Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb nog nooit betrouwbaarder gereden van de bijna 5 jaar en 100.000 km in de Vectra. Dus die km stand mag wel goed hoog zijn ;).
En een Vectra station is ook mooi, toch?Je moet even een reclame voorbij, maar ik vind het zeker de moeite waard:
Ik heb op verschillende manieren auto’s gekocht via marktplaats. Al was mijn insteek misschien wat anders (crosswagens).
Als je de tijd hebt, en niet specifiek zoekt is een laag bod doen en afwachten best mogelijk. Zo heb ik de beste koopjes kunnen binnenhalen.
Maar als je echt interesse hebt kun je beter bellen, een bod doen waarbij je hem dezelfde dag of de volgende dag nog wel wil (en kan) ophalen. Niet te hoog inzetten, want soms is het mensen heel wat waard of snel van het gedoe af te zijn.
Tenzij het iemand is zijn die de auto eigenlijk niet kwijt wil of er nog veel geld voor moeten/wil krijgen. Maar daar kom je dan ook snel genoeg achter.
Bij echte interesse zonder telefoonnummer in de advertentie dus gewoon doorzoeken als je niet binnen 2 dagen een antwoord hebt…Leuk gevonden, maar ik vraag me af of het stabiel genoeg is voor goed geluid.
En ik mag hopen dat de hoofdsteunen eruit gaan als er mensen achterin zitten? :DWat is het verschil tussen een lege kat en een kat vervanger?
Ik heb wel eens gehoord dat een kat die leeg is ook gewoon door de apk komt, als de uitstoot maar netjes is :).
En hij kan misschien iets meer ademen, maar winst zal ook wel afhankelijk zijn van wat je nog achter die katalysator hebt hangen.…
Hoe is je duits? :)
http://www.mantzel.de/web/index_tuningmotor.php
(zelf heb ik er niks aan gedaan)Vectra X16XEL
Vectra B – Basis (74 kW-100 PS) X16XEL
1,6l 88 kW-120 PS 76200 U/min. – 150 Nm / 4500 U/min.
Mantzel Powerbox
Arbeitszeiten
Umbau im Hause, Komplettpreis 1299,- €1,6l 99 kW-135 PS/6200 U/min. – 160 Nm/4500 U/min.
Powerbox
Powermotronik
Performance Kit incl. speziellem Ansaugschlauch
Umbau Komplettpreis 1998,- €1,6l 110 kW-150 PS/6500 U/min. – 160 Nm/4800U/min.
Powerbox
Einbau
Powermotronik
Performance Kit incl. speziellem Ansaugschlauch
spezieller Ansaugschlauch
1 Satz 256° Sportnockenwellen
1 Gruppe A Edelstahlsportauspuffanlage
Umbau Komplettpreis 3776,- €1,6l 118 kW-160 PS/7200 U/min. – 160 Nm/5200U/min.
Powerbox
Powermotronik
Performance Kit incl. speziellem Ansaugschlauch
1 Satz 264° Sportnockenwellen
1 Gruppe A Edelstahlsportauspuffanlage
Umbau Komplettpreis 4380,- €Bei der 160 PS Version empfiehlt es sich eine kürzere Achsübersetzung einbauen zu lassen, die Serienübersetzung passt durch das hohe Drehzahlniveau des Motors nicht mehr so gut.
Tigra X16XE
Basis (78 kW-106 PS) X16XE
1.6l 96 kW-130 PS / 6200 U/min. – 150 Nm / 4500 U/min.
Mantzel Powertox
Umbau im Hause, Komplettpreis 979,- €1,6l 103 kW-140 PS / 6200 U/min. – 160 Nm / 4500 U/min.
Powerbox
Powermotronik
Performance Kit
Umbau Komplettpreis 1735,- €1,6l 110 kW-150 PS / 6500 U/min. – 160 Nm / 4800 U/min.
Incl. Phase 2 zuzüglich:
1 Satz 256° Sportnockenwellen
1 Gruppe A Edelstahlsportauspuffanlage
Umbau Komplettpreis 3333,- €1,6l 118 kW-160 PS / 7200 U/min. – 165 Nm / 5200 U/min.
