henk 400rr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,476 tot 2,500 (van in totaal 2,770)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310574
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik krijg hier vast spijt van, maar goed.

    Het is niet helemaal waar wat je zegt, het hangt van af van een paar zaken, welke bak, welk bouwjaar en welke uitvoering.

    Sowiso in de A1 types hebben de meeste nog gewoon een kabel, ook de 2400. Aangezien meestal de 2.0 versie (A1) op de sloop ligt die ook een kabel heeft kan je hem rustig daarvan af trekken.

    Verder klopt het wel aardig.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310572
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat kan wel kloppen van een 5-bak zijn ze wat langer, je kan ook de km-tellerkabel van een Omega A erop zetten, die is net zo lang en beter verkrijgbaar.

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309763
    henk 400rr
    Deelnemer

    Vermoedelijk zijn het krukaslagers, vaak klinken die bij stationaire toerentallen of langdurig hetzelfde toerental. Nokkenaslagers kan ook nog maar dat hangt van het soort geluid af.

    Verder is dat dus moeilijk te oordelen van achter de PC.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310552
    henk 400rr
    Deelnemer

    Is het wel een getrag? bekend is dat er bepaalde bakken uit Omega een achteruit hebben onder de 5, die moet je ook schakelen in z’n achteruit door een ring omhoog te trekken.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310549
    henk 400rr
    Deelnemer

    Origineel gepost door Alienbliep
    Goedendag mensen,

    Ik heb laatst een manta gekocht met een 3.0e erin.

    Nu is mijn vraag of ik een getrag 262 of 265 heb.

    Op het voorste gedeelte van de bak aan het koppelingshuis staat Getrag en aan de andere kant 262 0 510 20

    Op het tweede gedeelte daaraanvast staat GM 265 0 401 10-226

    Het is een bak met koppelingsbediening.

    5 Versnellingen.

    Voor achteruit moet je pook naar links doen en dan nog een keer doordrukken naar links en naar voren. soort van bmw.

    Er past een opel as in.

    Dus los koppelingshuis – dan een stuk bak – nog een stuk bak-schakelpook en aansluiting aandrfijas.

    Rood schakelstuk waar de pook in zit. Dit is van ijzer

    Hij is precies hetzelfde als deze bak alleen heeft hij een splinteras als uiteinde:

    Mvg Stefan

    Een 262 is in de regel een 4-bak, bij BMW had je vroeger ook een 262 5 bak, die ziet er heel anders uit dan de bovenstande.
    De bovenstaande is een 265 3.0 Monza/Senator bak, en wat je erachter ziet is gewoon een stuk van een tussenas die men over de splineas gedrukt heeft om te voorkomen dat er wat euit komt of dat er wat inkomt.

    Als je zoiets dus hebt, dan heb je een 265, 3.0 bak uit Monza/senator.

    Bij de BMW bak is het uiteinde totaal anders en ook de versnellingspook sectie is kompleet anders.

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309762
    henk 400rr
    Deelnemer

    Hat kan wel omdat je ook aan de voellermaat kan voelen of hij klem zit of niet, maar zoals je het doet kan ook wel, als het maar met een warme motor is.

    In reactie op: alles op een rij: Reviseren #17310378
    henk 400rr
    Deelnemer

    En toch is het zo dat je hem niet gebruiken kan om daar weer een 1.9 van te maken, de boringsovergang is zo groot dat de wanddikte in gevaar komt.

    Dus nee, het kan niet.

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309757
    henk 400rr
    Deelnemer

    Probeer te achterhalen of het ontstekingstijdstip niet aangepast moest worden, verder zou hij ook te krap kunnen staan of is de (bijv.) LHM misschien wat lam.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Dat zit wel goed, mooi dat de tips hier wat bruikbaar zijn.

    In reactie op: Vroeger #17346730
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik denk eerder dat de foto wat gegolfd is, kijk maar eens naar het gedeelte rond het voorste raam.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Origineel gepost door Rop
    aahzo..hij wil inderdaad wel aanslaan maar als ik de sleutel loslaat dan slaat die weer af..dus moet nu de ontsteking 180 graden draaien..Morgen ga ik het proberen..

    Beter lezen :vertag

    Origineel gepost door henk 400rr
    of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan,..

    henk 400rr
    Deelnemer

    de 2200 heeft een 4-polige stekker vanwege 1 simpele reden, het is net als de 2.0E een LE-jetronic systeem, dus wordt ook met dezelfde kleuren en aantal draden aangesloten met de uitzondering dat de 2.0E de groene draadaansluiting bij de compueter heeft zitten en de 2200 de groene aansluiting extra bij de 3 bekende draden heeft, 3 +1 = 4 , vandaar dat dus die stekker 4 aansluitingen heeft.

    Dat hij moeizaam ronddraait, kan daarmee te maken hebben, maar het kan ook zijn dat je ontsteking 180° verkeerd staat, of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan, dat dus in het geval van een onsteking van een 2.2 (met magneetspoel ipv. contactpunten)

    In reactie op: Opel Ascona GESPOT #18140454
    henk 400rr
    Deelnemer

    Origineel gepost door henk 400rr

    Origineel gepost door mantaron
    Vandaag 16 juni omgeving HARDENBERG was bij de rally aan het kijken haalden we een autoambulance in en wat stond er op?

