Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als er echt iets rammelt in het blok zelf zou ik er geen meter meer mee rijden…
(met bak idem eigenlijk)Ik denk dat je het misschien ook bij de versnellingsbak moet zoeken.
Of als het blok een ketting heeft is er misschien iets bij de distributie?Als er iets in het motorblok echt harde klappen maakt, is het meestal heel kort daarna stil (kaput).
Wil je geen enge EGR plaatjes in een topic als dit droppen? :)
origineel gepost door forcemaple
Hierbij wat foto’s van mijn vectra op vakantie:Mooie boot ook.
Wat mag dat allemaal wegen, en trekt de Vectra dat net zo makkelijk als een caravan?
Of is het gewoon net zo zwaar of zelfs lichter dan een caravan?Zie u2u.
Vialle is wel een hele bekende ja. Maar blijft lastig kiezen.Ik wil binnenkort gas laten inbouwen.
Nu wordt met GFI of Prins aangeraden bij een offerte.
Bij het verschil werd me meegegeven dat Prins een goede is als klepsmering nodig is.Ik heb zo links en rechts gelezen dat mijn motor (Z18XE) goed geschikt is voor gas.
Betekent dit dat moeite doen voor extra klepsmering niet direct nodig is?
Prijsverschil is 170 euro. Als het sowieso wel helpt, is het misschien wel de moeite waard.Die haal ik er niet ‘zo maar even’ af :).
En zit daar ook een sensor op?Als het met geweld (geluid) is gegaan, zou ik volgens mij nog steeds zwaar de neiging te hebben om eens aan oom agent te vragen hoe ze hiermee omgaan.
Als je niet toevallig in de buurt was zat je nu met alleen die schade :s.
Ik weet niet hoe rustig ik zou blijven met die gedachte..Succes en goed bezig met er actief achteraan gaan.
Het is een beetje de vraag hoe je de garantie nu geregeld hebt.
Hij is wel ergens anders gekocht, maar de opel dealer heeft de garantie overgenomen?Of hebben we het alleen over garantie op de EGR reparatie?
origineel gepost door PYRO
afgelopen Juli in Duitsland waar je 100 mag reed ik 113, kreeg ik 20 euro thuis opgestuurdDat moet ik ook maar eens proberen dan king:
Tja, een taxi is niet zo te vervangen nee.
Dan is een goede relatie met de garage toch wel handig, net als een auto zonder lastige storingen.Bij mijn weten is iets wat is ontstaan in de garantieperiode toch het probleem van de verkoper. Dan wordt een originele garantieperiode toch gewoon verlengd bij reparatie (op dat onderdeel dan)? Daarnaast is er ook nog wel sprake van een vorm van garantie op een reparatie? Laat ze maar weer een nieuwe erin drukken en ga dan naar EDS :).
Klinkt wel bekend,.. vervangen en probleem niet echt verhelpen.
Meest genoemde hint van uitprogrammeren van de EGR zou ik toch serieus gaan onderzoeken, of zien te verkopen. Maar van verkopen zul je ook wel niet rijker worden.Die onderzoekskosten kun je beter stoppen in dat EDS verhaal.
Verder een beetje een onduidelijk verhaal.
Waar is de auto gekocht? (soort bedrijf/particulier)
Heb je normale garantie op de aankoop?
Krijg je geen leenauto meekrijgen of regelen voor weinig?Ik vind het, op de EGR na, toch ook niet heel vreemde onderhoudskosten.
Het klinkt alsof je bent komen aanwaaien bij de Opel dealer, maar toch ook weer niet. Als ik zo lees hoe de dealer reageert zijn ze je ook liever kwijt dan rijk.
Komt er wel een nieuwe in, of komt er een grondig gereinigde in?
Er staat een Manta A met kenteken uit Californië bij Noordhuis Classic Cars in Nieuwleusen.
Aan de lak te zien heeft hij daar heel lang rondgereden :).
Toch een aparte auto om naar Amerika te halen, en vervolgens weer terug :s.20 augustus 2010 om 20:42 In reactie op: Z18XE – Stationair iets bokkerig en foutcode P1555 #17711343Goed om te weten.
