Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb geen idee van jouw type auto.
Maar in het algemeen denk ik als eerste -> Versleten schokdempers, danwel hulpveren en/of een hogere (standaard) set.
Stiekem denk ik ook, je kan ook langzamer over de drempel rijden ;) -offtopic :vertagLag je kont (van de auto) altijd al zo laag?
Het wachten is op de Vectra mannen om uitsluitsel te geven.
@richardschaeks wrote:
Echt valt wel mee,
Maar kan je een tech 2 uitlezen met de opcom?
Tis meer dat iik het de opeldealer niet gun omdat ze me toen voor die gaspositieklep me een poot hebben uitgedraaid!Je kan een x12xe uitlezen met een opcom, als dat de vraag was. :hmmz
Ik wil ook isofix in combinatie met gordel gebruiken. De veiligheid van de auto. Ja ik ben mij er van bewust dat het geen 5 sterren auto is. Er zit niet eens een passagiers airbag in :hmmz
Zal morgen is met de lokale Opel dealert bellen. Kijken wat die te melden heeft.Zoals altijd, bedankt mannen! :wors
@ Corsabc20xe –> hier de testen van de Anwb en de Adac. Zijn niet echt complete testen te noemen, maar ter indicatie.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?KisiID=191&nc=True” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.anwb.nl/auto/tests/kinderzitjes” onclick=”window.open(this.href);return false;
ps. Hoe bevalt de Maxi Cosi Axiss? -offtopicBedankt voor je reactie Corsaboy. Ik heb ook al een aantal keer naar een tweede auto gekeken, maar vind dit voorlopig (financieel gezien) geen verstandige keuze.
Bij diverse auto merken zie ik bedragen van rond de 100 euro, maar bij die auto’s zit er in meer of mindere mate een preparatie al fabriek af ingebouwd.
Ik weet dat een stoel zonder isofix niet onveilig is (oke er zitten er genoeg tussen met/zonder isofix die wel onveilig worden bevonden), maar het is gemiddeld genomen wel onveiliger. Vandaar dat ik graag isofix erbij zou willen laten zetten. Zodat ik zowel de gordel als isofix kan gebruiken.
Enfin, na 9 maanden bijna niet gereden te hebben, komt er nu weer een 300 km per week bij.
Er zit nog steeds geen klepsmering in de auto. Heb destijds opnieuw met een aantal bedrijven contact gehad en het was niet nodig zei men.
Ben nog steeds blij met de keuze er een G3 installatie in te laten zetten, ondanks de leeftijd van de auto toen ik hem kocht. De auto rijdt nog steeds soepeler op LPG dan op benzine.
Moet wel zeggen dat de berekening iets anders uitpakt ondertussen… Gas is dit jaar meer dan 10% duurder geworden ivm accijns. Betaalde 66 cent in 2013 en nu 78-80 cent per liter. Maar dat is weer een totaal andere discussie. Iets met faal kabinet en mijneersterekensommetje.nl.
Klopt en je kan ze er met stekker en al zo uit draaien.
Kan je geforceerd op gas starten?
Geeft wellicht een idee waar je het moet zoeken.
Ik moest bij mn Corsa 1 kabel per kant een klein stukje verlengen, voor de rest gewoon plug en play.
(oke en ik moest zo nodig xenon erbij prutsen, dat was wel iets meer werk, maar dat zat voornamelijk in de voorbereiding)
27 februari 2014 om 09:47 In reactie op: Plaats kiekert en aansluiten cv met afstandsbediening #18220342Ik heb ook zo’n ding besteld van 20 euro. Werkt prima en was niet erg lastig. Moet er wel bij zeggen. Het is geen “slim” systeem. Als je de auto open doet met de sleutel en met de afstandsbediening op slot wil doen. Dat gaat niet. Dan vind ie dat ie al op slot is. Dan moet je alsnog eerst op het open knopje drukken en dan weer dicht.
Ik dacht dus de eerste keer. Verrek hij doet het niet. Alles los gehaald en weer opnieuw gaan solderen. Uiteindelijk alles precies hetzelfde weer vast gemaakt… Was het dus dat open/dicht verhaal wat de boosdoener was….
Als je wil dat je knipperlichten mee werken is het iets meer werk. Ik heb dit wel gedaan, maar zou het afraden. Sinds ik het erin heb stoppen m’n knipperlichten er soms spontaan mee. Voor de rest prima systeem.
