectie.
18 mei 2007 om 15:45 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309978henk 400rr
DeelnemerAan de beschrijving te horen ben je dus niet met een 2.2 buis bezig maar met een 2.0E buis.
Tjah, dan wordt het verhaal wel even anders, het is zelfs alsnog mogelijk maar ik hou niet zo van deze constructie, de kans op valse lucht is wat groot naar verloop van tijd.
Of je verplaatst de pennen in het blok, of boort even nieuwe gaten in het spruitstuk, of je laat de pennen weg (zou ik pers. niet doen) Daarna plaatsjes maken voor de spruitstuk bevestiging, zo dat je dus opnieuw het uitlaatsysteem en het inlaatspruitstuk voldoende kan gaan klemmen op je kop.
-
AuteurBerichten