    Stond op de koffer bak 1.3 :hmmz

    Klopt, was en 1.3 met een dunne as en 4-bak en lichtelijk verrot.

    Hij stond s’morgens op het service terrein.

    en hier is hij dan: –>klik hier<–

    henk 400rr
    Deelnemer

    Alles kan, je kan zelfs de oude er weer tussen proppen met wat uitlaatpasta, wel de goede gebruiken en niet gun-gum of zoiets.

    Persoonlijk bestelde ik hem liever via de Dealer.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Nee, hij is wel anders maar komt het dichtst in de buurt van de 2.2 dus misschien kun je die zo gebruiken.

    Het klopt dat deze 2,2 pakking niet los verkrijgbaar is, deze is wel los verkrijgbaar bij de Dealer.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Het komt erop neer dat hij dus niet in toeren zou moeten zakken als er extra dingen zoals radio, verlichting e.d ook het maximale toerental wordt wat afgevlakt, daarbij reageert hij wat met de temperatuur van de motor.

    Een soort van toerentalstabilisatie.

    henk 400rr
    Deelnemer

    Als het 2 gescheiden kabelboom systemen zijn dan moet het geen enkel probleem zijn om het 2.0 systeem gebruiken voor op je ontsteking.

    In reactie op: Dikke Manta's topic #17331915
    henk 400rr
    Deelnemer

    Origineel gepost door Duurt
    Valt deze ook onder de 400 replica?
    Hij was trouwens te koop.

    Wat denk je zelf? ;)

    In reactie op: Vroeger #17346713
    henk 400rr
    Deelnemer

    Ik ken iemand die ZF bakken weggegooid heeft ook heb ik wel “querstrom” motoren gezien die het oud vuil op gingen.

    Dingen waar nu druk naar gezocht wordt en flink voor betaalt wordt.

    Ook gingen er manta’s de sloop op die beter waren dan nu als opknapper te krijgen is en voor minder geld.

    In reactie op: Vroeger #17346711
    henk 400rr
    Deelnemer

    Origineel gepost door Beaten
    als ik dit topic bekijk, kom ik tot de conclusie dat ik echt in het verkeerde tijdperk geboren ben :hmmz :P

    er zitten hele mooie manta’s tussen [en ook een aantal hele foute *creäties* :P]

    al heb ik wel het idee dat er in de jaren 90 enorm veel manta’s gesloopt/verdwenen zijn :hmmz

    Je moest es weten wat er niet allemaal de container ingedrukt is aan onderdelen. :P

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310544
    henk 400rr
    Deelnemer

    @Ralcolbe kan ze geloof ik wel leveren, als hij dat nog doet, vraag het hem even.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17317167
    henk 400rr
    Deelnemer

    Origineel gepost door sandratje
    afgelopen weekend een donkerblauwe manta gespot op de nurburgring. iemand van hier?? ik heb dan fotos voor diegene, mocht die geinteresseerd zijn.

    Op de Nordschleife? of ergens anders? en dat was eentje met NL kenteken?

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310542
    henk 400rr
    Deelnemer

    Origineel gepost door JohnSmith
    past de 4 bak van een b kadett 1.5 ook in een a commodore 2.5, en kan hij het vermogen aan

    Hmm, de bak wel maar het koppelingshuis zal moeilijk worden (denk ik), verder verwacht ik geen problemen maar het hangt van rijstijl en de deugedelijkheid van de bak af, in principe is alles kapot te maken.

    Origineel gepost door Kale gek
    Dus als ik het goed begrijp en je wil een 265 bak voor de manta, moet je gewoon 1 pakken van een senator/monza of van een bmw m3 sportbak??

    Je moet niks, maar het is de vrijwel simpelste oplossing, die van een BMW wordt weer wat duurder en is wat bewerkelijker om eronder te krijgen.

    Wil nl wel eens weten welke bak ik nu moet hebben voor 24v ombouw…

    Meest voorkomende is de 265 als het om Manta/ascona.Commodore,..etc. gaat, je kan ook De R28 doen of de R25 van Omega/senator, beide bakken zouden naar verluid op het koppelings gedeelte weinig verschil moeten hebben, als het goed is, heeft de R25 ook achter de 1e 24V gezeten.

    Kan daarbij toch het koppelingshuis van een 4 bak (cih) gebruiken??

    groet Tom

    Bij een 265 type kan dat, maar alleen met behulp van een een pasplaat.

    In reactie op: Vroeger #17346704
    henk 400rr
    Deelnemer

    D’r waren ook een paar, eentje is ooit door de ANWB van het terrein bij Baarlo weggesleept.
    Die had electrische ramen kan ik me nog herinneren.

    In reactie op: Vroeger #17346696
    henk 400rr
    Deelnemer

    Dacht wel dat ik m’n ouwe manta zag, hééél in de verte op foto 7, vrouwtje reed toen, ik zat in de rolstoel op dat moment, was een vrij pijnlijke rit hier naar toe.

25 berichten aan het bekijken - 2,476 tot 2,500 (van in totaal 2,770)