Hawke

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 296)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: vec b met cc #17735029

    Ah ja. Sorry :).

    Hij geeft bij mij een klein duwtje in de rug als ik een klik geef (2km harder). Maar wel een subtiele.
    Als ik de geheugenstand gebruik om bijvoorbeeld van 50 naar 90 te gaan doet hij dat nog redelijk rustig.
    Zelf zou ik dat vlotter doen, dus dat doe ik ook nog vaak zelf.

    Echt een snelheid kiezen is toch lastig, of zijn er verschillende cruise controls? Kan ook heel goed dat het per motor verschilt, aangezien het geheel bij mij volgens mij electrisch is.

    In reactie op: vec b met cc #17735027

    Er zit een kleine vertraging in als je de ventilator verzet. Maar ik heb het idee dat dit is om het allemaal niet te zwaar te belastgen.

    Bij een warme auto;
    -CC aan (met airco) voordat ik de auto start, is relatief rustig.
    -Airco er bijaan zetten als hij al gestart is, levert wat meer blazen op.

    Ik kon mijn moeder en zus mooi laten schrikken toen ik ze liet zien hoe die auto knop reageert. Indrukken, een tel wachten en ineens vol blazen.

    In reactie op: aanslaan van de ramen foto interieurfilter… #17734733

    origineel gepost door opel-limbo

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door sw_reijnders
    even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!

    en een raampie een stukje open :D

    laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo

    is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???

    waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit;)

    De airco onttrekt het vocht uit de buitenlucht, niet vanuit de auto. Bas bedoelt dat als het ergens binnen in de auto vochtig is je het op zijn manier kunt proberen. Denk ik, Bas, correct me if i’m wrongking:

    Greetz Roel met een C.

    Lijkt me dat je een mooie droogtrommel krijgt als je met recircluatieklep dicht zet, de airco aanzet en de temperatuur lekker hoog laat. Al moet je er dan geen uur in gaan zitten :P.

    In reactie op: Aantallen Auto's in NL (2007 t/m 2010) #17732348

    Ik mis zo af en toe wel wat in die overzichten.. vaag.

    Roest krijgt op een gegeven moment wel erg veel grip op sommige modellen.
    De D Kadett zie ik zo langzamerhand nog minder vaak dan een C.

    Een model raakt volgens mij een bepaalde bodem, waarna vooral liefhebbers exemplaren het nog een tijd volhouden. En daarna klimt het weer iets op door import door dezelfde of andere liefhebbers.

    Geliefde modellen in het oostblok vliegen de grens over, en de klap van de slooppremie zal ook wel niet zuinig zijn.

    Wel grappig hoe dat bijvoorbeeld met Granada’s gaat (331 in 2008, 486 in 2010).
    Daarvan zijn/worden er hier in de regio heel wat plat gezet in autorodeo’s. Daar moet je stevig tegen importeren (doen ze hier dan ook wel weer).

    In reactie op: jouw Vectra toen en nu! #17734231

    Dit lijkt wel heel erg op een spinoff van het ‘show je vectra’ topic :).
    Leuk idee, maar vooral als je foto’s naast elkaar zou kunnen zetten.

    In reactie op: Acculampje #17734303

    Gaan je accu en oliekan lampje niet altijd branden als je de auto uit zet en op contact laat staan?
    Dat ze gaan branden als hij van contact af is (met sleutel eruit?) is wel heel apart ja.

    Misschien iets met je slotcilinder/contactslot? Of één of ander relais wat kapot is.

    Met zoiets zou ik heel vlot naar de garage bellen/rijden..

    In reactie op: cpu kachel unit #17731428

    Mijn gokje;
    APK keurmeester/monteur die ook graag een ECC wil gaan repareren terwijl dat in principe nog niet hoeft voor de apk? Zelfde soort gok dus.

    Al zou ik dat toch wel gerepareerd willen zien.

    In reactie op: achterrubbers vectra b x18xe1 uit 2000 #17731441

    Daar waag ik me niet aan.

    Kenteken invullen bij h-base en/of naar betere automaterialenzaak gaan is toch niet zo lastig?