Incl. Phase 3 zuzuglich:
1 Satz 264° Sportnockenwellen
Fächerkrümmer 4 in 2 in 1
Umbau Komplettpreis 3998,- €1,6l 129 kW-175 PS / 7500 U/min. – 165 Nm / 5400 U/min.
Incl. Phase 4 zuzüglich:
1 Satz 260° Sportnockenwellen
Metall-Sportkatalysator
Zylinderkopfbearbeitung
Umbau Komplettpreis 4807,- €1,6l 132 kW-180 PS / 7200 U/min. – 190 Nm / 5000 U/min.
Incl. Phase 5 zuzüglich:
zzgl. 1.8l Teilemotor im Tausch
Umbau Komplettpreis 10453,- €Genoeg mogelijk, maar voor 5.000 euro koop ik liever meteen een snellere auto :).
Chippen is in veel gevallen gewoon veel meer brandstof inspuiten (volgens mij). Het lijkt me dat dit meer zal uithalen dan alleen V-Power.
Worst case scenario ;). Ik bedoel maar aan te geven dat de motor niet het enige is wat lang mee moet gaan.
Compressie meting kan klein inzicht geven in de gezondheid van de motor. Maar volgens mij is sowieso afwachten.
Afhankelijk van onderhoud en het gebruik in de eerste 250.000 km. En niet alleen de motor zelf is slijtage gevoelig.. versnellingsbak, lagers, remmen, koppeling, katalysator, stuurhuis, airco.
Kan net zo duur worden als een motor revisie, als het allemaal tegelijk komt. Maar misschien gaat dat ook nog zonder teveel problemen duizenden kilometers mee :).http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0
Fifth gear vergelijkt.En V-Power in Nederland moet wel overeenkomen met een octaangehalte van 97. Alleen is er iets in de samenstelling of wetgeving dat zegt dat ze 95 op de pomp moeten zetten.
Astra G sport velgen eronder en de uitlaat een beetje gepoetst :). Auto moet later maar een keer gewassen worden..
Ik leef met je mee, ik heb ook zo’n motor zien kapot gaan.
1x trilde hij onderweg. Pook trilde nogal, ik langs de kant. Motor uit, en natuurlijk niks te zien onder de kap. Toch maar opnieuw gestart en helemaal weg was het trillen. Naar de garage geweest, maar toen knorde hij alweer normaal..
Kleine week later op de snelweg (rustig 100 km/h in de 5) zakt het vermogen helemaal weg. Of hij nou weer zo trilde weet ik niet eens meer. Ik was druk bezig om veilig 3 banen naar rechts te gaan (ik was net bijna een vrachtwagen voorbij :s ). Ik heb nog 1x de koppeling laten opkomen als automatisme om te kijken of hij weer ging lopen (achteraf misschien schadelijk..).Op laten halen door de garage, die haalt hem open, tuimelaars? gebroken(of iets in die geest)? Hij zei al dat hij niet helemaal snapte waarom dat was, maar hij ging ze vervangen. Later bij het warmdraaien na vervangen is er een drijfstang afgeknapt (vastloper?). Leuk gat voor in het blok en einde Opel diesels voor mij :).
Toen kwam hij er ook mee dat het een zwak diesel blok was van Opel(bij verkoop was het natuurlijk een perfect wagentje). Oude diesel waar ze maar een turbo op hadden gezet zonder teveel aanpassingen. En met moeite kon hij ergens een ruilmotor vinden waar kennelijk een hoofdprijs voor betaald mocht worden. Het doet natuurlijk extra pijn als je een maand of 3 daarvoor net de koppakking had laten vervangen… Hoe het één en ander met elkaar verbonden was of kon zijn wil ik niet meer weten. Ik heb er nog een redelijk goedkope Vectra aan overgehouden.
De Astra rijdt inmiddels wel weer (LG-PB-63 volgens mij). Hij had dan wel 250.000 op de teller staan, maar in principe verwacht je meer van een diesel. De auto werd me destijds mede door mijn ouders een beetje in de handen gedrukt. Ik vind een Vectra B gewoon veel mooier, dus moet misschien niet teveel klagen over de uiteindelijke uitkomst wat auto betreft :). Maar het heeft nog steeds veel geld gekost..Isuzu blokken zijn wel erg degelijk heb ik inmiddels wel gehoord (de 1.7TD’s). Maar ik zal toch niet meteen een 1.7dti uit die tijd aanraden.
