Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die was ik idd nog vergeten te noemen. Dat kreng heeft bij mij ook al 3x de geest gegeven in een jaar tijd.
Dat schokken tijdens het oplaten komen van de koppeling, schijnt een standaard kwaaltje te zijn. Geloof dat er niet echt een easy fix voor is. Heb er ook wel is op gezocht (het irriteert mij ook) en dan werd het de koppeling vervangen. Dan dus geen orginele gebruiken want dan heb je het zelfde euvel zo weer. Dit is althans wat ik er van begreep. Er zijn gelukkig genoeg mensen hier, die me hopelijk zullen verbeteren als ik onzin aan het lullen ben.
Kan je de auto uitlezen? Of ken je iemand redelijk in de buurt die hem voor je kan uitlezen?
Het inhouden kan nogal veel dingen zijn. Vervuilde EGR-klep, vervuild gasklephuis, kapotte/slecht functionerende luchtmassameter of lambdasonde. Bougies of andere ontstekingsissues.
Een China-clone op-com hoeft de wereld niet te kosten hoor (iets van 25 euro), maar je hebt wel ook een laptop nodig, of een heeeeeeeele lange usb kabel om tot aan je pc te komen.Edit: je kan deze auto NIET met de paperclip methode uitlezen. Dus ook niet gaan proberen, heeft geen zin.
Welkom op het forum!
Ziet er mooi uit zeg!
Dat schokken bij het optrekken he, is dat alleen als je de koppeling aan het gebruiken bent? Of is de auto aan het bokken/horten/inhouden?
Als je de auto op het contact zet. Heb je dan ook een oranje motormanagement lampje branden?Kijk dat klinkt goed jongens king:
Zal ik straks toch weer is een paypal-account gaan maken.
Super bedankt!
Heel goed zoeken waar het nou echt vandaan komt.
Ligt er een plasje onder de auto na een nacht stil staan?
Heb je witte pluimen/rook uit de uitlaat?
Sludge op je peilstok? (of elders)Je koelsyteem kan op 1001 plaatsen lek gaan… Oke dat helpt niet met vinden waar het zit. Maar je radiator kan lek zijn, een leiding, waterpomp, gaar klemmetje, tot een pakking etc.
De vloeistof die je bij de oliedruksensor vond. Heb je hieraan geroken? Is het olie of (kvs)koelvloeistof?
Hopelijk heeft 1 van de meer ervaren sleutelaars hier (dus niet ik, maar wel bijv Willem) nog een suggestie voor je.
Egr klep is ook niet gecompliceerd om te vervangen trouwens.. de klep kost wel iets van 159-200 euro.
Maar is schoonmaken niet voldoende?De auto heeft maar 1 eigenaar gehad iig.
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=88-PG-BR” onclick=”window.open(this.href);return false;Hoogstwaarschijnlijk bedoel je de EGR-klep.
Wat voor Opel Corsa is het?
Uit welk jaar komt ie?
Wat voor motor ligt er in (wat is de motor code)?Zweten is opzich niet erg… Maar is toch iets wat ik liever niet zie bij mijn auto.
Geloof dat een carterpakking iets van 20 euro is, mocht je het willen verhelpen. Zou wel ff wachten tot je toch je olie gaat verversen (als hij niet lekt) en het dan mee pakken.
Edit: Vorige eigenaar van mijn auto had een hond. Als het wat vochtig buiten is geweest en de zon vervolgens gaat bakken op de auto… Dan ruik je het beestje nog en hij is toch al een jaar of 3 dood.
Blijkbaar is er ook een foutcode uitgelezen, want het motormanagementlampje brand (soms?), dus wat is/zijn de foutcode(s)?
hmm lijkt er op dat er idd 2 kampen zijn. Wat zegt de wetenschap hierover?
Mja komt er toch altijd op neer dat je dat lampje eigelijk liever voor bent. Een halve liter of meer er naast is toch best wat.
Peil morgen voor je naar je werk gaat is, of als je weer naar huis gaat. De auto moet natuurlijk wel recht staan.
Dan kan je en zien of er nu te veel of te weinig in zit en wat het gebruik is en ik zou bijvullen voor het lampje aan gaat. :jerryAls je veel korte kleine ritjes maakt, blijft er vocht bij je olie zitten. Krijg je sludge en dat soort ellende.
Ga je dan een groot stuk rijden, verdampt al het water en lijkt je oliepeil ineens hard te zakken. De olie was al weg, maar het valt dan pas op door het verdampen van het water.Het is niet alleen het slijten van de banden, maar ze hebben ook een hogere rolweerstand + langere remweg/minder grip bij hogere temperaturen e.d. Maar iedereen moet gewoon lekker doen wat het beste is voor hem/haar i.c.m. het te besteden budget en beoogd gebruik. Niet iedereen wil op 2 wielen door de bocht kunnen en binnen een paar meter stil staan :jerry En als je maar een paar duizend km per jaar rijdt en voornamelijk binnen de bebouwde kom… Waar zou je je dan inderdaad druk over maken.