    In reactie op: achterrubbers vectra b x18xe1 uit 2000 #17731439

    Als je het goed wil doen 4x draagarmbussen, en 2x stabilisatorstang rubber.
    Zie Onderstel >> Stuurdelen/wielophanging.

    Ga maar vast sparen als je alles laat doen bij de garage ;).

    In reactie op: cpu kachel unit #17731421

    De blazer op de vooruit moet werken, volgens mij.
    Maar doet zelfs dat het niet?

    In reactie op: domme vraag?? #17729330

    Meten is weten, toch? :)
    Met het frame, maar ook de ruimte die je nog hebt naar bijvoorbeeld de middenconsole.

    Lijkt mij toch dat het wat krap kan worden, als ze een stukkie breder zijn.

    In reactie op: Hoeveel i500 rijders zijn er op dit forum #17728533

    Dat koperrood/oranje is erg mooi. En maakt helpt ook hem exclusief te maken.
    Maar ook jammer dat hij niet op de normale Vectra’s zit :).

    In reactie op: OP-COM #17575842

    origineel gepost door sw_reijnders
    ik heb ook een 2001 Z18XE

    waar staat de ECU firmware versie onder in Opcom?

    Sorry voor het late antwoord. De twee genoemde getallen stonden in het overall lijst met info wat je krijgt.
    Kan nog wel even kijken hoe precies, maar heb echt een hopeloze laptop hiervoor op dit moment.

    In reactie op: KOPPELING VECTRA B TRILT #17726120

    Dat had mijn vorige ook zo af en toe.
    Voelt alsof hij stuitert in plaats van lekker overgaat.
    Soms helpt het om voor wegrijden even een paar keer extra te trappen. Misschien is de vloeistof wat minder?

    In reactie op: Identiteit 'The Stig' bekend #17723988

    origineel gepost door 2e-c14nz
    Schummy is het idd ook een keer geweest…

    Dat was toen ze een Ferrari in de show hadden.
    Waarschijnlijk konden ze die alleen krijgen als Schumacher hem ging besturen rond die baan :).

    In reactie op: OP-COM #17575836

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door Hawke
    Denk het ook, maar ben benieuwd naar anderen met soortgelijke motor :)

    Mijn X16XE is in 1998 voor het laatst geupdate, bij de 1e beurt.

    Willem

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit met andere Z18XE motoren van rond dezelfde tijd. Ik heb er één van 2001, maar kennelijk met update uit 2003.

    In reactie op: 3 wielbouten afgebroken #17725206

    Het ‘hameren’ met een luchtsleutel op de wielbouten zal volgens mij eerder het schroefdraad slopen dan de bouten. Maar als ze standaard zijn heeft de vorige eigenaar de bouten wellicht mishandeld.

    Ik weet wel dat meerdere wielbouten kapot kunnen gaan als er één of enkele los zitten. Dat kan in het verleden ook een keer gebeurd zijn waardoor ze zijn verzwakt?

    Ik zou ook voor alle wielen nieuwe bouten halen volgens mij :D.

    In reactie op: Mijn auto / interieur stinkt #17725017

    Even iets meer info over hoe je aan de auto bent gekomen is misschien wel handig? Zeker als je vermoed dat hij in de sloot heeft gestaan. Of is hij pas gaan stinken nadat je hem al een paar jaar hebt?

    Ik zou proberen eens onder je vloerbekleding te kijken.
    Als hij echt nat is geweest kan het zijn dat daar wat gaat schimmelen, gok ik. Als het van één plek komt is dat gericht schoonmaken misschien een oplossing. Een nieuw interieur zou ook een optie zijn, als alles wat er nu in zit nat is geweest?

    Maar als hij nat is geweest zou ik me niet alleen zorgen maken over de bekleding… Als je electronica ook in nat is geweest kan dat de komende jaren nog allerlei problemen gaan geven, lijkt mij.

