Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 april 2013 om 22:49 In reactie op: Opgelost: Toerental loopt op en traag terug na het gas los #18124327
Net een uur gereden en het euvel lijkt verholpen te zijn. Vind het een beetje een rare oplossing, aangezien de gasklepsteller dit zou moeten regelen, maar blijkbaar is deze niet traploos in te stellen door de ECU?
30 april 2013 om 15:27 In reactie op: Opgelost: Toerental loopt op en traag terug na het gas los #18124326Heb nog een keer de slangen eraf gehad en nagekeken. Dat lijkt goed te zijn.
Het kan natuurlijk dat er een pakking of zo lek is.
Heb nu het torx moertje wat op de gashendel zit, waarmee de gasklepsteller de klep beinvloed van de luchttoevoer wat terug gedraait en nu doet hij het ineens goed.
Ik weet niet of dit daadwerkelijk de oplossing gaat zijn, dus zal in dezer dagen is even een halve tank leeg rijden om te kijken of dit het was.30 april 2013 om 14:44 In reactie op: Opgelost: Carterventielatie testen/schoonmaken x12xe #18137530Ik kreeg geen lucht door dat dunne slangetje als hij op zijn plek zit. Richting het gasklephuis wel, maar de andere kant uit niet.
De 2 naar kop gaat wel lucht door, maar de andere 2 krijg ik niks door.29 april 2013 om 00:22 In reactie op: Opgelost: Toerental loopt op en traag terug na het gas los #18124324Dat is dus het vreemde. Hij loopt opzich zonder problemen en klinkt gezond.
Alleen dus het toeren verhaal…
Denk dat er weinig anders op zit en ik morgen een LMM bestel.Zal nog is bij een paar LPG-inbouwers informeren. Iig bedankt!
29 april 2013 om 00:14 In reactie op: Opgelost: Carterventielatie testen/schoonmaken x12xe #18137528Hey Willem,
Bedankt voor je reactie. Kreeg er wel een glimlach van om m’n gezicht.
De dikke aan de bovenkant was helemaal vrij.
Het kleine slangetje was ook niet verstopt, maar als ik richtning de carter op het slangetje blaas/zuig, gaat er geen lucht door. Nu vermoed ik dat dat zo hoort, maar hoe weet ik of het werkt zoals het hoort te doen?
Ik had geloof ik de olievuldop eraf, maar zal het morgen nog is proberen voor de zekerheid.Er zit geen klepsmering in. Er waren maar 1 of 2 bedrijven die het zeiden dat het nodig was. De rest (20-30) zeiden allemaal is niet nodig bij dit motor type. Had behoorlijk wat prijsopgaves opgevraagd.
Maar dit terwijl het wel een motor is die veel toeren draait. Dus heb er nog steeds wel een gemixt gevoel bij, maar ja wie ben ik om ze tegen te spreken als zij erin gespecialiseerd zijn.
Kan het alsnog wel bestellen, kost maar iets van 85 euro ofzo, maar als het geen meerwaarde heeft… Ik ben geen “sportieve” rijder, trap hem soms wel even op zijn staart, maar dat is bijna altijd op benzine of om ergens tussendoor te piepen.So far so good.
Ben 15.000 km verder en tot op heden tevreden (iig wat het gas betreft).
Trouwens marktplaats of een sloopbedrijf zou ook nog uitkomst kunnen bieden.
Welkom welkom :)
Er zijn een aantal websites waar je voor een redelijke/goede prijs koplampen kan halen.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; <– heb ik zeer goede ervaringen mee.
http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar er zijn er natuurlijk veel meer, beetje afhankelijk van wat voor koplampen gewenst zijn.
Met google (zoek bijvoorbeeld op: Opel corsa C koplamp)Wat betreft de geschiktheid voor uw auto, of dat er in de koplampen van Dayline een stelmotor zit. Zou ik even contact opnemen met de verkoper via de mail. Mocht het dan uiteindelijk niet passen/werken, heeft u (los van het recht om het terug te sturen) meteen ” bewijs” en een reden om het te retourneren.
Wellicht dat iemand het hier meteen weet hoor. Zou me niet verbazen. Alleen sommige zijn niet zo geneigt antwoord te geven als iemand (een nieuw lid) zich niet eerst even voorstelt (staat nergens dat je dit moet doen en ik vind het ook niet logisch dat je de ongeschreven regels van een forum moet volgen als je deze uberhaupt niet kan kennen).
Het zou inderdaad goed kunnen dat iemand ze hier nog heeft liggen. Wie weet, wie weet.
Kijk dat zijn mooie berichten. Alles in 1x helemaal helder :D
Bedankt MckaamosDe gasinjectoren willen bij sommige merken flink tikken. Heb zelf een gas systeem van vogel erin zitten en die staan erom bekend dat je de gasinjectoren goed kan horen.
