Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
henk 400rr
DeelnemerIk krijg hier vast spijt van, maar goed.
Het is niet helemaal waar wat je zegt, het hangt van af van een paar zaken, welke bak, welk bouwjaar en welke uitvoering.
Sowiso in de A1 types hebben de meeste nog gewoon een kabel, ook de 2400. Aangezien meestal de 2.0 versie (A1) op de sloop ligt die ook een kabel heeft kan je hem rustig daarvan af trekken.
Verder klopt het wel aardig.
henk 400rr
DeelnemerDat kan wel kloppen van een 5-bak zijn ze wat langer, je kan ook de km-tellerkabel van een Omega A erop zetten, die is net zo lang en beter verkrijgbaar.
henk 400rr
DeelnemerVermoedelijk zijn het krukaslagers, vaak klinken die bij stationaire toerentallen of langdurig hetzelfde toerental. Nokkenaslagers kan ook nog maar dat hangt van het soort geluid af.
Verder is dat dus moeilijk te oordelen van achter de PC.
henk 400rr
DeelnemerIs het wel een getrag? bekend is dat er bepaalde bakken uit Omega een achteruit hebben onder de 5, die moet je ook schakelen in z’n achteruit door een ring omhoog te trekken.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door Alienbliep
Goedendag mensen,Ik heb laatst een manta gekocht met een 3.0e erin.
Nu is mijn vraag of ik een getrag 262 of 265 heb.
Op het voorste gedeelte van de bak aan het koppelingshuis staat Getrag en aan de andere kant 262 0 510 20
Op het tweede gedeelte daaraanvast staat GM 265 0 401 10-226
Het is een bak met koppelingsbediening.
5 Versnellingen.
Voor achteruit moet je pook naar links doen en dan nog een keer doordrukken naar links en naar voren. soort van bmw.
Er past een opel as in.
Dus los koppelingshuis – dan een stuk bak – nog een stuk bak-schakelpook en aansluiting aandrfijas.
Rood schakelstuk waar de pook in zit. Dit is van ijzer
Hij is precies hetzelfde als deze bak alleen heeft hij een splinteras als uiteinde:

Mvg Stefan
Een 262 is in de regel een 4-bak, bij BMW had je vroeger ook een 262 5 bak, die ziet er heel anders uit dan de bovenstande.
De bovenstaande is een 265 3.0 Monza/Senator bak, en wat je erachter ziet is gewoon een stuk van een tussenas die men over de splineas gedrukt heeft om te voorkomen dat er wat euit komt of dat er wat inkomt.Als je zoiets dus hebt, dan heb je een 265, 3.0 bak uit Monza/senator.
Bij de BMW bak is het uiteinde totaal anders en ook de versnellingspook sectie is kompleet anders.
henk 400rr
DeelnemerHat kan wel omdat je ook aan de voellermaat kan voelen of hij klem zit of niet, maar zoals je het doet kan ook wel, als het maar met een warme motor is.
henk 400rr
DeelnemerEn toch is het zo dat je hem niet gebruiken kan om daar weer een 1.9 van te maken, de boringsovergang is zo groot dat de wanddikte in gevaar komt.
Dus nee, het kan niet.
henk 400rr
DeelnemerProbeer te achterhalen of het ontstekingstijdstip niet aangepast moest worden, verder zou hij ook te krap kunnen staan of is de (bijv.) LHM misschien wat lam.
27 september 2007 om 20:50 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309687henk 400rr
DeelnemerDat zit wel goed, mooi dat de tips hier wat bruikbaar zijn.
henk 400rr
DeelnemerIk denk eerder dat de foto wat gegolfd is, kijk maar eens naar het gedeelte rond het voorste raam.
24 september 2007 om 15:32 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309682henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door Rop
aahzo..hij wil inderdaad wel aanslaan maar als ik de sleutel loslaat dan slaat die weer af..dus moet nu de ontsteking 180 graden draaien..Morgen ga ik het proberen..Beter lezen :vertag
Origineel gepost door henk 400rr
… of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan,..23 september 2007 om 20:36 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309680henk 400rr
Deelnemerde 2200 heeft een 4-polige stekker vanwege 1 simpele reden, het is net als de 2.0E een LE-jetronic systeem, dus wordt ook met dezelfde kleuren en aantal draden aangesloten met de uitzondering dat de 2.0E de groene draadaansluiting bij de compueter heeft zitten en de 2200 de groene aansluiting extra bij de 3 bekende draden heeft, 3 +1 = 4 , vandaar dat dus die stekker 4 aansluitingen heeft.