(edit: een typo)
Nogmaals bedankt!
Ik zou de Nederlandse versie ook wel is willen proberen, als het niet te veel moeite is.
Heb je hem ondertussen al uit kunnen lezen?
Voor het geld wat een china clone kost, kan je hem 1x uit laten lezen bij de dealer namelijk.
Ik heb zelf ook een x12xe, heb een china clone en werkt prima (alleen de oude laptop die ik gebruik werkt soms niet mee).Denk dat het wel duidelijk is.
Wil je slechte service, slechte reparaties, slecht onderhoud, waardeloos advies, onkundig personeel, te veel betalen en/of opgelicht worden, ga naar Kwik-Fit, op deze gebieden zijn ze namelijk expert en hebben ze jarenlange ervaring. :thumbup
Als het de multiriem is, drijft deze niet ook de waterpomp aan? Dan zou ik er namelijk niet echt meer een stuk mee gaan rijden ivm met koeling.
Je kan iig zo zien of deze eraf ligt. Als hij verdwenen is valt het misschien wat minder op.
Het wachten is op de echte kenners inderdaad.
18 februari 2014 om 16:43 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099775@wim-v6 wrote:
Mijn 2.0 8klepper deed altijd tikken rond de 13.000km op MPM olie, dat was over toen ik op de voor mij voordeligere Valvoline ben gaan rijden, ook minder mechanisch geluid.
Gloeiende gloeiende! Heb ik er net (weer) MPM olie in gedaan… En wat je zegt klopt inderdaad. Hij begon bij mij ook te tikken rond de 13.000 km… En vond ook dat ik de motor beter hoorde dan met de olie van de Opel dealer. Door dat tikken wist wel meteen dat het weer tijd was voor verse olie. Toch maar de rest van de bus die ik nog heb naar de stort brengen en een ander merk gaan proberen.
Had best uitgebreid gezocht naar welke olie, las een aantal mensen die iets tegen Kroonolie hadden, dus die was vast van het optielijstje, maar over MPM vind je niks/weinig. Over 8.000 km is hij weer aan een beurt toe, dus ik zal niet heel lang duren gelukkig. Heb nu de neiging om het meteen weer te gaan verversen.Ontopic: Als ik moet krabben laat ik de auto wel (even) onbelast warm draaien, maar meestal gewoon warm rijden als een oma. Moet ik binnenkort mn vrouw ook is gaan leren… Arm autootje….
Heb er 1x een band laten wisselen. Zelfs dat konden ze niet. Dus je auto er laten onderhouden lijkt me niet verstandig. Hoor alleen maar enge/rare verhalen over Snik-Fit
Zal een z10xe of z10xep zijn.
Jup.. Had hetzelfde met een corsa b… Opel maakt leuke auto’s, maar het koplampenontwerp mag terug naar de tekentafel..
Ik heb er angel eyes met xenon in gezet. Oke de borden boven de weg zijn nu slecht te lezen, maar kan wel zien waar ik rijd. Mja vraag blijft, heb je daar 180 euro voor over… Ik vond het ram veel geld voor wat meer zicht
Boh die is lelijk :afro zelfs voor een bmw
26 september 2013 om 10:05 In reactie op: Corsa B: knappen van brandstofpomp zekering:???: #18175654Ben benieuwd
25 september 2013 om 22:38 In reactie op: Corsa B: knappen van brandstofpomp zekering:???: #18175650Ik zou toch een kabelbreuk uit willen sluiten.
Je zou even tijdelijk en dus op lelijke wijze, een nieuwe kabel kunnen trekken waar je op de plus kabel eventueel een zekering erin zet.
Edit: welkom op het forum :kewlpics
Garages zijn net als ziekenhuizen. 4% van de patiënten overleefd het niet door een fout.
Kost maar iets van 30 euro voor een china clone. Je hebt wel een laptop nodig of je moet je pc naar je auto sleuren…
24 september 2013 om 23:05 In reactie op: Astra H motor electronica lampje brandt bij koude motor #18175400Uitlezen zou ik zeggen.
Een opcom is niet duur opzich. Je hebt wel een laptop oid nodig. Of je moet je pc naar je auto sleuren met een haspel/verlengsnoer.
Welkom! En gave bak zeg :kewlpics
-
AuteurBerichten