Handig om in de familie exact dezelfde motor te hebben :).18 augustus 2010 om 07:59 In reactie op: ABS en TC lampje branden – snelheidsmeter geeft niets aan #17714397Per ongeluk een poll vooruit, maar het is verder ook wel erg zakelijk :).
Ik zou zeggen, leef je uit;
http://start.mijngrossier.nl/catalog/kentekenbouwjaar.aspx voor een groot deel (maar niet alle) onderdeeltjes op je auto.Als je niet één voor één het verkeerde wil vervangen, zou ik even naar een garage gaan die hem voor je kan uitlezen en het probleem opsporen. Als je het toch al bij een garage wil laten vervangen, moet je daar beginnen en niet hier.
Van horen zeggen; Snelheid wordt vanuit de bak doorgegeven.
Gokje; Misschien wel een simpele kabelbreuk, of anders die pulsgever. Dan zal alles wat is gaan oplichten op je dashboard ook wel niet meer kunnen werken.Ziet er total loss uit :(. Economisch dan.
http://link.marktplaats.nl/366586021
Leuke vakantie auto :)Ik zag nog een Omega te koop staan die deze run heeft gereden :)
Heb je hem al opnieuw geprogrammeerd/synchroniseerd?
Elke keer als je een batterij vervangt moet je hem op contact zetten en de knop indrukken om hem te synchroniseren.
Auto op contact, en CV indrukken.
En hopen dat dat je probleem was :)Gelden die getallen niet voor motoren vanaf een bepaald jaar?
Wanneer zijn ze met de ecotec weer wat ruimer gaan rekenen met de riem? (ruimer dan 60.000km)
Voordat iedereen die zijn motorcode in dat plaatje ziet langer gaat wachten dan de bedoeling is?Ik heb wel een probleem met eendagsvliegen…
Niet met mensen die een wat onbeholpen eerste post doen. Maar helaas is meer dan de helft van de personen die meteen met een probleem beginnen ook een eendagsvlieg :). Dus even snel een probleem laten oplossen, en ook niet even melden dat het is opgelost, of hoe het is opgelost. Dan zal het me worst wezen of je hier al 8 jaar loopt mee te lezen, even wat meer info, of een zo uitgebreid mogelijk uitleg is toch niet teveel moeite? Dat is het zelfde als een onbekende garage binnenlopen en verwachten dat iedereen zijn gereedschap/koffie laat vallen om in volle draf op je af te komen om je meteen te helpen (gratis natuurlijk).
Als een sub forum als bijvoorbeeld het Vectra forum voor meer dan 50% ‘problemcar.nl’ wordt, verlies ik langzaam mijn interesse.
Maar manieren om dat te voorkomen (regels/mods) zijn bewerkelijk of kunnen wellicht ook een foute sfeer kweken. Dus al met al zal ik maar niet zoveel moeten zeuren? :)En het ‘even voorstellen’ kan ook het best gewoon in je eerste post (al is het maar een probleempost).
Oplossingen zijn volgens mij wel uitgebreide FAQ topics als sticky’s. Maar die moeten wel worden onderhouden. En dan moet je mensen nog die kant op weten te sturen :).
Klinkt als opboren carterventilatie.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060
CTRL-F zoeken op “opboren”, dan je een mooie uitleg.Maar voordat je de schroevendraaier en boormachine grijpt, wacht maar even tot Willem het bevestigt :).
Ik dacht dat dit bij die 1.8 ook iets was, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.Misschien een idee om binnen de modelforums nog een apart deel te maken voor problemcar vragen.
Er komen steeds meer eendagsvliegen voorbij :).Airco, lpg en diesel problemen is een betere plek op het forum om dat te vragen. Maar nu je hier toch zit..
Is het een Opel garage?
Als je niet weet wat een garage wel heeft weten uit te sluiten is het wel zwaar giswerk bij niet standaard problemen (ik heb het hier nog niet eerder gehoord).
Je mag toch hopen dat een garage wel weet te checken of de ventilatoren hun werk doen. -
AuteurBerichten