Dat hij moeizaam ronddraait, kan daarmee te maken hebben, maar het kan ook zijn dat je ontsteking 180° verkeerd staat, of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan, dat dus in het geval van een onsteking van een 2.2 (met magneetspoel ipv. contactpunten)
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door henk 400rr
Origineel gepost door mantaron
Vandaag 16 juni omgeving HARDENBERG was bij de rally aan het kijken haalden we een autoambulance in en wat stond er op?Stond op de koffer bak 1.3 :hmmz
Klopt, was en 1.3 met een dunne as en 4-bak en lichtelijk verrot.
Hij stond s’morgens op het service terrein.
en hier is hij dan: –>klik hier<–
12 september 2007 om 19:49 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309678henk 400rr
DeelnemerAlles kan, je kan zelfs de oude er weer tussen proppen met wat uitlaatpasta, wel de goede gebruiken en niet gun-gum of zoiets.
Persoonlijk bestelde ik hem liever via de Dealer.
12 september 2007 om 14:53 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309675henk 400rr
DeelnemerNee, hij is wel anders maar komt het dichtst in de buurt van de 2.2 dus misschien kun je die zo gebruiken.
Het klopt dat deze 2,2 pakking niet los verkrijgbaar is, deze is wel los verkrijgbaar bij de Dealer.
11 september 2007 om 17:17 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309673henk 400rr
DeelnemerHet komt erop neer dat hij dus niet in toeren zou moeten zakken als er extra dingen zoals radio, verlichting e.d ook het maximale toerental wordt wat afgevlakt, daarbij reageert hij wat met de temperatuur van de motor.
Een soort van toerentalstabilisatie.
11 september 2007 om 15:46 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e #17309671henk 400rr
DeelnemerAls het 2 gescheiden kabelboom systemen zijn dan moet het geen enkel probleem zijn om het 2.0 systeem gebruiken voor op je ontsteking.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door Duurt
Valt deze ook onder de 400 replica?
Hij was trouwens te koop.Wat denk je zelf? ;)
henk 400rr
DeelnemerIk ken iemand die ZF bakken weggegooid heeft ook heb ik wel “querstrom” motoren gezien die het oud vuil op gingen.
Dingen waar nu druk naar gezocht wordt en flink voor betaalt wordt.
Ook gingen er manta’s de sloop op die beter waren dan nu als opknapper te krijgen is en voor minder geld.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door Beaten
als ik dit topic bekijk, kom ik tot de conclusie dat ik echt in het verkeerde tijdperk geboren ben :hmmz :Per zitten hele mooie manta’s tussen [en ook een aantal hele foute *creäties* :P]
al heb ik wel het idee dat er in de jaren 90 enorm veel manta’s gesloopt/verdwenen zijn :hmmz
Je moest es weten wat er niet allemaal de container ingedrukt is aan onderdelen. :P
henk 400rr
Deelnemer@Ralcolbe kan ze geloof ik wel leveren, als hij dat nog doet, vraag het hem even.
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door sandratje
afgelopen weekend een donkerblauwe manta gespot op de nurburgring. iemand van hier?? ik heb dan fotos voor diegene, mocht die geinteresseerd zijn.Op de Nordschleife? of ergens anders? en dat was eentje met NL kenteken?
henk 400rr
DeelnemerOrigineel gepost door JohnSmith
past de 4 bak van een b kadett 1.5 ook in een a commodore 2.5, en kan hij het vermogen aanHmm, de bak wel maar het koppelingshuis zal moeilijk worden (denk ik), verder verwacht ik geen problemen maar het hangt van rijstijl en de deugedelijkheid van de bak af, in principe is alles kapot te maken.
Origineel gepost door Kale gek
Dus als ik het goed begrijp en je wil een 265 bak voor de manta, moet je gewoon 1 pakken van een senator/monza of van een bmw m3 sportbak??Je moet niks, maar het is de vrijwel simpelste oplossing, die van een BMW wordt weer wat duurder en is wat bewerkelijker om eronder te krijgen.
Wil nl wel eens weten welke bak ik nu moet hebben voor 24v ombouw…
Meest voorkomende is de 265 als het om Manta/ascona.Commodore,..etc. gaat, je kan ook De R28 doen of de R25 van Omega/senator, beide bakken zouden naar verluid op het koppelings gedeelte weinig verschil moeten hebben, als het goed is, heeft de R25 ook achter de 1e 24V gezeten.
Kan daarbij toch het koppelingshuis van een 4 bak (cih) gebruiken??
groet Tom
Bij een 265 type kan dat, maar alleen met behulp van een een pasplaat.
henk 400rr
DeelnemerD’r waren ook een paar, eentje is ooit door de ANWB van het terrein bij Baarlo weggesleept.
Die had electrische ramen kan ik me nog herinneren.henk 400rr
DeelnemerDacht wel dat ik m’n ouwe manta zag, hééél in de verte op foto 7, vrouwtje reed toen, ik zat in de rolstoel op dat moment, was een vrij pijnlijke rit hier naar toe.
-
AuteurBerichten