Als ik in de auto zit hoor ik ze niet, maar met het raam open naast een muur/bushalte hoor je ze goed.Ik heb 2 lpg tankstations hier in de buurt. Een BP en een Q8 en ben ze gaan vergelijken. Ik rij regelmatig dezelfde ritten en heb 3x getankt bij beide. Met gas van BP rij ik gemiddeld 1 op 11 en van de Q8 gemiddeld 1 op 13.3.
Heb je hem al is laten uitlezen?
Gebruikt de auto (veel) olie?de lmm zit tussen je luchtfilter en je gasklephuis. Je kan hem los koppelen van je circuit (zonder hem er tussen uit te halen) en kijken of je meer foutmeldingen krijgt.
Ik ben geen expert, maar heb wel is gelezen dat het bijvoorbeeld ook de lambda kan zijn.Kabelbreuk of vieze contacten willen het ook nog wel is zijn..
Dude neem een chill pill echt…
De auto genereert meer stroom dan hij gebruikt. Dat is altijd zo… Dus er is rendement te behalen door bijv een installatie als deze. Ipv het verloren laten gaan van deze energie kan het ook nuttig gebruikt worden.
Een hybrid heeft ook met het remmen nog systemen om energie op te wekken, maar het idee bij een hybrid is hetzelfde. Ipv energie verloren te laten gaan, wordt deze opgeslagen om later gebruikt te worden. Een dergelijk systeem wordt in deze ook gehanteerd.
Het klopt dat het meer energie kost om waterstof te maken, dan wat je eruit gaat halen. Maar als deze energie anders niet gebruikt wordt en nu wel, heb je dus winst.
Maak een testopstelling en ga het proberen, anders gezegd knal het in uw auto en gij zult zien. U neemt te weinig variabelen mee.Natuurlijk blijven alle natuurkundige wetten gewoon van toepassing. Het is ook waar dat de auto meer benzine gebruikt naarmate je auto een grotere stroom behoefte heeft. Alleen is hier meer gaande dan enkel de basiswetten. Net als een normale energie centrale wekt de auto meer stroom op dan hij gebruikt en is de stijging in het verbruik niet rechtevenredig met de stroombehoefte.
In (basis) theorie kan het niet uit, maar met alle variabelen wel.
Rij nu een paar dagen op gas en moet zeggen dat het me best goed bevalt. De auto is er zelfs wat soepeler van gaan lopen.
Heb wel een paar vraagjes
Hoe doe je dit in de winter?
Roest de uitlaat niet eerder door?
Remt de auto minder op de motor?
En hoe pakt de ECU dit op?Echt super gaaf project!
Waar spuit je het gas in?
Edit: Heb is even lopen neuzen en gaat na het luchtfilter via de luchtinlaat erin.
Neem even contact op met http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kwestie van bellen/mailen en klaar. Heb er ook wat onderdelen besteld en super service voor een prima prijs.
Zat zelf ook met een stotterende auto… Mja wat je zegt.. Uitlezen is 30 a 40 euro… Dus ik heb voor 30 euro een OP-COM gehaald met china software (dus engels uit 2010 ofzo?)
Heb je wel ook een oude laptop nodig… Maar oke ik weet niet waar je vandaan komt? Maar is er misschien wel iemand in jou buurt en hier op het forum die hem even kan uitlezen (ik woon in utrecht en heb er dus 1)
4 ijzerdraadjes of dunne schroevendraaiers werken ook ;) Tenminste ik had de mijne er zo uit op die manier
Het kan zijn de de schijven niet overal even dik zijn en/of een hoogte slag.
Het kan aan de remblokken liggen (als ze echt net vervangen zijn en nog ingeremd moeten worden, dan lost het zich vanzelf op)
Bult in een band (loopvlak was los komt)/slechte banden
Losse remklauw
Kromme schijvenMijn auto weegt nu 880 kg en blijf na het inbouwen van een lpg installatie in dezelfde gewichtsklasse zitten. Dit betekent 56 euro meer wegenbelasting per jaar.
Installatie incl klepsmering: 1570 euro
Wegenbelasting: 56 euro extra per jaar
Klepsmering additieven: 21 euro per 10.000 kilometerBenzine per liter 1.77
LPG per liter: 0.77Bij LPG is het verbruik 20% hoger dan met rijden op benzine, dus om de investering van de LPG G3 installatie eruit te halen moet ik 1884 liter LPG tanken.
Daarnaast nog +/- 67 liter lpg per jaar voor het verschil in wegenbelasting.Het verbruik op gas schat ik in op 1 op 13.3 (rij nu 1 op 16), dus om de lpg installatie “terug te verdienen” moet ik circa 25.000 kilometer (op gas) rijden.
Voor de klepsmering over die 25.000 km komt er 52.5 liter bij, dus komt het totaal voor de lpg installatie op 25.700 kilometer (op gas).
Voor de wegenbelasting een additionele 890 kilometer (op gas) per jaar dat ik de installatie/auto heb.Het kan met de huidige benzineprijzen best snel uit lijkt het. Tenzij ik voor lelijke verrassingen kom te staan.
-
AuteurBerichten