Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probeer je reservesleutel trouwens een keer. Ik weet niet of deze auto al startblokkering heeft hoor.
Probeer is 5 seconden op contact zetten en dan pas starten
Heb je een motor type voor ons?
Met die informatie erbij kan je wat makkeljker geholpen worden.Je velgen zien er een stuk beter uit dan de mijne. Die zijn door de vorige eigenaar met enige regelmaat ergens langs geschraapt.
Ziet er goed uit imo :kewlpics
Erg geduldig ben je iig niet…als je al na 2u “niemand? :hmmz ” neer zet…
Gefeliciteerd!
De gevaarherkenningsvragen zijn echt totale bullcrap :puke , dus dat je er daar 5 fout in hebt, zegt helemaal niks.
Top dat je de theorie foutloos hebt man :thumb
28 mei 2013 om 23:01 In reactie op: Koelvloeistof witte aanslag in rubbers + geel/bruine aanslag #18147473Hmm ja was ik al bang voor. Dus de opeldealers in dordrecht maken er een potje van.
Moet ik nog iets doen, of kan ik nog iets doen om het van binnen weer wat schoner te krijgen?
Zal sowieso over een 1000 km, dus volgende week ergens nogmaals de koelvloeistof vervangen, zal nu toch nog wat te veel water door zittten, doordat ik de tuinslang zo ongeveer op elk gat heb gezet?Er zit nu g12+ in, of had ik beter voor g12++ kunnen gaan?
Is het te verhelpen? Of kan ik het beter accepteren en een ander project verzinnen?
28 mei 2013 om 21:22 In reactie op: Koelvloeistof witte aanslag in rubbers + geel/bruine aanslag #18147471Thanks!
Er kwam me een partij bagger uit en zelfs een soort zand… En iets wat op gedroogde stukjes witte verf leek en zwarte stukjes. Van alles wat niet in een auto thuis hoort.
Het systeem zit weer vol. Zal ergens deze week is een retourtje utrecht-heerlen doen en is kijken hoe de koelvloeistof er dan uit ziet.
Hopelijk ga ik het halen :pAls ik rij zijn er geen problemen.
De auto is door de vorige eigenaar redelijk mishandeld, dus het zou mij niet verbazen als het de koppeling zou zijn.
Het is dus niet altijd. Meestal als de motor koud is maar soms ook als de motor warm is
Hij doet het zowel op gas als op benzine en het gas zit er 20k in nu. De auto heeft het gehad vanaf het moment dat ik hem kocht eigelijk en het is ook nooit meer of minder geworden.
Alleen irritanter :PDe bougies zijn een paar duizend km terug vervangen, daar was het iig niet mee opgelost, maar zou natuurlijk nog de bobinebrug kunnen zijn. En persoonlijk vind ik de auto heel rustig lopen. Het is alleen bij het optrekken en dan metname als ik (bijna) maximaal ingestuurd heb.
Ik had zelf aanvankelijk het idee dat het aan de koppeling zelf lag, maar nu weet ik het eigelijk niet meer. Wat het leek mij logisch dat als het de koppeling is, de stand van de wielen niet van invloed zouden zijn? Maar wie weet is dat heel dom gedacht van me.
28 mei 2013 om 17:07 In reactie op: Koelvloeistof witte aanslag in rubbers + geel/bruine aanslag #18147468Heb het net toch in de Haynes gevonden
Cooling system
1.0 and 1.2 litre DOHC engines 4.3 litres, dus er zit nog een liter in ongeveer.Welkom op het forum!
Hopelijk ga je veel antwoorden vinden/krijgen hier king:
Zou sowieso ergens een Haynes (als je engels goed genoeg is) downloaden/kopen als je veel gaat klussen. Die dingen zijn echt ideaal!
Haha ja klopt. Had het al wel is gelezen, maar zal eerst is een nieuwe pen kopen om het daarmee te proberen.
De remschoenen zaten opzich prima, maar met de remvoering heb je me in de goede richting gestuurd.