De Vecta heb ik zonder gek onderhoud van 123.000 naar 210.000 weten te tillen. En hij gaat nog steeds heerlijk. Alleen is hij wel bezeten van de roestduivel. Het blijft wel Opel :). (de Astra had natuurlijk helemaal geen roest… maar daar heb ik nu niks meer aan)Een donkerblauwe i500 gespot in Ommen (leek me origineel, maar ik zie ze helaas bijna nooit :) ).
Die heb ik er nog niet eerder gespot. Kent iemand deze wagen?Ik heb met een stel vrienden een wagen gekocht.
De vijverbergtrofee is ook een mooie optie om op het circuit te rijden (google maar eens). Kost iets meer voor de hele dag, maar dan kun je ook de baan op gaan wanneer je wil. Per minuut is het dan weinig verschilllend.
Hopelijk hebben we onze wagen helemaal in orde voor 30 april en/of 1 mei.
Het is geen Opel geworden trouwens.. er stond een interessante buitenkans op Marktplaats een poosje terug kuch kuchvr6 kuch ;). Compleet met kooi, stoel en al verlaagd.5 pk meer, iets minder koppel (de xe).
Ik vind de 5-spaaks mooier dan de 6-spaaks.
Ik heb niet staan poetsen, maar omdat ik de foto’s toch online zet om anderen te laten zien, kan ik ze hier ook wel even kwijt :).
Mijn nieuwe uitlaat.
http://img409.imageshack.us/img409/7906/p2020036kgt9.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/3583/p2020032kwk9.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/9171/p2020035ksi9.jpg
(iets te groot formaat om volledig te laten zien :) )De middendemper was al ruim een half jaar van Remus, de rest nu ook. Mooie glimdoos, en hij is toch een stuk groter dan wat er onderweg kwam. Maar ik ben er blij mee. Niet te lomp, maar ook zeker niet meer standaard (in geluid).
Mooiste Vectra van het land, imo.
Kheb hem een keer zien staan in Uelsen, volgens mij vorig jaar.
Ging je hem niet verkopen? Iets met een 406 coupe?Ik vraag me alleen af hoe hij eruit ziet met de andere varianten van achterlichten. Maar dat zijn voor mij de laatste 0.01% opweg naar 100% perfect ;).
http://112drenthe.com/newsbringer_read.php?bericht=ctUr5xu8eZlWrIsgNyyOCYhD09Jh4ppnU
Da’s natuurlijk wel dom, doorrijden met een herkenbare auto. Kent iemand de Vectra toevallig? :)Wat onze brandstoffen onderscheidt van andere brandstoffen is dat uw auto dankzij onze brandstoffen in staat is tot het leveren van bijzondere prestaties. Maar waarom is Shell V-Power nu zo anders? De Friction Modification Technology (FMT) is ontwikkeld om de frictie tussen de cilinder en de zuigerveren, een kritiek gebied van de motor waar smering zeer moeilijk is, terug te dringen. Dankzij FMT draait de motor soepeler waardoor de energie in de brandstof efficiënter kan worden omgezet in kracht op de wielen.
Ze verkopen het zo dat het reinigt en efficientie verbetert. Een brandstof met meer ‘vermogen’/octaan gehalte zou in principe mijn auto ook makkelijk/zuiniger kunnen verplaatsen.
Maar ik wil ook best wel geloven dat ik het helemaal zelf doe hoor :).Dus ik kan nog zuiniger dan 1:15 (soms zelf 16) rijden als ik weer op normale benzine ga rijden? …
Ik vind niet dat mijn verbruik ervan omhoog gaat eigenlijk :angel.
Copper / koper.
Pfff, als ik het geld had, kocht ik er zo één. Prachtig kleurtje, mooi auto!
De middelste is een hatchback, en hij is verlaagd (standaard?)…
Dus daklijn anders met als gevolg een iets korter stukje kofferbak na de achterruit, een extra raampje achter de deur en de auto staat volgens mij iets lager :). -
AuteurBerichten