Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Snap dat je het daar te duur vind, maar k bedoelde dat daar hetzelfde boschnummer bij staat.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-luchtmassameter-oe-ref-838628.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus ja zou de goede moeten zijn. Boschnummer komt overeeen.
@mezelf schuurmachine gaat niet werken want die zuigt vanaf de pad lucht aan en dat gaat natuurlijk niet werken. Bah moet ik toch zo’n machine kopen
@Ewoud
Ik ga er vanuit dat hij ook nog een degelijke poetsmachine moet aanschaffen en reiniger, klei, wax, 3 verschillende pads. Blijkbaar heb jij een goedkoper adresje. Veel van die dingen kan je meerdere keren gebruiken natuurlijk, maar je moet het wel eerst in huis halen.
Ik moet bekennen dat ik ook aan het overwegen ben om gewoon zo’n pad op een schuurmachine te zetten. scheelt weer 100 euro :)
http://Www.carclean.nl daar is een forum gedeelte met een zee aan informatie. Denk dat je wel 200-250 euro kwijt bent en een paar dagen poetsen
Heb ze vandaag binnen gekregen.
Het was inderdaad een klusje van niks.Ik vind het een stuk beter. Ligt steviger op de weg en het voelt niet meer alsof ik een molensteen achterin heb.
Volgens de rekening van de dealer zijn de schokdempers nog geen 2 jaar terug vervangen, maar ik denk dat ik ze toch maar is echt moet vervangen. Tenminste hoeveel roest komt daar op binnen 2 jaar?
Gewoon even de olie peilen.
Schoenen aan en naar buiten. :)Ik denk dat er gewoon genoeg in zit.
1.2 and 1.4 litre SOHC engines:
Without air conditioning 3.5 litres
With air conditioning 3.25 litres
1.4 and 1.6 litre DOHC engines 3.25 litresEdit: Staat er wel een nieuw oliefilter op de rekening?
Edit2:En je hebt een SOHC.heb je al de oliepeilstok gehanteerd? Gekeken of er genoeg in zit?
Verder is 5w40 prima, al weet ik niet of je een 8 of een 16 klepper hebt.
Met die info erbij is het op te zoeken hoeveel olie erin hoort.Edit: Ha iemand met bijna dezelfde reactie :jerry
Zouden de sproeiers blijven druppen ofzo?
Poe dat is “mazzel”. Het had iets veel ergers kunnen zijn.
Had je niet meteen kunnen melden dat je een voorliefde hebt voor het rammen van obstakels? :jerry92,50 excl 7,50 verzendkosten, 100 euro dus.
Althans dat heb ik betaald voor die st verenEr is vast wel iemand die het geluid herkent.
Ik ben dit zelf maar 1x tegen gekomen, althans iets wat er op leek en toen zat er een steentje klem bij de remschijf.
Is kijken wat onze medeforumleden over dit onderwerp denken.
Wellicht moet je zelf even een topic starten. Zet daar ook even het bouwjaar en motortype in.
Sommigen kan je met de paperclipmethode uitlezen, andere alleen met een opcom/tech 2 of iets dergelijksVandaag alle massapunten losgehaald, schoongemaakt en vervolgens de weerstand gemeten. Dat moet er weer even tegen aan kunnen.
Vervolgens de versnellingsbak zijn wel verdiende poetsbeurt gegeven en het motorcompartiment ook maar meegepakt.
Koelvloeistof vervangen.
Velgen gepoetst
Versnellinsbakolie gepeild en magneet schoongeveegd.Welkom op het forum.
loopt je wiel niet ergens in je wielkas aan? Het is er simpel gedacht, maar soms zijn het de kleine dingen die we over het hoofd zien.
Waarom moest/moet je de remverdeler opnieuw afstellen? Ik ga in dezer dagen, zodra het binnen is en het weer het toestaat, hetzelfde klusje doen.
Zal is gaan zoeken hoe ik dat moet doen.Blij te horen dat het je goed bevalt en bedankt voor je input
Heb je ze er al onder zitten? En zo ja. Wat zijn de bevindingen en/of tips?
Kijk dat scheelt een flinke buidel duiten :)
Offtopic
Ga ik doen! Had ik geen idee van. Ik heb ook een bruine draad los hangen bij mijn egr in de buurt… Als mijn geheugen me niet in de steek laat is bruin meestal massa?
/offtopicHoe je de verstuivers moet aanpakken durf ik niet te zeggen, maar er is vast wel iemand hier die vaker met dat bijltje gehakt heeft en die meer van dit specifieke motortype weet. Ik heb het nog nooit los gehad (heb nog maar een jaar een auto met een injectiemotor :P).
De zwarte bougies en dat het nat is zou toch duiden op te veel benzine.. Of dat er iets mis is met de onsteking (te laat), maar het lijkt me dat het electronisch geregeld is bij deze auto. Er is vast wel iemand hier die beter bedreven is in het sleutelen, met wat specifiekere antwoorden en/of veel voorkomende defecten die hiermee te maken zouden kunnen hebben.
Welkom op het forum!
Jullie zijn al aardig bezig geweest zeg!
Heb je toevallig diesel/verkeerde brandstof getankt?
Kan ook de egr zijn, of een verstuiver, wellicht een turbo? (geen idee welke motor je hebt), maar ook een O-ring van een verstuiver is een optie.
Motor kan te koud zijn, dus kapotte termostaat
Of iets met de mengverhouding van lucht en benzine (aansturing daarvan, dus lmm en al dat soort dingen).
Meer kan ik me niet bedenken zo snelIs de auto al is uitgelezen? Oftewel, heb je foutcodes voor ons?
Offtopic
@combo c tourDe motor is goed en gebruikt nog geen liter per 12.500 km, 12 jaar dealer onderhouden (zegt niks want ze zetten vanalles op de bon wat ze niet gedaan hebben) verder ook bijna geen roest (altijd in een verwarmde garage gestaan). Alleen de electra die telkens problemen geeft. Heb ondertussen een reserve gasklepsteller en gaskleppositiesensor in de auto liggen, metname die gasklepsteller lust mijn autootje er wel een paar van per jaar.
//Offtopic
@Sjaak
Is het al gelukt om het lek te fixen?19 mei 2013 om 02:07 In reactie op: kop en inspuithuis pakking vervangen maar auto start niet! #18122429Hey Robin!
Welkom op het forum!
Ik heb helaas geen oplossing voor je.. Maar sinds je post van 30 maart is, ben ik benieuwd of je er ondertussen al uit bent gekomen.
Hoe is het weer daar? Want het is hier maar bagger :P
Stuur ff een mailtje naar http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Super goeie ervaringen met deze gasten en al staat het niet op de site. Ze kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen. -
AuteurBerichten