Er zit een pennetje die de remvoeringen in rust op een bepaalde afstand van elkaar houdt, deze was blijkbaar strakker gaan zitten (vraag me niet hoe want ik heb er niet aan gezeten). Heb het weer was losser gedraait en nu draait hij achter weer vrij. Beide trommels worden nu even warm en het trillen is weg. Had al bijna nieuwe trommels besteld :shock:De versnellingsbakolie blijft een raadsel, maar zal het gewoon goed in de gaten houden. Hoop nog veel kilometers te maken in deze auto, dus zal er nog vaak onder liggen.
De st geven 30% meer vering en de hd 50%. Die zijn echt behoorlijk stug en alleen aan te raden als je echt vaak/altijd heel veel mee neemt.
http://www.hulpverenshop.nl/c-1215720/corsa-a-b-2-1983-2000/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het verschil is 22,50, dus st is 100 met verzenden en hd 130.Had van de week 11 opsluitbanden (voor tegels) achterin en hij lag daarmee nog niet eens zo laag als zonder hulpveren en leeg.
Ik heb wel sites gezien waar ze idd een deurpen aanbieden. Als weet ik niet of dit zin heeft? Heb wel ergens een how to gevonden ooit. Daar boorde ze het geloof ik uit en dan een iets dikkere bout/moer ipv die pen, dit leek mij beetje een tijdelijke oplossing, maar dat kan een inschattingsfout aan mijn kant zijn.
Mijne heeft het kraken bij open en dicht gaan ook, dus ga het even in de gaten houden.
Zal zo is nieuwe borgpennetjes gaan halen en het linksachter weer los halen en de remmen aandachtig bestuderen.
Wat de olie betreft. Ik had 1.6 liter (plus een beetje voor wat het gat niet haalde door al die rottige slangen) afgemeten en zo hup er in. Daarna de peilbout er even uit gehad en het leek goed te zijn. Kwam heel langzaam wat uit, dus die heb ik meteen weer dicht gedraait.
Ik weet niet wat voor auto je voor de deur hebt staan. Maar sommige china clones gaan maar tot 2008, dus die kan ermee te maken hebben.
Verder werkte bij mijn op-com de orginele op-com drivers voor het apparaat niet, alleen de drivers die op de cd stonden (moest wel VM-ware draaien want alleen xp….) en die cd was bijzonder slecht leesbaar (maar na wat recovery software, wat een beetje als par2 werkt) toch het broodnodige van de cd gekregen om het draaiend te krijgen.
Imo zijn die china clones dus een beetje te beperkt in hun kunnen, maar voor het geld (met wat klooien om het aan de praat te krijgen) niet onaardig, al zou ik denk ik geen 2e kopen.
Vandaag weer aardig rond lopen rijden (moest 2x tanken) en ik mag concluderen dat ik ipv met 35 nu toch makkelijk met 50 over drempels heen kan rijden.
Weet niet of ik toch liever de HD ipv de ST veren had gehad. Vervoer toch vaker zware spullen dan ik dacht.De auto lag trouwens met 11 opsluitbanden (tegel gebeuren voor de stoep, soort van stoepranden maar dan dunner) minder laag, dan standaard voor de hulpveren.
Vette shit hierboven :D
Ik heb alleen maar wiellagers, koelvloeistof en versnellingsbakolie vervangen… Nog niet eens met succes ook, maar daar heb ik een topic voor gestart.
@ashok1978
Hij heeft duidelijk niet voor niet de status forum goeroe gekregen. Het blijft mij ook telkens weer verbazen en ook zijn continue actieve bijdrage, waarvoor hulde!Zou inderdaad zeker niet als eerste de ECU verdenken. Beetje raar verhaal imo.
Ja. Kijk maar naar het boschnummer.
Op het forum is hier vanalles over te vinden.
Google is your friend
https://www.google.nl/search?q=aandachtspunten+x14xe+corsa&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.opelpower.nl/smf/index.php?topic=313.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;Verder kunnen deze motoren nogal veel olie gebruiken en dan zo ik hem laten staan.
Kijk ook even als je hem op het contact zet. Dat het motormanagementlampje het doet. Sommigen trekken hem er uit, zodat je de bestaande storingen niet kan zien. Is een motor met een bliksem tekentje geloof ik, kleur oranje. -
AuteurBerichten