    In reactie op: Identiteit 'The Stig' bekend #17723982

    origineel gepost door Astraman
    Mja wat een gezeur, stig is geen persoon in de show, maar een karakter, volgens mij hebben ze meerdere stigs….zoals in die aflevering in afrika met die kadett, had je african stig, was een iellig donker mannetje, dat was gewoon obviously hamilton. Die heeft goede banden met de heren van top gear. In Noorwegen bij de top gear winter olympics was het een stuntman, was duidelijk groter en groffer gebouwd dan de normale stig, dus het is net hoe het uitkomt volgens mij en het intreseert me eigenlijk al helemaal niet wie er in het uniform zit.

    Jij denkt dat Hamilton helemaal naar Afrika gaat om onherkenbaar een stukkie door het zand te rijden?
    Ik vind de ophef wel onzin. Er zal wel een andere ‘Stig’ komen met misschien wel een andere naam. Maar ik hoofdzaak is het echt wel Ben Collins geweest. Is wel handig om een rijder te nemen die gewoon net niet echt succesvol is. Die kost niet teveel en is vaak beschikbaar. En als het te duur in om hem mee te nemen haal je er een ander.

    In reactie op: een opel vectra B met standaard radio vervangen #17721383

    Ik vind het nog steeds een stoer ding, een wisselaar. Maar ik ben ook verslaafd aan de keuze van muziek met een mp3 cd. Een gewone cd wil ik te snel veranderen.
    En om nu nog een wisselaar erin te zetten vind ik dan ook wat ver gaan.
    Ik heb ook het liefst een radio die niet meteen een discozaal probeert te zijn hoor ;).

    En de telefoon helemaal uit laten is ook niet wat. Dus bluetooth moet ook maar eens.

    De standaard radio die er nu in zit is onder de maat voor gewone radio, dus die ik wil ik wel vervangen. En hij oogt ook niet zo netjes en mooi als de radio die mijn ouders bijvoorbeeld in de Astra G hebben.

    In reactie op: een opel vectra B met standaard radio vervangen #17721380

    Is een CD wisselaar niet een beetje ouderwets aan het worden, met de huidige generatie ‘radio’s’?
    Met een MP3 CD-speler heb je met 1 cd-rom al meer muziek dan een 10 normale cd’s.
    En met USB ingang wordt het nog flexibeler.

    Mooi voorbeeld van hoe snel het kan gaan.. De CD wisselaar was in mijn ogen toch één van die ultieme luxe accessoires.

    Ik wil binnenkort de radio die in de Vectra zit vervangen. Er zit nu nog een standaard ding in voor normale cd’s, en met een ouderwets tuner (niet altijd even soepele overgang). Maar ik wil mijn MID dus wel voor de radio blijven gebruiken. Ik lees hier en daar wel dat het met Pioneer ook kan, maar van Kenwood kan ik alleen online duidelijke informatie hierover vinden. Genoeg over stuurwielbediening, maar weinig bevestiging of dat de display ook regelt. Ik denk dat het mij wel 80 euro waard is om het toch op dat scherm te krijgen :hmmz.

    Tijd voor een bezoekje aan de regionale Automat… :)

    In reactie op: wat zijn jullie TOP snelheiden #18139087

    Met 160 pk zal er toch wel iets meer uit te halen zijn.
    Ik heb de teller met 125 pktjes al twee keer op 210 gelegd en moet ook eens naar de autobahn toe.
    Zal de tomtom de volgende keer ook meenemen.

    In reactie op: OP-COM #17575825

    Denk het ook, maar ben benieuwd naar anderen met soortgelijke motor :)

    In reactie op: OP-COM #17575823

    ProgrammingDate: 20030417
    ECUInstallationDate: 6586055203
    Geen idee of daar nog verschil in zit.

    In reactie op: OP-COM #17575821

    Nou… tijd voor een laptop met een fatsoenlijke accu.

    Geen foutcodes trouwens.
    Weet iemand of je ergens ook kan checken of je ook de laatste soft/firmware in de ECU van je auto?
    Niet dat ik dat zelf wel doen, maar als er iets te halen in bij de Opel dealer… :)

    Erg grappig dat je realtime gegevens kan uitlezen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 296)