Zie inderdaad behoorlijk wat auto’s staan met de winterbanden er nog onder.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, maar nu is deze hele post wel offtopic… En begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet rottig, waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd. Waarom zou je de moeite nemen winterbanden onder je auto te zetten, met oog op de veiligheid neem ik aan? Om bij hogere temperaturen dat principe overboord te zetten? Winterbanden gaan in het beste geval pas boven de 8 graden nadelige rijeigenschappen vertonen en veel al eerder (1 graden)(laatste onderzoek wat ik gelezen heb is meer dan een jaar oud, dus kan veranderd zijn). Het is in Nederland vaker nadelig om winterbanden te hebben, dan dat het voordelig/veiliger is.
@Ivar Het nog rijden op je winterbanden zal waarschijnlijk hebben bijgedragen aan het uit de bocht glibberen. Natuurlijk waren er meerdere factoren die een rol speelde, maar ook deze. Bij hogere temperaturen heb je minder grip met die dingen.Welke motor heb je?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/gloeirelais-oe-ref-6235303.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Zoals je ziet is het plug en klaar.
Welkom op het forum!
Gave bak zeg, daar word ik wel hebberig van :kewlpics
Wat zou dat eruit laten programmeren kosten? Heb namelijk even gezocht naar een gm (bosch) tech 2 en die is te krijgen voor een 350 euro king: Dat is toch wel een leuk speeltje :D
-offtopic Eerst weer ergens werk vinden zodat het financieel haalbaar is :vertag Mja voordeel van geen werk hebben is dan weer dat er volop tijd is om aan de auto e.d. te klussenhttp://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/x16xel+distributie/” onclick=”window.open(this.href);return false; –>
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributieset-oe-ref-1606274.html” onclick=”window.open(this.href);return false; <– richtprijs is rond de 120 euro voor een orginele distributieset.Al zie ik geen verschil met het plaatje van het setje van 89 euro… Maar 1 mailtje naar die gasten en je hebt een antwoord.
Wat het prijsverschil betreft. Als inderdaad een distributieset al een factor 3 is…. :vertag
@luc basie wrote:
Mensen die een x12xe rijden en de ervaring van Roger rabbit delen?
Voor alles is er een eerste keer blijkbaar? Ben nog maar een jaartje een Opelrijder, dus heb blijkbaar wat gemist in het verleden. :hmmz -offtopic
Edit: Trouwens wel raar dat dezelfde LMM tekoop staat bij een webshop voor een verschillende prijs. :wtfofftopic
Ik geloof dat je afgelopen winter iets van 8 tot 14 dagen iets aan winterbanden gehad zou kunnen hebben (in Nederland dan). Ik denk dat een slipcursus beter besteed geld is. Helemaal als je 1x per jaar gaat in de herft ergens en het is nog goedkoper/leuker ook. Aanpassen aan de weersomstandigheden moet je namelijk toch.
Er zijn meer dagen geweest dat winterbanden nadelig waren, dan dat ze voordeel opleverde (dit jaar)./offtopic
Blij te horen dat het goed met je gaat. Nu de boel weer ff opknappen en dan mag je de komende tijd even geen brokken meer maken :vertag
Welkom op het forum.
Hoop dat veel plezier gaat hebben van je auto. Alles heeft zijn voor en nadelen moet je maar denken en elke oplossing brengt een nieuw probleem met zich mee.
Je auto ziet er iig netjes en goed onderhouden uit en ondanks dat het niet jouw smaak is. Er zijn er genoeg die dit wel mooi vinden, dus je komt er (mocht je dat willen) ook heus wel weer vanaf. Al heb ik het donkerbruine vermoedde dat je er nog wel een tijdje met plezier in gaat rijden.ps. Zijn Mazda onderdelen nog duurder dan Opel onderdelen?
Zo daar niet veel van over zeg…
[youtube:3om3eihg]http://www.youtube.com/watch?v=KrdHDobXsYY[/youtube:3om3eihg]
<— ik herken de kont van de auto niet, maar er is vast wel iemand die het meteen ziet.
edit: http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/dode-bij-ongeval-zaltbommel-auto-in-tweeen-t80209.html” onclick=”window.open(this.href);return false; <— hier zeggen ze alfa 147
Ga deze even in de gaten houden. Heb de pakkingen al liggen :)
Wat je zegt, het schuim stond op de weg vandaag na wat drupjes.. Kwam er ook achter dat ik geen abs heb. Spek glad was het.
Kut van je auto man.. Op de sloop is best wat te krijgen, ondertussen staan daar veel corsa’s b. Blikschade is kut, maar niet het einde van de wereld gelukkig
Hoe gaat het met jou?
-
AuteurBerichten